Graspop Metal Meeting 2025

We hadden in 2023 gewoon ontzettend sterke north stage headliners
Ghost, Gojira en Parkway Drive zie ik allemaal in de komende 3 jaar (2025 niet meegenomen) wel een keer een south stage afsluiten.
Waarbij ik Ghost het grootste inschat, die had ik zelf eigenlijk al verwacht als south stage headliner in 2023.
Gojira zal ook wel snel volgen, met de hype van de olympische spelen die ze nog met zich mee hebbben.
Parkway Drive zou ook eerst nog eens als northstage headliner nergezet kunnen worden, lastig in te schatten. al hebben ze natuurlijk wel punten gescoord met die show van 2023.

Ghost zou in 2025 zeker een goede south stage headliner zijn, maar zie het persoonlijk niet gebeuren. Zou wel een mooie boeking zijn, zeg ik als iemand die niets met de band heeft.
Ghost zou bij nood een goede South headliner worden als er geen andere grote band gevonden word. Buiten dat zijn ze een top North headliner.
Gojira en Parkway Drive zouden die positie binnen een paar jaar ook zeker kunnen hebben, maar voor nu zijn ze gewoon al enorm sterke North headliners.
Beide door al super shows in de AFAS Live (Parkway dit jaar zelfs Ziggo Dome)
Ik denk dat we in 2027 deze alle 3 makkelijk als North kunnen zetten, als bijvoorbeeld een Iron Maiden en Scorpions enzo langzaam richting pensioen gaan.
Maar dan moeten er ook nog nieuwe South headliners gevormd worden!

Ik denk dat we in 2027 deze alle 3 makkelijk als North South kunnen zetten, als bijvoorbeeld een Iron Maiden en Scorpions enzo langzaam richting pensioen gaan.
Maar dan moeten er ook nog nieuwe South North headliners gevormd worden!
Bedoel je hem zo toevallig? Want anders snap ik hem niet :P

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Orange Goblin laten weten dat 2025 hun (voorlopig) laatste jaar wordt . De show op Graspop is dus misschien de laatste kans om hen te zien tenzij ze later dit jaar nog opduiken voor Desert Fest

**30 YEARS OF ORANGE GOBLIN....AND THAT'S ALL FOLKS!**
As Orange Goblin enters its 30th year of existence, we have made the collective decision that 2025 will be our last. Maybe not forever and who knows what could be possible further down the line. It’s been a wild 30 years and we have had some incredible experiences and are left with magical memories. For that we are all truly grateful. We started the band with no real preconception of what it eventually became, we started as bored teenagers with a mutual love of Heavy Metal, Classic Rock and Punk Rock. We feel very fortunate that we have been able to travel all over the world, numerous times, and have made a network of friends all around the globe. We are proud of everything we have accomplished together, we’ve always maintained a DIY ethic and done things our own way and on our terms. We have never compromised to fit into any specific scene and we feel we leave a very strong legacy of 10 studio albums, each one a milestone that marks exactly where we were at each point of our journey. Of this, we are fiercely proud. It's not been an easy decision for any of us, we have all given 30 years of our lives to this incredible band, but we feel that now is the right time for us to focus our attention on our families and other interests outside the band. We will of course be honouring all the shows and festivals we currently have planned for 2025, as well as a few other things that we have in the pipeline, but these could be your last chance to catch Orange Goblin live!
We would like to express our gratitude to every single person that has made this possible for us, there are far too many to name personally, but especially to our wives and children that have supported us no matter what, our former band mates, Martyn and Pete, the current and former road crew that have kept the show on the road for so long, despite us never making things easy for them. But last and by no means least, we thank you, the Orange Goblin fans that have been the bedrock of everything for us. Nothing we have done would've been possible without the fans that have bought the albums, the merchandise, the show tickets and ALWAYS showed us and made us feel just how appreciated we are. We thank you all from the bottom of our hearts..........
- Ben, Joe, Chris & Harry
Orange Fuckin' Goblin Baby!
End of transmission. 1995-2025.

Bedoel je hem zo toevallig? Want anders snap ik hem niet :P
Ik ben nog steeds enorm in de war met North en South. Eerst de naamsverandering en vervolgens van het "hoofd"hoofpodium van links naar rechts verhuizen. Ik haal ze altijd door elkaar. Kijk op de line up ook gewoon waar de headliner staat, dan weet ik welk podium ik moet hebben :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

• Leuk
Ik ben nog steeds enorm in de war met North en South. Eerst de naamsverandering en vervolgens van het "hoofd"hoofpodium van links naar rechts verhuizen. Ik haal ze altijd door elkaar. Kijk op de line up ook gewoon waar de headliner staat, dan weet ik welk podium ik moet hebben :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Het zijn ook echt verschikkelijke namen voor een hoofd podium. Mainstage 1 & 2, klaar,

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Piebe71
Het zijn ook echt verschikkelijke namen voor een hoofd podium. Mainstage 1 & 2, klaar,

Er is toch gewoon niks moeilijks aan, links is north, rechts is south.
Het staat alfabetisch in leesvolgorde. De afkortingen zijn LN en RS (LiveNation en RuneScape kan je er van maken).
Hoe groot is de kans dat het ook nog daadwerkelijk juist staat qua windrichtingen?

Er is toch gewoon niks moeilijks aan, links is north, rechts is south.
Het staat alfabetisch in leesvolgorde. De afkortingen zijn LN en RS (LiveNation en RuneScape kan je er van maken).
Hoe groot is de kans dat het ook nog daadwerkelijk juist staat qua windrichtingen?
Ik zeg ook niet dat het moeilijk is, ik vind het verschrikkelijke en onlogische namen voor mainstages.

Dat hoeft niet direct, maar zet bijvoorbeeld erboven welke het is.
1 & 2 was makkelijk, links 1, rechts 2.
Zet het in de huisstijl op de flap voor de lampen ofzo.
Zowel vrienden als ikzelf hebben vaak genoeg bij het verkeerde podium gestaan door die verwarring :ROFLMAO:

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Lars.
Zowel vrienden als ikzelf hebben vaak genoeg bij het verkeerde podium gestaan door die verwarring :ROFLMAO:
Ik begrijp dat helemaal. Op de één of andere manier lukt het mij ook niet om het te onthouden. Plus dat ik het ook gelijkwaardige podia vind. Dus voor mij zijn het altijd 2 headliners per avond. En niet perse een North en South headliner

Ik begrijp dat helemaal. Op de één of andere manier lukt het mij ook niet om het te onthouden. Plus dat ik het ook gelijkwaardige podia vind. Dus voor mij zijn het altijd 2 headliners per avond. En niet perse een North en South headliner

Iets minder drinken, heren!

Maar dat tweede is dus de reden van een naamswijziging ook, Mainstage 1 en Mainstage 2 schijnt voor bands toch meer een prestigeding op te roepen dan wanneer het niet meer 1 en 2 heet.

• Leuk
Waarderingen: nikita
Iets minder drinken, heren!

Maar dat tweede is dus de reden van een naamswijziging ook, Mainstage 1 en Mainstage 2 schijnt voor bands toch meer een prestigeding op te roepen dan wanneer het niet meer 1 en 2 heet.
Heeft niks met drinken te maken deze keer Bas🤣 Maar wees nou eerlijk.
Kijk op die foto van Wacken hieronder. Zo kan het toch ook?

Bijlagen

• Wacken-Open-Air-2018-ESL-eSports-Village.jpg
    Wacken-Open-Air-2018-ESL-eSports-Village.jpg
    215,1 KB · Weergaven: 41
Ik heb zo eens ooit in de verkeerde marquee gestaan. Ik dacht Pain in Marquee 1 en Bullet For My Valentine in Marquee 2. Ik wou toen Pain zien want BFMV had ik al gezien. En ik sta daar blijkbaar in Marquee 2 te wachten, en ik zie steeds meer en meer mensen komen met BFMV t-shirt. Ik denk van "allee wat doen die hier nu, binnen 5 minuten start hun band in de andere tent". En pas toen BFMV op kwam, had ik het door 😝Ik ben dan maar blijven staan want eigenlijk had ik Pain ook al wel gezien (was mijn eerste show ooit, 23 maart 2008, samen met Nightwish in de Lotto Arena) maar BFMV had ik toen zelfs al 2 keer gezien en Pain nog maar een keer.

Edit: was denk ik eerder Graspop 2011
Edit 2: Sorry dat was een clash met Cradle Of Filth. En ik wou eigenlijk Cradle Of Filth zien dus. Maar stond dan bij BFMV. Cradle Of Filth had ik toen al enkele keren gezien denk ik. En BFMV nog maar één maal toen denk ik!

Ik snap ook niet helemaal hoe je je kan vergissen.
Als je richting mainstage loopt om een band te zien die over een kwartier gaat starten, dan kijk je toch gewoon op welk podium er iets aan het spelen is en loop je naar de andere kant...
Ja dat trucje gebruik ik altijd maar vraag me dan niet of ik naar podium Noord of Zuid loop. Ik krijg het ook niet aan mijn kop welke nou welke is omdat er geen enkel oriëntatiepunt is om je aan vast te houden (of de stand van de zon?). En ik ga geen kompas meenemen om het juiste podium te vinden.

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en MetalLimbo
doet bvb wacken inderdaad veel beter met harder, louder, faster als stagenamen :D
Kijk op die foto van Wacken hieronder. Zo kan het toch ook?
Is dit nu ironisch of bedoelen jullie dit serieus? Die namen voelen voor mij al helemaal volstrekt willekeurig aan, zonder enige aanknopingspunten welke nu welke is. North en South klopt inderdaad volledig met de windrichtingen en locaties van de podia, ze staan zowat perfect op een rechte lijn van noord naar zuid, dus voor mij is het juist heel logisch. Ik snap oprecht de verwarring niet, en vind wat Wacken doet zeker niet logischer. Meer in thema, okay, maar voor mij zou het verwarrender zijn.

Edit: ik realiseer me nu dat het gaat om de banner boven het podium met de naam. Dat helpt inderdaad wel als je ervoor staat, op het festival zelf. Zou Graspop ook prima kunnen toevoegen. Maar om het op het forum te bespreken zonder die banners voor je neus zouden de Wacken namen het alleen maar verwarrender maken denk ik.

• Winning

Users who are viewing this thread