Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
KoL is een beetje een twijfelgeval, ik ga denk tegen het einde wel even kijken voor Sex on Fire en Use Somebody, vorig jaar op Pinkpop gemist omdat we halverwege ons verveelden en wegliepen. Dus soort van halve skip, halve must see…

Maar dat zijn net 2 van de minste nummers van hen...

Allejoppa :p

Donderdag
must see: Metallica, placebo, skrillex, robert plant, white lies, dropkick Murphy's
skip: Damon Albarn, The opposites*, Valerie June

Vrijdag
must see: Arctic Monkeys, Major Lazer, The Subs, The Strypes,
(George ezra & crystal fighters = twijfelgeval)twij
skip: Katy B, Jack Johnson, Eels, Parov Stelar band, Sam Smith...

zaterdag:
must see: Pearl Jam, The Black Keys, Triggerfinger, Biffy Clyro
skip: Haim, Malanie di biasco, trentemoller, moderat

Zondag
must see: Kings of Leon, Chase & status, interpol, franz ferdinand, bastille, mgmt, foals, babyshambles (birdy misschien)
skip: Rudimental, Stromae, metronomy

Favoriete acts:
Donderdag: Dropkick Murphy's
Vrijdag: Arctic Monkeys
Zaterdag: The Black Keys
Zondag: Franz Ferdinand

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
KoL is een beetje een twijfelgeval, ik ga denk tegen het einde wel even kijken voor Sex on Fire en Use Somebody, vorig jaar op Pinkpop gemist omdat we halverwege ons verveelden en wegliepen. Dus soort van halve skip, halve must see…

Maar dat zijn net 2 van de minste nummers van hen…

Inderdaad. Dr Hannibal, check zeker ook bv. Four Kicks, Charmer, The Bucket, On Call, Closer, Black Thumbnail, Molly's Chamber, Fans... Dit zijn de échte Kings of Leon nummers die ze zo goed als allemaal ook live spelen.

Kvind trouwens de line-up van pukkelpop ook heel goed meevallen, de namen tot nu toe zijn al beter dan de volledige affiche van vorig jaar. Persoonlijk vind ik de dance en hiphop namen echt goed: deadmau5, royskop en robyn, snoop dogg, modestep, dj fresh, outkast, bloody beetroots. Zijn er groepen die op beide festivals kunnen staan, JA! HAim vorig jaar nog. Maar aangezien er nog maar 15 namen komen zou ik er niet meer op rekenen.
Wel zie ik bijvoorbeeld stromae nog aangekondigt worden voor pkp.

Wat me opvalt is dat op de eerste pagina van dit forum kasabian niet meer tussen de geruchten staat, afgeschreven?

Ook mijn must-see en skip, telkens drie zoals oorspronkelijk bedoeld was:

donderdag (op één na sterkste dag):
must see: Metallica, Placebo, Robert Plant & the sensational Space Shifters
skip: Milow, The Opposites, Valerie June

vrijdag (met voorsprong zwakste dag dit):
must see: Arctic Monkeys, Eels, Parov Stelar Band
skip: Major Lazer, Katy B, The 1975

zaterdag (sterkste dag):
must see: Pearl Jam, Biffy Clyro, Agnes Obel
skip: Imagine Dragons, Melanie de Biasio, Kodaline

zondag:
must see: Kings of Leon, Interpol, Foals
skip: Chase and Status, Bastille, Birdy

Ik denk dat Pinkpop Rolling Stones niet geboekt heeft. Ze hebben veel te hoge eisen gesteld zoals dat ze het optreden nog 2 weken van tevoren zomaar mogen cancelen. Mocht zoiets gebeuren is dat natuurlijk een ramp, dus een te groot risico. Zoiets lijkt me vrij logisch. Maargoed dit is een RW forum maar wou t gewoon ff zeggen :) Morgen horen we het vanzelf :)

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dr. Hannibal wrote:</div><br>

Maar dat zijn net 2 van de minste nummers van hen…

Inderdaad. Dr Hannibal, check zeker ook bv. Four Kicks, Charmer, The Bucket, On Call, Closer, Black Thumbnail, Molly’s Chamber, Fans… Dit zijn de échte Kings of Leon nummers die ze zo goed als allemaal ook live spelen.

Oh ik vind ze muzikaal ook wel goed hoor, luister regelmatig naar Only by the Night met nummers als Revelry, Manhattan en 17. Maar live was het vorige keer gewoon poepsaai dus als ik ga is het alleen om even sfeer te proeven bij die grote hits, altijd leuk als het hele veld meezingt. Maar goed, misschien ga ik er uiteindelijk ook wel helemaal heen, hangt er een beetje vanaf wat er tegenover staat...

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
Zondag:<br><br>
Must See: Passenger

>:K

Don't judge me, I'm special :-(

Nee maar ik vond m op Pinkpop best chill, humor en leuke simpele muziek, zonnetje erbij, biertje erbij, top! Zoals ik al zeg, guilty pleasure.

Pinkpop had er verrassend genoeg goed aan gedaan om Passenger op mainstage te zetten. was inderdaad knap wat die deed en heel het veld knap spelen. dus ik snap het ;)

Verder snap ik ook wat je van Kings Of Leon vindt, Sex On Fire en Use Somebody zijn inderdaad bij lange na niet hun beste nummers. ik ben zelf echt groot fan van Closer, Crawl, Pyro en Radioactive. maar live bracht vorig jaar Use Somebody wel sfeer in het veld. een golf van mensen op schouders en voluit meezingen, waar ik er ook één van was :D

Weet er iemand wat de kans is dat Bush op Werchter gaat staan?

Voor de hardere bands hoop ik op LetLive, ik weet dat ze niet groot zijn maar aangezien Trash Talk er ook een x heeft gestaan is alles mogelijk en vanaf half juni heeft LetLive een paar Europese data staan :)

De Stones op Pinkpop EN op Werchter Classic (28 juni).
Daar hoeven we ook al niet meer om te piekeren! (voor zover dit nog het geval was...)

Werchter Classic is geen Rock Werchter he, maar als je bedoelt dat je ze nu kunt uitsluiten voor RW; ja inderdaad.

Vergroot of verkleint pinkpop de kans op artiesten op rock werchter? Zoals john mayer!?!?

Aankondiging Pinkpop maakt geen verschil voor kansen Werchter. Maar ik verwacht John Mayer niet: zijn populariteit is hier een fractie van die in Nederland, en blijkbaar stelt hij hoge eisen. Dat die maar Suikerrock of Lokerse Feesten gaat headlinen.

Ik ga al jaren naar RW dit jaar trouwens ook weer... gewoon topfestival... maar Pinkpop zet dit jaar daar toch wel een heel mooie affiche tegenover...

Toen de eerste headliners van Werchter bekend werden leek het een legendarische editie te gaan worden. Maar als ik nu de line up van pinkpop zie dan word ik bijna treurig. Ik hoop toch echt dat Werchter nog wat uit zijn mouw kan schudden, als je ziet wat mogelijk is op pinkpop, terwijl tickets niet meer kosten dan die van pkp (geld genoeg dus lijkt me). Maar goed, tenslotte ga je voor de sfeer en blijven de headliners van Werchter ook wel nog steeds goed. Maar ik wil wel nog iets er bij, we betalen ten slotte wel bijna 240 euro alles in totaal.

Groetjes, een jaloerse Belg ;)

twenty one pilots is nog wel een mooie naam voor werchter vroeg op main of klub c
[video]http://www.youtube.com/watch?v=92XVwY54h5k[/video]

we betalen ten slotte wel bijna 240 euro alles in totaal.
Dan heb je ook wel dik 4 dagen festival voor he ;)

Ik vind zelf de Pinkpop lineup niet veel beter dan werchter hoor. Tuurlijk hebben ze een paar mooie grote namen maar vooral die opvulling vind ik echt niks.

Users who are viewing this thread