Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.513
9.306
Klopt 2020. In wat voor mij, vrijdag KluB C, 1 van de beste rijtjes voor dat podium ooit was.
Zoveel spijt dat het er nooit is van gekomen, net zoals de shows van Kendrick en Strokes.
En Thom Yorke, Faith No More, Anderson Paak en Wilco.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.023
6.423
Eén op drie ongeveer bekend en ik vermoed dat dit zowel de grote lijnen zijn voor de komende editie.. Behalve boekingen als PJ Harvey, Dua Lipa en Jessie Ware is het voorlopig een vrij mager beestje. Weinig must sees of dingen die ik absolúút wil zien. Heb het gevoel alsof ik het gros de afgelopen wel al eens heb zien passeren ofzo. Het is gewoon.. prima ofzo? Idk.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.284
1.942
Eén op drie ongeveer bekend en ik vermoed dat dit zowel de grote lijnen zijn voor de komende editie.. Behalve boekingen als PJ Harvey, Dua Lipa en Jessie Ware is het voorlopig een vrij mager beestje. Weinig must sees of dingen die ik absolúút wil zien. Heb het gevoel alsof ik het gros de afgelopen wel al eens heb zien passeren ofzo. Het is gewoon.. prima ofzo? Idk.

Ja, ik snap wat je bedoelt. Die affiche tot nu toe is gewoon erg degelijk. Buiten een Dua Lipa eigenlijk weinig echt in het oog springend indrukwekkend, maar ook nog niet iets als een MGk, The Script of Imagine Dragons waar ik keihard van zou weg rennen naar de North West Walls.

Er staat gewoon ontzettend veel al dat ik ongetwijfeld met plezier ga kijken, maar op een Beaches of The Last Dinner Party na heb ik het zo goed als allemaal ook wel al gezien. Desondanks...het potentieel voor vier wederom plezante festivaldagen is al duidelijk.
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
696
823
Even de voorlaatste acts van voorgaande 2 jaren vergelijken met die van dit jaar (mochten er geen subs meer bij komen)

2022:
TWOD - GVF (waar oorspronkelijk QOTSA zou staan) the - 21 Pilots - The Killers

2023:
Stormzy - Liam Gallagher - OATW - QOTSA

2024:
GVF - Sum 41 - Avril Lavigne - Royal Blood

Hiervan stonden 3 van de 4 subs van 2024 ook gewoon op de affiche van die van 2022 waarbij ze allemaal lager stonden dan waar ze nu staan + Avril Lavigne is toch ook echt niet van het kaliber van de andere 8 subs van de 2 jaren ervoor. Verwacht er dus sowieso nog wat subs bij als het niet voor elke dag. Die donderdag gaat sowieso nog iets nodig hebben daar aan de bovenkant.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.598
11.924
The Gaslight Anthem had ik deze drop ook wel verwacht. Lijkt me logisch dat die er ook staan. Al moet je ook wat bewaren voor de aankomende drops natuurlijk. Met de toevoeging van TGA en Parkway Drive worden opeens twee van mijn favo bands toegevoegd. Ik ben blij.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.274
5.766
The Gaslight Anthem had ik deze drop ook wel verwacht. Lijkt me logisch dat die er ook staan. Al moet je ook wat bewaren voor de aankomende drops natuurlijk. Met de toevoeging van TGA en Parkway Drive worden opeens twee van mijn favo bands toegevoegd. Ik ben blij.
Vermoedelijk zal die AB show nog wat tickets moeten schuiven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Berninger220

Randprogramma
19 aug 2022
154
186
Eén op drie ongeveer bekend en ik vermoed dat dit zowel de grote lijnen zijn voor de komende editie.. Behalve boekingen als PJ Harvey, Dua Lipa en Jessie Ware is het voorlopig een vrij mager beestje. Weinig must sees of dingen die ik absolúút wil zien. Heb het gevoel alsof ik het gros de afgelopen wel al eens heb zien passeren ofzo. Het is gewoon.. prima ofzo? Idk.
Exact dit gevoel heb ik ook. Het is niet slecht ofzo maar er mist wat frisheid.

Als je alleen al maar kijkt naar de namen die er in 2022 stonden:
  • GVF
  • black pumas
  • maneskin
  • sum41
  • yungblud
  • khruangbin (boutique)
  • NBT
  • royal blood
  • Kiwanuka
Verder stonden er ook nog heel wat namen op vlaamse festival in 2023:
  • dropkick murphys
  • yungblud
  • dEUS
  • Roisin Murphy
  • Jessie Ware
Dit zijn er naar mijn gevoel teveel en heb dit jaar wel het gevoel dat er veel tourt dat voor mij de affiche toch mooier zou maken zoals een the national, smashing pumpkins, LCD, pulp, the smile, ...

Mis echt wat van deze frisse namen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en mattman

pigital

Dagopener
15 okt 2018
733
674
Exact dit gevoel heb ik ook. Het is niet slecht ofzo maar er mist wat frisheid.

Als je alleen al maar kijkt naar de namen die er in 2022 stonden:
  • GVF
  • black pumas
  • maneskin
  • sum41
  • yungblud
  • khruangbin (boutique)
  • NBT
  • royal blood
  • Kiwanuka
Verder stonden er ook nog heel wat namen op vlaamse festival in 2023:
  • dropkick murphys
  • yungblud
  • dEUS
  • Roisin Murphy
  • Jessie Ware
Dit zijn er naar mijn gevoel teveel en heb dit jaar wel het gevoel dat er veel tourt dat voor mij de affiche toch mooier zou maken zoals een the national, smashing pumpkins, LCD, pulp, the smile, ...

Mis echt wat van deze frisse namen.
Het leuke is toch dat je nu eens andere dingen kan zien tijdens de slots dat dingen die je al gezien hebt komen? Je kan ook naar andere namen kijken die wel fris zijn op de line up. De hele headliner constructie is zelfs tot nu toe zo fris als een hoentje in die bovenste laag. The Beaches, last dinner party, PJ harvey, dEUS, snow Patrol, Avril Lavigne, Arlo Parks,… zijn er of nog nooit of al jaren niet meer geweest.
Uiteindelijk is het allemaal perspectief, maar soms een rozer brilletje opzetten en is opnieuw kijken doet wonderen!
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
218
174
The Hives, PJ Harvey en dropkick murphy's word ik erg blij van. GvF eigenlijk nog nooit gezien dus zal mits er niets tegenover staat het ook maar eens een kans geven. Vind de latere albums beter dan de eerdere wat altijd een goed teken is.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
733
674
Exact dit gevoel heb ik ook. Het is niet slecht ofzo maar er mist wat frisheid.

Als je alleen al maar kijkt naar de namen die er in 2022 stonden:
  • GVF
  • black pumas
  • maneskin
  • sum41
  • yungblud
  • khruangbin (boutique)
  • NBT
  • royal blood
  • Kiwanuka
Verder stonden er ook nog heel wat namen op vlaamse festival in 2023:
  • dropkick murphys
  • yungblud
  • dEUS
  • Roisin Murphy
  • Jessie Ware
Dit zijn er naar mijn gevoel teveel en heb dit jaar wel het gevoel dat er veel tourt dat voor mij de affiche toch mooier zou maken zoals een the national, smashing pumpkins, LCD, pulp, the smile, ...

Mis echt wat van deze frisse namen.
Plus, als RW enkel namen mag boeken om “fris te zijn” die nog niet op RW hebben gestaan of het jaar ervoor op een ander festival in de buurt doen ze beter gewoon direct de boeken toe.
 

Berninger220

Randprogramma
19 aug 2022
154
186
Het leuke is toch dat je nu eens andere dingen kan zien tijdens de slots dat dingen die je al gezien hebt komen? Je kan ook naar andere namen kijken die wel fris zijn op de line up. De hele headliner constructie is zelfs tot nu toe zo fris als een hoentje in die bovenste laag. The Beaches, last dinner party, PJ harvey, dEUS, snow Patrol, Avril Lavigne, Arlo Parks,… zijn er of nog nooit of al jaren niet meer geweest.
Uiteindelijk is het allemaal perspectief, maar soms een rozer brilletje opzetten en is opnieuw kijken doet wonderen!
Dat klopt en er staat genoeg wat me blij maakt. Het valt me gewoon op dat er veel staat wat de voorbije jaren ook al ergens te zien was.

Nogmaals, het is niet slecht maar het mist die enkele sprankels die je nodig hebt om er echt een wauw-gevoel van te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.598
11.924
Zou Marc Rebillet de mainstage co-head zijn met Maneskin?
Het is echt tijd dat ik me weer een beetje in andere muziek verdiep dan metal want Marc Rebillet en Kraughbin als opties voor co-heads op Werchter komt voor mij echt vrij wezenloos over. Ken deze acts alleen qua naam en hebben naar mijn idee absoluut niet de pull die een cohead nodig heeft
 
  • Leuk
Waarderingen: appelschil en Paddy

Gebruikers die dit onderwerp bekijken