Pinkpop 2014

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Belangrijke nuance: dit zijn namen die bij de bookmakers scoren, m.a.w.: wat het publiek verwacht. Voor hetzelfde geld zijn ze wel met Fleetwood Mac en Depeche Mode aan het onderhandelen terwijl Prince of Oasis misschien helemaal niet aan bod komen bij de festivalorganisatoren.

Waarom zou Depeche Mode een gepasseerd station zijn? Hebben expliciet gezegd nog festivals in 2014 te doen en hebben nog nooit op Glastonbury gespeeld. Bovendien ook interessant voor Pinkpop aangezien ze wat goed te maken hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
O, dat van Depeche Mode wist ik nog niet. Als ze gezegd hebben in 2014 festivals te doen, dan heb je idd een heel goed punt te pakken. Weer 1+ op mijn klassiek-rock-act-lijstje.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Ik verwacht Depeche Mode niet @ hierboven. Vind ik niet echt een Pinkpop headliner in elk geval, als je kijkt naar de laatste jaren. Bovendien komt de band al naar Nederland.

Persoonlijk hoop/denk ik:

Snow Patrol: Hebben al een tijdje geen nieuwe albums en/of shows gedaan. Verwacht volgend jaar zeker een tour. Headliner.
Keane: Eind dit jaar komt The Best of Keane uit met twee nieuwe nummers waarvan ik verwacht dat ze ook op een nieuw album staan dat Q2 2014 zal komen vermoedelijk. Geen headliner btw.
Arctic Monkeys: Nieuw album uit. Stonden vorig jaar op BKS dus ik hoop dat ze naar Pinkpop willen komen, verwacht alleen niet dat dit een headliner kan zijn voor Pinkpop. Ik zie ze eerder 3FM afsluiten of sub-head zijn voor main, de vraag is of ze daarvoor willen komen.
Franz Ferdinand: Stond al op Lowlands, verwacht dat ze zeker festivals gaan doen in 2014 (volgens mij onlangs een tour aangekondigd voor maart '14). Staat waarschijnlijk op 3FM of als 2e band op main (zie ze geen subhead of head doen).
Imagine Dragons: Zou leuk zijn als ze deze band konden strikken, weet bijna zeker dat dat vrij haalbaar is. Leuk voor tentafsluiter?
White Lies: Toeren eind van het jaar in Europa, wereldtour is voorbij wanneer het festivalseizoen begint dus ik ga er zeker vanuit dat ze op Pinkpop óf Werchter staan (als er niets in de weg staat in de UK althans).
Editors: Gaan ook beginnen aan een tour eind dit jaar, dus verwacht ik ook op een aantal festivals in EU.
Muse: Meer hoop dan realisme, maar toch. Hebben al een tijdje niet meer op Pinkpop gestaan.
Two Door Cinema Club: Ook meer hoop dan realisme? Hoop dat zij 's middags op 3FM staan, zou leuk zijn.

En dan vergeet ik vast nog wel meer bands. Ik ben al blij als er 2 van bovenstaande bands aanwezig zijn tho ;)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Arctic Monkeys geen headliner? You're kidding me. Al hoewel, dat dacht ik tot vorig jaar ook. Maar goed omdat ik het wel een mega goede band vind en ze voor een nieuw festival een goede naam zijn toch naar Best Kept Secret gegaan. Wat was dat een strakke show. Nummers gewoon heel goed, publiek vanaf de eerste seconde helemaal los en na t begin van brainstorm(2de nummer) iedereen kwijt. Geweldig concert dus! :)
Daarna de show op Glastonbury terug gekeken en ook dat was een hele vette show. Als je Glastonbury kan headlinen moet Pinkpop lijkt mij ook wel kunnen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Ik denk zeker dat ze Pinkpop kunnen headlinen, maar ik denk niet dat Pinkpop dat ook denkt ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Hoax of goeie lekkage... Mogelijke poster van Download UK, met misschien de klassieke-rock-act waar ik naar zocht voor Pinkpop2014, namelijk KISS. Ach, beoordeel zelf, maar voorlopig neem ik dit met een korreltje zout (waar overigens ook Foo Fighters op staat). Het zal theoretisch kunnen, Download is een weekend na Pinksteren/PP2014. Dit jaar stond KISS op Nova Rock Oostenrijk in het Pinkpop-weekend.

http://www.kissfaq.com/forum11/viewtopic.php?f=1&t=89384#p1911085
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Hoax of goeie lekkage… Mogelijke poster van Download UK, met misschien de klassieke-rock-act waar ik naar zocht voor Pinkpop2014, namelijk KISS. Ach, beoordeel zelf, maar voorlopig neem ik dit met een korreltje zout (waar overigens ook Foo Fighters op staat). Het zal theoretisch kunnen, Download is een weekend na Pinksteren/PP2014. Dit jaar stond KISS op Nova Rock Oostenrijk in het Pinkpop-weekend.

http://www.kissfaq.com/forum11/viewtopic.php?f=1&t=89384#p1911085

Hoaxje blijkbaar. Volgens 'betrouwbare bronnen' op eFestivals heeft Download nog maar 2 vd 3 headliners vastgelegd en lopen de onderhandelingen nog (in principe kondigen ze daar namen aan op het moment dat alle headliners rond zijn). Kiss ziet diezelfde persoon trouwens absoluut niet komen: Avenged Sevenfold en Aerosmith liggen volgens hem vast, en onderhandelingen met Van Halen zijn afgesprongen waardoor ze nu nog aan het zoeken zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
...ahaa, en daar is Aerosmith weer... thnk @Joske, hoaxje idd (maar KISS wordt overigens wel getipt een Europese tour te gaan doen in eerste helft 2014 na of voor VS-data, aankondiging waarschijnlijk deze herfst.)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Waarschijnlijk nog een week wachten en de eerste festivals komen met de eerste namen, zelfs met de eerste headliners. Wat ik mezelf afvroeg, hoe is de verdeling van de festivals de aankomende zomer (tenminste welke ik een beetje volg ivm aankondigingen/ontwikkeling t.o.v. Pinkpop). Dit kan mogelijk een rode draad zijn in het tourschema van een aantal bands. We zien een duidelijke vedeling van Pinkpop/RAR tot Sziget/Lowlands. Festivals in hetzelfde weekend kunnen zomaar een aantal bands overeenkomstig hebben. De zomerfestivals in Australië (januari/februari/maart) staan hier niet bij zoals Soundwave en Big Day Out, deze zijn wel zeker de moeite waard om te volgen (op Big Day Out bijvoorbeeld staan Pearl Jam, Blur en Arcade Fire en op Soundwave staan Green Day en Avenged Sevenfold, hier wordt Iron Maiden als 3de headliner getipt). Kleine toevoeging 1 festival in VS, 2013 gelijktijdig met Pinkpop, maar in 2014 Bonnaroo een week later 12-13-14-15 juni.
Data zomerfestivals 2014 buiten Pinkpop: 7-8-9 juni ;
Rock am Ring (DE): 7-8-9- juni / Isle of Wight (UK): 12-13-14-15 juni / Download (UK): 13-14-15 juni / Nova Rock (AUT): 13-14-15 juni / Hurricane/Southside (DE): 20-21-22 juni / Best Kept Secret (NL): 20-21-22 juni / Graspop Metal Meeting (BE): 27-28-29 juni / Glastonbury (UK): 25-26-27-28-29 juni / Roskilde (DK): 28-29-30 juni + 01-02-03-04-05-06 juli / Rock Werchter (BE): 03-04-05-06 juli / Dour (BE): 17-18-19-20 juli / Wacken O A (DE): 31 juli + 01-02 augustus / Seerock Festival (AUT): 01-02 augustus / Sziget (HUN): 11-12-13-14-15-16-17-18 augustus / Pukkelpop (BE) 14-15-16 augustus / Rock-n-Heim (DE): 15-16-17 augustus / Lowlands (NL): 15-16-17 augustus. (datum Fortarock (NL) nog niet bekend?)
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Rock A Field 2014: 27-28-29 Juni
Festival in Luxemburg, met vorig jaar ook een aantal mooie namen zoals: Queens Of The Stone Age, Phoenix, Bloc Party, Netsky, Volbeat, The Script.
In 2012 hadden ze o.a. Mumford and Sons, Snow Patrol, Deadmau5, Justice, Motorhead, The Kooks, Biffy Clyro en nog meer 'Pinkpopwaardige' namen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Rock am Ring valt in hetzelfde weekend dit jaar? Dan vrees ik dat we weer weinig gitaren gaan zien. Bands zoals Volbeat, The Killers, Muse, Foo Fighters, Green Day etc zijn genoeg namen die net zo goed op Rock am Ring staan als op Pinkpop.

@Bramarts wow goede namen, heb er nog nooit van gehoord.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
@Black Lies
Festival is volgens mij ook op een klein, gezellig druk terrein. Tot en met 2013 had het ook maar 2 dagen, in 2014 voor het eerst 3 dagen. Inderdaad mooie namen en afstand is ook nog goed te overbruggen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
@ Bramarts THNX, Rock-a-Field was ik idd helemaal vergeten. Ze hebben een smakelijk weekend te pakken, veel bands in de buurt op GMM, Glasto en Roskilde. Daar kan PP2014 ook zomaar 4 a 5 bands mee overeenkomstig hebben. Zit wel zo'n 4 weken tussen, maar het kan.

@Black Lies, je hebt nog nooit van die namen gehoord?? Of je maakt een grapje of je moet heeeuuul snel op youtube ff alles checken... Overigens omdat Pinkpop gelijktijdig valt met RaR is WEL een goed teken voor de gitaren, kunnen zomaar 1 a 2 headliners en nog 5 a 6 bands overeenkomen tussen beide festivals.

Ik verwacht een goed festival seizoen, ook op Pinkpop...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Neen ik kende dat festival, Rock A Field, nog niet ;). Die namen ken ik zeker.

Het kan een goed teken zijn als, bijvoorbeeld Muse, op de vrijdag Pinkpop doet en zondag RaR. Ik noem maar wat. Maar dan moet die ruimte wel geboden worden door beide festivals. Zeker naarmate de line-up steeds meer gevuld wordt, wordt dat moeilijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Muse zou leuk zijn, maar zij doen maar 1 Europees festival. Waarschijnlijk Roskilde gok ik zo, misschien Glasto. Maar ik denk dat Pearl Jam een band is die we op een aantal festivals gaan terug zien als headliner in 2014. Dus ik blijf nog ff duimen...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Ik gok op een Muse 20th anniversary Tour volgend jaar en ik verwacht dat ze daar ook concerten bij doen. Waarom denk je dat er maar 1 europees festival komt?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Muse heeft zelf de concrete plannen voor een 20th anniversary concertenreeks al bevestigd in een interview, en daarbij zeiden ze ook dat er mogelijk 1 of 2 festivals aangedaan worden (Werchter zal wel de grootste kanshebber zijn, gezien de speciale band die die twee hebben).

Metallica gaat volgens NME pas in de lente van 2014 de studio in, lijkt me weinig waarschijnlijk dat ze dan in juni al aan het touren zijn?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Metallica vind ik persoonlijk geen band voor Pinkpop. Die zie ik eerder op RaR/Werchter staan eigenlijk.

Ik zie net inderdaad het filmpje waarin ze aangeven maar één Europees concert te doen. Jammer, zou het een mooie headliner vinden voor Pinkpop, maar het zal wel een UK-festival worden denk ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
@Black Lies "Metallica vind ik persoonlijk geen band voor Pinkpop"? Dat zou ik niet zeggen, inmiddels zijn ze er eens geweest (bijna zelfs een 2de keer, Boutique-akkefietje). En inmiddels weten we over Pinkpop-headliners : zeg nooit nooit! (alhoewel ik wel blij ben dat One Direction in de Arena staat, ik zag de hipster-bui al hangen.)
Metallica gaat idd aankomend jaar de studio in, zoals ik al verwachte zijn de momenteel te druk met de film.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
In het kader van: zeg nooit nooit. Ik ga ze nu toch noemen als serieuze kandidaat, lach me maar alvast uit, veroordeel het maar, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze op een paar festivals staan in 2014. Al een tijdje bekend dat het nieuw album komt begin 2014 en misschien zijn zij wel die mysterieuze klassieke rock act waar gesprekken mee zijn en waar nog e.e.a. van bekend moet worden gemaakt, misschien ook zelfs de 3de headliner op Soundwave Australië, want die bekendmaking zal de bal aan het rollen brengen : U2!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken