Rock Werchter 2015 - Geruchten

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
[video]https://www.youtube.com/watch?v=ShnHeU1ZwTM[/video]

Wie heeft Gloeilamp nog gespot staand in het publiek? Toch wel tof om zo terug te zien..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Wie heeft Gloeilamp nog gespot staand in het publiek? Toch wel tof om zo terug te zien..
Volgens mij had ( @pede ) Paddy je gespot (aangezien zijn reactie in het meeting topic) ?
:mrgreen:
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wie heeft Gloeilamp nog gespot staand in het publiek? Toch wel tof om zo terug te zien..

Eigenlijk maar 1x tje. Bij Marmozets stond ik links in het voorvak en ik zag je in het rechter voorvak staan. Een blonde hanenkam spotten tussen 90.000 blijft moeilijk :p
 

dEUS

Randprogramma
29 jan 2015
136
0
ondanks de 'mindere' headliners toch een mooie werchter gehad
elke dag zeker 7 groepen gezien

toppers voor mij:
- Royal Blood, 2 keer gezien puur genot!
- Florence & The Machine: niet zo'n superfan, maar na dit optreden volledig overtuigd, geniaal wijf!
- Elbow: geweldige sfeer in the barn
- Death Cab For Cutie
- Balthazar
- Alt-j: zweten tot en met in de tent, zag bijna niks maar toch ooh zo genoten
- Magnus: ben fan van de muziek, maar live nog interessanter als verwacht
- Other Lives: de ontdekking van werchter voor mij!! helemaal meegezogen in hun dromerige muziek
- Damien Rice: kippenvel!!
- The Van Jets
- Kasabian
- Muse

Daarnaast was Jungle, Alabama Shakes en Fidlar ook zeer aangenaam.
En Fufanu, wat was dat, daar zit zeker wat in. Ik ben fan alleszins!
The War On Drugs en Hozier had ik liever in een tent gezien, ik miste nog dat extra.

Was een beetje teleurgesteld bij Eagles of death metal en The Vaccines.

Wel jammer dat de tenten zo snel volzet zijn, je moet op voorhand al klaarzitten om plaats te hebben. Hopelijk kan daar later iets aan gedaan worden. Hoewel, veel groter zullen die tenten ook niet worden.

En op vlak van communicatie naar de afzeggingen toe, een dikke 0 aan de organisatie.
Als ik de applicatie niet had gehad, had ik helemaal niet geweten dat Ben Howard en Jessie J hadden afgezegd.
Echt bedroevend, of misschien lag het aan mij, maar heb dat nergens horen afroepen, laat staan zien verschijnen op schermen.
Het feit dat ze Ben Howard niet hebben vervangen is ook zeer triest te noemen. Die man had de week voordien al 2 keer afgezegd.
Zie dan dat je een plan B hebt, al is het een kleine Belgische groep die je op het begin van de dag erbij zet, maar gewoon niks doen is onbegrijpelijk.
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Wat een topeditie ondanks dat ik wel enkele dingen gemist heb die ik wilde zien. Ook de festileaks meeting gemist omdat we plots heel graag een feestje wilden bowuen tijdens Damien marley :)

Eigenlijk echt belachelijk veel hoogtepunten. Maar de echte uitschieter was toch Florence and the Machine. Wat een wijf, wat een stem! Volgende keer is ze headliner...
De sfeer zat echt wel top deze editie. Zowel op de wei als op camping B1. Kubb spelen met bierblikken is ook gewoon eens iets anders dan gewoon.

Andere hoogtepunten: Royal Blood (de donderdagversie), Rise Against (al stond het geluid echt slecht in het begin), First Aid Kit, Alt-J, Mumfrod and Sons, CC Smugglers, Noel Gallagher, War on Drugs, Vaccines, Muse, Kasabian.

Minder: Counting Crows (waren op zich wel goed, maar wat saai), Prodigy (al was het wel een feestje), Of Monsters and Men (zelfde reden als Counting Crows), Damien Rice (wat een optreden wel! maar de mensen rondom mij praten zoveel dat ik er niet kon van genieten) en Pharell (al hebben wij ons vnop afstand wel vermaakt met de groep)

Kritiek: De tenten toch wel. allemaal wel mooi enzo, maar veels te warm. (waar was die "airco"?) en zaten echt altijd stampvol (Elbow zo gemist en dat blijf ik jammer vinden).
En ook op de afzeggingen en de organisatie. Inderdaad niks van bericht. Doordat de krant door mijn buren op de wei was achtergelaten, las ik dat Jessie J afzei en vervangen was. Anders had ik het zelf niet geweten.

Maar conclusie: eigenlijk 1 van mijn betere edities qua sfeer, kwaliteit van muziek en ook de goede vriendengroep voor mij. Volgend jaar opnieuw, met FF!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
2. FIDLAR

Zo overtuigd ja?
Was inderdaad een vermakelijke show maar ook vooral door de hitte niet een van de beste shows voor mij.
Ben erg benieuwd naar hun nieuwe album dat wel.

Jazeker! Had er op voorhand sowieso heel veel zin in en ze speelden een enorm strakke set met een fantastische Weezer-cover. Daarnaast was dat pas m'n eerste moshpitje terwijl het toch echt al de derde dag was, dus misschien speelt dat nog mee :p. In elk geval een stuk beter dan ik op voorhand van ze had verwacht.

Over jouw top-lijstje: Angus and Julia op drie? Was zeker een mooie show, maar leek wel helemaal om Julia te draaien. Heb Angus nauwelijks gehoord of gezien. En jammer dat je The War on Drugs en Patti Smith hebt gezien, waren echt twee van de beste shows dit jaar!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Wie heeft Gloeilamp nog gespot staand in het publiek? Toch wel tof om zo terug te zien..

Eigenlijk maar 1x tje. Bij Marmozets stond ik links in het voorvak en ik zag je in het rechter voorvak staan. Een blonde hanenkam spotten tussen 90.000 blijft moeilijk :p

Daar stond ik inderdaad rechts in het voorvak. Had even een gil gegeven ;)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Die tenten waren inderdaad heel erg warm. Op zich vind ik dat niet erg, hou er wel van en trek mijn shirtje uit. Maar wel krom als je aankondigt dat er betere airco is.

Het binnenkomen was echt een drama. Gewoon soms ook niet meer gegaan omdat we toch al wisten dat die te vol stond. Die uitganger waren ook echt een bottleneck. Soms daarachter nog aardig wat ruimte bij sommige acts.
 

PasQuality

Playlistbediener
15 jun 2015
30
0
wat een super editie, ook al waren we aan het klagen over het gebrek aan echte ‘grote’ namen.

Super mega formiweldig:
– Muse (fan-tas-tisch)
– The Cat Empire

Goed en aangename verassingen
– Hot chip
– CC Smugglers
– Faith no more
– Lenny Kravitz

Ontgoocheling
– Chemical Brothers (kan je een drop écht zolang uitstellen?!)
– Pharell (goede maker van liedjes en goeie zanger maar de performance was dat niet)


@organisatie: hang toch aub schermen aan de tenten!! damn zeg!
icon_smile.gif

Ik hoor hier inderdaad weinig over Cat Empire. Niemand geweest, of vond men het nix? Wij stonden redelijk vooraan (ongeveer 10e rij denk ik) en hebben een flink feestje gebouwd. CB vonden wij ook flink tegenvallen, zijn zelfs eerder weggegaan. En Pharrell: ik ben blij dat ik met een vriend daarvoor al ben weggegaan. Lekker droog onder de tent biertjes drinken met een paar Britten. En toch stiekem genoten van die chagerijnige koppies van de rest van mijn groep na Pharrel :p
 

Kasper

Campingartiest
20 feb 2015
61
4
<div class="d4p-bbt-quote-title">hazelaar wrote:</div>
wat een super editie, ook al waren we aan het klagen over het gebrek aan echte ‘grote’ namen.

Super mega formiweldig:
– Muse (fan-tas-tisch)
– The Cat Empire

Goed en aangename verassingen
– Hot chip
– CC Smugglers
– Faith no more
– Lenny Kravitz

Ontgoocheling
– Chemical Brothers (kan je een drop écht zolang uitstellen?!)
– Pharell (goede maker van liedjes en goeie zanger maar de performance was dat niet)

@organisatie: hang toch aub schermen aan de tenten!! damn zeg!
icon_smile.gif



Ik hoor hier inderdaad weinig over Cat Empire. Niemand geweest, of vond men het nix? Wij stonden redelijk vooraan (ongeveer 10e rij denk ik) en hebben een flink feestje gebouwd. CB vonden wij ook flink tegenvallen, zijn zelfs eerder weggegaan. En Pharrell: ik ben blij dat ik met een vriend daarvoor al ben weggegaan. Lekker droog onder de tent biertjes drinken met een paar Britten. En toch stiekem genoten van die chagerijnige koppies van de rest van mijn groep na Pharrel
icon_razz.gif

Ik heb the Cat Empire gehoord terwijl ik in het gras zat.
Vond het goed klinken. Een van de weinige acts in Klub C waarbij de bas niet continu mijlenver doordrong.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik hoor hier inderdaad weinig over Cat Empire. Niemand geweest, of vond men het nix? Wij stonden redelijk vooraan (ongeveer 10e rij denk ik) en hebben een flink feestje gebouwd.

Was wel leuk! Was meteen na Death Cab dus we stonden wel achteraan in de tent, maar daar deed men nog goed genoeg mee. Komt alleen niet in m'n top-10 omdat het op zichzelf natuurlijk vreselijke kutmuziek is.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
En op vlak van communicatie naar de afzeggingen toe, een dikke 0 aan de organisatie.
Als ik de applicatie niet had gehad, had ik helemaal niet geweten dat Ben Howard en Jessie J hadden afgezegd.
Echt bedroevend, of misschien lag het aan mij, maar heb dat nergens horen afroepen, laat staan zien verschijnen op schermen.

Oh ja goed dat je het zegt. Zwaar teleurgesteld in Rock Werchter.
Pinkpop was netjes op de hoogte van de veranderingen rond Foo Fighters. Maar hier, jezus wat kut. Ik heb gelukkig vrijdag ochtend even gebruik gemaakt van de wifi waardoor ik meekreeg van de ben howard/balthazar verschuivingen. Dat daar geen veranging voor kwam boeit me op zich niet.
Maar dan die jessie J/Vaccines. Op papiertjes bij de info balie, serieus??? Gebruik die schermen voor dit soort shit. Bijna The Vaccines hierdoor gemist. Gewoon altijd die info op de schermen, als we het 20x voorbij zien komen willen we nog steeds niet naar een concert van Mika.

Daar stond ik inderdaad rechts in het voorvak. Had even een gil gegeven

Dan moest ik behoorlijk hard schreeuwen ben ik bang, wou een van uw favorietjes niet verstoren. Ik vond ze zelf wat tegenvallen... Al kwam dat meer door het geluid aan het begin van de show.

Over jouw top-lijstje: Angus and Julia op drie? Was zeker een mooie show, maar leek wel helemaal om Julia te draaien. Heb Angus nauwelijks gehoord of gezien. En jammer dat je The War on Drugs en Patti Smith hebt gezien, waren echt twee van de beste shows dit jaar!

Vond het echt precies het bandje waar ik om dat moment zin in had met dat warme weer en als voorprogramma van Damien. Ben ook erg fan van hun laatste album. Gelukkig waren Florence en Ryan Adams goeie alternatieven. Hoop dat ik War on Drugs toch nog wel kan meepakken op Pukkelpop. En tja Patti Smith ik hoop haar nog steeds ooit te zien.
 

King

Playlistbediener
15 feb 2014
40
0
Over de communicatie rond die afzeggingen... Volledig mee eens, kon veel beter aangegeven worden. Anderzijds, heb van binnenin de info gekregen dat ze de afzeggingen van Ben Howard en Jessie J dus pas echt zelf te horen kregen op de dag dat ze het aankondigden. Ben Howard een dag op voorhand vervangen is ridicuul moeilijk en Jessie J hebben ze toch ook mooi vervangen door Circa Waves? Howard speelde zaterdag dan wel op Glastonbury, best onprofessioneel tegenover de fans..
 

hazelaar

Campingartiest
29 jan 2015
57
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">hazelaar wrote:</div>
wat een super editie, ook al waren we aan het klagen over het gebrek aan echte ‘grote’ namen.

Super mega formiweldig:
– Muse (fan-tas-tisch)
– The Cat Empire

Goed en aangename verassingen
– Hot chip
– CC Smugglers
– Faith no more
– Lenny Kravitz

Ontgoocheling
– Chemical Brothers (kan je een drop écht zolang uitstellen?!)
– Pharell (goede maker van liedjes en goeie zanger maar de performance was dat niet)

@organisatie: hang toch aub schermen aan de tenten!! damn zeg!
icon_smile.gif



Ik hoor hier inderdaad weinig over Cat Empire. Niemand geweest, of vond men het nix? Wij stonden redelijk vooraan (ongeveer 10e rij denk ik) en hebben een flink feestje gebouwd. CB vonden wij ook flink tegenvallen, zijn zelfs eerder weggegaan. En Pharrell: ik ben blij dat ik met een vriend daarvoor al ben weggegaan. Lekker droog onder de tent biertjes drinken met een paar Britten. En toch stiekem genoten van die chagerijnige koppies van de rest van mijn groep na Pharrel
icon_razz.gif

Dan stond je wss mooi achter mij want ik stond op rij 9 ;)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Was een leuke editie - er hing een heel weekend een fantastische sfeer! Ik heb heel veel sterke dingen gezien (en heel weinig slechte), maar bijzonder weinig een 'waw-gevoel' gehad.

1. Muse - zonder twijfel
2. Alt-J
3. The Prodigy
4. Faith No More

----GAP---

5. Lenny Kravitz
6. Kasabian
7. Noel Gallagher's High Flying Birds
8. Death cab for cutie
9. Magnus
10. The war on drugs
 

Kasper

Campingartiest
20 feb 2015
61
4
Over de communicatie rond die afzeggingen… Volledig mee eens, kon veel beter aangegeven worden. Anderzijds, heb van binnenin de info gekregen dat ze de afzeggingen van Ben Howard en Jessie J dus pas echt zelf te horen kregen op de dag dat ze het aankondigden. Ben Howard een dag op voorhand vervangen is ridicuul moeilijk en Jessie J hebben ze toch ook mooi vervangen door Circa Waves? Howard speelde zaterdag dan wel op Glastonbury, best onprofessioneel tegenover de fans..

Het gaat mij niet over het wel over niet vervangen, maar echt over die communicatie. Het halve vrijdagschema was omgegooid. Dan mag je daarvan best regelmatig een beeld laten zien op de grote schermen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
De lange versies en jams bij My Mama Said en Let
Love Rule haalden compleet de snelheid eruit.

Dude, die jams maakten de show juist zo goed. Ik hoef toch geen hitjesparade te zien als ze ook hun talent als muzikanten kunnen tonen. Elk instrument heeft wel een chille solo gehad, waar ik heel erg positief verbaasd over was bij zo'n enorme act.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Heemstock wrote:</div>
De lange versies en jams bij My Mama Said en Let
Love Rule haalden compleet de snelheid eruit.

Dude, die jams maakten de show juist zo goed. Ik hoef toch geen hitjesparade te zien als ze ook hun talent als muzikanten kunnen tonen. Elk instrument heeft wel een chille solo gehad, waar ik heel erg positief verbaasd over was bij zo’n enorme act.

Deels mee eens. Het waren goede solo's, maar bij Let Love Rule was er weinig muziek aan toen hij het uitrekte. Misschien lag het ook aan de mensen om mij heen. Maar ik vond het op dat moment absoluut geen meerwaarde.
 

Jurr

Playlistbediener
19 jun 2015
28
0
Jezus, zo'n mooi weekend! En dan blijven jullie maar zeveren over Lenny in zijn strakke broek met zijn aldermachtigste slechte optreden. Niveautje Pharrel hoor!! Kom op hee!!! :-D

Oeioeioei ik heb al de hele week heimwee naar Werchter :(

Wat moet ik nu?!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken