Rock Werchter 2015 - Geruchten

Oh, de dingen die ik ga ontlopen is ook een leuke:

Donderdag:James Bay, First Aid Kit.

Vrijdag: John Newman, Kwabs Gavin James.

Zaterdag: Sam Smith, Dotan, Kid Ink, ILoveMakonnen.

Zondag: The Script, Jessie J, Tove Lo.

Oja, mijden: Oscar & the Wolf, Kovacs (beide al gezien en ik was niet heel erg onder de indruk), Jessie J, Christine and the Queens.

Goed idee, nu de lineup bekend is! De 'overige namen die ik wel wil zien' laat ik weg, want dat zie ik wel als de timetable bekend is en ligt eraan waar de rest heen wil. Dus ik doe alleen wat ik 100% wil gaan zien en wat ik 100% wil gaan missen. Zijn natuurlijk wel meer dingen die ik graag wil zien, maar hier alleen de 100% dingetjes. Dus.

Donderdag
Must see: Foo Fighters, Caribou, Patti Smith
Sowieso niet: -

Vrijdag
Must see: Of Monsters and Men, Death Cab for Cutie, Badbadnotgood
Sowieso niet: Pharrell Williams

Zaterdag
Must see: The Prodigy, War on Drugs
Sowieso niet: Dotan, Sam Smith

Zondag
Must see: Muse
Sowieso niet: Jessie J

Ik hoop dat ze Marmozets in een tent zullen zetten, dat gaat een chaosshow worden! Extreem fijne boeking! Kan iederen hun album uit 2014 'The Weird and Wonderful Marmozets' aanraden.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=a8ZPrdAwg3M[/video]

donderdag
must see: foo fighters, chemical brothers, rise against, marmozets
ook tof: elbow, egles of death metal, jungle

vrijdag
must see: damian marley, magnus, the cat empire
ook tof: death cap for cutie, of monsters and men, mumford & sons, pharell

zaterdag
must see: prodigy, noel gallagher, royal blood, cc smugglers
ook tof: selah sue, fidlar, jeugd van tegenwoordig

zondag
must see: muse, enter shikari, red fang
ook tof: die antwoord, ben harper, counting crows,

zoals zovelen hier vind ik donderdag en zaterdag de beste dagen
dan zondag ook al begrijp ik wel dat vele mensen die minder vinden. Buiten Muse staat er geen enkele naam waarvan je denkt: holy shit niiice!! :) maar er staan toch veel bandjes dat je keer kan gaan zien die toch meevallen?
vrijdag vind ik de mindere dag (ook al zal het ook wel een feestje zijn) voor mij is dat de dag om dingen te gaan ontdekken. Iedereen praat zoveel van ben howard en alt-j maar ik ken er niet veel van. Daar zal ik wel even gaan kijken.

Ik doe mee!

Donderdag, Must see: The Chemical Brothers, Elbow, Oscar and the Wolf
Benieuwd naar: SBTRKT, First Aid Kit, Hot Chip, Caribou en Florance + the Machine

vrijdag: Must see: Mumford and Sons, Alt_J
Benieuwd naar: Pharrel, Roisin Murphy, Balthazar, Magnus

Zaterdag: Must see: Noel Gallagher, Selah Sue, De Jeugd van Tegenwoordig, The Prodidy.
benieuwd naar: Lenny Kravitz, War on Drugs,

Zondag Must see: Muse, Kasabian, Die Antwoord,
Benieuwd naar: Catfish, Maxi Jazz, Tove Lo.

Ik heb niet echt dingen die ik per se wil ontlopen. Als het in mijn schema past zou ik bijvoorbeeld best naar Sam Smith kunnen kijken.

Vaag om per sé bands te ontwijken, gewoon omdat ze mainstream zijn, maar goed. En terwijl iedereen bezig is:

Donderdag Must see: Foo Fighters, Eagles of Death Metal
Als het gaat: Oscar & The Wolf, Years & Years, Patti Smith, James Bay, Elbow, Marmozets en misschien F+TM

Vrijdag: Must see: Alt-J
Als het gaat: Mumford & Sons, Balthazar & Magnus

Zaterdag: Must see: Noel Gallagher, Royal Blood
Als het gaat: Lenny Kravitz, The Prodigy, TWOD & Angus & Julia Stone

Zondag: Must see: Kasabian & the Vaccines
Als het gaat: Counting Crows, Jessie J, Enter Shikari

Vaag om per sé bands te ontwijken, gewoon omdat ze mainstream zijn, maar goed.

Heeft het niets mee te maken. Ik weet wat voor muziek en shows Pharrell Williams en Sam Smith maken en ik weet ook dat dat mij helemaal niets interesseert. Zo ben ik overigens John Newman ook vergeten in mijn must not see, dat is ook een vreselijke man.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Zaterdag
Must see: The Prodigy, War on Drugs

Wow, wat? Om het daarna helemaal af te kraken?

Hahah nee man, Lost in the Dream is gewoon een toffe plaat en zulke muziek lijkt me heerlijk om in de namiddag live te aanschouwen. Under the Pressure en Red Eyes geven gewoon een heel lekker 's zomers gevoel, dat weet ik zeker. Heb ook een stukje van hun set op BKS gezien op youtube en dat lijkt me heel aangenaam.

Dan is het nog wel een enorm overrated band, maar wil niet zeggen dat ik ze om die reden ga ontlopen.

Dat filmpje ziet er wel tof uit btw Sam, die moet ik ook maar even checken voor Werchter.

Ik hoop dat ze Marmozets in een tent zullen zetten, dat gaat een chaosshow worden! Extreem fijne boeking! Kan iederen hun album uit 2014 ‘The Weird and Wonderful Marmozets’ aanraden.

<div class="fluid-width-video-wrapper" style="padding-top: 63.5555555555556%;"><iframe src="https://www.youtube.com/embed/a8ZPrdAwg3M" style="margin:1.0em auto;" frameborder="0" allowfullscreen="" id="fitvid957668"></iframe></div>

Ikvrees toch dat ij het festival (zeer stevig) gaan openen hoor. Wie anders zou anders nog op de main spelen....

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Ik hoop dat ze Marmozets in een tent zullen zetten, dat gaat een chaosshow worden! Extreem fijne boeking! Kan iederen hun album uit 2014 ‘The Weird and Wonderful Marmozets’ aanraden.

<div class=”fluid-width-video-wrapper” style=”padding-top: 63.5555555555556%;”><iframe src=”https://www.youtube.com/embed/a8ZPrdAwg3M” style=”margin:1.0em auto;” frameborder=”0″ allowfullscreen=”” id=”fitvid957668″></iframe></div>

Ikvrees toch dat ij het festival (zeer stevig) gaan openen hoor. Wie anders zou anders nog op de main spelen….

Tent zou beter zijn, maar wordt waarschijnlijk opener op de main.

hoelaat denken jullie dat de 'elektronische' acts SBTRKT, Caribou en The Chemical Brothers spelen? Zou Caribou tegenover foo fighters kunnen staan en als afsluiter The Chemical Brothers?

Chemical main na de Foo's.

SBTRKT en Caricou beide in de Klub C Ik ga er van uit dat Oscar & the wolf die afsluit dus Caribou en SBTRKT daarvoor. Misschien Hot Chip er nog tussenin.

Chemical main na de Foo’s.

SBTRKT en Caricou beide in de Klub C Ik ga er van uit dat Oscar & the wolf die afsluit dus Caribou en SBTRKT daarvoor. Misschien Hot Chip er nog tussenin.

Ik denk toch dat Oscar & The Wolf in de Barn gaat staan eigenlijk. De afsluiter van KluB C speelt pas na de headliner op Main Stage, en dan zie ik die tent toch te klein zijn voor een act die Lotto Arena uitverkoopt en een Sportpaleis aankan.

Dit is de verdeling die ik verwacht, nu alles bekend is. Op donderdag denk ik dat we een Main Stage-act minder krijgen dan gewoonlijk, enerzijds door het aantal acts dat onder het gemiddelde ligt voor een dag, anderzijds door Foo Fighters die claimen 3 uur te gaan spelen.

Donderdag:
Main Stage: Marmozets - Eagles Of Death Metal - Rise Against - Florence + The Machine - Foo Fighters - Chemical Brothers
Barn: St Paul & The Broken Bones - First Aid Kit - James Bay - Patti Smith - Oscar & The Wolf - Elbow
KluB C: Jack Garratt - Chet Faker - Jungle - Years & Years - SBTRKT - Hot Chip - Caribou

Vrijdag:
Main Stage: Lonely The Brave - Damian Marley - Balthazar - John Newman - Ben Howard - Mumford & Sons - Pharrell
Barn: Gavin James - The Cat Empire - Archive - Death Cab For Cutie - Of Monsters And Men - Alt-J
KluB C: Kovacs - BADBADNOTGOOD - Ibeyi - Kwabs - FKA Twigs - Magnus - Roisin Murphy

Zaterdag:
Main Stage: De Jeugd Van Tegenwoordig - Royal Blood - Selah Sue - Sam Smith - Noel Gallagher - Lenny Kravitz - The Prodigy
Barn: Other Lives - FIDLAR - Dotan - Ryan Adams - Hozier - Damien Rice
KluB C: Tout Va Bien - CC Smugglers - ILoveMakonnen - Seinabo Sey - Kid Ink - Angus & Julia Stone - The War On Drugs

Zondag:
Main Stage: Red Fang - Enter Shikari - The Vaccines - Counting Crows - The Script - Kasabian - Muse
Barn: Leon Bridges - Catfish & The Bottlemen - Christine & The Queens - Alabama Shakes - Ben Harper - Die Antwoord
KluB C: JD McPherson - Tove Lo - Blaudzun - Fink - Gabriel Rios - Maxi Jazz - Jessie J

@kereltje, dan speelt Of monsters and men tegelijk met M&S? Lijkt mij een beetje raar, maar goed van een organisatie die de pixies samen met Pearl jam laat spelen kun je alles verwachten...

Lijkt grotendeels heel plausibel. Kan me alleen niet voorstellen dat de Jeugd de main gaat openen.

@kereltje, dan speelt Of monsters and men tegelijk met M&S? Lijkt mij een beetje raar, maar goed van een organisatie die de pixies samen met Pearl jam laat spelen kun je alles verwachten…

De Barn eindigt toch altijd vroeger dan Main Stage? Dan zou het zoals vorig jaar zijn: OMAM tussen Ben Howard en M&S (eventueel een kleine overlap), en dan Alt-J tussen M&S en Pharrell. Het is dat ik OMAM compleet de mist in zie gaan bij een hoge spot op Main Stage...

Lijkt grotendeels heel plausibel. Kan me alleen niet voorstellen dat de Jeugd de main gaat openen.

Hebben ze in 2010 ook al gedaan, dusja. Al zie ik het Dotan ook wel doen, gezien hun populariteit.

Ik zal mijn muzikale voorkeuren van deze editie van Rock Werchter ook maar op een rijtje zetten:

Donderdag:
Must See's: Foo Fighters, Oscar and the Wolf, Florence + The Machine
Graag zien: The Chemical Brothers, Elbow, Caribou, SBTRKT, Chet Faker

Vrijdag:
Must See's: Mumford & Sons, Pharrel Williams, Ben Howard, Alt-J
Graag zien: Of Monster and Men, Death Cab For Cutie, BADBADNOTGOOD en Kwabs

Zaterdag:
Must See's: The Prodigy, Noel Callagher and the High Flying Birds, The War On Drugs, Royal Blood, De Jeugd van Tegenwoordig
Graag zien: Dotan, Lenny Kravitz, Agnus and Julia Stone

Zondag:
Must See's: Muse, Die Antwoord, Counting Crows, The Script
Graag zien: Kasabian, Blaudzun

Uiteindelijk is voor mij de donderdag de mooiste dag, en een van de beste dagen die ik ooit gezien heb. Man man man wat gaan daar clashes ontstaan. Ik voorzie op andere dagen ook veel clashes. Ik maak me bijvoorbeeld zorgen om Alt-J en Ben Howard, die zouden zo maar eens tegelijk met Mumford&Sons en/of Pharrel kunnen worden neergezet. Ook Oscar and the Wolf zou zo maar eens een prominente plek kunnen krijgen tegelijk met Florence of Foo Fighters.

Wat ik graag zou zien:

donderdag: Jack Garrat, Marmozets, Jungle, Years & Years, Eagles of Death Metal, Hot Chip, Caribou, Patti Smith, Elbow, Foo Fighters, The Chemical Brothers (58% van het totaal aantal namen --> clashes onvermijdelijk)

vrijdag: Lonely the Brave, Archive, Balthazar, Death Cab for Cutie, alt-J, Ben Howard, Magnus (35% van het totaal aantal namen --> zwakke dag, bijna elke donderdagnaam zou op deze vrijdag een meerwaarde bieden)

zaterdag: Other Lives, FIDLAR, Ryan Adams, Royal Blood, The War on Drugs, Sam Smith, Damien Rice, Noel Gallagher's High Flying Birds, Lenny Kravitz, The Prodigy (50% van het totaal aantal namen --> clashes onvermijdelijk)

zondag: Blaudzun, Red Fang, Catfish and the Bottlemen, The Vaccines, Counting Crows, Ben Harper & the innocent Criminals, Kasabian, Muse (40% van het totaal aantal namen, die dag ontbreekt het echt aan subwaardige namen)

Users who are viewing this thread