Geweldige editie, super weer, en inderdaad: die organisatie man! Letterlijk nooit langer dan 30 seconden moeten wachten op de pintjes, voor eten ook nauwelijks moeten aanschuiven, voor toiletten al helemaal niet. Aan de ingang ook maximum 2 minuten denk ik
Meer schaduw, verneveling, hervorming aan de Slope, festivalmedewerkers die komen vragen om recht te staan als je een kwartier voor het optreden begint nog neerzit in een tent, het perfecte geluid op de wei (!) en in de tenten enz enz. Ongelooflijk top!
De optredens: ondanks dat ik dit ervaar als 'de minste affiche in jaren' toch heel wat steengoede optredens gezien:
1. Tool (ben helemaal niet zooo een fan, maar man, hier kan je niet tussenuit: wat een virtuositeit, hoe strak en overweldigend kun je spelen? Helemaal omver geblazen!)
2. New Order (alles paste perfect: uitzinnig publiek, band die er zin in had, die visuals, eerbetoon aan het Joy Division-verleden... Die band lijkt herboren!)
3. The Good, The Bad and The Queen (die twee albums komen live helemaal tot leven, wat een held is Albarn toch! Al vond ik het eerste stuk van de set beter, ik had de indruk dat Albarn tegen het einde toe wat te dronken werd)
4. The Cure: topshow, Robert in zijn nopjes
5. Mogwai: wat een wall of sound, Rano Pano was, net als de andere songs overigens, geweldig! Verslavende muziek!
6. The Murder Capital: beste optreden dat ik op The Slope gezien heb, zeer overtuigend en meeslepend!
7. Richard Ashcroft: gewoonweg een heerser, leve britpop!
8. Mac DeMarco
9. Underworld
10. Charlotte Gainsbourg
11. Parkway Drive
12. Zeal and Ardor
13. Olafur Arnalds
14. Strand of Oaks
15. Paul Kalkbrenner
Dit waren echt allemaal TOPconcerten!
Voorts nog genoten van The Vintage Caravan, Maribou State, John J Presley, Beirut, Donny Benet, The Slow Readers Club, Mumford and Sons, Sports Team, De Staat en de Apero.
Dé tegenvaller: All them Witches: heb toch al veel betere openers in dat genre gekend, een beetje een dertien in een dozijn-band
En P!nk... Mja, ik heb ze een kans gegeven, het hele optreden gezien... Wel goed gezongen hoor, ze kwam oprecht over... Maar uiteindelijk muzikaal toch mijn ding niet gebleken.