Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Pinkpop overdonderd nu een beetje door 95% van de line-up bekend te maken, maar als het over het geheel kijkt vind ik de line-up van Werchter nog steeds beter.
Als je de (co)/(sub)headliners tegenover elkaar zet:
Pinkpop: Rolling Stones, John Mayer, Arctic Monkeys, Editors, Metallica, Avenged Sevenfold
Werchter: Metallica, Placebo, Arctic Monkeys, ??? (of Ellie Goulding?, nee toch!), Pearl Jam, Black Keys, Kings of Leon, Franz Ferdinand.

Hoewel de zaterdag van Pinkpop me wel een dagbezoek waard lijkt.

Pinkpop heeft Arcade Fire, Rolling Stones, Editors, Avenged Sevenfold, Limp Bizkit en Mastodon
Werchter heeft Metallica, Placebo, Pearl Jam, The Black Keys, Kings of Leon, Franz Ferdinand

Vind Werchter nog steeds sterker(persoonlijke smaak), ook omdat de kleinere namen op Werchter mij meer aanspreken, maar ik denk dat dit Pinkpops beste affiche in jaren is. Dit is echt een super goede line up voor hun. Pinkpop is maar 3 dagen, Werchter is 4 dagen, dus het prijsverschil is nihil.

Pinkpop heeft Arcade Fire, Rolling Stones, Editors, Avenged Sevenfold, Limp Bizkit en Mastodon<br>
Werchter heeft Metallica, Placebo, Pearl Jam, The Black Keys, Kings of Leon, Franz Ferdinand

Vind Werchter nog steeds sterker(persoonlijke smaak), ook omdat de kleinere namen op Werchter mij meer aanspreken, maar ik denk dat dit Pinkpops beste affiche in jaren is. Dit is echt een super goede line up voor hun. Pinkpop is maar 3 dagen, Werchter is 4 dagen, dus het prijsverschil is nihil.

Ben het met je eens! alleen Limp bizkit en Gogol B en ghost .. die moeten ze ook naar Werchter halen .. !

Ik denk niet dat we deze week Werchternamen krijgen. Pukkelpop + Pinkpop + TW Classic, er is gewoon geen enkele aankondiging mogelijk die in deze week nog een wow-reactie veroorzaakt.

Geen The Temper Trap op Pinkpop, doe die dan maar op Rock Werchter! Ook Joe Bonamassa mag naar RW komen wat mij betreft, wil hem graag 2 x zien! Verder zou ik zo 1,2,3 niet weten wat ik naast op PP ook op RW zou willen hebben.

Als ik naar de line up van Pinkpop kijk zijn er maar vier namen van Pinkpop die ik ook wel op Werchter zou willen: Rolling Stones, Editors, Arcade Fire en Jake Bugg. Dan zijn er nog wat toffe namen die overlappen. En verder een hoop namen die ik niet hoef te zien(22, snel geteld). Ik ga nog steeds het liefst naar RW ondanks een uitzonderlijk sterke line up voor Pinkpop

RW wist natuurlijk allang dat de Stones naar PP zouden komen dus misschien dat ze als tegengewicht nog wat mooie namen achter hebben gehouden en worden die binnenkort gelost. We missen namelijk nog wel wat namen voor de grotere spots. Zou wel leuk zijn :)

Kans op Simple Minds ? Als ik zo eventjes de TWC line-up overliep dacht ik er effe aan :)

& effe voor ik het vergeet, zien jullie nog Hip Hop of Dance - namen zitten bij de laatste 15 ?

pfffffffffff.

Pukkelpop en nu ook Pinkpop kleineren Rock Werchter met hun mooie affiches. Ook schoonweg triest als die laatste 15 namen weer van die kleine troep is. Dat RW dan werkelijk waar schijt heeft aan zijn fans, omdat het toch al uitverkocht is... Maar ik blijf op positief. Gewoon nog Linkin Park en Pharrel Williams (:

pfffffffffff.

Pukkelpop en nu ook Pinkpop kleineren Rock Werchter met hun mooie affiches. Ook schoonweg triest als die laatste 15 namen weer van die kleine troep is. Dat RW dan werkelijk waar schijt heeft aan zijn fans, omdat het toch al uitverkocht is… Maar ik blijf op positief. Gewoon nog Linkin Park en Pharrel Williams (:

Kleineren? Niet overdrijven he man, op de namen die we al wisten (incl RS en AM) na is dat een zwakke affiche. Werchter heeft geen RS (logisch) of Arcade Fire (niet hun schuld), maar voor de rest hebben ze gewoon een betere affiche. Zelfs al is die naar mijn normen dan nog zwakjes.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thijs wrote:</div>
pfffffffffff.

Pukkelpop en nu ook Pinkpop kleineren Rock Werchter met hun mooie affiches. Ook schoonweg triest als die laatste 15 namen weer van die kleine troep is. Dat RW dan werkelijk waar schijt heeft aan zijn fans, omdat het toch al uitverkocht is… Maar ik blijf op positief. Gewoon nog Linkin Park en Pharrel Williams (:

Kleineren? Niet overdrijven he man, op de namen die we al wisten (incl RS en AM) na is dat een zwakke affiche. Werchter heeft geen RS (logisch) of Arcade Fire (niet hun schuld), maar voor de rest hebben ze gewoon een betere affiche. Zelfs al is die naar mijn normen dan nog zwakjes.

+1. Alleen is het bij Pinkpop nu vooral bijzonder dat ze deze lineup vrijgeven, beter dan voorgaande jaren. Als Rock Werchter morgen bij een persconferentie de volledige line-up bekend had gemaakt was iedereen het er weer over eens dat Pinkpop een mindere affiche had. Als je gewoon eens naar de hele lineup kijkt, zie je gewoon weer genoeg grote en interessante namen. Maar jammer genoeg lijken veel mensen dat alweer vergeten te zijn.

Thijs wrote:
pfffffffffff.

Misschien het verkeerde woord gebruikt, maar dat is alleen omdat Werchter meer namen kan verzorgen. Het feit dat Pinkpop The Stones, Editors, Arcade Fire, Metallica, Arctic Monkeys, John Mayer en A7x op drie dagen heeft en RW daar tegenover Metallica, Pearl Jam, Arctic Monkeys, KoL, Black Keys en Placebo op vier. Tja....

De top van het Pinkpop affiche is nu inderdaad beter dan dat van Werchter, maar de dagprogrammering van Rock Werchter is gewoon erg strak. De dagprogrammering van Pinkpop vind ik ronduit ruk. Weinig interessante/originele namen(al zitten er blijkbaar toch wel wat leuke metalnamen op de maandag, niet mijn genre). De zondag ziet er nog enigszins prima uit, maar het komt op mij over alsof pp al zijn kruit heeft verschoten met de headliners. Het gat tussen de top, en wat daaronder komt is immens. Als RW nog met een of twee aardige namen(subs) komt, dan is het in de breedte gewoon een veel beter affiche. Ik hoop trouwens wel dat die namen nog komen. Ik kan me niet anders voorstellen, maar de extreem hoge positie van Ellie Goulding op de site doet mij toch wel vrezen. Als ze die tot sub bombarderen ga ik toch wel even melancholisch uit het raam kijken. Ik kan het me niet voorstellen...

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thijs wrote:</div>
pfffffffffff.

Misschien het verkeerde woord gebruikt, maar dat is alleen omdat Werchter meer namen kan verzorgen. Het feit dat Pinkpop The Stones, Editors, Arcade Fire, Metallica, Arctic Monkeys, John Mayer en A7x op drie dagen heeft en RW daar tegenover Metallica, Pearl Jam, Arctic Monkeys, KoL, Black Keys en Placebo op vier. Tja….

En als we dadelijk nog Florence + The Machine en Pharrel krijgen en als verassing nog een grote naam die we niet aan zien komen bij komt heb je toch weer Werchter dat er boven uit steekt. Daarnaast zijn de namen overdag van Werchter 'natuurlijk' veel beter dan Pinkpop. Jett Rebel op Pinkpop tegenover The Naked And Famous op Werchter...

Jammer van Mogwai. Toch vreemd. The Subs ook aangekondigd voor Dour, terwijl ze ook op Werchter staan. Niet dat het een enorme publiekstrekker is maar toch. Is dat een uitzondering omdat ze Belgisch zijn?(ik heb dat nooit zo begrepen)

Users who are viewing this thread