Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dit topic is bijna net zo hoogstaand als dat van Pinkpop. Wat een discussie hier over P!nk en Lamar
1f606.svg
. Ik dacht dat we hier wel net iets meer open minded waren. Los van wat je zelf vind van haar is het wel een puike boeking weer met iemand die garant staat voor een goeie en spectaculaire show. Op naar vrijdag!
Ik heb KL z'n laatste album volledig beluisterd en werkelijk, ik werd er gek van. Ik kan gewoon echt niet begrijpen wat iedereen er zo fantastisch aan vindt. Dat heeft niets met open minded te maken, maar alles met het al dan niet je smaak zijn. Ik vind Ellie Goulding wel eens leuk, maar Pink boeit me dan weer absoluut niet. Ik vind Opeth leuk, maar er zijn er veel (ook muziekliefhebbers) die dat verschrikkelijke muziek vinden. Da's prima - wil niet zeggen dat je niet open minded bent, maar gewoon die muziek niet graag hoort. Simple as that.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.780
6.524
Jij bent 1 van de weinigen hier hoor... het merendeel dat roept dat ze het niks vinden geeft zelf toe nooit een nummer te hebben gehoord
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Dat maakt ze niet irrelevant maar ook niet relevant. Zweeft n beetje in het midden.

Ik zou iig Rammstein en Radiohead of the Cure niet als relevant omschrijven.

Kijk, komen we in ieder geval tot de kern van deze discussie. Jullie ervaren relevantie als het hebben van recente hits, ik kijk er iets breder naar, allebei prima.

Terug naar de geruchten:

Daft Punk dit jaar? :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.554
5.399
Timmetje wrote:
Dat maakt ze niet irrelevant maar ook niet relevant. Zweeft n beetje in het midden.

Ik zou iig Rammstein en Radiohead of the Cure niet als relevant omschrijven.

Kijk, komen we in ieder geval tot de kern van deze discussie. Jullie ervaren relevantie als het hebben van recente hits, ik kijk er iets breder naar, allebei prima.

Terug naar de geruchten:

Daft Punk dit jaar?
1f642.svg
NIet echt relevant ;) (geintje), ik zou ze dol graag zien komen. Maar ik heb de hoop ondertussen wel opgegeven.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.526
6.395
James wrote:
Terug naar de geruchten:

Daft Punk dit jaar?
1f642.svg


Gaat pas gebeuren als Herman Schueremans gratis bier weggeeft peisk

Ik maar denken waarom Daft Punk iets met gratis bier te maken zou hebben... Duurde even voor ik doorhad dat het figuurlijk bedoeld was haha :oops:
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Was puur reactie op de user voor me die over Radiohead begon…

Groot fan

Dus toch maar wel eens met de stelling dat bands van dat kaliber hun status ontlenen aan beïnvloeding en originaliteit i.p.v. hitjes? ;)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.526
6.395
Zullen we de woorden "relevant" en "relevantie" even een paar dagen bannen alsjeblieft? Dankjewel :-D
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Radiohead had een behoorlijk goed scorend album in 2016 nog dus Radiohead in deze discussie betrekken is best wel misplaats.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Nog een band die mogelijks een hoge plaats (lees: late namiddag/voor de subheadliner) inneemt is Bastille. Nieuw album, staan in maart in het Sportpaleis, laatste optreden op Rock Werchter is geleden van 2014. Persoonlijk geen fan maar ze zullen wel een grote doelgroep aanspreken.
Persoonlijk hoop ik dat Maggie Rogers dit jaar opnieuw ook langs komt. Januari haar eerste album. Stond op Rock Werchter in 2017 (Klub C).

Als we Kendrick Lamar er nog bij krijgen op zaterdag gaat de afsluiter op zondag sowieso Muse of Coldplay zijn. Rammstein zie ik het festival niet afsluiten... Zij gaan ook niet voor Pink willen spelen dus dat zal voor Graspop zijn denk ik.

Qua "grote" Belgische naam denk ik ook aan Black Box Revelation. Binnen een paar weken ook een nieuw album en staan altijd gegarandeerd voor een puik live optreden.
Met Bon Iver zou ik ook enorm tevreden zijn. Vorst was in een half uur uitverkocht en zou mooi zijn in de Barn als afsluiter op een dag.
Kurt Vile hetzelfde. AB supersnel uitverkocht, ook een goeie Barn naam.
Greta van Fleet zie ik ook ergens in de namiddag op Main Stage staan.
Hopelijk kunnen ze Car Seat Headrest ook strikken. Mei gezien in de AB en staan dit najaar ook nog in Gent.
Qua Rock en Belgisch denk ik ook aan dirk. voor een plekje in de namiddag eventueel.
Miles Kane zou ook een goeie Barn headliner worden. Nieuw album en stond een paar weken geleden in Botanique en was ook hopeloos uitverkocht.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Kendrick Lamar als echte headliner lijkt me wel tamelijk uniek voor Werchter toch? Is dat dan niet de eerste echte hiphop headliner die ze hebben? Met een popact als The Black Eyed Peas kwamen ze wel in de buurt, of telt Macklemore in 2016 ook al?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.652
703
even off topic Nog meer mensen last van rare priveberichten in hun mailbox? Geef het even door aan de moderators.
 

Sb12

Playlistbediener
6 jan 2017
47
0
even off topic Nog meer mensen last van rare priveberichten in hun mailbox? Geef het even door aan de moderators.

Ook iemand die vrienden wil worden met jou? :-D Had ik enkele dagen geleden ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken