Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.227
8.912
Van mij hoeft het niet zo rock gericht te zijn. Maar wil alleen zeggen dat ik het begrijp dat rockliefhebbers nog niet zo tevreden zijn (met alleen The Cure tot nu toe).
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Niet zo blij met Pink eerlijk gezegd, maar liever dan een F+TM bijvoorbeeld.

Inderdaad weinig rock, maar vergeet niet dat Muse, Foo Fighters en Rammstein nog in de geruchten pot zitten. Zie er daar zeker 1 en misschien zelfs 2 van komen eigenlijk.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.829
3.818
Apart dat zo weinig mensen hier openstaan voor Kendrick Lamar. Die lopen echt een fantastisch optreden mis.

Ik zit in kamp Dennis, schijtmuziek. Nou vind ik alle hiphop schijt.. dus dan kan het mij m'n reet roesten hoe goed die show wel niet moet zijn
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.703
1.245
Vance Joy gaat blijkbaar mee met P!nk op Europese tour, dus zal ook wel op RW staan. Vroeg in de Barn ofzo.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.429
Timmetje wrote:
Apart dat zo weinig mensen hier openstaan voor Kendrick Lamar. Die lopen echt een fantastisch optreden mis.

Ik zit in kamp Dennis, schijtmuziek. Nou vind ik alle hiphop schijt.. dus dan kan het mij m’n reet roesten hoe goed die show wel niet moet zijn

Alle hiphop schijt vinden is hetzelfde als alle rockmuziek schijt vinden.... vrij onlogisch want niets is hetzelfde
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Opvallend hoe fanatiek sommigen hier KL verdedigen, omdat sommigen het niks vinden. Alsof je het niet slecht mag vinden. Ik kan hier ook niet veel mee en zal dan echt ergens anders te vinden zijn op dat moment. Tot 10 jaar geleden luisterde ik best veel naar hiphop, maar er is veel veranderd binnen het genre de laatste jaren. Nu vind ik er niks meer aan. Cypress Hill vond ik vorig jaar op Lowlands wel leuk, maar dat is dus ook niet de hiphop van nu. Heb afgelopen editie Vince Staples geprobeerd omdat hier iedereen zo positief over sprak en er niets anders boeiends speelde op dat moment. Ik vond het vreselijk. Slechte show ook, het was niet eens een show, hij stond er maar wat bij. Dus hopelijk geen KL en anders een goede co headliner erbij om het goed te maken.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Lana Del Rey zou heel mooi zijn. Daar moet dan wel een grotere headliner achter, maar dat zal dan ook wel.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.429
Dat komt omdat het er meer op lijkt dat mensen het niet niks vinden omdat ze het kennen, maar eerder er zonder er naar te luisteren het afdoen als slecht. Dat snap ik nooit echt.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.829
3.818
HollandiaFCB wrote:

Timmetje wrote:
Apart dat zo weinig mensen hier openstaan voor Kendrick Lamar. Die lopen echt een fantastisch optreden mis.


Ik zit in kamp Dennis, schijtmuziek. Nou vind ik alle hiphop schijt.. dus dan kan het mij m’n reet roesten hoe goed die show wel niet moet zijn

Alle hiphop schijt vinden is hetzelfde als alle rockmuziek schijt vinden…. vrij onlogisch want niets is hetzelfde

Ja sorry, maar als ik heb er gewoon een hekel aan. Zet de radio ook altijd op een andere zender als ik die onzin weer hoor
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.614
676
Jongens...niet getreurd over het wel of niet interessant zijn van de headliners.

RW heeft altijd een heel gedegen undercard. Ik ga er van uit dat er voor elk wat wils is.

Plus de line-up van 2018 wordt lastig om ooit te overtreffen. Het kan niet altijd feest zijn voor iedereen.
 

DJTHOMASTY

Playlistbediener
6 nov 2016
26
0
En Kendrick Lamar op boutique? Dan kunnen de fans een kaartje kopen en worden anderen er ook niet door getergd ... mooie middenweg vind ik persoonlijk (laten we Lana Del Rey daar dan ook meteen achterlaten)
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Best tevreden met P!nk, alleen wat vreemd dat ze op donderdag staat. Ik had haar eerder bij Mumford & Sons verwacht, waardoor zowel donderdag als zondag vrij bleven voor de echt grote namen op de affiche. Enfin, afwachten wat er nog bijkomt op donderdag en zaterdag. Rammstein lijkt mij wel uitgesloten stilaan, tenzij die plots op de zondag zouden staan.

Waar komt het gerucht Coldplay vandaan?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.493
6.285
En Kendrick Lamar op boutique? Dan kunnen de fans een kaartje kopen en worden anderen er ook niet door getergd … mooie middenweg vind ik persoonlijk (laten we Lana Del Rey daar dan ook meteen achterlaten)

Dan zou Greg niet hinten op Werchter...

Opvallend hoe fanatiek sommigen hier KL verdedigen, omdat sommigen het niks vinden. Alsof je het niet slecht mag vinden.

Ach, is dat zo opvallend? De man is ontzettend populair en wordt daarbij enorm geprezen door muziekcritics. Logisch dat hij op een forum voor muziekliefhebbers fanatiek verdedigd wordt. Ik ben eerder verbaasd dat er onder festival publiek zoveel weerstand tegen hem is. En wat @timmetje ook zegt, velen lijken het af te schrijven op genre alleen in plaats van op zijn muziek zelf. Er is zoveel te vinden in de categorie hiphop, scheer dat niet over een kam. Zijn er dan zoveel verstokte rockfans hier? Open your mind!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.703
1.245
P!nk is nu wel als headliner bekend gemaakt, maar dat mag je bij RW wel met een korrel zout nemen. Denk dat bands als Arcade Fire, Queens Of The Stone Age, Nick Cave,... ook wel allemaal bekend werden gemaakt als headliner als ik me niet vergis?

En zeker de donderdag is altijd de moeilijkste dag om uit te verkopen, daarom doen ze daar vaak extra moeite heb ik het gevoel.
2018: Gorillaz + Queens Of The Stone Age
2017: Kings Of Leon + Arcade Fire
2016: Paul McCartney + Ellie Goulding
2015: Foo Fighters + Florence
2014: Metallica + Placebo( en Skrillex erna)
2013: Green Day + The National (en Netsky erbij)

Dat zijn toch altijd sterke combo's en/of grote headliners op zich! Dus ik durf er geld op te zetten dat er nog een grotere act na P!nk komt (Foo Fighters of Muse ofzo).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.429
Exactly! Er zit een hele hoop troep tussen de hiphop, maar hetzelfde geldt voor rock en pop.

Ik schrijf het hele rockgenre ook niet af puur door Kensington.... :lol:
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

TheMotherload wrote:

James wrote:
Ben ik de enige die P!nk echt vreselijk vindt?
Mogen ze van mij wel even compenseren met iets als The Strokes als co-headliner & Bon Iver in The Barn..


Nee hoor, sluit ik me helemaal bij aan! Wat vind jij van Mumford & Sons?


Mwah, die kan ik nog wel hebben, vind ik zelf nog best relevant, maar P!nk vind ik echt een school voorbeeld van vergane glorie, ordinaire popmuziek in het zelfde rijtje met bands als Maroon 5 e.d.
Mumford & Sons heeft nog wel iets wat hun onderscheidt van dit soort groepen.
The Cure is dan weer een hele goede boeking imo.

Je noemt Pink vergane glorie, terwijl ze recent nog verschillende hits heeft gehad. En noemt dan zelf the strokes. Tja.

The Strokes heeft een vrij hoog cult-gehalte, en zal dus altijd relevant blijven bij een bepaald publiek, zéker het publiek dat naar een Werchter gaat. P!nk maakt ordinaire popmuziek, of je er nou van houdt of niet, niks meer niks minder. Ze zal zeker populair zijn, maar ik heb de laatste jaren nooit iets van P!nk gehoord (zal wel aan mij liggen als ze blijkbaar zulke gigantische hits heeft gehad) maar ik vind er niks aan en vind het persoonlijk niet een echte Werchter naam. Een naam als Ed Sheeran kan ik dan nog wel een keer begrijpen, omdat die zo waanzinnig populair is en je die muziek continu hoort, maar P!nk? Nee hoor.
Bovendien hebben The Strokes al bijna zes jaar geen album uitgebracht, maar als zij gaan touren is daar echt wel veel animo voor hoor, dat zag je toen ze op Lollapalooza South America stonden een paar jaar geleden. Bovendien hebben The Strokes een grote invloed gehad op hedendaagse grote bands, in tegenstelling tot huis-tuin & keuken zangeres P!nk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken