Graspop Metal Meeting 2025

Dat was inderdaad een uitzondering en daar was dan ook een duidelijke reden voor zoals we weten, aangezien in een coheadline tour de headliners elkaar altijd afwisselen
Onderlinge afspraken tussen beide bands, de ene show de een de afsluiter, de volgende show de ander. Kwam zo uit dat Def Leppard bij Graspop de afsluiter was. Uiteindelijk was het een gezamenlijke tour gewoon, vandaar ook de dubbele aankondiging en ook de reden (?) dat Def Leppard headliner is geworden, tenzij dat komt door het wegvallen van andere klassiekers als headliners
Juist, ik weet wat de reden was, en het was dan ook voornamelijk het publiek dat MC als groter zag dan DL.
De bands presenteerden zich als gelijkwaardig, en klaarblijkelijk ook de organisatie van GMM, anders hadden ze ze wel andersom gezet (volgorde van spelen maakt daarbij niet uit, zoals we de laatste jaren hebben gezien).

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Loek123
Hoe komt het dat we allemaal uit gaan van de zaterdag eigenlijk

Zou opzich wel een logsiche reden zijn dat Korn op de North staat ipv South, als dat zou uitkwam met beschikbaarheid met twee grote headliners op dezelfde dag. Op alle andere festivals staat Korn als grootste naam van de dag, ook festivals die veel groter zijn dan Graspop

• Leuk
Waarderingen: festivalryo

Zou opzich wel een logsiche reden zijn dat Korn op de North staat ipv South, als dat zou uitkwam met beschikbaarheid met twee grote headliners op dezelfde dag. Op alle andere festivals staat Korn als grootste naam van de dag, ook festivals die veel groter zijn dan Graspop
Maar wat maakt het uit wie waar staat als je 2 gelijkaardige heads hebt?

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Piebe71

Ik ga eigenlijk uit van de zondag aangezien ik Korn als een heel sterke headliner zie en Till misschien net wat ondermaats als headliner waardoor die dag een sterkere south nodig heeft

Dat laatste is best opvallend idd, in 2022 stond Korn nog bij vrijwel alle festivals op de 2e of zelfs 3e lijn op de affiche.

Dat laatste is best opvallend idd, in 2022 stond Korn nog bij vrijwel alle festivals op de 2e of zelfs 3e lijn op de affiche.
De laatste paar jaar is er wel een soort NU-metal revival bezig, waarbij bands zoals Deftones, Korn en Slipknot meer aandacht hebben gekregen via platforms zoals Tiktok. Ik veronderstel dat dat er wel wat mee te maken heeft

Ze zijn inderdaad flink gestegen in populariteit, wat ook wel begrijpelijk is als je naar de kwaliteit van hun live shows kijkt van de afgelopen paar jaar, werden hier in 2022 ook wel gezien als beste show van het weekend geloof ik. En zal inderdaad ook grotendeels te maken hebben met de vernieuwde populariteit van nu metal

Of zouden degenen die tiener waren in de piek van het nu metal-tijdperk inmiddels kapitaalkrachtig zijn zodat ze flink wat euro's en skullies kunnen besteden?

Ik ben er daar ook één van. Overigens was ik wat sceptisch over Korn in 2022 maar vond het ronduit geweldig!

From ETS

So confirmed (in bold)/unconfirmed dates altogether as follows:
15th June - tbc, Dublin IE
17th June - tbc, Manchester UK
18th June - O2 Arena, London UK
19th-22nd June (date tbc) - Graspop, Dessel BE
24th June - tbc, Cologne DE
26th June - tbc, Munich DE
27th June - Stadthalle, Vienna AT
29th June - Ziggo Dome, Amsterdam NL

2nd-5th July - Open'er Festival, Gdynia PL
3rd July - Roskilde Festival, Roskilde DK
7th July - tbc, Paris FR
10th-12th July (date tbc, suggested as 10th) - Mad Cool Festival, Madrid ES
11th July - Nos Alive, Lisbon PT

Deftones is ook opeens weer sub op een major als RW. Lijkt me idd gewoon aan die revival te liggen
En Korn als tweede grootste band van de dag op een festival als Pinkpop is ook niet mis. Meestal staan dat soort bands op majors een stuk lager als op metal festivals, nu lijken ze op beide festivals exact dezelfde spot te krijgen.

Users who are viewing this thread