Rock Werchter 2015 - Geruchten

omroep Max

Playlistbediener
17 jun 2015
9
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">King wrote:</div>
Over de communicatie rond die afzeggingen… Volledig mee eens, kon veel beter aangegeven worden. Anderzijds, heb van binnenin de info gekregen dat ze de afzeggingen van Ben Howard en Jessie J dus pas echt zelf te horen kregen op de dag dat ze het aankondigden. Ben Howard een dag op voorhand vervangen is ridicuul moeilijk en Jessie J hebben ze toch ook mooi vervangen door Circa Waves? Howard speelde zaterdag dan wel op Glastonbury, best onprofessioneel tegenover de fans..

Het gaat mij niet over het wel over niet vervangen, maar echt over die communicatie. Het halve vrijdagschema was omgegooid. Dan mag je daarvan best regelmatig een beeld laten zien op de grote schermen.

Sterker nog, die was niet afwezig, de communicatie was zelfs onjuist. Via via hoorde ik van de omzettingen op vrijdag. Ook het feit dat John Newman en Death Cab for cutie waren omgedraaid. En DCFC wilde ik dolgraag zien. Dus ik stap een kwartier voor het nieuwe aanvangstijdstip de tent binnen, wat staat er op het grote scherm tussen alle reclames van komende concerten en festivals: "next on stage....John Newman".
De organisatie is zelfs niet in staat om verouderde info te verwijderen..denk dat een hoop mensen hun favo concert op vrijdag en zondag gemist hebben. Dikke onvoldoende naast een verder zeer geslaagd festival...en ben superblij dat dankzij de Foo's het festival een week vervroegd is...5 dagen 30+ graden is geen pretje
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.983
562
Als ik iets meer tijd heb, vind ik het ook wel leuk om een uitgebreid verslag te schrijven, maar gezien het tweekamp wat Lenny Kravitz betreft, wil ik daar ook wel even mijn ei over kwijt.

Normaliter ben ik volledig voor jams, improvisaties en solo's, dus dat hij een aantal bandleden de volle aandacht gaf, vond ik niet zo'n probleem (behalve dat het af en toe wel heel erg lang duurde). Waar ik wel een probleem mee heb, was die schaamteloze zelfbevlekking volgens mij tijdens Let Love Rule (?), waarbij er minutenlang werkelijk NIETS gebeurde, anders dan dat Lenny zich lekker liet betasten door het publiek. En vervolgens - op een geplande setlist van welgeteld 12 nummers in 90 minuten nota bene - de laatste twee nummers af te raffelen en er zelfs nog één te schrappen (zijn meest recente hit nog wel) vind ik ronduit schandalig.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.983
562
Ik heb trouwens niemand nog gehoord over FKA Twigs? Eén van mijn hoogtepunten van het weekend, wat een sensuele stage performance zeg! En de harde bas was bij haar juist een toegevoegde waarde vond ik. Heerlijk optreden! Zijn er nog anderen geweest?
 

Bert

Support act
14 nov 2014
847
778
Ik heb trouwens niemand nog gehoord over FKA Twigs? Eén van mijn hoogtepunten van het weekend, wat een sensuele stage performance zeg! En de harde bas was bij haar juist een toegevoegde waarde vond ik. Heerlijk optreden! Zijn er nog anderen geweest?

ik ben daar geweest, redelijk vooraan en had na afloop de conclusie: erg bijzonder. Denk je eindelijk dat het wat harder gaat met het tempo, stopt het nummer en gaat weer langzaam verder.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
<div class="d4p-bbt-quote-title">Heemstock wrote:</div>
De lange versies en jams bij My Mama Said en Let
Love Rule haalden compleet de snelheid eruit.

Dude, die jams maakten de show juist zo goed. Ik hoef toch geen hitjesparade te zien als ze ook hun talent als muzikanten kunnen tonen. Elk instrument heeft wel een chille solo gehad, waar ik heel erg positief verbaasd over was bij zo’n enorme act.

Die Jams waren inderdaad heerlijk, maar bij Let Love Rule ging het inderdaad veels te lang door zonder een jam, dat was het enige minpuntje van de set. Bij Always On the Run was het dan weer heerlijk. Maar moet zeggen, dat de dag daarop Ben Harper met de geweldige Innocent Criminals het wel liet zien hoe je moet jammen. Nog nooit zo genoten van een percussionist! Death Cab had ook zo'n muzikaal hoogtepunt in het laatste nummer. Zulke dingen mis ik wel bij de meeste optredens, is toch iets wat voor mij een liveshow echt van goed naar geweldig brengt!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Maar moet zeggen, dat de dag daarop Ben Harper met de geweldige Innocent Criminals het wel liet zien hoe je moet jammen. Nog nooit zo genoten van een percussionist! Death Cab had ook zo’n muzikaal hoogtepunt in het laatste nummer.

Goed om te horen dat iemand aar geweest is, was ie goed? Stond de tent een beetje vol?

Spetterend einde inderdaad van Death Cab!
 

omroep Max

Playlistbediener
17 jun 2015
9
0
Iemand ook Lonely the Brave gezien. Nergens een reactie en geen woord over hun bij de reportages op tv (waar trouwens veels te veel gepraat werd en te weinig muziek getoond).
Ik vond het geweldig, strakke band en een geweldige zanger die overigens liever niet op het podium staat...wat is die man verlegen...maar wat een strot.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>
Maar moet zeggen, dat de dag daarop Ben Harper met de geweldige Innocent Criminals het wel liet zien hoe je moet jammen. Nog nooit zo genoten van een percussionist! Death Cab had ook zo’n muzikaal hoogtepunt in het laatste nummer.

Goed om te horen dat iemand aar geweest is, was ie goed? Stond de tent een beetje vol?

Spetterend einde inderdaad van Death Cab!

Goed was het zeker, misschien voor mij persoonlijk wel het beste van het weekend. Die band heeft me een show kunnen boeien zonder dat ik ook maar één liedje echt kende. Tent stond niet heel erg vol maar daardoor was er wel een hele relaxde sfeer, heb veel rustige nummers liggend kunnen luisteren en lekker weg kunnen dromen om bij de wat swingerende nummers weer te bewegen. Hij kreeg na afloop ook één van de betere applausjes van het weekend :)

Lonely The Brave ook de helft ongeveer gezien. Zanger is inderdaad niet echt charismatisch en zingt liever zijn liedjes backstage. Het songmateriaal is dan wel weer goed uiteraard.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Zanger van Lonely The Brave heeft idd podiumvrees. Maar het is nu al veeel beter dan een jaar geleden. In W2 in september stond hij zo wat achter een van de gitaristen. Ik vind ze echt heel goed. Ook fijn dat er een keer een ander soort frontman staat.
 

King

Playlistbediener
15 feb 2014
40
0
King wrote:
Over de communicatie rond die afzeggingen… Volledig mee eens, kon veel beter aangegeven worden. Anderzijds, heb van binnenin de info gekregen dat ze de afzeggingen van Ben Howard en Jessie J dus pas echt zelf te horen kregen op de dag dat ze het aankondigden. Ben Howard een dag op voorhand vervangen is ridicuul moeilijk en Jessie J hebben ze toch ook mooi vervangen door Circa Waves? Howard speelde zaterdag dan wel op Glastonbury, best onprofessioneel tegenover de fans..

Het gaat mij niet over het wel over niet vervangen, maar echt over die communicatie. Het halve vrijdagschema was omgegooid. Dan mag je daarvan best regelmatig een beeld laten zien op de grote schermen.

Wel, ik zeg toch net dat ik het daar mee eens was? Lezen wat ik zeg. In dit forum was ook ergens commentaar op het feit dat Howard niet vervangen werd.

Het feit dat ze Ben Howard niet hebben vervangen is ook zeer triest te noemen. Die man had de week voordien al 2 keer afgezegd.
Zie dan dat je een plan B hebt, al is het een kleine Belgische groep die je op het begin van de dag erbij zet, maar gewoon niks doen is onbegrijpelijk.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Wel, ik zeg toch net dat ik het daar mee eens was? Lezen wat ik zeg. In dit forum was ook ergens commentaar op het feit dat Howard niet vervangen werd.

Anderzijds impliceert dat er een tegenstelling komt ;) Je tekst klopt dus niet helemaal en dan is het niet gek dat iemand het verkeerd leest.
 

ChicoRamsonpani

Playlistbediener
13 dec 2013
27
0
Toch altijd grappig om te zien hoe hoogtepunten voor de één juist dieptepunten voor de ander kunnen zijn en andersom :)
Mijn lijstje met pluspunten en minpunten:

Plus:
1. Damien Rice - fantastisch wat die man kan met zo weinig middelen
2. Muse - de enige échte headliner van het festival en helemaal waargemaakt
3. Elbow - al zo vaak gezien en het blijft steeds hetzelfde, maar ik blijf het ook goed vinden
4. CC Smugglers - misschien een beetje plat, maar ze brachten een goed begin van de zaterdag na een mindere vrijdag
5. Fink - die man is gewoon geniaal, daar had ik nog wel een uurtje in KlubSauna voor over
6. Mumford & Sons - vooral omdat ik vooraf verwachtte dat ze me, net als de vorige keer, tegen zouden vallen
7. Balthazar - waardige vervangers voor Ben Howard (hoewel ik ze het liefst allebei had gezien)
8. Royal Blood - gewoon goed

Min:
1. Het afzeggen van de Foo Fighters
2. De communicatie op de vrijdag: eerst waren we een uur te vroeg voor LTV, daarna heb ik DCFC gemist doordat John Newman klaar stond toen ik de tent binnenging en ik daar GEEN zin in had.
3. 5 euro betalen om op een Dixi te mogen schijten (camping C2!)
(dat de eerste drie niet-muzikaal zijn, zegt wel wat over de gehele kwaliteit)
4. Lonely The Brave - ik wist niet dat die zanger zo autistisch was, maar ik kon er niet naar kijken. Zeker niet na een uur wachten
5. The Chemical Brothers - ik ga niet naar een live-festival om urenlang naar een video zonder hoogtepunten te kijken
6. Faith No More - totaal niet mijn ding en op geen enkele wijze een waardige vervanger voor de Foo's

Overige dingen die ik gezien heb, maar die niet heel positief of negatief opvielen en eigenlijk dicht bij de verwachting bleven:
St. Paul & the Broken Bones - Goed optreden, wat een strot!
Eagles of Death Metal - Niet bijzonder goed, wel vermakelijk
Damian Marley - Redde zijn show met wat nummers van zijn vader, verder weinig indrukwekkend
Of Monsters and Men - positieve verrassing, hielden zich goed staande op het hoofdpodium
Pharell Williams - voldeed precies aan verwachtingen, helaas waren die niet hoog
Other Lives - lekker wegdromen
Tallest Man On Earth - niet mijn ding, ging liever in het gras liggen
Hozier - wachten op zijn hitje en er dan achter komen dat dat ook geen festivalknaller is. Deed het verder niet onaardig
The War On Drugs - was vooraf een gehoopt hoogtepunt, maar main stage was veel te groot voor ze. Misschien de volgende keer een herkansing en verder naar voren gaan staan.
Noel Gallagher - ik vind het leuk, maar het is precies wat je verwacht
Lenny Kravitz - ik was er niet rauwig om dat ik besloten had naar Damien Rice te gaan
Prodigy - als je even stilstond besefte je dat het eigenlijk best waardeloos was, dus springen als een gek!
Red Fang - niet mijn ding, zo gezien
Leon Bridges - leuk, maar een beetje saai
Blaudzun - publiek was zeer lam en de tent erg warm
Catfish and the Bottleman - ik hoopte er meer van, vond het wat rommelig allemaal. Hopelijk leren ze nog wat bij, want zit wel potentie in
The Vaccines - Stiekem toch best veel aanstekelijke liedjes, maar ze zijn nog lang niet waar bijv. een Franz Ferdinand is
The Script - Alleen maar hits! Toch knap voor zo'n vreselijk gelikte band
Kasabian - Ik snap echt de headlinerwaardigheid van deze band niet. Ze doen niks verkeerd, maar het zijn gewoon saaie gasten met veel mwah-mwah-net-niet nummers. Maar ik had ook niet anders verwacht
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
http://festileaks.com/2015/07/festivals-nemen-maatregelen-voor-tropisch-weekend/

Hier staat dat je op PITCH waterpistolen mee mag nemen. Ik heb nergens kunnen vinden dat dit op RW niet mag en toen ik het vroeg aan een beveiliger bij de ingang mocht dat gewoon (zolang ik er geen drank in deed) Vervolgens vergeten dat ding van de camping mee te nemen dus het niet kunnen testen. Vorig jaar voor de zekerheid waterpistool maar verstopt. Iemand anders ervaring hiermee?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Haha Chico, dat je Faith no More niet headliner waardig vindt, dat is persoonlijk. Was het met de rest van je minpunten wel eens! Maar Kasabian zijn niet echt saaie gasten toch? Vooral die gitarist is zo gek als een deur en die zanger heeft ook één van de betere charismatische uitstralingen op het podium. Vind btw Kasabian niet altijd chille muziek.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kasabian – Ik snap echt de headlinerwaardigheid van deze band niet. Ze doen niks verkeerd, maar het zijn gewoon saaie gasten met veel mwah-mwah-net-niet nummers. Maar ik had ook niet anders verwacht

Haha,
Dan was jij zeker een van de vele Muse fans die vrijwel zonder interesse naar het podium stonden te gapen? Zo weinig reactie vanuit het publiek terwijl ze een leuke show gaven. En hoe kun je die gasten nu saai vinden. Tom is een prima frontman en zoals Jesse al zegt Sergio is zo gek als een deur.

Niet meegekregen die breakdancer tijdens Muse?

[video]http://www.smashpress.nl/sergio-pizzorno-steelt-show-bij-muse-tijdens-rock-werchter/[/video]
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
http://festileaks.com/2015/07/festivals-nemen-maatregelen-voor-tropisch-weekend/

Hier staat dat je op PITCH waterpistolen mee mag nemen. Ik heb nergens kunnen vinden dat dit op RW niet mag en toen ik het vroeg aan een beveiliger bij de ingang mocht dat gewoon (zolang ik er geen drank in deed) Vervolgens vergeten dat ding van de camping mee te nemen dus het niet kunnen testen. Vorig jaar voor de zekerheid waterpistool maar verstopt. Iemand anders ervaring hiermee?

Mijn beste vriend heeft bijna vier dagen lang met een piemelwaterpistool langs het grindpad gestaan om mensen in het gezicht te spuiten. Zorgde voor leuke reacties en wat dronken debielen die direct wouden vechten. Best vermakelijk :p

Verder moest ik nog even zeggen hoe kut ik Eagles of Death Metal vond. Wat een strontirritante zanger is dat toch, ik had heel erg veel zin om een blik AH Basic Pilsener naar zn hoofd te gooien. Die hoef ik echt niet meer te zien.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Mijn beste vriend heeft bijna vier dagen lang met een piemelwaterpistool langs het grindpad gestaan om mensen in het gezicht te spuiten. Zorgde voor leuke reacties en wat dronken debielen die direct wouden vechten. Best vermakelijk :p

Verder moest ik nog even zeggen hoe kut ik Eagles of Death Metal vond. Wat een strontirritante zanger is dat toch, ik had heel erg veel zin om een blik AH Basic Pilsener naar zn hoofd te gooien. Die hoef ik echt niet meer te zien.

Ik vond de zanger juist wel leuk. Maar volgend jaar wanneer ik waarschijnlijk met een grote groep ga zorg ik wel voor een lading waterpistooltjes, is inderdaad erg vermakelijk :D
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Verder moest ik nog even zeggen hoe kut ik Eagles of Death Metal vond. Wat een strontirritante zanger is dat toch, ik had heel erg veel zin om een blik AH Basic Pilsener naar zn hoofd te gooien. Die hoef ik echt niet meer te zien.

Die zanger vind ik dan echt een held. Heerlijke old-school rocknroll en gewoon leuke spontane dialogen tussendoor in plaats van dat ingestudeerde commerciële.
 

Jurr

Playlistbediener
19 jun 2015
28
0
Kasabian was fucking baas! Iedereen die dat niet met mij eens is heeft wat mij betreft een muzieksmaak van het kaliber K3. Kom nou.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.661
Oké, een beetje heel laat maar hier toch mijn verslagje.

PLUS:
Florence + The Machine was zowat bij iedereen (vriend en vijand) een hoogtepunt en bij mij toch ook eigenlijk. Wat een stem. Wat een présence en wat een band toch ook (moet ook eens gezegd worden). De nieuwe nummers zijn ook top, met What Kind Of Man voorop. En haar voet was duidelijk genezen.

Faith No More maakte een grapje dat Grohl best wat meer zijn been mag breken en ik moest héél breed grijnzen. Want deze mennekes hebben me daar toch wel bij de lurven genomen met hun optreden. Ik ben blij dat deze en niet de Foo's er stonden. Volgend jaar maar weer een beentje breken, deal? (grapje hoor) Mike Patton was gewoonweg de beste frontman van het weekend. Sorry Guy, Lenny, Ninja, Matt, Ryan, Ben en -snik- Danny. De speciaalste headliner was voor mij ook de beste. En ja, ik zag Muse.

Death Cab For Cutie mag dan wel een mindere 'frontman' hebben, maar wél een bak scherpe songs en talent. Het spectaculaire einde is al aangehaald hier en ik zeg één ding: amen.

Noel Gallagher was misschien wel de verrassing van de bende. Zeer sterke performance zonder franjes maar mét kanjers van nummers. Wel niet zooo goed als die andere iconische britpop frontman vorig jaar.

War On Drugs: Ik heb nog kippevel. Misschien toch eens een dokter zien daarvoor.

Mister Lenny: Iedereen's favoriete Kravitz maakte er wel een showtje van. En die solo's waren wél erg vet.

EEN BEETJE GOED:

Mumford & Sons was eigenlijk niet slecht maar dit is eigenlijk een Kings Of Leon gevalletje geworden: een drietal songs waarop het publiek wild gaat en een hoop momenten waarop iedereen beleefd knik(kebolt). Wel mooi dat ze wat meer variatie in hun geluid hebben nu. Oké, zo slecht was dit eigenlijk niet.


Muse was ook niet slecht maar ik heb het persoonlijk wel wat gehad met hen. Zeer degelijk en groots, maar de falsetto van Matthew (mooie naam) werkte averechts op mijn vermoeidheid kennelijk. Die mogen van mijn part een jaartje of 5 in de schuif nu.


NOPE:
Ik maak niet graag woorden vuil aan slechte dingen, maar opsommen kan: Pharrell (wel een tof nieuw nummer met die vocale uithaaltjes), Tove Lo (waarom stond ik daar eigenlijk), Eagles Of death Metal (nochtans grote fan).

Ook nope: het feit dat de sloebers van Werchter toch stiekem wat meer volk binnenlieten dan anders. Hoe kan het anders dat die (nochtans gi-gantische) tenten zo vaak zo uitpuilden? Bij Oscar, Elbow, Die Antwoord, Years & Years, Alabama Shakes, Rice en Christine was het gewoon onmogelijk om binnen te geraken. Raar. Ook op het terrein was het soms ongezellig druk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken