Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Is een foutje, de data kloppen nog niet. Er staan ook een aantal namen op maandag namelijk... :)
Edit: als je bij Settings "Full reload" doet, staan de dagen in ieder geval goed zo te zien.

trouwens, als je naar practical gaat en dan naar the waiting list staat er ook al een wachtlijst voor vrijdag open. is die al uitverkocht?

trouwens, als je naar practical gaat en dan naar the waiting list staat er ook al een wachtlijst voor vrijdag open. is die al uitverkocht?

Gisteren enkele mensen op twitter gezien die meldden dat het uitverkocht is, maar zelf geraak ik er nog binnen. Eels heeft wel gewacht tot vandaag om zijn andere Belgische datum in juli bekend te maken, dus ik vermoed dat ten minste aan de laatste tientallen tickets zitten.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

Gisteren enkele mensen op twitter gezien die meldden dat het uitverkocht is, maar zelf geraak ik er nog binnen. Eels heeft wel gewacht tot vandaag om zijn andere Belgische datum in juli bekend te maken, dus ik vermoed dat ten minste aan de laatste tientallen tickets zitten.

toch knap zonder echte subheadliner

Iemand ervaring mee of de Camping XL tickets ooit uitverkopen? vorig jaar? Weten namelijk nog niet wat we doen.

Volgens mij verkopen die niet uit, maar pin me er niet op vast. Het zou anders kunnen zijn. Als je er zeker van wilt zijn dan zou ik er gewoon een kopen. Het scheelt je 5 euro met een gewoon campingticket...

Iemand ervaring mee of de Camping XL tickets ooit uitverkopen? vorig jaar? Weten namelijk nog niet wat we doen.

Volgens mij ook niet. Er is donderdagochtend altijd nog genoeg plek op de campings die open waren vanaf woensdag, en ik neem aan dat de XL tickets pas uitverkopen als die campings helemaal vol zijn. al is dat natuurlijk lastig te bepalen met campings zonder vaste plaatsen, maar ik neem aan dat ze wel een goede schatting hebben ;)

Er zal wel een maximum aantal XL tickets zijn maar die word bijna zeker niet bereikt, je kunt ook op de dag zelf nog tickets kopen. Vorig jaar stond er een man voor mij in de rij voor z'n bandje die volgens mij niet de laatste versie die hij had uitgeprint mee had genomen ofzo en dus ter plekke een nieuw ticket moest kopen.

Ik moet trouwens wel zeggen dat het echt een hel was om een campingbandje te krijgen, ontzettend veel geduw en veel mensen die voorkropen. Met een grote rugzak kwam je al helemaal niet vooruit en ik heb zelfs iemand gezien die er onwel werd en mensen maakten daar natuurlijk wel ruimte voor maar zodra ze voorbij was sprong er een eikel van achteren in het gat om weer een stap vooruit te zijn. Wat dranghekken zouden geen overbodige luxe zijn en alle kassa's open zetten ook niet.

Er zal wel een maximum aantal XL tickets zijn maar die word bijna zeker niet bereikt, je kunt ook op de dag zelf nog tickets kopen. Vorig jaar stond er een man voor mij in de rij voor z’n bandje die volgens mij niet de laatste versie die hij had uitgeprint mee had genomen ofzo en dus ter plekke een nieuw ticket moest kopen.

Ik moet trouwens wel zeggen dat het echt een hel was om een campingbandje te krijgen, ontzettend veel geduw en veel mensen die voorkropen. Met een grote rugzak kwam je al helemaal niet vooruit en ik heb zelfs iemand gezien die er onwel werd en mensen maakten daar natuurlijk wel ruimte voor maar zodra ze voorbij was sprong er een eikel van achteren in het gat om weer een stap vooruit te zijn. Wat dranghekken zouden geen overbodige luxe zijn en alle kassa’s open zetten ook niet.

Welke camping was dat dan? Bij B1 is het namelijk het tegenovergestelde: heel erg rustig, en je hebt je campingbandje zo gekregen. Maar kan ook komen omdat ik nooit heel erg vroeg bij de camping ben geweest. Ik sta dit jaar ook weer op B1, fijne camping is dat.

Wij staan de laatste jaren op A4 en komen vaak in de loop van donderdag ochtend aan. Dan is het wel druk, maar loopt het prima door en wordt er niet gedrongen.

Ik heb vorig jaar ruim 1 uur bij camping A3 in de modder staan wachten, was best druk toen. Maar dat was op woensdag middag.

wij stonden afgelopen jaar op A3 en kwamen op woensdag(in de middag) aan. Het was druk, maar niet dat er geduwd werd of zo. Wel af en toe iemand die om de rij heen liep en voor via de zijkant in de rij ging staan, maar die zitten er helaas altijd tussen. Ik bedoel dan mensen nog met bagage en alles, niet degene die al een bandje hadden.

Ik heb vorig jaar ruim 1 uur bij camping A3 in de modder staan wachten, was best druk toen. Maar dat was op woensdag middag.

T duurde idd wel vrij lang ja, maar ik vond t op zich prima te doen. Het was niet zo dat ze bij de bandjes onnodig moeilijk deden of zo. Het was gewoon erg druk.

ik heb bij A2 er ook minstens een uur ingestaan. vind een uur wachten ook niet zo erg maar de manier waarop wel.
1. alle kassas waar je bandjes kon halen waren niet open, waren maar 2 hokjes open wat er makkelijk 4 hadden kunnen zijn.
2. er zat geen structuur in de wachtrij. diegene die het hardst en asociaalst duwt is sneller aan de beurt. Vind het persoonlijk geen probleem als er mensen tegen mij aanduwen, diegene die het meest asociaal duwt bij mij krijgt mooi een plekje achter mij en laat ik op geen mogelijke manier door, dat houdt mij ook een beetje bezig met wachten^^, maar ik denk dat vooral wat kleinere mensen het helemaal niet fijn vinden om in zo'n chaos te staan.

dus zet dit jaar lekker dranghekken neer net zoals bij de bussen. maakt het veel relaxter en kan je ook bij je vrienden blijven in plaats van eentje die de bandjes gaat halen.

Leuk(achteraf) verhaal: vorig jaar kwamen ik en mijn vrienden aan bij werchter. De auto zette ons af bij de weg die van de camping naar het festival loopt, maar dan helemaal aan het begin. Toen we voorbij de parkeerplaats waren werd ons gezegd in de rij te gaan staan. Om een lang verhaal kort te maken: we stonden om half vier in die rij en om 9u waren we er weer uit. Dat was allemaal leuk en aardig geweest, als de rij een doel had gehad. Aan het einde van de rij echter(bij camping A1 kwam dat uit. eindigde de rij bij het einde van de rij om je campingbandjes voor A1 op te halen. A1 was toen echter vol, omdat we zo lang in de rij hadden moeten staan(in de modder met zware tassen en dat soort zaken). Kortom: ruim 5 uur in de rij gestaan, zonder doel. Camping A1 lag uiteindelijk ook aan die weg naar het festival, dus die zijn we toen overgestoken en we konden meteen op A3. Andere vrienden van ons waren om 8u aangekomen, en stonden om half 9 op de camping, doordat ze in het begin niet in de rij waren gaan staan, maar gewoon de weg af waren gelopen. Moraal van het verhaal: loop zo ver mogelijk door en ga niet in een rij staan waarvan je niet ziet of hij ergens heen gaat. Wat een helse ervaring was dat. Had Rock Werchter toch iets beter kunnen informeren/regelen...

hahah dat je na 1 uur al niet afvraagt waar de rij naar toe gaat. :)

Idd. Het is ook wel 1 grote chaos bij de camping. Ik denk dat dranghekken niet eens nodig zijn, linten zullen wel genoeg zijn. Doordat het zo'n ongeorganiseerde massa is springen mensen in ieder klein gaatje. Als je met linten gewoon een wachtrij maakt zoals voor een achtbaan of zo sluiten mensen gewoon aan en hebben er denk ik minder het idee dat ze er snel tussen door komen. Ook zal het dan wat minder geaccepteerd worden dat iemand in een klein gaatje springt.

hahah dat je na 1 uur al niet afvraagt waar de rij naar toe gaat.
icon_smile.gif

Haha tja je staat met duizenden anderen in de rij. Bovendien had ik geen idee dat het ook anders kon, dus om dan maar willekeurig om te draaien is ook zo wat :). Dit jaar weet ik in ieder geval wel beter.

Haha tja je staat met duizenden anderen in de rij. Bovendien had ik geen idee dat het ook anders kon, dus om dan maar willekeurig om te draaien is ook zo wat :). Dit jaar weet ik in ieder geval wel beter.

haha, is wel een mooi verhaal. maar er zijn ergere momenten om 5 uur te wachten. biertje erbij :)

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>

haha, is wel een mooi verhaal. maar er zijn ergere momenten om 5 uur te wachten. biertje erbij
icon_smile.gif

Precies :)

Users who are viewing this thread