Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
404
249
Wat een mooi weekendje Werchter was dat! Niet alleen het weer, maar ook een aantal fraaie optredens gezien.
Bij deze mijn lijstje met de optredens die op mij het meeste indruk hebben gemaakt:

The Cure (4,5/5)
Tool (4,5/5)
TGTB&TQ (4,5/5) stukje van gezien, belooft veel goeds voor Lowlands
Richard Ashcroft (4/5)
Charlotte Gainsbourg (4/5)
Janelle Monae (4/5) ik ben heel benieuwd waar zij over een aantal jaar staat.
FATM (4/5)
Parkway Drive (4/5)
New Order (4/5)
Underworld (4/5)
Muse (4/5) Niet de hele show gezien

Ik vind het overigens wel jammer dat we de show van Robyn hebben gemist omdat de tent al vol zat. Zo van buiten zag het er uit als een fijn optreden. En achteraf was ik liever naar Elbow gegaan i.p.v. Pink.

Verder wil ik een pluim uitdelen aan de organisatie van Werchter. Dit was mijn eerste keer Werchter en dat is prima bevallen. Van de festivals die ik ken ervaar ik Lowlands als een van de meest "luxe". Waar de rijen op Lowlands voor de toiletten en drink/eettentjes steeds langer worden was alles op het festivalterrein van Werchter strak georganiseerd. Zo waren er naar mijn mening voldoende schone toiletten en waterpunten, amper rijen (ook bij de ingang niet), de medewerkers waren vriendelijk en over de crowd control in de tenten en de schermen buiten de tenten was goed nagedacht. Het geluid van de podia klonk prima en ook het terrein lag er de eerste dagen redelijk opgeruimd bij.

De faciliteiten op de camping The Hive MySpace vond ik trouwens wel een stukje minder. Vooral voor de dames was het regelmatig lang wachten bij de toiletten en de douches. De ligging tussen de Barcardi tent en de varkensstal was ook niet de meest ideale ;). De sfeer op de camping was verder prima. Een hoop leuke mensen ontmoet ook. Indien we de volgende keer weer naar Werchter gaan dan kiezen we waarschijnlijk voor een ander camping. En hopelijk krijgen we dan ook een volwaardige festivaldag op de donderdag :).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.921
8.561
dEUS zal er de volgende keer wel bij zijn gok ik. Die gaan een plaat droppen in het voorjaar normaal gezien.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Toch ook maar eens een accountje aangemaakt...

Enkel vrijdag geweest en dat was echt een topdag!

Kurt Vile *** - Weinig op aan te merken, heerlijke muziek, maar het kabbelde iets te veel.
Khruangbin **** - Top. Leuk om te zien hoe een instrumentale band toch kan blijven boeien. Publiek was nogal mak in het begin, maar was helemaal mee aan het einde.
Jungle - Jammer genoeg rode kruizen. Klonk wel fantastisch vanaf het scherm.
Janelle Monae **** - Ongeveer de helft van haar set gezien. De pure popnummers zijn minder mijn ding, maar wat een talent! Vooral de funky (prince-achtige) nummers waren top! Onder de indruk.
Bring Me The Horizon ** - Stuk van gezien, niet mijn ding.
The Cure ***** - Sinds enkele maanden veel geluisterd. 2u15 is lang maar de tijd vloog. Super concert! Robert zong loepzuiver en het geluid was top! A forest...
Tool ***** - Gezien met klaarlichte dag in 2006. Toen al uitstekend. Nu nog 100 keer beter. Niks op aan te merken. 1 van de beste concerten die ik ooit zag. Visuals waren prachtig, retestrak gespeeld... Maynard heeft 1 woord gezegd: BELGIUM! (who are you to wave your finger - The pot)

Werchter blijft voor mij op vlak van organisatie de absolute top. Nooit aanschuiven aan de toog, propere wc's, elk jaar kleine verbeteringen op de wei...

Tot volgend jaar.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Toch ook maar eens een accountje aangemaakt…

Enkel vrijdag geweest en dat was echt een topdag!

Kurt Vile *** – Weinig op aan te merken, heerlijke muziek, maar het kabbelde iets te veel.
Khruangbin **** – Top. Leuk om te zien hoe een instrumentale band toch kan blijven boeien. Publiek was nogal mak in het begin, maar was helemaal mee aan het einde.
Jungle – Jammer genoeg rode kruizen. Klonk wel fantastisch vanaf het scherm.
Janelle Monae **** – Ongeveer de helft van haar set gezien. De pure popnummers zijn minder mijn ding, maar wat een talent! Vooral de funky (prince-achtige) nummers waren top! Onder de indruk.
Bring Me The Horizon ** – Stuk van gezien, niet mijn ding.
The Cure ***** – Sinds enkele maanden veel geluisterd. 2u15 is lang maar de tijd vloog. Super concert! Robert zong loepzuiver en het geluid was top! A forest…
Tool ***** – Gezien met klaarlichte dag in 2006. Toen al uitstekend. Nu nog 100 keer beter. Niks op aan te merken. 1 van de beste concerten die ik ooit zag. Visuals waren prachtig, retestrak gespeeld… Maynard heeft 1 woord gezegd: BELGIUM! (who are you to wave your finger – The pot)

Werchter blijft voor mij op vlak van organisatie de absolute top. Nooit aanschuiven aan de toog, propere wc’s, elk jaar kleine verbeteringen op de wei…

Tot volgend jaar.

Dat laatste valt mij dus ook op, elk jaar lijken de ergernissen van het jaar ervoor verdwenen. Vorig jaar soms druk aan de entree, nu zo door kunnen lopen. Vorig jaar problemen met rode kruizen, nu crowd control in de tenten omdat probleem in elk geval deels te verhelpen. Ook het terrein is elk jaar weer een stuk verbeterd ten opzichte van het jaar ervoor, nu bijvoorbeeld minder van dat stoffige grind en zand en Slope een stukje opgeschoven voor meer ruimte. Volgend jaar misschien iets eerder actie ivm rupsen..? :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
randyrw wrote:
Toch ook maar eens een accountje aangemaakt…

Enkel vrijdag geweest en dat was echt een topdag!

Kurt Vile *** – Weinig op aan te merken, heerlijke muziek, maar het kabbelde iets te veel.
Khruangbin **** – Top. Leuk om te zien hoe een instrumentale band toch kan blijven boeien. Publiek was nogal mak in het begin, maar was helemaal mee aan het einde.
Jungle – Jammer genoeg rode kruizen. Klonk wel fantastisch vanaf het scherm.
Janelle Monae **** – Ongeveer de helft van haar set gezien. De pure popnummers zijn minder mijn ding, maar wat een talent! Vooral de funky (prince-achtige) nummers waren top! Onder de indruk.
Bring Me The Horizon ** – Stuk van gezien, niet mijn ding.
The Cure ***** – Sinds enkele maanden veel geluisterd. 2u15 is lang maar de tijd vloog. Super concert! Robert zong loepzuiver en het geluid was top! A forest…
Tool ***** – Gezien met klaarlichte dag in 2006. Toen al uitstekend. Nu nog 100 keer beter. Niks op aan te merken. 1 van de beste concerten die ik ooit zag. Visuals waren prachtig, retestrak gespeeld… Maynard heeft 1 woord gezegd: BELGIUM! (who are you to wave your finger – The pot)

Werchter blijft voor mij op vlak van organisatie de absolute top. Nooit aanschuiven aan de toog, propere wc’s, elk jaar kleine verbeteringen op de wei…

Tot volgend jaar.

Dat laatste valt mij dus ook op, elk jaar lijken de ergernissen van het jaar ervoor verdwenen. Vorig jaar soms druk aan de entree, nu zo door kunnen lopen. Vorig jaar problemen met rode kruizen, nu crowd control in de tenten omdat probleem in elk geval deels te verhelpen. Ook het terrein is elk jaar weer een stuk verbeterd ten opzichte van het jaar ervoor, nu bijvoorbeeld minder van dat stoffige grind en zand en Slope een stukje opgeschoven voor meer ruimte. Volgend jaar misschien iets eerder actie ivm rupsen..?
1f642.svg

Om dan nog maar niet te spreken over de acties tegen de hitte, airco in de tenten, verneveling op heel veel plaatsen. Uit de hitte vorig jaar zijn er veel lessen getrokken. Organisatie van RW kan niet over getwijfeld worden.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Is natuurlijk ook niet voor niets dat zoveel artiesten RW altijd de hemel in prijzen. Een strakke organisatie is al jaren topprioriteit.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
wat ik wel mis op rock werchter die ik op andere festivals wel zie is randactiviteit, een totale beleving. zoals er op pukkelpop straatartiesten of vreemde figuren gewoon rondlopen om mee de beleving in te vullen. Waar graspop een halve kermis neerzet.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.938
wat ik wel mis op rock werchter die ik op andere festivals wel zie is randactiviteit, een totale beleving. zoals er op pukkelpop straatartiesten of vreemde figuren gewoon rondlopen om mee de beleving in te vullen. Waar graspop een halve kermis neerzet.

Vind het juist wel mooi om te zien dat ze daar niet aan toegeven bij Rock Werchter. Is dat niet ook een deel van de beleving van dit festival?
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
North West Walls vond ik al een mooie toevoeging. Verder heb ik weinig tijd voor randactiviteiten. Eten, drinken, concerten bekijken, feestje aan the brewery,...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
xydroh wrote:
wat ik wel mis op rock werchter die ik op andere festivals wel zie is randactiviteit, een totale beleving. zoals er op pukkelpop straatartiesten of vreemde figuren gewoon rondlopen om mee de beleving in te vullen. Waar graspop een halve kermis neerzet.

Vind het juist wel mooi om te zien dat ze daar niet aan toegeven bij Rock Werchter. Is dat niet ook een deel van de beleving van dit festival?

Hoeveel volk zie je nu naar werchter gaan om 3/4 van de dag gewoon bij the brewery rond te hangen? ik denk dat dit wel het publiek daarvoor is. Alle middelen zijn trouwens goed om te zorgen dat ik dichter bij de mainstage kan staan ;p
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
xydroh wrote:
wat ik wel mis op rock werchter die ik op andere festivals wel zie is randactiviteit, een totale beleving. zoals er op pukkelpop straatartiesten of vreemde figuren gewoon rondlopen om mee de beleving in te vullen. Waar graspop een halve kermis neerzet.

Vind het juist wel mooi om te zien dat ze daar niet aan toegeven bij Rock Werchter. Is dat niet ook een deel van de beleving van dit festival?
Met Dave eens, maar is indd net hoe je jouw festivalbeleving invult. Voor mij is het puur de muziek, dus alles wat uitgegeven is aan zaken die niets met de organisatie of muziek te maken heeft, vind ik zonde en hadden ze net zo goed een leuke band extra voor kunnen boeken. En juist omdat die festivals er wel zijn, zoals Lowlands is het chill dat er ook festivals zijn die daar niet zoveel mee doen.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
711
633
wat ik wel mis op rock werchter die ik op andere festivals wel zie is randactiviteit, een totale beleving. zoals er op pukkelpop straatartiesten of vreemde figuren gewoon rondlopen om mee de beleving in te vullen. Waar graspop een halve kermis neerzet.

Ik vind persoonlijk ook niet dat Rock Werchter daaraan moet mee doen. Ze programmeren een volle dag (met donderdag als uitzondering) waar je van de ene degelijke artiest naar de andere gaat. Zie niet in wanneer ik daar nog de tijd voor zou hebben! Ben dit jaar zelf niet tot aan de NWW geraakt.

Vroeger werd er wel meer georganiseerd doorheen de lange straat ervoor als ik me het goed herinner. Maar met de giga mensenmassa die daar heen en weer loopt lijkt me dat ook niet veilig.
Moesten ze zoiets doen, zou ik het ook niet erg vinden. Maar zou er nu niet om vragen. :) Ik denk dat de kost ook groter zou zijn dan de mogelijkse extra opbrengst.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
wat ik wel mis op rock werchter die ik op andere festivals wel zie is randactiviteit, een totale beleving. zoals er op pukkelpop straatartiesten of vreemde figuren gewoon rondlopen om mee de beleving in te vullen. Waar graspop een halve kermis neerzet.

Same. Dat maakt een festival vaak zoveel leuker en sfeervoller.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
wat ik wel mis op rock werchter die ik op andere festivals wel zie is randactiviteit, een totale beleving. zoals er op pukkelpop straatartiesten of vreemde figuren gewoon rondlopen om mee de beleving in te vullen. Waar graspop een halve kermis neerzet.

Dat snap ik niet goed. Werchter heeft toch een eigen circus?
Of hoe zou je Dries Mertens en Kat Kerkhofs als "dj" anders noemen? ;-)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Laten we die zooi alsjeblieft ver van zo'n mooi muziekfestival houden.
Ga een weekje naar Tilburg, hebben ze een prachtige kermis.
Alleen de gedachte al dat je het geld van Richard Ashcroft of Balthazar of wat dan ook zou gebruiken om een kermis neer te zetten...
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Er is toch al de North West Walls?
Ja dat is sowieso een ideale plek om even drukte te ontlopen, en daar hebben ze dan nog die Jupiler tent met DJ's.
Had van mij ook niet per se gehoeven, maar dat is dan tenminste nog muziek gerelateerd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Laten we die zooi alsjeblieft ver van zo’n mooi muziekfestival houden.
Ga een weekje naar Tilburg, hebben ze een prachtige kermis.
Alleen de gedachte al dat je het geld van Richard Ashcroft of Balthazar of wat dan ook zou gebruiken om een kermis neer te zetten…

Ik betwijfel of dat geld uit hetzelfde potje komt. :wink:
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Uiteindelijk hoeven randzaken zoals kermissen of wat dan ook voor mij ook niet per se. Ik vind het terrein van Werchter eigenlijk wel goed zoals het is; bijna volledig ingericht voor de muziek en een paar mooie plekken om te chillen. Het enige dat eigenlijk mist is wat meer schaduwplekken (bomen).

Wat me vorig jaar het meest gestoord heeft was de toegang tot de Hive (op woensdag), heb daar toen uren in de rij gestaan. Was dat dit jaar wat beter geregeld? En was het daar nog steeds zo dat er steeds nieuwe stukken geopend werden?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
RubenFrusciante wrote:
Laten we die zooi alsjeblieft ver van zo’n mooi muziekfestival houden.
Ga een weekje naar Tilburg, hebben ze een prachtige kermis.
Alleen de gedachte al dat je het geld van Richard Ashcroft of Balthazar of wat dan ook zou gebruiken om een kermis neer te zetten…

Ik betwijfel of dat geld uit hetzelfde potje komt.
1f609.svg
Dat is dus echt precies wat ik bedoel.. doe dat kermispotje weg en gebruik het geld voor het programma..
Die kermis en die mensen gaan daar geen weekend gratis staan, terecht natuurlijk, dus ja dat is allemaal geld wat gebruikt kan worden voor artiesten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken