Rock Werchter 2015 - Geruchten

Elbow subheadliner, Florence + the Machine headliner en iets bij in The Barn. Dat is het meest realistische.

Ik hoop op Blur, The Strokes of The Who. Maar ik besef dat die kans zeer klein is.

Ik hoop stiekem nog steeds op Qotsa, het staat dan wel op de Werchter app dat Josh niet bij Eagles of death metal is, maar hij is vandaag wel degelijk in Londen, waar ze vanavond ook optreden!

Misschien gewoon een standaard tekstje in de Werchter app? Want het is pas sinds Pinkpop bekend dat Josh mee op tour is.

Glasto kondigt dan wel Florence als headliner aan, blijft de vraag wie haar sub-spot daar zal innemen..

Ik hoop stiekem nog steeds op Qotsa, het staat dan wel op de Werchter app dat Josh niet bij Eagles of death metal is, maar hij is vandaag wel degelijk in Londen, waar ze vanavond ook optreden!

Misschien gewoon een standaard tekstje in de Werchter app? Want het is pas sinds Pinkpop bekend dat Josh mee op tour is.

ik dacht ook dat Josh niet op Werchter ging staan met Eagles of death metal
hopelijk bestaat die kans er toch nog, en dan QOTSA als vervanger voor Foo Fighters zou mijn ideale scenario ook zijn
maar die kans is vrees ik onbestaande

Hij was er al eerder bij dan Pinkpop. Maar dat hij nog steeds meet tourt is alleen maar goed nieuws voor Werchter. Maar het ligt er echt aan of Josh tijd heeft, en zoals het er nu uit ziet zal dat wel lukken :) dus Josh achter de drums.

Josh drummend bij EODM en QOTSA als vervanger van Foo Fighters, als dat zo is, is het zo slecht nog niet.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Annemarie wrote:</div>

Hij was er al eerder bij dan Pinkpop. Maar dat hij nog steeds meet tourt is alleen maar goed nieuws voor Werchter. Maar het ligt er echt aan of Josh tijd heeft, en zoals het er nu uit ziet zal dat wel lukken
icon_smile.gif
dus Josh achter de drums.

Dat eerste is dan even aan mij voorbij gegaan! Maar zolang het tegendeel nog niet bewezen is, blijf ik gewoon nog even door dromen ;)! Ik zou t zwaar vinden tegenvallen wanneer ze of met Tom Barman aan komen zetten, of Florence als headliner neerzetten, of Elbow op mainstage plaatsen.

Maar er is een grote kans dat zoiets het toch gaat worden!

De organisatoren (PP, RW, Glastonbury) huilen wel krokkodillentranen om het wegvallen van de Foo's. Het is voor hun namelijk een enorme financiele meevaller. Geen gage uitbetalen voor hun duurste act terwijl alle kaartjes wel verkocht zijn, de mensen ook gewoon blijven komen om daar hun bierje en eten te nutigen en aankondigen dat de Foo's volgend jaar wel komen dus weer een volle bak.
Wij (de bezoekers) worden opgezadeld met een veel mindere vervanger en de organisatie wrijft zich in de handjes.
Ik vind echt dat de organisaties zich er te makkelijk van af maken om Farrell (brrrr) of Florence (pfff) als hoofdact te promoveren.
Ze steken gewoon geld in hun zakken

De organisatoren (PP, RW, Glastonbury) huilen wel krokkodillentranen om het wegvallen van de Foo’s. Het is voor hun namelijk een enorme financiele meevaller. Geen gage uitbetalen voor hun duurste act terwijl alle kaartjes wel verkocht zijn, de mensen ook gewoon blijven komen om daar hun bierje en eten te nutigen en aankondigen dat de Foo’s volgend jaar wel komen dus weer een volle bak.
Wij (de bezoekers) worden opgezadeld met een veel mindere vervanger en de organisatie wrijft zich in de handjes.
Ik vind echt dat de organisaties zich er te makkelijk van af maken om Farrell (brrrr) of Florence (pfff) als hoofdact te promoveren.

Het geld steken ze niet in de eigen zakken, maar eerder naar de volgende edities, en naar zaken eromheen. Ik neem aan dat je dat ook wel bedoelde; het blijft bij de organisatie. Voor de rest heb je wel gelijk vind ik

De organisatoren (PP, RW, Glastonbury) huilen wel krokkodillentranen om het wegvallen van de Foo’s. Het is voor hun namelijk een enorme financiele meevaller. Geen gage uitbetalen voor hun duurste act terwijl alle kaartjes wel verkocht zijn, de mensen ook gewoon blijven komen om daar hun bierje en eten te nutigen en aankondigen dat de Foo’s volgend jaar wel komen dus weer een volle bak.

volledig akkoord, waarschijnlijk is volgende editie dan mss wel een klapper, maar wat hebben wij daar nu dit jaar aan
volgend jaar zal ik trouwens toch niet naar Werchter kunnen gaan

de bezoekers mogen inderdaad niet de dupe zijn, daar mag de organisatie ook iets voor teruggeven
al is het maar in de vorm van wat bonnetjes ofzo, het is al duur genoeg

En wat moet de organisatie dan doen? Dave dwingen om met zijn gebroken poot maar op het podium te laten staan?

Natuurlijk niet...wat niet gaat, dat gaat niet..ik heb het over een fatsoenlijke vervanger (ze hebben na het afzeggen voor PP een kleine 2 weken de tijd). Het al toch al niet sterke programma is letterlijk onthoofd. Als je mij een jaar geleden had gezegd dat de headliners voor RW15 Florence-Mufford-Kravitz-Muse waren dan had ik meewarrig mijn hoofd geschud.
Anders compensatie in de vorm van bonnen idd of reductie op de tickets van volgend jaar

Ja en denk je niet dat minder dan 2 weken niet erg kort is? En Werchter kan wel Blur willen bv, maar dan moet blur ook nog willen en kunnen. Moet de prijs passen binnen het budget etc. Het is wel heel makkelijk gezegd, dat ze maar eventjes een gelijkwaardige act boeken.

ik zie wel dat ze in het tijdschema gewoon de Foo's er uit hebben gehaald, met dus nu een lege plek tussen 20u en 00.30u... Florence staat daar dus gewoon nog op dezelfde plek

Als dat dus niet lukt, dan compenseren…

Als je tickets koopt, ga je ermee akkoord dat ze niet moeten compenseren als een van de acts afzegt. Een act zegt af op het ogenblik dat het onmogelijk is nog iemand van hetzelfde kaliber te boeken = overmacht. Zo simpel is het.

Misschien dat ze à la Pukkelpop in 2012 een early bird geven voor de mensen die nu een ticket hadden, ervan uitgaande dat FF ook Werchter komen goedmaken volgend jaar.

Ik vind het zonde dat ze niet meer komen, en vind het ook best begrijpelijk als ze geen naam meer van kaliber kunnen regelen. Desondanks ga ik toch vier vette dagen (zes, als ik de campingdagen meereken) tegemoet. Ik bedoel, come on! Heel Werchter hangt niet van de Foo's af!

Users who are viewing this thread