Ah, nee dank je.Nick Cave in de Ziggo Dome, I presume...
Ah, nee dank je.Nick Cave in de Ziggo Dome, I presume...
Hoe durf je dit te zeggen op het Nick Cave fanforum!Ah, nee dank je.
Soms kan je veel zeggen, soms ook weinig. Ik dacht dat geen band ooit meer over Solstafir heen zou komen als beste band in Baroeg maar Thy Catafalque flikte dat gisteravond gewoon even. Wat. Een. Show... zelden vertoonde dynamische muziek, van folk tot harde black metal. 2 fantastische zangers en 2 evengoed zangeressen, wat zorgt voor een prachtig schouwspel. Muziekafstelling om door een ringetje te halen. Publiek muisstil en na de nummers lyrisch, precies zoals het hoort. Dat was er eentje voor de geschiedenisboeken.
En hoe tof dat je daar dan ook @MetalLimbo tegenkomt. Met ook @Jamel , @nikita en @Dr. Hannibal erbij zorgde dit voor een hele hele gezellige avond. Dank allen!
Ook ik kan me hier alleen maar bij aansluiten, weinig aan toe te voegen!Ik sluit me volledig bij Jos zijn lyrische woorden aan. Het was echt geweldig gister. Begon al met The Answer Lies in the Black Void als voorprogramma, wat we vanaf de eerste rij tot ons hebben laten nemen. En waar het in november tijdens DDD nog wat tegenviel ten opzichte van hoe goed ik het op album klonk, was het nu echt een stuk beter. Met name de laatste twee nummers van de set overtuigden me volledig.
En dan Thy Catafalque... Ik had al een vrij uitgebreide review van @Querulante Partij ontvangen, die de avond ervoor in Eindhoven was geweest. Die was helemaal flabbergasted over hoe goed het was. Dus de hele vrijdag met een gemixt gevoel tussen hype voor wat er komen gaat en toch ook een beetje vrees dat het tegen zou vallen geleefd. Gelukkig werden de hooggespannen verwachtingen volledig ingelost. Perfect geluid, perfecte setlist, perfect publiek, sublieme muzikanten en een heel fijn clubje vrienden om me heen om het samen mee te beleven. Genieten tot en met!
En dan is de Baroeg ook weer heel fijn, waar alle artiesten na de show rondlopen en er dus op een hele ongedwongen manier gelegenheid is tot een praatje en een foto. Dat is en blijft iets heel bijzonders. Dat je eerst helemaal van je sokken geblazen kunt worden door een band. Om even later kennis te kunnen maken met de mens achter de artiest. Op dat soort momenten ben ik echt zo blij dat ik van obscure metal hou en niet van popmuziek.![]()
Ik was daar ook en wat waren ze goed, steengoed. Zag ze voor de derde keer en ze worden steeds sterker. Voorprogramma The Rosecaps was wel aardig, maar ook niet meer dan dat.Gisteren naar The Clockworks in Rotown geweest. Wat een concert! Als je nog kaartjes voor Tolhuistuin of Doornroosje kan krijgen:ga! Ze zijn ook toegevoegd aan de toch al niet misselijke donderdag op Cabaret Vert (met oa Flogging Molly, Fontaines DC , PJ Harvey en Queens of the Stone Age). Benieuwd naar de recensie in Oor straks
Ik had het niet beter kunnen beschrijven. Btw: te veel naar de 'linksback' kijken, daar word je zelf ook hyper van. Mijn zoons zeiden trouwens ook dat het boomer-gehalte (waar ik kennelijk zelf ook toe behoor) nogal hoog was.![]()
The Clockworks pakken Rotown in met zelfbewuste toewijding
Carrière maken met je gitaarband van studievrienden uit Galway is verdomd hard werken: verhuizen naar het grote Londen, vijf jaar schaven aan een debuutalbum, eindeloos toeren, merchandise verkopen en nog jongere bandjes uit je geboorteplaats op sleeptouw nemen. Nogal wat verantwoordelijkheden...oor.nl
Joepie, hokjesdenken!Ik had het niet beter kunnen beschrijven. Btw: te veel naar de 'linksback' kijken, daar word je zelf ook hyper van. Mijn zoons zeiden trouwens ook dat het boomer-gehalte (waar ik kennelijk zelf ook toe behoor) nogal hoog was.
Jaloers. Ik draai dat album grijs…Net NewDad in Ekko gezien.
Kan me hier helemaal bij aansluiten. De setlist had een fijne opbouw en de band was zichtbaar gecharmeerd door de ontvangst van het publiek. Het publiek was trouwens echt het fijnste publiek dat ik in tijden heb meegemaakt bij een concert, iedereen zat er goed in en geen Dutch disease!Net NewDad in Ekko gezien. Heerlijk optreden met bijna alle nummers van debuutalbum Madra. Wist al dat dit album hoog in mijn eindejaarslijst gaat komen, maar vanavond werd duidelijk dat deze show daar ook in de top gaat belanden. Fantastische frontvrouw die de al uitstekende liedjes live naar een hoger niveau weet te brengen.
Zou zeker morgen in Rotterdam of vrijdag in Groningen gaan kijken als je de kans hebt. Of Misty Fields later dit jaar.
Is iemand wel eens naar "The Dire Straits Experience" geweest, welke in mei een aantal keer in NL spelen?
Zo ja, is het de moeite waard?
Absoluut de moeite waard.
1 origineel bandlid (saxofonist) gecompleteerd met zeer begaafde musici die zeer dichtbij komen. Alle classics komen voorbij.
Dat maakt nog geen Mark Knopfler maar die is met pensioen![]()
Is iemand wel eens naar "The Dire Straits Experience" geweest, welke in mei een aantal keer in NL spelen?
Zo ja, is het de moeite waard?