Rock Werchter 2015 - Geruchten

Fufanu inderdaad gezien, ik weet nog altijd niet wat ik er moet van vinden :) Geniaal of gek of gestoord of...

1. Patti Smith!

Wat een geweldig optreden was dat. Had een mooi plekje redelijk vooraan en heb echt vanaf de eerste noot genoten. Verder donderdag bij EODM gestaan, was wel leuk maar niet echt speciaal. Faith No More had de niet zo handige move om te zeggen dat Dave z'n been wel elke dag mag breken, verder wel goede show. Chemical Brothers was echt leeg in het voorste vak, vooral tegen het einde aan. Kwam de sfeer niet echt ten goede.

Vrijdagochtend wodka-pong gedaan en vervolgens het eerste deel van de dag ladderzat rondgelopen. In slaap gevallen voor Death Cab for Cutie... Festileaks meeting was wel leuk :) Nog bij Pharrell gestaan, die maakte de verwachtingen waar (en die waren niet goed)

Zaterdag was Royal Blood erg goed. Zat aan het begin lekker in het gras maar ben al snel opgestaan en later nog naar voren gelopen. Hozier deed het wel aardig, vervolgens laatste beetje Dotan gekeken maar stond buiten de tent dus kreeg er niet veel van mee. Lenny Kravitz zette een mooie show neer maar rekte de boel af en toe wat te lang uit. Helemaal los gegaan op The Prodigy! In het voorste vak ging iedereen lekker tekeer.

Zondag was Alabama Shakes top. Alleen echt bloedheet. Toch een van de hoogtepunten van het weekend. Kasabian speelde erg strak, stond in het voorste vak tussen allemaal Muse fans... Was echt zonde want de meesten om mij heen stonden gewoon beetje stil te kijken. Uiteindelijk bleek dat een deel van die mensen bij Muse niet veel enthousiaster waren, waren allemaal Frans dus misschien dat het daar mee te maken had? Toch bij beiden goed vermaakt.

Hoogtepunten waren dus: Patti Smith, Royal Blood, The Prodigy, Alabama Shakes, Kasabian en Muse :)

Wat een geweldig muzikaal weekend was het op Werchter. Ondanks de afzeggingen was de sfeer op het zonovergoten terrein echt subliem. Ben erg blij met de tenten, zeker als je in de voorste helft staat krijgen optredens iets extra's. Wanneer je later moest aansluiten viel echter een stuk van die interactie weg en was er eerder ergernis aan plaatselijke hitte en bedrukking. Als je van een artiest wil genieten moet je er dus echt op tijd bij zijn.

Persoonlijk kwam ik bijna om in de hoogtepunten.

1. Florence + The Machine (Vanuit halverwege het veld overdonderd door haar bombastische stemgeluid en zeer energieke optreden).
2. Death Cab for Cutie (Voorste rij, van begin tot het eind genoten van de uitvoering)
3. Christine and the Queens (Christine en Klub C waren verliefd op elkaar, betoverend door de artistieke electropop)
4. Muse (Deed alles wat je van headliner zou mogen verwachten, ijzersterk)
5. Damien Rice (Hoe breng je emotie over op de hele zaal met slechts je eigen stemgeluid en gitaar 101)

Verder vond ik Angus & Julia Stone, Fidlar, Royal Blood, Mumford & Sons, Alt-J, Chet Faker en Elbow ook erg tof. Vaccines heb ik vanaf voorste rij beleefd maar die vielen mij helaas wat tegen. Verder heel hard gelachen om Kid Ink, zelden of nooit zo'n aanfluiting gezien.

Nu al zin in volgend jaar :)

Ben erg blijk met de tenten, zeer als je in de voorste elft staat krijgen optredens iets extra’s. Wanneer je later moest aansluiten viel echter een stuk van die interactie weg en was er eerder ergenis aan plaatselijke hitte en bedrukking.

Zeker mee eens dat als je in de voorste helft staat de tenten echt een verbetering zijn maar sta je daar niet is het een ramp. Bij drukkere optredens is het bloedheet en als je te laat bent zie je gewoon niks. Bij Dotan stond ik net buiten voor een opening achterin en kon een scherm zien maar dat was echt hopeloos. Ik ben niet bij Elbow of Damien Rice ofzo geweest maar als ik zag hoe dat bij bijv Dotan of Alabama Shakes ging zal dat al helemaal geen pretje geweest zijn. Je kunt ook niet op het gras buiten naar de muziek luisteren want je hoort het gewoon nauwelijks. Misschien moeten ze die mooie voorkant er maar aftrekken zodat je gewoon naar binnen kan kijken ofzo.

1. Florence + The Machine (qua zang kan niemand haar overtreffen)
2. Noel Gallagher's High Flying Birds (blijft voor mij een genie)
3. Muse (dé headliner van het festival)
4. Kasabian (hoe strak!)
5. Selah Sue (eerste keer voor mij, aangenaam verrast door haar energie)

Ik heb hier nog niemand gehoord over Fufanu, godverdomme wat speelden die lekker.

Jawel, jawel. Stond op nummertje 10 in mijn lijstje. Speelden inderdaad een heel gave show, lekker post-punk-bandje dat je normaal niet zo snel zou verwachten op Werchter en dus goed voor de muzikale afwisseling was. We zaten eigenlijk een beetje bij Last Internationale te kijken, maar ik ben blij dat ik zelf toch even naar Klub C ben gelopen voor Fufanu. Zanger deed net zo gek als Ian Curtis en Elias Bender Rønnenfelt (Iceage) dus dat hoort er wel bij natuurlijk.

1. Florence + The Machine (qua zang kan niemand haar overtreffen)

Ik denk dat Patti dat nog steeds wel kan op haar 68e, man man wat een stem. Maar ik heb Florence niet gezien.

Ik ben wegens school alleen op de zondag geweest. Muse was zeker het hoogtepunt van de dag. Heerlijke set met de oudere nummers als hoogtepunt voor mij. Verder heb ik me als kasabian-fan ernstig geërgerd aan het publiek. Iedereen stond stil en zodra ik begon te springen(zelfs toen de zanger erom vroeg) werd ik er meteen aangesproken dat ik normaal moest doen. Daarin kan ik me aansluiten bij Shaverion. Viel me vies tegen (het optreden was heerlijk trouwens). Verder werd ik verrast door The Van Jets. IK had er nog nooit van gehoord maar erg genoten in een toen al behoorlijk volle Barn. Al met al een heerlijke dag gehad en als het lukt ben ik er volgend jaar het hele weekend.

Verder heb ik me als kasabian-fan ernstig geërgerd aan het publiek. Iedereen stond stil en zodra ik begon te springen(zelfs toen de zanger erom vroeg) werd ik er meteen aangesproken dat ik normaal moest doen.

Echt? Ik hoor hier wel heel vaak dat alles stil stond bij Kasabian. Wij stonden in het voorvak en daar is 3x een moshpit geweest en stond iedereen sowieso bijna de hele tijd mee te springen.

Ik stond ook rechts in het voorvak en daar was ik omringd door chagrijnige muse-fans die hun leken alsof ze de hele dag hun tijd uit zaten te zitten tot muse kwam. Naast een paar vrolijke Britten en een Bulgaar waarmee ik heb staan springen was het publiek om mij heen geen zak aan. Ik was met liefde even in een moshpit gesprongen maarja volgende concert dan maar.

Iemand nog de breakdancer gezien bij Muse? Volgens hun tour manager was dat iemand Kasabian, waarschijnlijk Serge.
https://instagram.com/p/4fqKnzM5Wo/

Iemand nog de breakdancer gezien bij Muse? Volgens hun tour manager was dat iemand Kasabian, waarschijnlijk Serge.

https://instagram.com/p/4fqKnzM5Wo/

Ik dacht dat ze dat trucje halfgebakken van Rammstein gestolen hadden waarbij een fan op het podium komt en ze hem flamberen. Bleek dus niet gepland te zijn xD

<div class="d4p-bbt-quote-title">stan wrote:</div>
Verder heb ik me als kasabian-fan ernstig geërgerd aan het publiek. Iedereen stond stil en zodra ik begon te springen(zelfs toen de zanger erom vroeg) werd ik er meteen aangesproken dat ik normaal moest doen.

Echt? Ik hoor hier wel heel vaak dat alles stil stond bij Kasabian. Wij stonden in het voorvak en daar is 3x een moshpit geweest en stond iedereen sowieso bijna de hele tijd mee te springen.

Ik stond ook in het voorvak, aan de linkerkant en dan achterste vak van de twee een meter van het middenpad af. Het was niet zo erg dat ik erop aangesproken werd maar kreeg wel af en toe een niet zo vriendelijke blik. Ik geen de Fransen de schuld :P Ik had het met een paar gezellige Belgen en Nederlanders wachtende op Muse al ff over dat we omringt waren door Fransen met voornamelijk dag bandjes. Fransen vinden Muse geweldig maar zijn niet echt top publiek. Er waren genoeg mensen om mij die ook tijdens Muse voornamelijk stil stonden.

Concerten Damien Rice, Rise Against en Muse zijn trouwens in zijn geheel live terug te vinden op YT.

Kijk zelf al voor de derde keer naar Rice :D

wat een super editie, ook al waren we aan het klagen over het gebrek aan echte 'grote' namen.

Super mega formiweldig:
- Muse (fan-tas-tisch)
- The Cat Empire

Goed en aangename verassingen
- Hot chip
- CC Smugglers
- Faith no more
- Lenny Kravitz

Ontgoocheling
- Chemical Brothers (kan je een drop écht zolang uitstellen?!)
- Pharell (goede maker van liedjes en goeie zanger maar de performance was dat niet)

Verder vond ik the prodigy muzikaal slecht maar de sfeer was ooh zo goed in het eerste vak.

verder vond ik het gebruik van het gedeelte van North west walls veel beter met de house of the bull. nu was het ook veel rustiger rondlopen en chillen bij de blauwe vogels :)

@organisatie: hang toch aub schermen aan de tenten!! damn zeg! :)

Ik kijk nu Muse nog maar weer eens terug. Wat was dat een knaller van een afsluiter!!! En wat een lekker weekend België!! Bij de kritiek op de tenten (beeldscherm en ventilatie) sluit ik mij volledig aan, heb daardoor een aantal artiesten moeten missen.

Gelukkig waren #RoyalBlood #FATM!! #Kasabian #WaronDrugs #Vaccines #Prodigy allemaal supersterk on the main staige, de reis vanuit Fryslân meer dan waard!

Tyfus veel heimwee naar Rock Werchter deze week :twisted:

Rock On!!

Oja, een mini-puntje van kritiek nog op de organisatie. Maak een iets gevarieerdere jukeboxlijst voor tussen de concerten door. Take Me Out en Teenage Dirtbag zijn klassiekers - de eerste keer Teenage Dirtbag deed een groot deel van KlubC mee, tof moment - maar ze hoeven niet na elke act te passeren.

Viel het jullie op dat Muse een kwartier te vroeg stopte? Stonden tot 1 uur gepland, maar stopten om kwart voor 1. Terwijl ze toch wel rond 23 uur begonnen. Dat was wel een beetje jammer...

Oja, een mini-puntje van kritiek nog op de organisatie. Maak een iets gevarieerdere jukeboxlijst voor tussen de concerten door. Take Me Out en Teenage Dirtbag zijn klassiekers – de eerste keer Teenage Dirtbag deed een groot deel van KlubC mee, tof moment – maar ze hoeven niet na elke act te passeren.

Haha idd, zo waren er nog wel een paar nummers die elke keer herhaald werden.

Een dag later terug uit Werchter dan gepland, namelijk nog een halve dag gestrand geweest op de parkeerplaats door een kapotte auto :p Maar ik heb weer een top weekend gehad.
Hoogte puntjes
1. Damien Rice, Kon natuurlijk ook niet anders. Wist mij nog stukken meer te verbluffen dan zijn show in de Carré. Van begin tot het eind spannend en mooi.
2. Florence & The Machine, deze band hadden ze inderdaad gewoon net zoals bij Glastonbury moeten laten headlinen, verbluffende show.
3. Angus & Julia Stone, wat een heerlijke show en wat hou ik van die lekkere slome koele gitaarliedjes van hun laatste album.
4. Death Cab For Cutie, niet zo goed als op BKS maar wat een top einde!
5. Ryan Adams, van de bandjes hiervoor durf ik mezelf wel een fan te noemen maar Ryan Adams heeft me echt verrast. Ik wist dat hij zich momenteel meer in de harde nummers thuisvoeld dan die rustigere adams die we kennen van vroeger. Hierdoor heb ik me echt stukken beter vermaakt bij een top gitaarshow dan ik had verwacht.
6. Alabama Shakes, Man man wat is Brittany Howard een topwijf. Geweldige band en de tent is inderdaad niet heter geweest dan tijdens dit optreden.
7. Tallest Man On Earth, helaas pas de eerste keer dat ik hem zie. In plaats van de rustige gitaarnummers nu een vermakelijke folks-show gezien maar de liedjes die hij in zijn eentje doet blijven nog steeds de magische momenten. Kijk erg uit naar zijn show in utrecht!
8. Chet Faker, top festival act die een heerlijke chill feestje weet te brengen.
En ik baal heel erg dat ik alleen de laatste 3 songs van Leon Bridges hebben kunnen meepakken, klonk als een erg sterke show.

Tegenvallertjes,
Chemical Brothers had toch wel een stuk meer pit verwacht.
Prodigy alleen van grote afstand gezien en het was me toch echt iets te plat met al die beukplaten. Ook mogen de mannen wat creatiever zijn in de oppompende woorden richting het publiek 'Where are my warriors at! x50) Maar ik geloof goed dat men zich voorin heeft vermaakt.
En zoals hier ook al een paar keer vernoemd. Kasabian gaf een goede vermakelijke show maar dat publiek... Stugge Muse fans, springen op Kasabian kan toch ook wel een beetje leuk zijn?

En natuurlijk klaagpuntje van elk jaar, waarom altijd dat eeeeee ooooooo in Belgie??? Why!!! Why!!!

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread