Rock Werchter 2015 - Geruchten

Ik doe ook maar even mee. Mijn lijst must-see's is heel beperkt dit jaar:

Donderdag:
Must see: The chemical brothers, Foo fighters
Als het kan: Florence + the machine, Elbow, Oscar and the wolf, Caribou, Hot chip, Eagles of death metal, Jungle

Vrijdag:
Must see: Alt-J, Death cab for cutie, Archive
Als het kan: Mumford & sons, Roisin Murphy, Of monsters and men, Magnus

Zaterdag:
Must see: Lenny Kravitz, Noel Gallagher's high flying birds, The war on drugs (hier vrees ik echt voor...)
Als het kan: The prodigy, Damien rice, Royal blood

Zondag:
Must see: Muse, Kasabian, Counting crows, Enter shikari
Als het kan: Gabriel rios, The vaccines, Red fang

Al bij al een rustige Werchter dit jaar, maar lijkt me qua clashes voor mij persoonlijk nog wel te gaan meevallen :)

zou deze vrijdag de indeling van de podia worden meegedeeld?

Zou kunnen, al verwacht (hoop) ik op wat nieuwe namen voor Pukkelpop, aangezien maandag de ticketsverkoop start. Al kunnen ze meteen samen met de ticketverkoop ook wat nieuwe namen delen uiteraard.

Ze gaan niet speciaal tot een vrijdag wachten daarvoor, die krijgen we gewoon van het moment dat die af is.

Ik verwacht eigenlijk niet veel van RW te horen de komende weken, wat denken jullie?

Het eerstvolgende is nu de timetable hoor (en eventueel dat de vrijdagtickets zouden uitgeput raken, ooit zal dat ook wel gebeuren).
Die timetable zal ten vroegste na de paasvakantie zijn.

Death Cab for Cutie is toch wel een enorm goede band he. Ik luisterde vroeger af en toe wel wat nummers van Codes and Keys en Something About Airplanes, maar begin me nu eigenlijk pas echt in die band te verdiepen. Tot nu toe zeg ik:

Transatlanticism > Kintsugi > Something About Airplanes

SAA is oke, die andere twee zijn megageweldig. Hoop dat ze mooi gaan vallen in de timetable straks, maar aan de andere kant ga ik ze toch wel zien, maakt eigenlijk niet uit wat ertegenover komt.

Mijn lijstje:

Donderdag:
Must See: Foo Fighters - Florence + The Machine - Eagles of Death Metal - Marmozetes
Als het uitkomt: Chet Faker - James Bay - Elbow
Nope: Years & Years

Vrijdag:
Must See: Ben Howard - Of Monsters And Men - Balthazar
Als het uitkomt: Alt-J - Damien Marley
Nope: Gavin James - Pharell Williams - Mumford & Sons

Zaterdag:
Must See: Fidlar - The War on Drugs - The Prodigy
Als het uitkomt: Noel Gallagher & co. - Damien Rice - Royal Blood - Angus & Julia Stone
Nope: ILoveMakonnen - Seinabo Sey

Zondag
Must See: MUSE - Catfish and the Bottlemen - MUSE - The Vaccines - Muse - Kasabian - MUSE!!!!
Als het uitkomt: Blaudzun - Enter Shikari - Ben Harper - Red Fang
Nope: Christine and the Queens - Jessie J - Die Antwoord - The Script (kotskotskots)

Nu maar die podiumindeling afwachten en hopen dat het niet al te veel pijnlijke keuzes maken wordt!

Death Cab for Cutie is toch wel een enorm goede band he. Ik luisterde vroeger af en toe wel wat nummers van Codes and Keys en Something About Airplanes, maar begin me nu eigenlijk pas echt in die band te verdiepen. Tot nu toe zeg ik:

SAA is oke, die andere twee zijn megageweldig. Hoop dat ze mooi gaan vallen in de timetable straks, maar aan de andere kant ga ik ze toch wel zien, maakt eigenlijk niet uit wat ertegenover komt.

Beluister Plans ook maar! Mijn favoriete plaat van hen. Ik kijk hier ook erg hard naar uit. Ik hoop op een mass singalong tijdens I Will Follow You Into the Dark. ;)

Nou, mijn lijstje dan ook maar eens:

Donderdag:
Must see: Foo Fighters, Florence and the Machine, Elbow, Years and Years, Rise Against
Graag: Eagles of Death Metal, First Aid Kit, Marmozets en Jungle
Nowp: /

Vridag:
Must see: Mumford and Sons, Alt-J (tenzij ze op de main spelen), Of Monsters and Men, The Cat Empire, Lonely the Brave
Graag: Roisin Murphy, Archive, Death Cab for Cutie
Nope: Ibeyi, Gavin James

Zaterdag:
Must see: The War on Drugs, Noel Gallagher HFB, Hozier, Royal Blood
Graag: Lenny Kravitz, Prodigy, Damien Rice, Dotan, Angus and Julia Stone, Fidlar
Nope: De Jeugd van tegenwoordig!!! (rotgroep), Kid Ink, Seibano Sey

Zondag:
Must see: Muse, The Vaccines, Counting Crows, Gabriël Rios, Catfisch ad the Bottlemen
Graag: Kasabian, Tove Lo, Ben Harper
Nope: Christine and the queens, Maxi Jazz, Enter Shikari

En eigenlijk zijn alle niet vernoemde groepen groepen waarvan ik het gewoon nog niet zo goed weet. Ik zal wel zien als de timetable er is. Dan kan het echte puzzelen pas beginnen.

Donderdag
Must see: Oscar & the Wolf, Caribou, Jungle, Chet Faker, Years and Years
Graag: Jack Garratt, James Bay, Hot Chip, Elbow
Niet: First Aid Kit

Vrijdag
Must see: Ben Howard, Alt-J, Lonely The Brave
Graag: Of Monsters and Men, Balthazar
Niet: Pharrell Williams, John Newman, FKA Twigs, Gavin James, Kovacs

Zaterdag
Must see: Damien Rice, The War On Drugs, Royal Blood
Graag: FIDLAR, De Jeugd van Tegenwoordig, Noel Gallagher, Hozier
Niet: ILoveMakonnen, Kid Ink

Zondag
Must see: Muse, Kasabian, The Vaccines, Catfish and the Bottlemen
Graag: Fink, Enter Shikari, Leon Bridges
Niet: Jessie J, Christine and the Queens, Die Antwoord, Blaudzun

<div class="d4p-bbt-quote-title">gguuss wrote:</div>
Ik verwacht eigenlijk niet veel van RW te horen de komende weken, wat denken jullie?

Het eerstvolgende is nu de timetable hoor (en eventueel dat de vrijdagtickets zouden uitgeput raken, ooit zal dat ook wel gebeuren).
Die timetable zal ten vroegste na de paasvakantie zijn.

2013 kwam het schema op 3 mei en 2014 op 12 mei

Voor mij zou het er zou uit zien:

Donderdag:
Ja: Foo's, Chemical Brothers, Rise Against, Florence, Elbow, EODM (dat worden dus sowieso clashes)
Graag: Patti Smith, St. Paul, SBTRKT
Nee: Oscar and the Wolf. En de rest logischerwijs

Vrijdag:
Ja: Alt-J, Ben Howard, DCFC, en een stukje Mumford & Sons voor het idee
Graag: Archive, Balthazar, Lonely the Brave, Kwabs
Nee: John Newman
Zeker niet: Pharell Williams

Zaterdag:
Ja: The Prodigy, TWOD, Lenny (alle 3 zal denk ik lastig worden)
Graag: Noel Gallagher's High Flying Birds, Royal Blood, FIDLAR, Dotan
Nee: Noel Gallagher's ego, De Jeugd van Tegenwoordig

Zondag:
Ja: Muse, Enter Shikari, Kasabian, Counting Crows, Red Fang, Vaccines (en nog een paar x Muse)
Graag: Catfish and the Bottlemen
Nee: Jessie J, Blaudzun, The Script (of miss heel even, voor het idee)

Black Lies wrote:

Beluister Plans ook maar! Mijn favoriete plaat van hen. Ik kijk hier ook erg hard naar uit. Ik hoop op een mass singalong tijdens I Will Follow You Into the Dark.

DCFC is echt een band waar heel veel aan te ontdekken valt. Mooie indie songs die samen vallen met prachtige rustige nummers. Genoeg goed materiaal om zeker nog een aantal uren in te verdiepen voor Rock Werchter. I Will Follow You Into The Dark blijft een van de mooiste rustige nummers ooit geschreven.

Altijd in voor een lijstje!

Donderdag
Must See: Foo Fighters, The Chemical Brothers, Florence + The Machine, Elbow, Oscar & The Wolf, Caribou, SBTRKT, James Bay, Years & Years, Jungle, Chet Faker, Jack Garrat (63%)
Maybe: Hot Chip, Eagles Of Death Metal, First Aid Kit, St. Paul & The Broken Bones (21%)
Nope: Marmozets, Patti Smith & Her Band, Rise Against (16%)

Vrijdag
Must See: Pharrel Williams, Ben Howard, Alt-J, John Newman, Death Cab For Cutie, Damian Jr. Gong Marley, FKA Twigs, Kwabs, The Cat Empire, Gavin James (50%)
Maybe: BADBADNOTGOOD, Balthazar, Of Monsters & Men, Mumford & Sons (20%)
Nope: Róisín Murphy, Magnus, Archive, Ibeyi, Lonely The Brave, Kovacs (30%)

Zaterdag
Must See: Lenny Kravitz, The Prodigy, Noel Gallagher, Damien Rice, Sam Smith, Selah Sue, Hozier, De Jeugd Van Tegenwoordig, Seinabo Sey, ILoveMakonnen (50%)
Maybe: The War On Drugs, Royal Blood, Angus & Julia Stone, Ryan Adams, Kid Ink, Dotan, FIDLAR (35%)
Nope: Other Lives, CC Smugglers, Tout Va Bien (15%)

Zondag
Must See: Muse, Kasabian, Die Antwoord, Ben Harper, Gabriel Rios, Maxi Jazz & The E Type Boys, Fink, Tove Lo, Catfish & The Bottlemen (45%)
Maybe: Jessie J, Alabama Shakes, The Vaccines, Blaudzun (20%)
Nope: The Script, Counting Crows, Christine & The Queens, Enter Shikari, Leon Bridge, Red Fang, JD McPherson (35%)

Wordt weer een druk festival (':

Nog creatievelingen hier?

https://twitter.com/rockwerchter/status/585801720988639232

Ben nog wat verder gaan zoeken in de muziek van Death Cab Fur Cutie: wat een fenomenaal goede band is dat zeg! Is wat mij betreft één van dé ontdekkingen van Werchter.

Ben nog wat verder gaan zoeken in de muziek van Death Cab Fur Cutie: wat een fenomenaal goede band is dat zeg! Is wat mij betreft één van dé ontdekkingen van Werchter.

Zeker weten, fantastische band met een indrukwekkende discografie. Nu het nieuwe album net uit is, weten ze voor zichzelf ook veel media-aandacht te creëren. Kwam vandaag dit stukje tegen:

http://www.esquire.com/entertainment/music/a34042/death-cab-for-cutie-ben-gibbard-list/

<div class="d4p-bbt-quote-title">Rock Torhout wrote:</div>

Zeker weten, fantastische band met een indrukwekkende discografie. Nu het nieuwe album net uit is, weten ze voor zichzelf ook veel media-aandacht te creëren. Kwam vandaag dit stukje tegen:

http://www.esquire.com/entertainment/music/a34042/death-cab-for-cutie-ben-gibbard-list/

Wow, awesome hoe dat allemaal samenvalt. Mark Kozelek is weer heel erg geïnspireerd door Modest Mouse. En Modest Mouse en Built to Spill hebben hun sound samen gevormd en zijn ook samen groot geworden. Ook misschien leuk om dit te lezen. http://pitchfork.com/news/58308-ben-gibbard-and-mark-kozelek-talk-benji-st-vincent-modest-mouse-in-e-mail-thread/

<div class="d4p-bbt-quote-title">Rock Torhout wrote:</div>

Bedankt voor de tip man, dit is leuk overzicht om me wat verder in te verdiepen. Ik heb Death Cab for Cutie nog niet eens zo heel lang geleden ontdekt via het geweldige één album project van The Postal Service en ik heb het nieuwe album al bijna grijs gedraaid. Het stemgeluid van Ben Gibbard weet je echt mee te trekken in de melancholische sfeer, toch wel één van de optredens waar ik op het moment het meest naar uitkijk.

Users who are viewing this thread