Graspop Metal Meeting 2025

In 2023 kregen we Machine Head, die ze blijkbaar overtuigd hadden om een jaar eerder alvast te komen.

Wie zouden 2026 headlinen, en welke band daarvan kunnen ze overtuigen voor een exclusive in 2025?

Ik denk dat GMM toch graag eerst die headliners (NiN?) eruit gooit.

Hoop dat het in de eerste week van februari alweer aan Pukkelpop is.

Joh, heeeeel eerlijk

Ik ga me nu zo wie zo al vermaken met
Beast in Black - Death Angel - Dream Theater - Flogging Molly - Hatebreed - Maiden - Lagwagon - Motionless In White - Municipal Waste - Orbit Culture - PowerWolf - Terror - The Raven Age - FiR (ja idd) - Gloryhammer - Jinjer - Northlane - Orange Goblin - Skillet - Slipknot - Spectral Wounds - The Ghost Inside - Airbourne - Cattle Decapitation - DragonForce - From Ashes to New - Korn - Spiritbox - Sylosis - Dead Daisies - The Hu - Whitechapel - Currenrts - In Flames - King Diamond - Krokus - RotNS - Sacred Reich - Savatage - Sim - Till Lindeman - Triptykon

Dus ja een paar leuke erbij zou ik waarderen maar ga me zo wie zo wel vermaken

• Leuk
Waarderingen: N1tje en mattman
Ik kan het mooier maken, Alter Bridge/Tremonti
Alter Bridge: 2014, 2017
Tremonti: 2015, 2016, 2018 :ROFLMAO:
Zal ik die dan aanvullen:
Alter bridge: 2023
Slash feat Myles Kennedy: 2019
Myles Kennedy & company 2022

2020&2021 was geen editie vanwege corona :(
Fun fact 2020 was alter bridge ook geboekt

• Leuk
Waarderingen: PimSp
Joh, heeeeel eerlijk

Beast in Black - Death Angel - Dream Theater - Flogging Molly - Hatebreed - Maiden - Lagwagon - Motionless In White - Municipal Waste - Orbit Culture - PowerWolf - Terror - The Raven Age - FiR (ja idd) - Gloryhammer - Jinjer - Northlane - Orange Goblin - Skillet - Slipknot - Spectral Wounds - The Ghost Inside - Airbourne - Cattle Decapitation - DragonForce - From Ashes to New - Korn - Spiritbox - Sylosis - Dead Daisies - The Hu - Whitechapel - Currenrts - In Flames - King Diamond - Krokus - RotNS - Sacred Reich - Savatage - Sim - Till Lindeman - Triptykon

Bizar hoe wij door het weekend heen zo veel dezelfde acts zouden willen zien, maar dat je dan nog besluit er zoveel zooi bij te zetten :p

• Haha
Waarderingen: Slyder73x
Denk zelf ook gewoon RW en dat Graspop pas de eerste week van februari komt (in ieder geval qua pakketje namen, misschien een verdwaalde headliner al eerder)
Lijkt me inderdaad ook wel aannemelijker. Gezien Pinkpop morgen ook met namen komt, en als ik hun laatste post mag geloven, word het echt een flinke worp namen. Dus denk dat RW en Pinkpop een paar namen samen gaan bekend maken

Joh, heeeeel eerlijk

Er staat sowieso genoeg leuks om nu al naar uit te kijken!
(Wat met niet doet hopen op nog meer leuke bands natuurlijk!)

Powerwolf - Motionless in white - Iron maiden - The raven age - Soen - Dream theater - Deafhaven -Fleshwater - Psychonaut - Falling in reverse - Jinjer - Slipknot - Villagers of ionian city - Korn - Bad wolves - Spiritbox - dragonforce - the Hu - Amenra - Lorna shore - Dayseeker - Till lindemann - Katatonia - Nothing more - currents - savatage - Northlane

Laatst bewerkt:
Bizar hoe wij door het weekend heen zo veel dezelfde acts zouden willen zien, maar dat je dan nog besluit er zoveel zooi bij te zetten :p

Hahahaha, Ben met 2 oude metal heads die een andere stijl net meer waarderen en die ik stiekum ook wel wat vind hebben, al zal ik bij een clash vermoedelijk meer naar ( wat jij ook leuk vind ) het andere neigen

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
In 2023 kregen we Machine Head, die ze blijkbaar overtuigd hadden om een jaar eerder alvast te komen.

Wie zouden 2026 headlinen, en welke band daarvan kunnen ze overtuigen voor een exclusive in 2025?
Sabaton. Tenzij Sabaton of SRF echt hardnekkig vast houdt aan hun beloofde exclusiviteit, maar het begint met een g en eindigt met eld. "Omdat de show in Antwerpen zo goed verkoopt, hebben we besloten dat we toch nog één exclusieve datum toevoegen, op Graspop Metal meeting."
Voilla, ze krijgen het nog verkocht ook

100%. Maar ze hebben die tour nog niet uitverkocht volgens mij, dus die zullen geen festivals gaan doen.
Middenplein van het Sportpaleis kon je een tijdje geleden geen ticket meer voor kopen, maar nu weer wel zie ik. Zitplaatsen zijn er ook nog. 70 à 80% verkocht schat ik zo in?

Ik denk dat ze ondertussen wel groot genoeg zijn geworden, vooral als Graspop in 'nood' is voor headliners. Als je bijvoorbeeld naar andere nieuwe headliners zoals Gojira kijkt, heeft Ghost toch 3.5x zoveel luisteraars op spotify en verkopen ze de ziggo dome bijna uit
Aantal luisteraars zegt natuurlijk lang niet alles, het lijkt me gewoon vreemd om ze plots zo hoog te zien 🤔, In 2023 stonden ze toch gewoon als 'kleine' headliner onder guns n roses, en ik heb niet echt het gevoel dat ze plots zo veel groter zijn hier om Boven een band als Korn af te sluiten. En ghost - Till lijkt me ook geen combo die veel mensen overtuigt. Ze hebben natuurlijk wel echt gigantische hits en zijn europees dus dat geeft hun wel een voordeel hier

Aantal luisteraars zegt natuurlijk lang niet alles, het lijkt me gewoon vreemd om ze plots zo hoog te zien 🤔, In 2023 stonden ze toch gewoon als 'kleine' headliner onder guns n roses, en ik heb niet echt het gevoel dat ze plots zo veel groter zijn hier om Boven een band als Korn af te sluiten. En ghost - Till lijkt me ook geen combo die veel mensen overtuigt. Ze hebben natuurlijk wel echt gigantische hits en zijn europees dus dat geeft hun wel een voordeel hier

Ghost stond ook in 2018 al als kleine headliner voor Guns N Roses, dus wordt wel een keer tijd voor een upgrade. Sportpaleis en Ziggodome zijn niet de kleinste zalen en de verkoop lijkt gewoon super te gaan. De recentste albums doen het goed, er komt een nieuw album aan, het slaat aan bij mainstream publiek. Het is minder plots dan je denkt.

Users who are viewing this thread