Pinkpop 2014

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik denk dat The Killers en QOTSA een zelfde constructie als Blur en KoL op Werchter verdienden. Met The Killers op de plek van Blur omdat zij toch al wat meer headline ervaring hebben. en dan hoeft Smeets niet eens het schema tot heel lang te laten duren 20.00-21.30 QOTSA en 22.30-00.00 The Killers.

30 Seconds To Mars en The Script als headliners lijkt me niet heel verstandig, in NL niet groot genoeg behalve onder 17 jarige meisjes(no offence, ben zelf 17) al is voor 30STM echt een top band.

The Killers zijn toch ook doorgeschoven, omdat Paul McCartney niet kon?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Een constructie als van Blur en KoL is op pinkpop niet mogelijk omdat je een grote band als QOTSA dan al om 18.45 had moeten zetten omdat ze niet na 22.30 door willen. En trouwens nog iets wat die eindtijd veroorzaakt is dat acts niet veel tijd hebben, als ik dezelfde acts met RW vergelijk spelen ze op RW eigenlijk altijd langer of gelijk. En een act als Bruce Springsteen speelt overal 2.5-3uur maar op Pinkpop staan ze maar 2uur.

@dennisvdBr Stone Sour is nou niet echt een klassieke rock act en klassieke rock acts van dat formaat trekken gewoon niet veel mensen naar een festival als Pinkpop. Ik stond afgelopen zaterdag nog bij Deep Purple en als ik daar rond keek zag ik eigenlijk weinig mensen die ik ook op Pinkpop zou verwachten terwijl zo'n act een stuk duurder is als een nieuwe hippe band.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.107
Ik noemde Stone Sour ook niet als headliner. Daarbij kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die de begin 90's bands onder klassieke acts plaatsen, 't is toch al zo'n dikke 20 jaar geleden. Wat ik bedoelde eigenlijk: wat is de interpretatie van een klassieke-rock-act en zijn er onderhandelingen voor wel of geen headliner. Misschien kan je de hele klassieke rock acts als bijvoorbeeld een Deep Purple, Boston, The Who of Status Quo als headliner zetten, maar dat werkt waarschijnlijk eerder op PPClassic dan op "het grote" Pinkpop gezien het aan te trekken publiek. Terwijl een McCartney in z'n uppie al een stadion in no time vol kan krijgen. De "klassieke" rock bands uit de 80's en de 90's zijn afhankelijk van de populariteit wel of geen headliner. Bijvoorbeeld een naam als Stone Sour, Bush of Blur zal ik niet als headliner verwachten, waar een naam als bijvoorbeeld Metallica, Pearl Jam of Iron Maiden afsluiters van formaat kunnen zijn (en al op diverse plekken dat bewezen hebben).

Mijn verwachting van namenstroom weer aangepast, 7 november, kijken wat er dan gaat gebeuren?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik zei ook niet dat je Stone Sour een headliner noemde alleen dat het geen klassieke rock act is. En ik zie Blur pinkpop best headlinen, the Who eigenlijk ook nog wel. Maar volgens mij hebben die beiden geen plannen voor een tour rond PP.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.107
Ooh, dan heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd, omdat je aangaf dat Stone Sour niet zoveel mensen naar een festival zou trekken, dacht ik dat je dat dan ook als headliner bedoelde. En de zojuist genoemde bands waren voorbeelden en niet zo zeer mogelijkheden voor Pinkpop 2014. (alhoewel ik de naam Blur hier en daar wel tegen kom en The Who nog recent getourt heeft o.a., ik had misschien ook Black Sabbath of Stone Temple Pilots kunnen noemen.)
;)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Who doen geen festivals. Daar voelen ze zich te goed voor.


Franz Ferdinand – Pearl Jam
Elbow – Arctic Monkeys
Placebo – Metallica

Is zoiets reëel?

Zou kunnen, waarschijnlijk touren al deze bands. Al acht ik de kans dat Placebo en Metallica een dag vullen vrij klein
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
@dennisvdBr ja mijn zin was een beetje krom, het tweede deel had eigenlijk niks met het eerste te maken xD Blur heeft nog wat data staan en als het daar mee klaar is zijn ze de hele wereld rond geweest, lijkt me sterk dat ze vervolgens weer festivals gaan doen in europa vooral omdat ze al een hoop grote festivals gehad hebben afgelopen jaar. En The Who doet idd geen festivals maar kwa formaat zouden ze Pinkpop wel kunnen headlinen.

Metallica zie ik eigenlijk eerder op RW staan als op PP en beide festivals lijkt me niet omdat die veel fans trekken die normaal niet naar een van de twee zouden gaan en die zie ik ook niet naar beide festivals gaan.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Maar sprak Smeets niet vorig jaar ook uit dat er een grote oude rock-act zou komen, toen was dat Paul McCartney. Lijkt me logisch als hij het jaar erna het zelfde gerucht opduikt dat het ook over dezelfde artiest gaat dus:paul McCartney
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.107
@Baas, je hebt volledig gelijk. Beide Pearl Jam en Sir Macca staan hoog op de geruchten lijsten voor Pinkpop 2014. Beide een nieuw album, beide zeer gewild door Smeets, beide lang of zelf nooit geweest, beide zullen de weg op gaan ivm een tour. Kans is groot. Alles opgeteld staat de teller het hoogst voor Pearl Jam/Paul McCartney/Red Hot Chili Peppers, maar we staan hier uiteraard volledig open voor discussie. Met name of McCarney wel de genoemde klassieke-rock-act is, en of "gesprekken met" RHCP wel iets oplevert.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
McCartney acht ik nog mogelijk om echt te komen als de classic act, tenminste als het verhaal over reeds vastgelegd zijn voor 2013 en het grote geld van Bonnaroo klopt. RHCP zou misschien in onderhandeling geweest kunnen zijn, maar ik geloof niet dat dat goed uitdraait: ze duiken pas in 2014 de studio in, en nu al data vastleggen zet toch wel tamelijk veel druk op een band die 4-5 jaar nodig had voor hun vorige 2 platen. Bovendien zijn ze recent nog langs Europese festivals gepasseerd waardoor het moeilijker wordt een volledige tour te slijten. McCartney kan daarentegen nog bij TW Classic, Roskilde, IOW, etc terecht indien hij festivals wil doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.107
Foo Fighters?
ff terug naar mijn post 11/09/2013 11:23, Foo Fighters en geen RHCP...
(wat mij betreft, hopen mag)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Franz Ferdinand – Pearl Jam<br>
Elbow – Arctic Monkeys<br>
Placebo – Metallica

Is zoiets reëel?

Ik hoop dat het reëel is. Franz Ferdinand en Arctic Monkeys allebei naar Pinkpop zou ik wel heel erg tof vinden. Verder blijf ik erbij dat Metallica eerder een band is voor RaR of RW. Als Metallica veel concerten gaat doen zie ik het nog wel gebeuren maar no way dat Metallica exclusief naar Pinkpop gaat komen. Verder zijn Pearl Jam, Elbow en Placebo wel realistisch.

Ik hoop zelf ook nog op The Fratellis trouwens. Zag vandaag dat zij dit jaar een nieuw album hebben uitgebracht dus die zie ik nog wel meedoen volgend festivalseizoen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.107
Fratallis, hmmm, misschien begin van de ochtend op 3fm-stage of in de tent, lijkt me reëel. Elbow juich ik niet zo toe, slaapverwekkend, niet zo mijn stukje cake, misschien beter als ik daar geen uitspraak over doe. Arctic Monkeys blijf ik toch bij dat (ik vind dat) het wat hoog gegrepen is om te headlinen op Pinkpop. Vraag me eigenlijk ook af of ze 1 jaar na BKS ergens anders in Nederland weer een festival doen, denk eerder aan een Ziggo of HMH als ze zouden komen naar Nederland. Metallica verwacht ik geen uitgebreide tour van, daarom denk ik dat ze niet in the picture zijn. Franz Ferdinand, Placebo en Pearl Jam lijken meest voor de hand liggende namen. Ik zou ook niet raar opkijken van namen op het affiche als: Nickelback, Offspring, Alter Bridge, Dropkick Murphys, Fall Out Boy, All Time Low of Soundgarden.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Eerlijk gezegd verwacht ik Elbow niet op Pinkpop, maar als headliner op BKS. En er is weer nieuws over Foo Fighters! Zou het :) ??
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik zie hier een hoop grote namen langskomen en ik geloof best dat er daar 1 of 2 van zullen komen maar het lijkt me niet reeel om 3 knallers neer te zetten. AM past heel goed als headliner naast bands als Pearl Jam, Paul McCartney, RHCP, Metallica enz. Er de laatste jaren op pinkpop nooit 3bands van dat formaat geweest.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik wil niet pessimistisch zijn maar zijn de namen RHCP, PJ, Metallica, McCartney, Neil Young en RATM niet elk jaar geruchten die onhaalbaar blijken te zijn voor Pinkpop.

Ik verwacht dat misschien een van de bovenstaande bands komt/grote headliner. Verder verwacht ik bands als Elbow, Franz Ferdinand, White Lies als sub headliners.

Persoonlijk hoop ik op Arcade Fire, Arctic Monkeys en Placebo als headliners met daarnaast Elbow, Franz Ferdinand, Avenged Sevenfold, White Lies en Biffy Clyro als overige grotere namen op het affiche.

En de staat natuurlijk voor de Nederlandse inbreng.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
@Dennis Tja de andere stages moeten ook gevuld worden en dan zie ik graag The Fratellis live.

@Rikkie Eens. Zulke namen zitten ook niet helemaal in de doelgroep van Pinkpop. Namen als FF, AM, Placebo gaan gewoon de (sub)headliners worden denk ik. Hoop zelf ook erg op White Lies. Ik ga over twee weken al in Eindhoven maar 't is toch tof om ze komende zomer ook nog eens te zien. Alter Bridge lijkt me ook realistisch, werd hier volgens mij ook nog genoemd vandaag.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik gok op Pearl Jam, Arctic Monkeys en nog een 3e niet al te grootte naam. Pearl Jam staat al jaren op Smeets lijstje en ik zie geen reden waarom ze dit jaar niet zouden komen, stond in 2012 al in Ziggo Dome en ik zie ze ook niet op een ander Nederlands festival staan. Arctic Monkeys zijn nu groot genoeg om Pinkpop te headlinen en willen alleen maar headlinen dus zou vanuit de AM kant best wat gewilligheid zijn en voor Pinkpop denk ik dat het ook geen slechte zet is.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
@ Black Lies, White Lies vind ook festivals tot nu toe vaak tegenvallen. In de tent op Pinkpop 2009 vond ik ze wel goed maar de 3 keer dat ik ze op een main stage heb gezien vond ik ze minder. Het enige niet festival concert dat ik van ze gezien heb in de 013 was erg sterk. Ik hoop dat het in de effenaar (heb ook kaartje) niet anders zal zijn met hopelijk veel nummers van het eerste album.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken