Pinkpop 2014

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Hoop dat Pinkpop eens afwijkt van die persconferentie, en eerder start met de kaartverkoop is misschien ook wel in het voordeel van Jan Smeets. Verder zou het mooi zijn als Sir Paul komt. Status Quo is in mijn ogen niet echt een headliner.
ik hoop/denk zoiets?
Placebo - Pearl Jam
Franz Ferdinand - Arctic Monkeys
Volbeat - Metallica
Iemand nog meer verwachtingen/hoop op bepaalde acts?
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik ben een tijdje niet meer op het forum geweest en zie dat er een paar namen als geruchten worden genoemd die me vrij onwaarschijnlijk lijken om komend jaar op het podium te staan:

Pearl Jam: Wel nieuw album maar tijdens de vorige tours zijn ze ook gebleken niet haalbaar te zijn voor pinkpop, meer iets voor Werchter.
RHCP: Zover ik weet geen nieuwe Tour/Album
Paul M: Is dit niet al jaren een gerucht?
Coldplay: Wel nieuw nummer maar zover ik weet geen tour/album. Nieuw nummer is voor de soundtrack voor Catching Fire.
Foo Fighters: Weet ik eigenlijks op het moment niks van.
Arctic Monkeys: Als ze komen sluiten ze een dag af. Organisator van Werchter heeft dat vorig jaar gezegd als reden dat AM Niet op RW13 stond.
Placebo: Verwacht ik wel, Denk dat dit na het Ziggo Dome wordt aangekondigd, Weet niet of dit afsuiter wordt aangezien ze vorige keer ook niet zouden afsluiten.
Metallica: Elk jaar gerucht en speelt elk jaar wel een paar festivals
Franz Ferdinand: Goede kanshebber
Editors: Lijkt me niet dat ze komen aangezien ze Ziggo Dome, Lowlands, Glashouder(of glasfabriek weet effe de naam van de zaal niet) hebben gespeeld
Black Keys: Zouden bezig zijn met een album indien dat er komt goede kanshebber
Depeche Mode: Staan ook al in Ziggo Dome en treden meestal niet meer dan een keer op in Nederland
Arcade Fire: Hoop het zowiso nieuw album, zover ik weet geen tour, maar dat verwacht ik wel.
Avenged Sevenfold: Hoop het wel dat ze dat weekend Pinkpop, Rar, Rip doen
Daft Punk: jaren gerucht nooit gekomen
U2: Zullen niet op Pinkpop spelen, waarom ook als ze net zo goed de arena een paar avonden kunnen vullen

Als eerste Headliner verwacht ik Placebo. Voor de rest ben ik nog niet overtuigd dat er een van de bovenstaande grote bands komt. Al zouden sommige zeer mooit zijn

P.S. heeft iemand meer (betrouwbare) informatie over de Foo Fighters en The Black Keys?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Er gaan sterker dan vorige jaren geruchten over Pearl Jam, onder andere omdat verschillende bronnen het over Pearl Jam op Rock Am Ring en Download hebben. Dus ze staan dan in de buurt, en uiteindelijk moet het proberen van Jan toch eens iets opleveren (zoals met Springsteen).
Het is ondertussen een publiek geheim dat Bonnaroo McCartney weggekocht heeft van de Pinkpopaffiche, waardoor er vorig jaar geen oude headliner te bespeuren was en Smeets zijn uitspraak over 'slechts 1 headliner gedeeld met Werchter' heeft moeten doorbreken.

