@Joske, dat komt omdat ik me richt op datgene wat mij het meest interesseert. Dat dat “dino’s van de muziekgeschiedenis” zijn, dan is dat zo. Een paar headliners op Pinkpop zijn dat ook misschien wel in afgelopen jaren, maar ik juich dat alleen maar toe. Van mij mogen bands als Iron Maiden, Deep Purple, KISS, AC/DC, Fleetwood Mac, McCartney, Led Zeppelin, Metallica, The Cure, Foo Fighters, Red Hot Chili Peppers, Rammstein, Pearl Jam, U2, The Rolling Stones of Prince met alle genoegen headlinen op Pinkpop, maar of dat realistisch is, weet je pas als ze ook echt op het podium staan. Namen als Black Keys, Arctic Monkeys, Editors, Snow Patrol, Placebo, Keane, The Killers, Sigur Ros, Elbow bijvoorbeeld vindt ik persoonlijk geen headliners voor Pinkpop, mainstage oke dat dan wel. Maar hoe dat Pinkpop e.e.a. programmeert is een andere discussie, zoals missers tussen 3fm-stage en main, of nieuwkomers te hoog op het affiche met 1 a 2 hits.<br>
Zolang niet anders bewezen is zet ik hoog in op een te gekke headliner, of dat op basis is van 1 nieuwartikel of niet. Het is in ieder geval genoeg stof om over na te denken, te delen, te fantaseren en belangrijker nog om te discussiëren. (En wat Glasto betreft, een grote band die openlijk flirt met een headlinespot kan je meestal wel noteren.) Of ik het bij het rechte eind heb dat zien we later wel.