Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Donderdag:
Must see: Warpaint, Damon Albarn, Metallica
Skip: Milow, Skrillex, The Opposites

Vrijdag:
Must see: Eels, Arctic Monkeys, The Naked And The Famous
Skip: Major Lazer, Katy B, Ellie Goulding

Zaterdag:
Must see: Pixies, Pearl Jam, Moderat (ex aequo met SBTRKT en Trentemoller, 3 heerlijke dansacts)
Skip: Biffy Clyro, Haim, Imagine Dragons

Zondag:
Must see: Interpol, Foals, Parquet Courts
Skip: Passenger, Bastille, Birdy

Het opstellen van dit lijstje deed me nog eens beseffen hoe zwak de donderdag en vrijdag voor mij eigenlijk niet zijn. De 3 acts die ik voor die dagen als must see selecteerde zijn ook werkelijk de enige die ik dan echt wil zien.

Ok, ik doe mee. :)

Donderdag:
Must see: Robert Plant, Damon Albarn, Metallica
Skip: Arsenal, Skrillex, The Opposites

Vrijdag:
Must see: Eels, Arctic Monkeys, Trixie Whitley
Skip: Major Lazer, Katy B, Jack Johnson

Zaterdag:
Must see: Pixies, Pearl Jam, Haim
Skip: Biffy Clyro, Kodaline, Imagine Dragons

Zondag:
Must see: Interpol, Kings of Leon, Franz Ferdinand
Skip: Stromae, Birdy, Chase and Status

Kent iemand trouwens de capaciteit van de Barn en de KlubC?

barn +- 15000 e, klub c 10000 maar bv bij bloc party vorig jaar stond er makkelijk 20000 in/aan de barn, net als major lazor in klub c, stond ook overvol

Ik zal mij ook laten verleiden tot een lijstje.

Donderdag
must-see: White Lies, Miles Kane, London Grammar
skip: Milow, Damon Albarn, Arsenal

Vrijdag
must-see: Arctic Monkeys, The 1975, The Strypes
skip: Trixie Whitley, Jack Johnson, George Ezra

Zaterdag
must-see: The Black Keys, Biffy Clyro, Imagine Dragons
skip Agnes Obel, Trentemoller, Moderat

Zondag
must-see: Kings of Leon, Bastille, Foals
skip Metronomy, Chase and Status, Stromae

barn +- 15000 e, klub c 10000 maar bv bij bloc party vorig jaar stond er makkelijk 20000 in/aan de barn, net als major lazor in klub c, stond ook overvol

20.000 man in/rond de barn? Ongelofelijk eigenlijk, da's ongeveer evenveel als een vol sportpaleis!

Is de The Barn niet gewoon de Alpha tent van Lowlands? Blauw/gele tent. 6 bij 2 van die uitstulpsel. Capaciteit 15.000 man. Plus de mensen om The Barn heen zal het dus inderdaad zo'n 20.000 zijn. Volgens mij is Klub C iets kleiner(4 bij 2).

Vooral de opening van Charmer ziet er heel goed uit op dat filmpje van Kings of Leon. Doet e denken aan de opening van The XX in 2010. Ook al ben ik fan, vind het jammer dat ze er alweer staan, maar het zal wel weer gewoon goed worden.

Blood Red Shoes is ook met 'n nieuw album gekomen. Kanshebber? Ik hoop echt dat Bombay Bicycle Club er nog bijkomt, nieuwe album is top.

Het probleem van Pearl Jam en The Pixies is ook nagenoeg hetzelfde voor de Zondag met Interpol, Franz Ferdinand, Foals en MGMT denk ik. Deze bands vallen redelijk in dezelfde categorie en zullen naar mijn mening qua grootte rond dezelfde tijden spelen op Main Stage en Barn. Hopelijk weten ze dit goed te plannen, want ik ben van plan alle vier te zien.

Mij zou het niets verbazen als Interpol tegenover KoL staat, Franz Ferdinand voor KoL tegenover Stromae. En voor Stromea in The Barn Foals. MGMT zou ik echt niet durven zeggen. Zou allemaal mooi kunnen passen, tenzij je ook KoL en Stromae wil zien.

Ik wil podiumindeling ondertussen echt graag weten!

Ik kan het ook niet laten

Donderdag
Must-see: White Lies, The Opposites, The Wombats
Skip:Placebo, Milow

Vrijdag
Must-see: Arctic Monkeys, Foster The People, George Ezra, Jack Johnson
Skip: Ellie Goulding, Katy B, Sam Smith

Zaterdag
Must-see: Moderat, Trentemoller, Pearl Jam
Skip:Haim, Pixies

Zondag
Must-see: Interpol, MGMT, Rudimental, Angus & Julia Stone
Skip: Birdy, Stromae, Kings Of Leon

Ben ik de enige die uit vrije wil naar Stromae zal gaan?

Ik ga er denk ik niet heen omdat het daar heel erg druk zal worden. Ik zal wel gaan kijken op Sziget en wellicht Pinkpop. Ik vind Stromae een prima artiest.

Dit is toch al een beetje geruststellend :D

Al denk ik wel dat het nog zal meevallen qua drukte. Volgens mij gaan er heel wat mensen die nog over de headliner klaagden gewoon bij KoL staan. En het lijkt me ook gewoon dat Stromae hier in Belgie extra speciaal zal zijn :D

Dit is toch al een beetje geruststellend
icon_biggrin.gif

Al denk ik wel dat het nog zal meevallen qua drukte. Volgens mij gaan er heel wat mensen die nog over de headliner klaagden gewoon bij KoL staan. En het lijkt me ook gewoon dat Stromae hier in Belgie extra speciaal zal zijn
icon_biggrin.gif

Stromae is best wel tof, maar Kings Of Leon is meer mijn muziek. Ik zie wel waar ik uit kom ;)

Hun laatste platen boeien me helaas niet genoeg, en gelukkig heb ik hen in betere tijden al eens gezien.

Nu ben ik wel enorm benieuwd naar morgen. Enerzijds omdat ik een weekendje Pukkelpop dik zie zitten, anderzijds omdat we nog met redelijk wat acts zitten die voor zowel Werchter als Pukkelpop op de geruchtenlijst staan.

Zijn Netsky - Disclosure - C2C - Dizzee Rascal - Kraantje Pappie - Black Box Revelation - Coely - Hickey Underworld - ... nog mogelijk ( ze zijn allen herhaling, ik weet het ! ) ? En wie zien jullie nog bij de laatste namen zitten ? 'k ben namelijk erg benieuwd !

Netsky, nee gaat er niet weer staan. Die heeft er niet alleen vorig jaar ook gestaan.
Disclosure, kan zeker nog.
C2C, ze hebben volgens mij nog helemaal geen datum staan dus een kleine kans. Al help ik wel mee hopen ;)
Kraantje Pappie, is die nog relevant? Waar is Kraan is ook al weer 2 jaar oud volgens mij.
De anderen ken ik niet echt dus kan ik niets over zeggen.

Wie ik nog zie komen? Tja, er moet nog iets voor Arctic Monkeys. Daar gaat het denk ik tussen Kasabian, Jack White, Florence en heel, heel misschien Snow Patrol. Ik denk dat het 1 van die eerste 3 gaat worden met de meeste kansen voor Jack White.

Jack White zou ik zeker wel 'ns willen zien ! The Cure & The National zijn zeker onmogelijk ? Ja, die zouden zeker een headliner zijn.. Misschien Shaggy of dEUS ? En denken jullie dat er nog iets met betrekking tot hardstyle komen ? De vriend waarmee ik ga zou dat erg vet vinden namelijk !

Donderdag
Must See: Placebo, White Lies, Dropkick Murphys
Going to Skip: Valerie June, Damon Albarn

Vrijdag
Must See: Major Lazer
Going to skip: Ellie Goulding, The 1975

Zaterdag
Must See: BIFFY CLYRO, Kodaline, Imagine Dragons
Going to skip: Triggerfinger, Haim

Zondag
Must See: Chase & Status, Foals, Bastille,
Going to skip: Passenger, Birdy, Metronomy, Angus and julia Stone