Wat betreft Black Keys: volgens recente interviews hebben ze in mei-juni al eens in de studio gezeten voor de eerste opnamesessies, dus ik verwacht wel dat de plaat in de eerste helft van 2014 uit is. Foo Fighters daarentegen duiken volgens Grohl pas 'begin 2014' in de studio om op te nemen, dus die plaat is er niet voor de zomer. Samen met de uitspraken over een tourhiatus (die tot nu toe nog maar 1 jaar geduurd heeft, niet bepaald een echte pauze) verwacht ik dan ook dat ze pas in het najaar van 2014 opnieuw op het podium gaan staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Klopt helemaal wat @Joske hier opnoemt @Rikkie. Toch wil ik nog iets toevoegen. Ik dacht namelijk dat Dave Grohl momenteel in de Laundry Room Studio was, dus er wordt momenteel al ergens aan gewerkt (voor zover Grohl niet altijd in een studio zit ;) ). Meer dan hopen dat Foo Fighters komen kan ik niet, denk niet dat ze aankomend jaar kunnen eerlijk gezegd. Ook Metallica is momenteel met hun filmpje drukker dan touren, dus denk ik dat dat touren een jaartje op zich laat wachten, zijn ook z'n beetje uit-getourt dacht ik. RHCP zouden ongeveer nu beginnen met het nieuwe album, dat kan dus in 2014 in kannen en kruiken zijn. Als ik alle geruchten (ook al zijn sommige nog wat vaag) hier en daar een beetje optel, zijn de 3 headliners voor zover momenteel gegokt: Pearl Jam, Red Hot Chilli Peppers en Sir Paul McCartney. Maar goed, elk jaar gok ik verkeerd ;(
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik weet ook dat Snow Patrol met een nieuw album gaat komen. Gezien het feit dat ze al vaker Pinkpop hebben gedaan sluit ik dat ook absoluut niet uit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Snow Patrol... hmmm, zou kunnen, maar headliner denk ik niet, misschien als sub- of afsluiten op 3fm-stage, dat zou zomaar eens kunnen. Mumford & Sons kunnen we al doorstrepen (voor zover verwacht) zij gaan volgens berichten een jaartje rusten. En als ik een paar berichten hier en daar moet geloven, ga ik twijfelen over Sir Paul McCartney. De klassieke-rock-act waar volgens geruchten gesprekken mee kunnen zijn door Pinkpop, dacht ik ook meteen aan hem. Maar AC/DC, The Rolling Stones en RATM passen zomaar ook in dat profiel. Daardoor stel ik mijn gokje headliners bij naar: Pearl Jam, Red Hot Chilli Peppers en AC/DC. (Maak wat mij betreft maar een 30+ lineup voor Pinkpop, kunnen de "jongelui" naar BKS.) Overigens over klassieke-rock-act gesproken, maar da's puur uit eigen interesse, weet iemand iets over een tour van Ed Kowalczyk ‘Throwing Copper’ 20th Anniversary Celebration in 2014, zou een mooie headliner zijn voor PP2014 of PPClassic imo.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ja, gaan we weer speculeren dat The Rolling Stones komen. Oke niet zo gek want men verwacht dat ze dit jaar door Europa gaan touren. Toch zie ik het niet gebeuren. Ik denk dat ze naar Goffertpark gaan als ze in Nederland komen optreden. AC/DC sluit ik niet uit maar het zou me verbazen. Rage Against The Machine zou best kunnen, vind ik iig de meest geloofwaardige van die 3.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
AC/DCen Rolling Stones lijken me heel onwaarschijnlijk. RATM is de grootste kanshebber van deze namen, maar ik ben er ook niet zeker van dat die komen.

@ Wecko: Waar haal je vandaan dat snow patrol met iets nieuws komt kan dit namelijk nergens vinden. En weet ook niet of ze dan op pinkpop staan de vorig tour stonden ze er ook niet.
@ Dennis: Indien Snow Patrol komt zullen ze een dagafsluiter zijn. Dat waren ze in 2009 ook al en ze zijn alleen maar bekender geworden: Just Say Yes en de hits van Fallen Empires.

Vergeten we Placebo niet voor een van de drie headliner posities?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Wacht ff @Rikkie, ik ben Placebo niet vergeten, ik verwacht ze niet als headliner op Pinkpop, da's wat anders (alhoewel ze van mij zeker mogen afsluiten). Wat overigens wel vreemd is, omdat op andere festivals ze vaker die hoogste spot hadden, maar op Pinkpop alleen na doorschuiven na afzegging van Depeche Mode. Overigens het zelfde jaar dat Snow Patrol mocht afsluiten, dat was toen begrijpelijk omdat ze enigszins populair waren en een grote zak met geld al was uitgegeven aan Springsteen met E-Streetband. Tevens (ter ondersteuning) volgens een bericht van 26-08 duikt Snow Patrol dit najaar de studio in, dus is er volgend jaar een nieuw album. @WackoJ, The Rolling Stones ga ik niet meer over speculeren omdat ze (volgens geruchten) in Ziggo Dome gaan staan. RATM is naar mijn verwachting kandidaat voor andere festivals, omdat ze gelinkt worden aan Southside/Hurricane. AC/DC is al een tijdje een geruchtje voor Download UK en Rock-am-Ring, dat in combinatie met het bericht dat er mogelijk een tour komt lijkt mij een goede slag voor Pinkpop. Plus, even terug naar het begin, het eerste goede betrouwbare Pinkpop2014 gerucht was een dikke maand terug: PP is rond met PJ, onderhandelingen met RHCP en nog onderhandelingen met een klassieke-rock-act. Dus daar ga ik voorlopig muzikaal op door breien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Excuus, even een correctie/toevoeging op mijn vorige bericht. Placebo was uiteraard al 1 maal geplande afsluiter in 2006, tezamen met TOOL en RHCP... (was overigens een aardig jaartje, niet te druk, en als ik de line-up terug kijk was die niet heel verkeerd.) Overigens, die klassieke rock act, zou ook wel eens Aerosmith kunnen zijn, in het kader van hun "Global Warming World Tour", maar dat ff ter zijde.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Feit is wel dat AC/DC voor hun enige festivaloptreden tot nu toe (Download Festival enkele jaren terug) naar verluidt 4 miljoen ontvangen heeft. Het kan zijn dat ze dat naar beneden bijstellen als ze bereid zijn een langere festivaltour te doen, maar dan nog zullen ze (mede dankzij hun immense populariteit) waarschijnlijk wel recordbedragen vragen. Ik denk ook dat RATM de sterkste mogelijkheid is van die genoemde classic acts. Al blijf ik dan eerder naar Metallica kijken: ook een classic act binnen diezelfde termen, en gegarandeerd goed voor een sterke ticketverkoop + Smeets wou hen duidelijk al in 2012, toen ze van Werchter Boutique een Benelux exclusive maakten.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik vind dat jullie het oog voor de realiteit een beetje aan het verliezen zijn. Er zal in een miljard jaar geen line-up zijn op pinkpop van het kaliber RHCP-Pearl Jam-Paul Mcartney. Laten we naar de afgelopen 4 jaar kijken:

2013: Green Day, Kings Of Leon en Killers. (Een middelgrote headliner qua groote, en twee kleine).
2012: Linkin Park, The Cure & The Boss (1 hele grote naam, 2 kleine)
2011: Coldplay, Kings of Leon, Foo Fighters (1 grote, één kleine en één middelgrote band)
2010: Rammstein, Green Day, Prodigy (één grote, 1 middelgrote en een kleine)

Oftewel, als we geluk hebben krijg je één vrij exclusieve band zoals Pearl Jam, RATM, Coldplay, Rammstein, U2 etc, en dan nog iets van de grote Foo Fighters, Green Day, Muse, RHCP. Hoogste waarschijnlijk krijgen we gewoon weer een jaar als afgelopen jaar.

Niet om vervelend te doen, maar qua line-up neem ik Pinkpop niet meer serieus, ben sinds 2011 ook niet meer gegaan. Of ze moeten me verassen, anders ga ik een dag voor die typische pinkpop gezelligheid en anders doe ik gewoon weer Werchter.

Even weer terug, Muse mag weer tot een kanshebber genoemd worden. Ze willen één of twee festivals gaan doen volgend jaar. Glastonbury is geen optie meer (3 headliners die nog nooit op Glastonbury gespeeld hebben), dan hou je denk ik T in The Park, Werchter, Pinkpop, Rock Am Ring (doen ze toch niet, want dubbelfestival) en Roskilde over.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Nou laat ik dan ietwat relatieveren: Naast Pearl Jam en RHCP, dus mogelijk iets in de lijn van Aerosmith of Bon Jovi (misschien wel KISS of Deep Purple). (mijn motivatie is terug te lezen in de vorige posts/pagina's.)

 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Ik ben benieuwd hoe de line up eruit gaat zien, na de tegenvallende line up van dit jaar.
Ik heb het gevoel dat dit jaar wel weer een goede line up gaat worden.

Pearl Jam: Nieuw album, komen zeker met een tour. zou goed kunnen dat ze nu eindelijk naar Pinkpop komen, maar het zou goed kunnen dat ze in Goffertpark bijv. een concert doen.
Foo Fighters: gaan een nieuw album werken begin van 2014 meteen, album zal niet klaar zijn voor de zomer denk ik. Er is wel een kleine kans aanwezig, maar ik denk dat ze eerder in het najaar dan album uitbrengen en touren.
Paul McCartney: Nieuw album komt deze maand uit. Hij stond bijna op Pinkpop, toen kreeg Paul een betere deal met Bonnaroo, zoals we weten. heb wel gehoord dat hij daarom nu in 2014 dus op Pinkpop staat...
Metallica: Hebben aangegeven dat ze met hun nieuwe docu/film Through the Never, iets mee willen, waarmee ze waarschijnlijk touren bedoelden. hier staat de uitspraak, bron, etc. zie link: http://www.stereoboard.com/content/view/181563/9 en ook aangezien ze elk jaar wel wat optredens doen (althans dat heb ik wel gemerkt) zit er wel kansje in..
Arctic Monkeys: Zou goed kunnen, hun nieuwe album is erg groot succes. en heb gelezen dat ze zeker 1 heel jaar gaan touren met dit album. dus ik neem aan dat ze zeker de festivals weer gaan doen dit jaar.
Placebo: Zullen denk ik wel festivals gaan doen, maar headliner Pinkpop? denk ik niet, de hebben de Ziggo nog niet eens uitverkocht. op Pinkpop staan zie ik wel gebeuren. headliner niet, maar wel een goede spot op de line up.
The Rolling Stones: ik heb de forums in de gaten gehouden, en de tour die eigenlijk dit najaar zou plaats vinden in europa (een ''arena tour'' met Amsterdam, Ziggo Dome, enz.) is toch geschrapt. nu volgens geruchten, zullen ze de grote stadiums doen. dus ik denk geen festivals voor de heren, ze zullen wel Arena of Goffertpark doen dan. check dit topic voor info: http://www.iorr.org/talk/read.php?1,1878573
AC/DC: geen idee eigenlijk, weet alleen geruchten over een 40th anniversary tour die dit jaar of volgend jaar zou moeten plaats vinden, ook zijn ze al tijdje aan het werk aan een nieuw album. nee, dat de kans is heel klein dat zij komen.
Franz Ferdinand: Staat als het goed is op Into The Great Wide Open. http://www.festivalinfo.nl/news/27763/Franz_Ferdinand_op_WTWTA_2014/ maar kan goed dat zij nog een ander festival doen, Pinkpop is wel een goed festival. maar geen headliner.
Depeche Mode: Dave Gahan, heeft eerder in een interview gezegt dat DM in europa nog wat festivals zouden doen in 2014. in 2013 stonden ze exclusief op Rock Werchter, bepaalde bands mocht alleen Pinkpop OF Rock Werchter hebben, zover ik heb begrepen. Dus zou nu ineens wel kunnen gebeuren.
Muse: een interview recent met Billboard hebben ze gezegt dat ze 1 festival in Europa zouden doen, Glastonbury heeft 3 headliners die niet eerder headliner waren op Glasto. dus daar komen ze in elk geval niet, zijn genoeg andere grote festivals. Ik denk niet dat ze Pinkpop kiezen, maar een ander groot festival. Eerder Rock Werchter dan Pinkpop. ook zal Muse een anniversary tour omdat ze als band 20 jaar bestaan, dit gaat waarschijnlijk alleen in kleine zalen gebeuren in UK/Europa. dus daar hebben de festivals niets mee te doen.
Snow Patrol: Kan heel goed, zijn aan nieuw album bezig. en zijn populair, hebben Ahoy 2 x uitverkocht in 2011.
RHCP: heb gelezen dat hun ook een nieuw album willen maken in 2014, maar meer weet ik ook niet. verwacht ze niet op Pinkpop.
U2: Doen nooit festivals, Glasto was een uitzondering. zullen volgend jaar nieuw album uitbrengen en waarschijnlijk gewoon de stadiums doen in europa



 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
2011: Coldplay, Kings of Leon, Foo Fighters (1 grote, één kleine en één middelgrote band)

Ik snap nog steeds niet waar je dit vandaan haalt. Dit waren toen de 3 grootste bands van het moment.

Verder snap ik totaal niet waar die RHCP speculaties vandaan komen. Brengen ze een album uit? Al tourdata bekent? Flea is nog lekker met Thom Yorke op tour dus als ze de studio in duiken word dat begin 2014 en dat zie ik niet gebeuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
RHCP speculaties komen van 2 kanten, 1 is dat het gerucht gaat dat er onderhandelingen zijn tussen Pinkpop en RHCP en 2 ze gaan dit najaar aan een nieuw album starten dat zal in 2014 wel in kannen en kruiken zijn.

http://www.nme.com/news/red-hot-chili-peppers/70600
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Misschien een ander kanshebber voor een (hoge) plek. John Mayer aangezien deze op het moment zeer populair, Ondanks dat zijn muziek sinds Continium steeds minder is geworden (mijn mening) Zou me niet verbazen als hij zou komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
John Mayer is wat mij betreft zeer welkom met z'n verzameling gitaren @Rikkie.
Overigens acts op een hoge spot op Glastonbury 2014, maken waarschijnlijk weinig kans om op Pinkpop2014 te komen. Volgens een berichtje bij NME worden daar (aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) genoemd Fleetwood Mac, Prince of David Bowie, maar ook Foo Fighters en een reünie van Oasis worden genoemd. Dat gooit maar weer mijn hele zoektocht naar de klassieke-rock-act door elkaar, of zijn dit door plekken op Glasto 5 namen die we niet op PP14 kunnen verwachten? (of kan een act die in oktober '13 in Ziggo Dome staat, en in juni "in de buurt" is, wel op PP14 terecht?)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Overigens acts op een hoge spot op Glastonbury 2014, maken waarschijnlijk weinig kans om op Pinkpop2014 te komen. Volgens een berichtje bij NME worden daar (aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) genoemd Fleetwood Mac, Prince of David Bowie, maar ook Foo Fighters en een reünie van Oasis worden genoemd. Dat gooit maar weer mijn hele zoektocht naar de klassieke-rock-act door elkaar, of zijn dit door plekken op Glasto 5 namen die we niet op PP14 kunnen verwachten? (of kan een act die in oktober ’13 in Ziggo Dome staat, en in juni “in de buurt” is, wel op PP14 terecht?)

Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is ook wel overdreven uitgedrukt. Het is namelijk 100% zeker dat Bowie geen optredens doet komende zomer, de Oasis-reunie is ook weinig waarschijnlijk (Noel wil solo een nieuwe plaat uitbrengen en het water is nog diep tussen de broertjes) en Foo Fighters hebben we hier op het forum eerder al als randgeval genoemd wegens plaat tegen dan nog niet uit. Als je dan de uitspraak erbij haalt dat ze drie headliners gaan halen die nog nooit op Glastonbury gespeeld hebben, dan zit Fleetwood Mac - Depeche Mode - Prince (of een jongere popact als Rihanna/Eminem) er nog het meeste in. Fleetwood Mac en Prince zie ik sowieso niet op PP14 staan, en Depeche Mode kan gemakkelijk beide festivals doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
@Joske, ik wilde alleen reageren op een artikel van NME (mij lijken overigens Prince, David Bowie en Oasis nog het meest onwaarschijnlijk). Daarin worden deze 5 namen genoemd, 2 hiervan zouden wel eens spoedig in de afronding kunnen zijn met Emily Eavis, tenminste als de geruchtenmolen klopt. Trouwens Depeche Mode is hierin niet aan de orde, ik denk ook dat dat een gepasseerd station is. Waar ik op doel is eigenlijk, of één van deze namen eventueel in gesprek zou kunnen zijn met meerdere Europese festivals, als bijvoorbeeld ook Pinkpop.
http://www.nme.com/news/various-artists/72989
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken