Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
We kunnen nu dus Calvin Harris, Disclosure, Ed Sheeran, John Newman, Kavinsky, The National, Outkast, Portishead, Snoop Dogg, Tom Odell, First Aid Kit en Frank Turner ook van de geruchtenlijst afstrepen.

Waarom? Rock Werchter is toch een maand eerder en genoeg artiesten die dan nog in de buurt zijn en niks op de planning hebben.. (Disclosure, Ed Sheeran, Outkast) ??

de artiesten doen bijna nooit beide festivals ;) dus je kan ze inderdaad schrappen. al hoop ik heeeeeel stiekem nog wel op Disclosure

Waarom? Rock Werchter is toch een maand eerder en genoeg artiesten die dan nog in de buurt zijn en niks op de planning hebben.. (Disclosure, Ed Sheeran, Outkast) ??

Als Pukkelpop ze eerst aankondigt staan ze nooit op Werchter ;)

Toch flink wat leuke namen die we kunnen schrappen voor Werchter helaas. Ik heb trouwens een beetje het idee dat Werchter dit jaar wat alternatiever programmeert dan andere jaren. Ik weet niet of ik de enige ben, maar het lijkt(voor mij) alsof er toch wat meer alternatieve/kleine namen op het affiche staan dan vorig jaar. Pukkelpop heeft natuurlijk naast de redelijk 'mainstream' top van het affiche ook nogsteeds de alternatieve namen, maar ik krijg een beetje het idee dat Werchter terloops ook klanten van Pukkelpop af wil gaan snoepen. Niet dat ik het erg vind, ik hou wel van wat alternatieve namen, maar ik ben toch benieuwd of ik de enige ben die dit denkt...

Jammer van Outkast (was wel te verwachten) en vooral ook van Disclosure.

En ik dan ook maar:
Donderdag
Must see: Damon Albarn, Warpaint, London Grammar
Skip: Dropkick Murphys, Placebo, Milow

Vrijdag
Must see: Arctic Monkeys, Major Lazer, Eels
Skip: Jack Johnson, Foster The People, Rodrigo Y Gabriela

Zaterdag
Must see: Agnes Obel, Black Keys, SBTRKT
Skip: Triggerfinger, Pixies, Midlake

Zondag
Must see: Franz Ferdinand, MGMT, Foals
Skip: Interpol, Bastille, Metronomy

Jammer van Flume, Kavinsky en OutKast. Ben niet rouwig om Disclosure, was retesaai vorig jaar op Werchter. Ben benieuwd met welke namen Werchter nog gaat komen, maar eigenlijk nog meer naar de podiumindeling/timetable!

Met de namen van pukkelpop vallen er heel wat veelgenoemde hier af voor Werchter. Enkel Blaudzun zie ik misschien nog wel de twee doen.
Daarnaast zie ik Lily Allen ook nog komen, deze werd vandaag aangekondigd voor Hurricane dacht ik.

Voor de rest denk ik dat er nog wel wat verrassingen uit de bus zouden kunnen komen bij die laatste 15 namen, maar laat ons hopen dat dat in de positieve betekenis mag zijn :)

Edit: reken daar the kooks en (leak) bombay bicycle club ook maar bij.

Toch niet te beste namen op Pukkelpop, nóg meer dance en hiphop dan anders heb ik de indruk tot nu toe. Wel jammer dat daar Portishead, QOTSA, Jake Bugg, The National, Royskopp + Robyn, Blaudzun staan, maar goed, dat heb je elk jaar.

Eerste namen voor Brussels Summer Festival (het festival dat vorig o.a. met Madness is gaan lopen): Texas, Suede, Patti Smith, James Arthur... : http://www.bsf.be/ Suede kunnen we bij deze dus wel vergeten voor Werchter.

Na de namen van Hurricane en Pukkelpop vandaag denk ik dat we vrij zeker mogen zijn van Lilly Allen en Selah Sue op Rock Werchter.

Lily Allen zou ik ook een zekerheid noemen.
Verder ga ik mij laten verrassen denk ik, want over andere zekerheden durf ik nioet echt meer spreken na de pukkelpopnamen :)

Er zijn blijkbaar bronnen die spreken van Lenny Kravitz op Pinkpop. Zou meteen ook een sub kunnen zijn voor Werchter dan. Lenny Kravitz en Florence + The Machine als ontbrekende subs?

Ik zie Bad Religion op Hurricane/Southside staan, misschien wat voor Werchter? Heb je meteen een ouwe classic én een hardere act erbij. Ergens in de namiddag/vroege avond op main?

Er zijn blijkbaar bronnen die spreken van Lenny Kravitz op Pinkpop. Zou meteen ook een sub kunnen zijn voor Werchter dan. Lenny Kravitz en Florence + The Machine als ontbrekende subs?

Laten we wachten tot woensdag. Moest het dan waar zijn, wil ik er best in geloven.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

Laten we wachten tot woensdag. Moest het dan waar zijn, wil ik er best in geloven.

Er is natuurlijk wel dat interview waarin hij zegt deze zomer in Belgie te staan. Kan ook goed zijn dat hij met RS meetourt (nemen tamelijk grote classic rock supports mee, in 2007 Van Morrison en GNR bvb) en dus TW Classic bedoelt voor Belgie.

Nou, nog enkele gokjes voor Werchter afhankelijk van wat er in de buurt is.
Lily Allen, Flogging Molly, Kooks, Polica, Bad Religion, Lykkki Li, ChrVches, Bombay Bycicle Club, Belle and Sebastian, James Blake, Mogwai, Diclosure (nog altijd), Girls in Hawaii,

en dan de hoop op Florence of Snow Patrol of Linkin Park misschien.

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom Disclosure nógsteeds als kanshebber gezien wordt. We hebben ons rijtje dance-namen, wat toch een groot deel zal zijn. Settle was vorig jaar Rock Werchter ook al uit, toen ze er ook al stonden, en ze hebben geen nieuw album aangekondigd. Daarbij staan ze ook nog eens op Pukkelpop.

Ik denk trouwens nogsteeds dat Kravitz Boutique of Classic gaat doen. Dat ziet hij denk ik eerder zitten dan dat hij op een matige dag gaat subben op een festival waar veel mensen er ook niet op zitten te wachten(ik zou het persoonlijk niet erg vinden). Die krijgt trouwens ook flink wat huisvrouwen van middelbare leeftijd naar de weide als hij Classic/Boutique gaat doen.

Bwa, ik denk dat Kravitz niet te veel naar dat verschil Rock Werchter - TW Classic kijkt hoor. Een gage is een gage, en een groot publiek is een groot publiek. Hij heeft een enorm goede band met de organisatie (is mee verantwoordelijk voor het boeken van Madonna op Boutique) en heeft eerder al als 'classic' act op RW gesubd. Ik zeg: doen.

Maar zoals ik al zei: kans is reëel dat hij eigenlijk met RS meetourt, en misschien dat hij daarom ook nog geen data bekend had gemaakt tot nu toe.

Users who are viewing this thread