Rock Werchter 2024

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
315
247
Een rijtje Roisin, Avril, Dua zou gewoon schitterend zijn. Of op een manier dat je ze zonder problemen allen kan zien.
Maar er is ook zoiets als crowd control waarbij de publiekslievelingen tegen over elkaar worden gezet.
Ik vrees dan ook dat het publiek van Dua en Avril grotendeels hetzelfde is.
Roisin spreekt misschien eerder een wat ouder publiek aan.

Maar jouw opstelling op de main zou toch gewoon dé oplossing zijn om je publiek tevreden te houden.
Gaat niet gebeuren, helaas...
Zou wat weghebben van St. Vincent / Caroline Polachek / Rosalia op Primavera vorig jaar, achtereenvolgens op de main, al is die vergelijking wat te flatterend voor het Werchterrijtje. Maar het zou een mooi statement zijn, en ik zou puur op basis van de muziek toch denken dat weinig mensen Dua Lipa wél, en (de muziek van) Roisin Murphy níet leuk vinden, of andersom.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
719
882
Is dat niet de essentie van crowd control en spreiding, dat we vorig jaar misten?
Spijker en kop. In mijn ervaring was de spreiding in 2022 goed en in 2023 echt een drama.

Het zou heel jammer zijn als er mooie namen tegelijk spelen maar het is noodzakelijk om gedoe net zoals deze editie te voorkomen.
 

mareitje

Nieuw lid
28 nov 2023
2
0
ik ga dit jaar voor het eerst naar Rock Werchter, maar ik snap het systeem voor de camping niet. Ik ben van plan om met een vriend op The Hive te kamperen voor het volledig weekend. Is dit 39 euro per dag/per persoon of hoe werkt dit? (eigen tent meenemen)
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
315
247
Is dat niet de essentie van crowd control en spreiding, dat we vorig jaar misten?
Helemaal eens in het geval van The Cure / Tool en Robyn uiteraard, dat is een verschillend publiek. Maar Roisin Murphy en Dua Lipa zijn voor mij te gelijkaardig om te overlappen - lullig voor wie fan is van hun soort muziek, geen alternatief voor wie het maar niks vindt. Zet dan beter iets in een totaal ander genre.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.938
3.981
ik ga dit jaar voor het eerst naar Rock Werchter, maar ik snap het systeem voor de camping niet. Ik ben van plan om met een vriend op The Hive te kamperen voor het volledig weekend. Is dit 39 euro per dag/per persoon of hoe werkt dit? (eigen tent meenemen)
39 euro per persoon voor een heel weekend
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.275
5.766
ik ga dit jaar voor het eerst naar Rock Werchter, maar ik snap het systeem voor de camping niet. Ik ben van plan om met een vriend op The Hive te kamperen voor het volledig weekend. Is dit 39 euro per dag/per persoon of hoe werkt dit? (eigen tent meenemen)
Yep per persoon (zeker met die fuiven, niet de meest verkeerde prijs) en met eigen tentje. Je kan ook de MySpace kiezen. Staat tentje voor je klaar maar kost wel wat meer.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.275
5.766
Dat Werchtergangers eerder warmlopen voor Iggy Pop dan voor Stormzy vond ik nu ook niet zo heel moeilijk te voorspellen. Hadden ze minstens Kendrick kunnen boeken voor die spot.
Al een geluk is de artiest daar volledig in mee… 🥲
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.275
5.766
Het zou al fijn zijn mochten sommige artiesten (of hun agents) dat, ook al willen ze graag headlinen, Werchter niet dat festival is van 25000 man.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
315
247
Absoluut. En wie dat deed heeft er vorig jaar wel de vruchten van geplukt denk ik. Alleen maar heel tevreden gezichten gezien op het podium in de Barn, eindelijk weer een beetje de Pyramid Marquee-sfeer van vroeger, qua onthaal en ervaring van de artiesten dan (want natuurlijk veel grotere tent).
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.737
970
Spijker en kop. In mijn ervaring was de spreiding in 2022 goed en in 2023 echt een drama.

Het zou heel jammer zijn als er mooie namen tegelijk spelen maar het is noodzakelijk om gedoe net zoals deze editie te voorkomen.
Probleem is ook dat je niet enkel rekening moet houden met de overlappingen, maar ook met het op voorhand innemen van een goede plaats.
Zowel bij de main als The Barn.

Dan kan je wel drie topnamen hebben als Dua Lipa, Roisin en Avril (om dit voorbeeld nog eens te gebruiken); kans is groot dat je er uiteindelijk maar één ervan deftig kan zien.
 

daejim

Campingartiest
15 nov 2018
55
29
Wanneer is een realistische datum dat de combi's weg zijn? Is dat iets dat nog even kan wachten tot eind december?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.209
1.264
Zaterdagtickets ook zeer snel denk ik. Dua Lipa, Nothing but Thieves, Avril Lavigne en gewoon ... zaterdag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken