Een dag later terug uit Werchter dan gepland, namelijk nog een halve dag gestrand geweest op de parkeerplaats door een kapotte auto
Maar ik heb weer een top weekend gehad.
Hoogte puntjes
1. Damien Rice, Kon natuurlijk ook niet anders. Wist mij nog stukken meer te verbluffen dan zijn show in de Carré. Van begin tot het eind spannend en mooi.
2. Florence & The Machine, deze band hadden ze inderdaad gewoon net zoals bij Glastonbury moeten laten headlinen, verbluffende show.
3. Angus & Julia Stone, wat een heerlijke show en wat hou ik van die lekkere slome koele gitaarliedjes van hun laatste album.
4. Death Cab For Cutie, niet zo goed als op BKS maar wat een top einde!
5. Ryan Adams, van de bandjes hiervoor durf ik mezelf wel een fan te noemen maar Ryan Adams heeft me echt verrast. Ik wist dat hij zich momenteel meer in de harde nummers thuisvoeld dan die rustigere adams die we kennen van vroeger. Hierdoor heb ik me echt stukken beter vermaakt bij een top gitaarshow dan ik had verwacht.
6. Alabama Shakes, Man man wat is Brittany Howard een topwijf. Geweldige band en de tent is inderdaad niet heter geweest dan tijdens dit optreden.
7. Tallest Man On Earth, helaas pas de eerste keer dat ik hem zie. In plaats van de rustige gitaarnummers nu een vermakelijke folks-show gezien maar de liedjes die hij in zijn eentje doet blijven nog steeds de magische momenten. Kijk erg uit naar zijn show in utrecht!
8. Chet Faker, top festival act die een heerlijke chill feestje weet te brengen.
En ik baal heel erg dat ik alleen de laatste 3 songs van Leon Bridges hebben kunnen meepakken, klonk als een erg sterke show.
Tegenvallertjes,
Chemical Brothers had toch wel een stuk meer pit verwacht.
Prodigy alleen van grote afstand gezien en het was me toch echt iets te plat met al die beukplaten. Ook mogen de mannen wat creatiever zijn in de oppompende woorden richting het publiek 'Where are my warriors at! x50) Maar ik geloof goed dat men zich voorin heeft vermaakt.
En zoals hier ook al een paar keer vernoemd. Kasabian gaf een goede vermakelijke show maar dat publiek... Stugge Muse fans, springen op Kasabian kan toch ook wel een beetje leuk zijn?
En natuurlijk klaagpuntje van elk jaar, waarom altijd dat eeeeee ooooooo in Belgie??? Why!!! Why!!!