Pinkpop 2014

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
Officiële bevestigingen

. The Rolling Stones
. John Mayer
. Bastille
. Flogging Molly
. Joe Bonamassa
. Ed Kowalczyk
. HAIM
. Epica
. White Lies
. Les Djinns
. Arctic Monkeys
. Limp Bizkit
. Editors
. Robert Plant and the Sensational Space Shifters
. Ed Sheeran
. Rudimental
. The Boxer Rebellion
. Chef'Special
. North Mississippi Allstars
. Portugal, the Man
. Twenty One Pilots
. John Newman
. Paolo Nutini
. The Kooks
. Metallica
. Arcade Fire
. Stromae
. Avenged Sevenfold
. Biffy Clyro
. Rob Zombie
. Mastodon
. Jake Bugg
. Kodaline
. Jett Rebel
. Gogol Bordello
. Bombay Bicylce Club
. Ghost
. Clean Bandit
- Young the Giant
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Een paar ideetjes heb ik wel al.
Volgens de geruchten kunnen we dus hoogst waarschijnlijk al rekenen op Pearl Jam (ik verwacht eerlijk gezegd de officiële aankondiging halverwege oktober), zouden er mogelijk contacten zijn met RHCP en zou er een klassieke-rock-act komen.
Wat zal volgens Buro Pinkpop een klassiek-rock-act zijn en mogelijke de 3de headliner kunnen zijn: Aerosmith? Bon Jovi? McCartney? Deep Purple? KISS? Metallica? Stone Temple Pilots? of zelfs U2? of eventueel Rolling Stones? (met Pearl Jam mogelijk al in the pocket, denk ik dat het naast RHCP best tegen zou kunnen tegen vallen...)
Zelf dacht ik eigenlijk nog aan dat mogelijke toe te voegen headliners zouden kunnen zijn Coldplay, Foo Fighters, Placebo of ook wel hier en daar genoemd Snowpatrol of Arctic Monkeys (geen geheim denk ik dat persoonlijk favoriet Iron Maiden is, maar zij hebben hun tour inmiddels bijna erop zitten.)
Dan is er nog een dikke lijst aan namen die ik hier en daar zie rondzweven en die mogelijk een plekje op Pinkpop2014 kunnen krijgen: All Time Low, Alter Bridge, Avenged Sevenfold, Biffy Clyro, Black Keys, Boxer Rebelion, 3 Doors Down, Danko Jones, Editors, Ed Sheeran, Empire of the Sun, Franz Ferdinand, Gotye, HIM, Hurts, Imagine Dragons, Jake Bugg, James Blunt, Korn, Lumineers, Matt Simons, Mumford and Sons, Nickelback, Nightwish, One Repuplic, Papa Roach, Slash, Stone Sour/Slipknot, Train, Two Door Cinema Club, Vampire Weekend, Volbeat.

Iemand nog ideeën, of namen die we al weg kunnen strepen. Roept u maar...
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Denk dat mogelijk headliners zijn: Pearl Jam, RHCP, Editors, Arctic Monkeys, Metallica, Depeche Mode of The Black Keys..
Voor de rest heeft @DennisvdBr. een mooi lijstje namen staan waar er zeker een paar van mogen komen naar mijn mening.
Persoonlijk hoop ik op:
Pearl Jam, Arctic Monkeys, Black Keys, Vampire Weekend, Jack White, Franz Ferdinand, Biffy Clyro en Empire Of The Sun
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Even in de marge: van de namen die Dennis verder noemt zijn Editors en Mumford & Sons populair genoeg om zelf te headlinen, die zou ik dus eerder als kanshebber voor de headliners noemen.

Wat betreft die classic: daarmee werd er enkel onderhandeld, nog niets vast. Ik zou dan gokken dat het ofwel om McCartney (terughalen na dit jaar gemist) of Metallica (halen na in 2012 gemist) gaat. Arctic Monkeys doen dit najaar geen Nederlandse show, dus ik zou gokken dat zij Pinkpop zeker gaan doen om dat goed te maken. Bovendien verwacht ik dat er minstens 1 'moderne' headliner bij zit, met het belang dat 3FM de laatste jaren in de line up heeft.

Mijn gokje voor de headliners: Pearl Jam - Arctic Monkeys - RHCP/Metallica/McCartney
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Sorry hoor, maar ik vind Arctic Monkeys en Editors niet echt Pinkpop headliners, zie die eerder vlak ervoor staan. Mumford & Sons zie ik wel headliner worden al zou het toch wel fijn zijn als ook zij niet de headliner zijn. Ik hoop op zoiets:
Placebo - Pearl Jam
Mumford & Sons - Snow Patrol
Arctic Monkeys - Metallica

Maar ik vrees dat het echt niet zo goed gaat worden en dat ik al blij moet zijn als er een van deze namen klopt. Maar goed hopen mag :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik heb mij bedenkingen als ik lees hoogst waarschijnlijk Pearl Jam, mogelijk RHCP en een klassieke-rock-act dat er wat headliners betreft gericht wordt op 30+ers en hitkanonnen uit de 90's. Dat zal dan waarschijnlijk ook de weerslag hebben op de verdere lineup, maar er zal dan ook gecompenseerd moeten worden om de hipsters en 3fm-dj's tevreden te houden (met draaibare-awsome-crap). Grote nachtmerrie is dat One Direction op het affiche staat (holy-shit). Laat hopen dat Jan Smeets een jaar achter loopt met de uitspraak van de beloofde gitaren, dit jaar waren veel van de toenmalig genoemde zwarte-shirts ook al verloren gegaan aan andere rock-festivals als Fortarock of GMM.
Als ik moet gokken, deze sub- en headliners :
zaterdag: Stone Sour / Pearl Jam (wishfull thinking)
zondag: Placebo / Foo Fighters (dus geen RHCP)
pinkstermaandag: Nickelback / Bon Jovi (hoe gek dat ook kan zijn, hoop eigenlijk McCartney)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Nickelback/Bon Jovi zou wel zwaar kut zijn, de andere 2 dagen klinken zo prima wat mij betreft.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Bon Jovi moet je niet verwachten. Die spelen bij voorkeur enkel losse concerten, en als ze dan al eens een festival doen willen ze toch liefst 50.000 man zien staan, dusja.

Foo Fighters is volgens mij nog te vroeg: ze duiken pas ergens in januari/februari de studio in, dus die nieuwe plaat zal er zeker niet zijn voor de zomer. Bovendien hadden ze dan nog een 'hiatus' aangekondigd, en anderhalf jaar niet touren is wel een bijzonder korte pauze. Ik verwacht eerder dat ze eind 2014 met een wereldtour starten en dan in 2015 de grote festivals aandoen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Als ze 50.000 man willen zien is Pinkpop dus prima... tenzij ze niet meer dan 50.000 man willen zien, voor jou informatie als Pinkpop uitverkocht is zijn er minstens 60.000 mensen op het terrein ;) (record is volgens mij 67.000)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Dan veronderstel je natuurlijk dat zowel de dagtickets als combitickets allemaal de deur uitgaan (wat de voorbije jaren eerder een moeilijk punt was, op Springsteen na), en dat al die 3FM-tieners en hipsters ook naar Bon Jovi gaan kijken. Maar goed, mijn punt was eerder dat er nogal wat grootheidswaanzin bij Bon Jovi zit, en dat vanuit hun standpunt Pinkpop geen bijzonder interessant festival is (programmatie sterk op jeugd gericht, publiek komt niet volledig voor hun, etc)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ho, Ho, even tussen beide komen... De reden dat ik Bon Jovi noem is puur gestald op maar 3 feiten dat de groep/man nog altijd geen Nederlandse datum heeft en volgens mij valt onder een 3FM-draaibare-klassieke-Rock-act en geen onbekende op Megaland. Dit jaar stonden ze o.a. op Isle of Wight festival, dus de kans dat ze op een festival staan is aanwezig, kans dat ze dan 50.000 toeschouwers halen is waarschijnlijk wel aanwezig, zeker wanneer het exclusief in Nederland is. Maar er zijn natuurlijk meer klassieke-rock-acts waar eventueel mogelijk waarschijnlijk contacten mee kunnen zijn... Het kan nog alle kanten op, we kunnen zelfs het deksel nog op de neus krijgen met bepaalde teleurstellingen, Eminem bijvoorbeeld of dat Ben Howard in 2014 headliner is :) ha ha
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Je kunt nauwelijks een goede voorspelling doen hiervoor. Bijvoorbeeld, Coldplay heeft net een nieuw nummer uitgebracht. Kans dus dat er ook een nieuw album komt en een tour. Bovendien: Jaren dat Coldplay festivals deed: 2002, 2005, 2008, 2011 dus 2014 zou logisch zijn. Maar dit had Muse ook, festivals in 2004, 2007, 2010 en óók een tour in 2013, maar zij kozen ervoor om alleen stadions te doen in 2013. Je bent dus puur afhankelijk van wat voor een plannen zo'n band heeft.

Op basis van nieuwe nummers/nieuwe albums zijn dit wat mij betreft logische kanshebbers:

- Pearl Jam (nieuw album)
- Arctic Monkeys (natuurlijk kunnen zij headlinen, ze deden Glastonbury!!)
- Placebo (kan eventueel ook een subheadliner zijn)
- Coldplay (nieuw nummer)
- Black Keys (nieuw album eind dit jaar)

Wat minder waarschijnlijk maar niet uitgesloten:

- Foo Fighters (nieuw album op komst)
- U2 (nieuw album op komst)
- Muse (zei onlangs in een interview geen festivals 'any time soon' te doen, maar kondigde wel een 20th anniversairy tour aan)
- Paul McCartney
- Mettalica
- Daft Punk

Maar dan nog, wat nou als (ik noem maar wat) Radiohead plotseling besluit dat het tijd is voor nieuw werk en een tour, dan veranderd de wereld ook ineens. Ik weet nog dat Kings Of Leon vorig jaar werd aangekondigd voor Rock Werchter, en dat ik echt zoekts had van: Waaaaaaaaaaaaaaat??? Er was niks aangekondigd, geen enkel optreden, geen nummer, geen album, geen niks, en ineens blijken ze nog voor Blur op te treden. Dus niks is uitgesloten, behalve dan Rolling Stones (dream on!).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ja, natuurlijk duiken er elk jaar ook totaal onverwachte namen op, maar tegelijk zijn er groepen zat die je lang op voorhand kan voorspellen dankzij recente/toekomstige releases (vorig jaar wist iedereen ook al in juli dat Green Day dit jaar ging touren). En zo komen Pearl Jam, Arctic Monkeys, Metallica, Placebo, Editors, Black Keys, Arcade Fire .. direct bij de logische kanshebbers.

Coldplay zou ik niet bij de mogelijkheden zetten momenteel: Dat nummer hoort bij de soundtrack van een film, en daar hangt geen tour aan vast. Volgens recente berichten is men ook nog niet bezig aan een nieuwe plaat. En U2 zou zelfs nooit een kanshebber kunnen zijn, op Glastonbury (speciale verjaardagsgelegenheid) na hebben die al in eeuwen geen festival meer gespeeld. Daarvoor willen ze te graag vasthouden aan hun speciale podium en shows etc.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Dat Arctic Monkeys headliner zijn op Glastonbury zegt helemaal niks. Kasabian headlined ook in het VK. En ik denk dus nog steeds niet dat ze gaan headlinen op pinkpop!
 

LS

Nieuw lid
14 sep 2013
1
0
En zo komen Pearl Jam, Arctic Monkeys, Metallica, Placebo, Editors, Black Keys, Arcade Fire .. direct bij de logische kanshebbers.

En toen werd ik wakker en bleken er weer 3fm hitbandjes, singersong writers en Nederlandse bands in overvloed te staan.
Aha ja wat was het nog eens 3fm awards at Pinkpop?

Dan maar weer de hoop op een betere line up zoals ik dit ook dacht in 2011,2012 en nu weer 2013.

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Dat Arctic Monkeys headliner zijn op Glastonbury zegt helemaal niks. Kasabian headlined ook in het VK. En ik denk dus nog steeds niet dat ze gaan headlinen op pinkpop![/quote

Die vergelijking loopt mank. In tegenstelling tot Kasabian verkopen de platen van Arctic Monkeys ook buiten het VK als zoete broodjes, scoren ze radiohits aan de lopende band, enz. Bovendien zijn ze op het Europese vasteland ook gewoon geaccepteerd als festivalheadliner, en komen ze tegenwoordig niet meer voor minder dan die plek (uitspraak van de organisator van Rock Werchter).
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Wanneer kunnen we de eerste headliner verwachten?
Ik zelf denk net na 15 oktober, dan brengt Pearl Jam het nieuwe album uit, weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar zou mooi zijn!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Halverwege oktober, precies wat ik ook bedoelde. Komt ongeveer overeen met de aankondiging van Green Day vorig jaar, was ook best vroeg. Echter kan een mogelijk vroege aankondiging van bijvoorbeeld Rock-am-Ring ervoor zorgen dat Pinkpop misschien wel moet meegaan... Maar wacht ff er komen meer artiesten met nieuwe albums hoor, echter de geruchten rond Pearl Jam vormen idd een smakelijke optelsom! Ook Sir Paul McCartney komt rond die dagen met zijn nieuwe album, zou een aardige klassieke-rock-act zijn ;) Met de berichten van vorig jaar en het boeken van Sir Macca op Bonnaroo Music Festival kunnen we ook hierover ons afvragen wat WEL de mogelijkheden zijn in 2014. Maar het geruchtje dat er onderhandelingen zouden zijn met een klassieke-rock-act is momenteel nog te weinig zeggend en een te grote visvijver, want van de namen die ik eerder genoemd heb vallen me steeds meer in, kan ook nog toevoegen Guns n Roses, Status Quo, of Fleetwood Mac. Laatst genoemde flirte laatst in een interview met Glastonbury, net als The Stones vorig jaar, misschien dat daar nog een balletje mee gaat rollen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken