Ik sluit me volledig bij Jos zijn lyrische woorden aan. Het was echt geweldig gister. Begon al met The Answer Lies in the Black Void als voorprogramma, wat we vanaf de eerste rij tot ons hebben laten nemen. En waar het in november tijdens DDD nog wat tegenviel ten opzichte van hoe goed ik het op album klonk, was het nu echt een stuk beter. Met name de laatste twee nummers van de set overtuigden me volledig.
En dan Thy Catafalque... Ik had al een vrij uitgebreide review van
@Querulante Partij ontvangen, die de avond ervoor in Eindhoven was geweest. Die was helemaal flabbergasted over hoe goed het was. Dus de hele vrijdag met een gemixt gevoel tussen hype voor wat er komen gaat en toch ook een beetje vrees dat het tegen zou vallen geleefd. Gelukkig werden de hooggespannen verwachtingen volledig ingelost. Perfect geluid, perfecte setlist, perfect publiek, sublieme muzikanten en een heel fijn clubje vrienden om me heen om het samen mee te beleven. Genieten tot en met!
En dan is de Baroeg ook weer heel fijn, waar alle artiesten na de show rondlopen en er dus op een hele ongedwongen manier gelegenheid is tot een praatje en een foto. Dat is en blijft iets heel bijzonders. Dat je eerst helemaal van je sokken geblazen kunt worden door een band. Om even later kennis te kunnen maken met de mens achter de artiest. Op dat soort momenten ben ik echt zo blij dat ik van obscure metal hou en niet van popmuziek.