Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.020
277
Lynette wrote:
Qua optredens is ze ook wel vernieuwend! Zij hangt al sinds 2004 van het plafond van zalen en je ziet nu de laatste paar jaar mensen dat meer gaan doen

Beetje dubbel hé… iemand vernieuwend noemen die 15 jaar dezelfde truc gebruikt.
1f609.svg

En zal in 2019 weer hetzelfde zijn :)
 

Jerre93

Playlistbediener
2 feb 2016
48
16
ik hoop echt dat rammstein naar werchter komt maar zie ze eeeerder op graspop dit jaar. wat muse betreft hoop ik dat zij oop boutique staan. ik ben van hen een fan van het eerste uur ddus voor mij is een evenement speciaal voor hen met alle toeters en bellen wel leuk. alleen spijtig dat ze voor elke tour een nieuwe cd maken. hun ouder muziek blijft stukken beter en deze nieuwe cd heeft nog niet veel goeds

wat mumford & sons en pink betreft, ben ik hier eerder neutraal over. objectief gezien zijn dit wel oke namen. ik begrijp alleen niet dat mensen objectief kunnen zeggen dat KL echt goeie shows geeft. dan heb ik van rap / hiphop stukken bbetere shows gezien. ik houd zowel niet van pink als van KL, maar als ik objectief kijk snap ik echt niet dat mensen, ook al zijn ze er fan van, het menen dat die echt goede shows geven. daar ben ik het echt niet mee eens.

Lets hope voor muse zondag of afzonderlijk evenement!
Tool wil ik al heel lang graag eens zijn, maar denk dat ze niet zo thuishoren op RW
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Lynette wrote:
Qua optredens is ze ook wel vernieuwend! Zij hangt al sinds 2004 van het plafond van zalen en je ziet nu de laatste paar jaar mensen dat meer gaan doen

Beetje dubbel hé… iemand vernieuwend noemen die 15 jaar dezelfde truc gebruikt.
1f609.svg

Ze doet ten minste wat anders dan de meeste andere performers. Niet dat ik er iets op tegen heb wanneer een artiest gewoon staat te spelen en een leuke lichtshow heeft, van zulke shows kan ik ook genieten, maar ze geeft er zo wel een extra dimensie aan. Plus, t is elke tour een andere routine. Wil hier best een aantal filmpjes neerzetten zodat je dr kunsten kan zien groeien ;)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.420
652
Ik denk ook niet dat jullie nog iemand achter Pink moeten verwachten. Zij zal de dag afsluiten, misschien met een sterke sub, maar ze kan denk ik in dr eentje de dag wel dragen. Bij de Arena verwachten ze dat de kaartverkoop erg hard zal gaan dus als ze 50000 tickets hier in NL kan verkopen dan kan ze ook wel de wei volkrijgen zelf.

M&S zijn anders wel een goed bewijs dat de populariteit van een internationale act nog sterk kan verschillen binnen de Benelux. Grotere acts dan Pink zijn er niet in geslaagd om die donderdag uit te verkopen, zij is gewoon coheadliner hoor.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Lynette wrote:
Ik denk ook niet dat jullie nog iemand achter Pink moeten verwachten. Zij zal de dag afsluiten, misschien met een sterke sub, maar ze kan denk ik in dr eentje de dag wel dragen. Bij de Arena verwachten ze dat de kaartverkoop erg hard zal gaan dus als ze 50000 tickets hier in NL kan verkopen dan kan ze ook wel de wei volkrijgen zelf.

M&S zijn anders wel een goed bewijs dat de populariteit van een internationale act nog sterk kan verschillen binnen de Benelux. Grotere acts dan Pink zijn er niet in geslaagd om die donderdag uit te verkopen, zij is gewoon coheadliner hoor.

De tijd zal het leren! Gelukkig komen er nog een stuk of 100 namen bij dus dr zal vast nog wel wat bij gaan zitten voor de mensen die nu niet blij worden van de aankondigingen.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Los van de onnozele relevantie discussie zijn The Strokes geen headliner op Werchter, hoogstens sub, als ze al komen.
Daarnaast boekt Werchter alleen maar relevante (als we dan toch het woord gebruiken) acts. Dat kan zijn omdat iets populair is (Pink) of omdat het een legacy (The Cure) is bijv.
En discussiëren over smaak en mening is prima, maar dat sommigen hier hun eigen smaak als waarheid of feit proberen door te drukken, precies dat is niet relevant.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Hoezo zou pink ineens van subheadliner naar ultieme headliner op de moeilijkst uitverkopende dag gebombardeerd worden? Ze heeft misschien wat 'goed' nieuwe werk erbij, maar is haar fanbase zo enorm gegroeid dan?

Ik zie ze de zaterdag uit 2010(Pink + Rammstein) makkelijk herhalen op de donderdag en dan kan op zaterdag Kendrick er nog bij en op de zondag Muse of Foo Fighters(of Coldplay) met een sterke sub). Ultieme droom is dan ook nog Tame Impala voor The Cure, maar al dit zal te veel van het goede zijn natuurlijk haha.

Ik vind, hoe populair Pink dan ook niet mag zijn geworden volgens sommigen hier, het niet geloofwaardig dat zij net zoveel kaartjes kan gaan verkopen als een Foo Fighters, Metallica of Paul McCartney(de 3 headliners op de donderdag de afgelopen jaren die niet echt een second headliner hadden imo) doet op een festivaldag. Vergeet niet dat die dagkaarten 100/110 euro weer gaan kosten en dat dat gewoon duurder is dan een los concert van haar, waardoor men ook minder snel bereid is een ticket te kopen dan bijvoorbeeld bij een los concert. Ik zie er dus gewoon een 2nd headliner naast staan en mocht dat Rammstein worden heb je voor de donderdag eigenlijk heel slim geboekt. 1 hele populaire naam die zeker wat jong publiek binnen haalt en een grote metal headliner, waarbij metal publiek dacht ik over het algemeen als een trouw publiek bekend staat waardoor er een grote kans is dat je zo'n donderdag kan uitverkopen.

Afijn, over belangrijkere zaken: Zullen we vrijdag nog één naam krijgen of is dit het voor deze week?

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.535
5.387
Let’s get the party started! @PINK will HEADLINER Rock Werchter on Thursday 27 June 2019!

Maar goed, Werchter heeft wel vaker 2 "headliners" op 1 dag. Misschien leuk dance act er na ofzo. Al hoewel die er ook niet meer zo veel zijn tegenwoordig.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.628
695
Mochten Pink en Rammstein op dezelfde dag staan (gaat niet gebeuren maar even voor de fun) dan reis ik echt nog een dag af naar België
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.625
622
Mochten Pink en Rammstein op dezelfde dag staan (gaat niet gebeuren maar even voor de fun) dan reis ik echt nog een dag af naar België

Toevallig het affiche van RW2010 gezien?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.628
695
Toevallig het affiche van RW2010 gezien?

Jawel en Pinkpop 2010...maar Pink gaat headlinen. Niet subben. Ik denk dat heel veel mensen dat denken maar dat gaat gewoon niet meer gebeuren. Een co-constructie lijkt me ook niet. Misschien een leuke dance-act er naast. Pink gaat echt wel die 2 a 2,5 uur pakken

In 2010 kon dat. Zelfde principe van Ed Sheeran in de middag Pinkpop 2014. Toen kon dat. Dat kan nu ook niet meer
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
HollandiaFCB wrote:

Timmetje wrote:
Apart dat zo weinig mensen hier openstaan voor Kendrick Lamar. Die lopen echt een fantastisch optreden mis.


Ik zit in kamp Dennis, schijtmuziek. Nou vind ik alle hiphop schijt.. dus dan kan het mij m’n reet roesten hoe goed die show wel niet moet zijn

Alle hiphop schijt vinden is hetzelfde als alle rockmuziek schijt vinden…. vrij onlogisch want niets is hetzelfde

Klopt helemaal niet wat je zegt, rock is een zéér algemene en brede term (zoals Wiki het omschrijft: "Rock music is a broad genre of popular music that originated as "rock and roll" in the United States in the early 1950s, and developed into a range of different styles in the 1960s and later, particularly in the United Kingdom and in the United States."). Hiphop is een specifiek genre.

Ik heb overigens ook werkelijk niets met Kendrick Lamar, en eigenlijk helemaal niets met hiphop. KL mag 'goed in zijn genre' zijn - mij zegt het werkelijk helemaal niets. Pink overigens ook niet. Mumford & sons ook niet. Het ziet er op dit ogenblik niet zo fantastisch uit voor mij op vlak van kleppers.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.286
8.985
Toevallig het affiche van RW2010 gezien?

Jawel en Pinkpop 2010…maar Pink gaat headlinen. Niet subben. Ik denk dat heel veel mensen dat denken maar dat gaat gewoon niet meer gebeuren. Een co-constructie lijkt me ook niet. Misschien een leuke dance-act er naast. Pink gaat echt wel die 2 a 2,5 uur pakken

In 2010 kon dat. Zelfde principe van Ed Sheeran in de middag Pinkpop 2014. Toen kon dat. Dat kan nu ook niet meer

Dan ken jij Rock Werchter nog niet goed genoeg. ;-) In 2017 had je op die donderdag een combo van -hou je vast- Chainsmokers + Lorde + Prophets Of Rage + Imagine Dragons + Arcade Fire + Kings Of Leon. En die dag verkocht helemaal niet uit. Reken maar op nog iets voor erachter.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.707
1.245
Kan je hier geen poll beginnen?
Durf er echt geld op te wedden dat P!nk niet dé headliner van die dag is, maar de meningen zijn wat verdeeld precies.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.006
6.396
Dit topic is bijna net zo hoogstaand als dat van Pinkpop. Wat een discussie hier over P!nk en Lamar :lol: . Ik dacht dat we hier wel net iets meer open minded waren. Los van wat je zelf vind van haar is het wel een puike boeking weer met iemand die garant staat voor een goeie en spectaculaire show. Op naar vrijdag!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.731
6.464
Timmetje wrote:

HollandiaFCB wrote:

Timmetje wrote:
Apart dat zo weinig mensen hier openstaan voor Kendrick Lamar. Die lopen echt een fantastisch optreden mis.


Ik zit in kamp Dennis, schijtmuziek. Nou vind ik alle hiphop schijt.. dus dan kan het mij m’n reet roesten hoe goed die show wel niet moet zijn


Alle hiphop schijt vinden is hetzelfde als alle rockmuziek schijt vinden…. vrij onlogisch want niets is hetzelfde

Klopt helemaal niet wat je zegt, rock is een zéér algemene en brede term (zoals Wiki het omschrijft: “Rock music is a broad genre of popular music that originated as “rock and roll” in the United States in the early 1950s, and developed into a range of different styles in the 1960s and later, particularly in the United Kingdom and in the United States.”).

Hetzelfde geldt voor hiphop/rap....
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.020
277
Kan je hier geen poll beginnen?
Durf er echt geld op te wedden dat P!nk niet dé headliner van die dag is, maar de meningen zijn wat verdeeld precies.
tuurlijk. Volgens mij staat Pink op Werchter omdat ze die in België nergens anders konden zetten...
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Indiaantje89 wrote:
2x “gehad” en “cuit”…

Begin dan gewoon niet over relevantie wil je….


De definitie van relevant is ‘Van grote betekenis’ als jij een enorme invloed hebt gehad op bands dan ben je toch ‘van grote betekenis’…

En als je al jaren geen hit meer hebt gemaakt ben je op dit moment niet “groot van betekenis” en dus op dit moment niet relevant.

Prima dat Pink niet je ding is, maar het is gewoon relevant.

Dit is gewoon echt onzin, Radiohead heeft ook al jaren geen grote radiohit meer gehad, Rammstein ook niet, dat maakt hun toch niet irrelevant? Wat een nonsens. Relevantie puur baseren op het aantal hits van de laatste jaren slaat nergens op.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.731
6.464
Dat maakt ze niet irrelevant maar ook niet relevant. Zweeft n beetje in het midden.

Ik zou iig Rammstein en Radiohead of the Cure niet als relevant omschrijven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken