Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
even off topic Nog meer mensen last van rare priveberichten in hun mailbox? Geef het even door aan de moderators.

Is inderdaad een algemeen probleem. Er wordt naar gekeken. :)
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
782
913
even off topic Nog meer mensen last van rare priveberichten in hun mailbox? Geef het even door aan de moderators.

Zie https://forum.festileaks.com/forums/topic/spam-attack/
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.784
12.467
Schitterend dit. Kan een paar uurtjesniet kijken en we zijn vier pagina's verder met uiteenzettingen waarom The Strokes relevanter zijn dan Pink. Mooie discussies. Ik ben erg benieuwd naar de komende aankondigingen want ik loop er nog niet warm voor.

Nu ga ik eens een voorbarige conclusie trekken. Als alternatieve muziekliefhebber moet je dit jaar als vanouds bij Pkp terecht na debacle van vorig jaar. Zou ik prima vinden want juni zit eigenlijk al vol met RaR, Metallica en GMM.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Muziek is iets subjectiefs en wanneer je je eigen smaak gaat mengen om te bewijzen of een band of artiest al dan niet relevant is, is de discussie op zich zinloos. Staaf het dan met verkoopcijfers (dmv albumverkoop, goed draaiende tour etc) of headlines op blogs etc of vergelijk het met de act opzich door de jaren heen of met peers in het genre. Zo'n zaken moeten veel breder moeten worden bekeken terwijl een aantal hier zich blindstaren op 1 aspect wat 't een totale warboel maakt, vermakelijk om mee te lezen dat wel maar echt tot een bepaald punt komen doe je er niet mee.

Kendrick Lamar als echte headliner lijkt me wel tamelijk uniek voor Werchter toch? Is dat dan niet de eerste echte hiphop headliner die ze hebben? Met een popact als The Black Eyed Peas kwamen ze wel in de buurt, of telt Macklemore in 2016 ook al?
Snoop Dogg was in 2005 volgens mij de eerste en meteen ook de laatste, dacht ik (tenzij je Pharell mee pakt dan is het van 2015 geleden).
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Schitterend dit. Kan een paar uurtjesniet kijken en we zijn vier pagina’s verder met uiteenzettingen waarom The Strokes relevanter zijn dan Pink. Mooie discussies. Ik ben erg benieuwd naar de komende aankondigingen want ik loop er nog niet warm voor.

Nu ga ik eens een voorbarige conclusie trekken. Als alternatieve muziekliefhebber moet je dit jaar als vanouds bij Pkp terecht na debacle van vorig jaar. Zou ik prima vinden want juni zit eigenlijk al vol met RaR, Metallica en GMM.

De vorige keer dat M&S als headliner op Werchter stond heb ik inderdaad gekozen voor Pukkelpop als alternatief. Ik sluit niet uit dat dat in 2019 weer gaat gebeuren.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Oja, Snoop Dogg, daar had ik even overheen gelezen. Als Kendrick speelt, komt er sowieso nog iets naast. Volgens mij vindt hij het na 75 minuten max. meestal wel mooi geweest. Vraag is wat je er naast zet als je de dag uit wilt verkopen. Of trekt ie heel veel mensen aan? Vind het moeilijk in te schatten wat het doorsnee RW publiek van hem vindt (buiten de discussie hier).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Qua “grote” Belgische naam denk ik ook aan Black Box Revelation. Binnen een paar weken ook een nieuw album en staan altijd gegarandeerd voor een puik live optreden.
Met Bon Iver zou ik ook enorm tevreden zijn. Vorst was in een half uur uitverkocht en zou mooi zijn in de Barn als afsluiter op een dag.
Kurt Vile hetzelfde. AB supersnel uitverkocht, ook een goeie Barn naam.
Greta van Fleet zie ik ook ergens in de namiddag op Main Stage staan.
Hopelijk kunnen ze Car Seat Headrest ook strikken. Mei gezien in de AB en staan dit najaar ook nog in Gent.
Qua Rock en Belgisch denk ik ook aan dirk. voor een plekje in de namiddag eventueel.
Miles Kane zou ook een goeie Barn headliner worden. Nieuw album en stond een paar weken geleden in Botanique en was ook hopeloos uitverkocht.

Even wat verbeterwerk doorvoeren (allemaal super bands daar niet van, zou er 1 voor 1 tekenen, maar toch wat te optimistisch in je uitleg).
- Kurt Vile was echt niet supersnel uitverkocht. Pas sinds een paar dagen geleden. En die show was al tal van maanden geleden bekend gemaakt. Wel pracht van een nieuw album en blij dat ik wel een ticket heb
- dirk. beste belgische band als je het mij vraagt, hou ervan! Maar heb die deze zomer een keer gezien voor letterlijk 6 man, de andere keer voor nog geen 50 man,... Ooit misschien, maar nu is het nog wat te vroeg voor hen denk ik.
- Botanique is echt niet groot, de grootste zaal is misschien 600(?) capacity ofzo. Wil verre van zeggen dat Miles Kane een Barn kan headlinen dus.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
– Botanique is echt niet groot, de grootste zaal is misschien 600(?) capacity ofzo. Wil verre van zeggen dat Miles Kane een Barn kan headlinen dus.

Ik dacht al, sinds wanneer is Miles Kane zo een grote naam. Zou me zelfs al bijna afvragen of ze The Last Shadow Puppets de Barn zouden headlinen. In 2016 om 19:00 op de main, dus misschien.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Yann wrote:
Qua “grote” Belgische naam denk ik ook aan Black Box Revelation. Binnen een paar weken ook een nieuw album en staan altijd gegarandeerd voor een puik live optreden.
Met Bon Iver zou ik ook enorm tevreden zijn. Vorst was in een half uur uitverkocht en zou mooi zijn in de Barn als afsluiter op een dag.
Kurt Vile hetzelfde. AB supersnel uitverkocht, ook een goeie Barn naam.
Greta van Fleet zie ik ook ergens in de namiddag op Main Stage staan.
Hopelijk kunnen ze Car Seat Headrest ook strikken. Mei gezien in de AB en staan dit najaar ook nog in Gent.
Qua Rock en Belgisch denk ik ook aan dirk. voor een plekje in de namiddag eventueel.
Miles Kane zou ook een goeie Barn headliner worden. Nieuw album en stond een paar weken geleden in Botanique en was ook hopeloos uitverkocht.

Even wat verbeterwerk doorvoeren (allemaal super bands daar niet van, zou er 1 voor 1 tekenen, maar toch wat te optimistisch in je uitleg).
– Kurt Vile was echt niet supersnel uitverkocht. Pas sinds een paar dagen geleden. En die show was al tal van maanden geleden bekend gemaakt. Wel pracht van een nieuw album en blij dat ik wel een ticket heb
– dirk. beste belgische band als je het mij vraagt, hou ervan! Maar heb die deze zomer een keer gezien voor letterlijk 6 man, de andere keer voor nog geen 50 man,… Ooit misschien, maar nu is het nog wat te vroeg voor hen denk ik.
– Botanique is echt niet groot, de grootste zaal is misschien 600(?) capacity ofzo. Wil verre van zeggen dat Miles Kane een Barn kan headlinen dus.

Het is dan ook grotendeels een wishlist. My bad dat ik nogal kort door de bocht was! :oops:
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
- Maroon 5 zie ik nog wel als pop act langskomen. Ze hebben hun wereldtour tot 11 juni in Parijs ik verwacht dat ze daarna doorgaan naar festivals.
(Ze hebben Julia Michaels als special guest dus die kan ook nog los een optreden krijgen op Werchter)
- Vance Joy lijkt me ook zekerheid omdat deze band samen tourt met P!NK. Lijkt me dat ze de donderdag op Werchter staan.
- Verder nog Lana del Rey in combi met Mumford & Sons?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Ja joh, Maroon 5 er ook nog maar bij. Bastille niet vergeten. Wordt een knalfuif
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
The Cure: absolute topnaam voor mij

Mumford and Sons en P!nk: voor beide geldt dat ik ze nog nooit gezien heb (bewust telkens iets anders gaan zien). Als er niets interessant tegenover staat, vind ik het ook niet zo erg om met een biertje in de hand van op een afstand toe te kijken. Het is niet dat ik ervoor naar mijn tent zou gaan, maar mijn gedroomde headliners zijn het alleszins niet. Toch wel hopen op sterke namen in de Barn/Klub C op dat moment.

De verwachte aankondiging van Kendrick Lamar: dit is echt mijn ding niet, hoeft niet voor mij. Ik begrijp wel dat hij geboekt zou kunnen worden door zijn populariteit. MAAR: hij heeft met zijn huidige tour (The DAMN. Tour) al het Sportpaleis én Pukkelpop aangedaan. Iedereen die hem wou zien heeft dit toch al kunnen doen dan zou ik zeggen... Als derde (grote) Belgische passage op Rock Werchter staan, dat is wat 'on-werchters', dus dat doet mij toch twijfelen of hij er daadwerkelijk zal staan.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Ik ben ook geen Pink liefhebber, maar vrienden van mij hebben haar optreden op RW in 2010 gezien en zij waren serieus onder de indruk. En die jongens zijn echte rock liefhebbers! Niet dat Pink nou zo enorm rock ‘n roll was, maar het was wel gewoon echt goed. Er is hoop!
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Meningen verschillen maar ik heb een aantal reviews gelezen van haar Beautiful Trauma Tour shows en vrijwel iedereen was onder de indruk!
Mensen zijn onder de indruk van de opbouw van haar shows, haar stunts, haar goede live vocals, de choreografie, het decor en de covers die ze heeft gedaan van onder andere Nirvana.
Ik denk niet dat we bang moeten zijn dat haar show tegen zal vallen ;) . Als het niet je soort muziek is , is dat natuurlijk wat anders
https://www.nj.com/entertainment/music/index.ssf/2018/04/pink_concert_review_2018_nyc_msg_beautiful_trauma.html
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Zo te lezen erg positief...

"But ultimately this show was designed to visually woo, and it succeeded mightily. I’ve seen my share of mammoth pop spectacles — Katy Perry, Taylor Swift and Gaga all come to mind — but this was sheer magic. If you’re attending her April 14 performance at Prudential Center in Newark, I’m legitimately jealous."

"There were plenty of young girls at this show — if this was their first concert, they are forever spoiled and doomed to compare. Their parents will need to explain: “sorry, honey, but not every star can fly.”
"But perhaps the wildest part of all of this was the fact that Pink doesn’t actually need any of these outlandish frills — she’s a terrific live vocalist with a list of radio hits so long that she cannot fit them all into a single set while still giving space to songs from a new album."
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.683
7.401
Zo, terug van weggeweest wegens allerlei dingen. Zal morgen eens zitten om mijn werchter 2018 verslag af te maken ;).

Blij met the Cure en Mumford and Sons. Beide nog nooit gezien en luister beide geregeld. Van M&S alles eigenlijk wel (vond zelf Wilder mind wel redelijk) en van the Cure ken ik vooral de hits. P!nk wordt ik niet super enthousiast van maar staat me ook niet tegen. Dat What about Us komt me inmiddels de strot uit, maar voor de rest zijn de nummers best te doen. Leuke act ervoor of erachter en alsnog goed.

Van Kendrick Lamar wordt ik niet heel warm. Vind King Kunta een echt goed nummer, maar dan heb ik het voor mij ook wel gehad.

Ik gok vooralsnog op zoiets:

Do:
Main: Bastille - F+TM - P!nk
Barn: Bon Iver - Tame Impala

Vr:
Main: Christine and the Queens - Elbow - The Cure
Barn: Thome York - DJ Khalid

Za:
Main: The Good, The Bad and The Queen - Mumford & sons - Kendrick Lamar
Barn: Weezer - Bazart

Zo:
Main: Oscar and the Wolf - Muse
Barn: Run the Jewels - Underworld
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken