Vrijdag 19-04-2024 - Keane AFAS Live
Ruim vier jaar geleden was ik ook aanwezig bij het laatste concert van Keane in Nederland. Deze tour staat in het teken van het 20-jarige jubileum van het prachtige album Hopes and Fears met al die hits. Amsterdam was het eerste optreden van de Europese leg. En wat een hits hebben ze: 22 nummers gespeeld en ik kende er slechts 3 niet heel goed (
https://www.setlist.fm/setlist/keane/2024/afas-live-amsterdam-netherlands-2babb422.html).
Tom Chaplin was heel goed bij stem en had er duidelijk zin in. Ruim 1u45min gespeeld en het klonk allemaal heel strak. Eigenlijk best wel een onderschatte band als je zo al die nummers voorbij hoort komen.
De AFAS blijf ik ook een fijne zaal vinden: ik kies vaak voor een zitplek op het balkon, daar is altijd nog wel ruimte en ook fijn met bar/wc’s. Het voorprogramma met The Sherlocks was overigens ook meer dan prima. Hoewel hun nummers allemaal wel erg veel op elkaar lijken was het een fijne opwarmer voor Keane.
Wij hadden deze week alle geluk om nog tickets te scoren. Op Ticketswap werden liefst 7500 (!) tickets gezocht, veel meer dan de hele capaciteit van de AFAS zelfs. Via Ticketmaster resale en vaak F5’en was het voor een redelijke prijs gelukt. Ik mag toch hopen dat ze de volgende keer in het Ziggodome staan, want die kunnen ze makkelijk vullen.