Ik ben benieuwd hoe de line up eruit gaat zien, na de tegenvallende line up van dit jaar.
Ik heb het gevoel dat dit jaar wel weer een goede line up gaat worden.
Pearl Jam: Nieuw album, komen zeker met een tour. zou goed kunnen dat ze nu eindelijk naar Pinkpop komen, maar het zou goed kunnen dat ze in Goffertpark bijv. een concert doen.
Foo Fighters: gaan een nieuw album werken begin van 2014 meteen, album zal niet klaar zijn voor de zomer denk ik. Er is wel een kleine kans aanwezig, maar ik denk dat ze eerder in het najaar dan album uitbrengen en touren.
Paul McCartney: Nieuw album komt deze maand uit. Hij stond bijna op Pinkpop, toen kreeg Paul een betere deal met Bonnaroo, zoals we weten. heb wel gehoord dat hij daarom nu in 2014 dus op Pinkpop staat...
Metallica: Hebben aangegeven dat ze met hun nieuwe docu/film Through the Never, iets mee willen, waarmee ze waarschijnlijk touren bedoelden. hier staat de uitspraak, bron, etc. zie link: http://www.stereoboard.com/content/view/181563/9 en ook aangezien ze elk jaar wel wat optredens doen (althans dat heb ik wel gemerkt) zit er wel kansje in..
Arctic Monkeys: Zou goed kunnen, hun nieuwe album is erg groot succes. en heb gelezen dat ze zeker 1 heel jaar gaan touren met dit album. dus ik neem aan dat ze zeker de festivals weer gaan doen dit jaar.
Placebo: Zullen denk ik wel festivals gaan doen, maar headliner Pinkpop? denk ik niet, de hebben de Ziggo nog niet eens uitverkocht. op Pinkpop staan zie ik wel gebeuren. headliner niet, maar wel een goede spot op de line up.
The Rolling Stones: ik heb de forums in de gaten gehouden, en de tour die eigenlijk dit najaar zou plaats vinden in europa (een ''arena tour'' met Amsterdam, Ziggo Dome, enz.) is toch geschrapt. nu volgens geruchten, zullen ze de grote stadiums doen. dus ik denk geen festivals voor de heren, ze zullen wel Arena of Goffertpark doen dan. check dit topic voor info: http://www.iorr.org/talk/read.php?1,1878573
AC/DC: geen idee eigenlijk, weet alleen geruchten over een 40th anniversary tour die dit jaar of volgend jaar zou moeten plaats vinden, ook zijn ze al tijdje aan het werk aan een nieuw album. nee, dat de kans is heel klein dat zij komen.
Franz Ferdinand: Staat als het goed is op Into The Great Wide Open. http://www.festivalinfo.nl/news/27763/Franz_Ferdinand_op_WTWTA_2014/ maar kan goed dat zij nog een ander festival doen, Pinkpop is wel een goed festival. maar geen headliner.
Depeche Mode: Dave Gahan, heeft eerder in een interview gezegt dat DM in europa nog wat festivals zouden doen in 2014. in 2013 stonden ze exclusief op Rock Werchter, bepaalde bands mocht alleen Pinkpop OF Rock Werchter hebben, zover ik heb begrepen. Dus zou nu ineens wel kunnen gebeuren.
Muse: een interview recent met Billboard hebben ze gezegt dat ze 1 festival in Europa zouden doen, Glastonbury heeft 3 headliners die niet eerder headliner waren op Glasto. dus daar komen ze in elk geval niet, zijn genoeg andere grote festivals. Ik denk niet dat ze Pinkpop kiezen, maar een ander groot festival. Eerder Rock Werchter dan Pinkpop. ook zal Muse een anniversary tour omdat ze als band 20 jaar bestaan, dit gaat waarschijnlijk alleen in kleine zalen gebeuren in UK/Europa. dus daar hebben de festivals niets mee te doen.
Snow Patrol: Kan heel goed, zijn aan nieuw album bezig. en zijn populair, hebben Ahoy 2 x uitverkocht in 2011.
RHCP: heb gelezen dat hun ook een nieuw album willen maken in 2014, maar meer weet ik ook niet. verwacht ze niet op Pinkpop.
U2: Doen nooit festivals, Glasto was een uitzondering. zullen volgend jaar nieuw album uitbrengen en waarschijnlijk gewoon de stadiums doen in europa