Graspop Metal Meeting 2025

Ik bedoelde dat absoluut ironisch. Ik zou zelfs niet weten welke 2 van die 3 de mainstages waren op wacken, maar bon, op het veld doen ze het dan blijkbaar wel erg visueel.
Ik denk dat 1 en 2 houden minstens even verwarrend had geweest omdat die dan ook omgedraaid werden ten opzichte van wat het vroeger was. Met vroeger links 1 en rechts 2 en nu andersom.

100% de zon staat 's middags effectief 'south' - rechts van het terrein.

doet bvb wacken inderdaad veel beter met harder, louder, faster als stagenamen :D

Heb dat zelfs met alle namen van de stages.. Gaat weinig inspiratie van uit..

North en south
Jupiler (Ik snap, sponsoring maar toch ble(g)h)
de Metal dome had imo beter de naam voor de marquee geweest aangezien daar veel zwaardere bands staan
Marquee, meh.

Is natuurlijk zagen om te zagen, maar zolang er geen nieuwe namen zijn moet ik me daar maar mee bezig houden.
Alcatraz met hun prison, swamp ed stages laat zien daar toch ook wat denkwerk in te steken.

GMM is een vast waarde, maar twijfel er niet aan dat Alcatraz, die volgens mij elk jaar gestaag groeien en indien het terrein het toelaat, Graspop zou kunnen voorbij steken binnen enkele jaren puur omdat de aankleding en randzaken meer tot de verbeelding spreken.

Ik dacht dat jij zo zeker was dat ze voor werchter aangekondigd gaan worden...
Tot nu toe klopte alle data van de gelekte lijsten. Dus dan kon je daar wel van uit gaan.
Desalniettemin logischer voor GMM en ook een hele mooie. Jammer voor RW dan weer.
Hopelijk op zaterdag, dan ben ik er misschien weer bij.

Ik begrijp dat helemaal. Op de één of andere manier lukt het mij ook niet om het te onthouden. Plus dat ik het ook gelijkwaardige podia vind. Dus voor mij zijn het altijd 2 headliners per avond. En niet perse een North en South headliner
Dit dus. Ik sluit me bij deze mening aan :)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Erger nog, die zegt gewoon 'graspop wins', en verder helemaal niets 😅
In het Werchter topic zei hij dan weer dat we daar geen nieuws zullen krijgen vandaag. Verder heeft hij bij bepaalde groepen en bekendmakingen toch iet of wat een vinger aan de pols als ik door zijn posts ga. Dus misschien minder random dan die andere random internet gebruiker.

• Leuk
Waarderingen: nikita
GMM is een vast waarde, maar twijfel er niet aan dat Alcatraz, die volgens mij elk jaar gestaag groeien en indien het terrein het toelaat, Graspop zou kunnen voorbij steken binnen enkele jaren puur omdat de aankleding en randzaken meer tot de verbeelding spreken.
Alcatraz groeit gestaag, ja, maar om van de huidige situatie (17k capaciteit en nog nooit volledig uitverkocht) Graspop voorbij te gaan met hun 55k capaciteit en normaal gesproken ook volledig uitverkocht, is toch nog wel een hele hoop nodig. Onder andere een veel groter terrein. Daarnaast is recent in een podcast oid ook gezegd dat het helemaal niet het doel van Alcatraz is om zo groot te worden. Ze zijn blij met wat ze hebben en bouwen dat rustig uit, maar zijn helemaal niet van plan om zo massaal als Graspop te worden. Dus dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren, en zeker niet binnen enkele jaren.

Alcatraz groeit gestaag, ja, maar om van de huidige situatie (17k capaciteit en nog nooit volledig uitverkocht) Graspop voorbij te gaan met hun 55k capaciteit en normaal gesproken ook volledig uitverkocht, is toch nog wel een hele hoop nodig. Onder andere een veel groter terrein. Daarnaast is recent in een podcast oid ook gezegd dat het helemaal niet het doel van Alcatraz is om zo groot te worden. Ze zijn blij met wat ze hebben en bouwen dat rustig uit, maar zijn helemaal niet van plan om zo massaal als Graspop te worden. Dus dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren, en zeker niet binnen enkele jaren.
Ik zie ze zeker wel in staat om de komende jaren nog te groeien richting 20-25k bezoekers, maar denk dat daar ook wel een beetje de limiet ligt van alcatraz. Ik denk ook niet dat belgie twee metal festivals zo groot als graspop kan vol krijgen

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Er is toch gewoon niks moeilijks aan, links is north, rechts is south.
Het staat alfabetisch in leesvolgorde. De afkortingen zijn LN en RS (LiveNation en RuneScape kan je er van maken).
Hoe groot is de kans dat het ook nog daadwerkelijk juist staat qua windrichtingen?
Het helpt dan wel niet dat op een poster de South headliner altijd links (of bovenaan) staat, en de North headliner rechts (of eronder). 😜

Het zijn ook echt verschikkelijke namen voor een hoofd podium. Mainstage 1 & 2, klaar,
Het enige 'verschrikkelijke' is we nu helaas niet meer de afkorting voor South Stage kunnen gebruiken (één keer naïef gedaan).. 😶

Ja dat trucje gebruik ik altijd maar vraag me dan niet of ik naar podium Noord of Zuid loop. Ik krijg het ook niet aan mijn kop welke nou welke is omdat er geen enkel oriëntatiepunt is om je aan vast te houden (of de stand van de zon?). En ik ga geen kompas meenemen om het juiste podium te vinden.
Maar even serieus, het verbaast me zeer dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die zich vergissen van podium (en dan blijkbaar ook nog meerdere keren).
Jullie hebben toch allemaal ongetwijfeld wel een keer een plattegrond van GMM gezien de afgelopen jaren na de verhuizing (daarvoor was de oriëntatie overigens hetzelfde, maar werden de windrichtingen niet gebruikt)?
En je kunt toch ook altijd zien aan welke kant de VIP-tribune zich bevindt?
Je hoeft echt niet naar de stand van de zon te kijken om te weten waar het zuiden is.. 😅

1737548454280.png

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Gaat never nooit gebeuren.

Edit: wat @Dr. Hannibal dus al zei.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread