Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Je mag zeggen wat je wil, maar qua lichtshow voorspel ik wel dat KOL het grootst gaat uitpakken dit jaar (van alle headliners). Die ziet er deze tour echt zéér indrukwekkend uit eigenlijk.

http://www.youtube.com/watch?v=x8CWcxtasbk
http://www.youtube.com/watch?v=HcDYKoTl_nE
http://www.youtube.com/watch?v=XK22Gbev60g
http://www.youtube.com/watch?v=Cj4hK0uyuC8

Ze schijnen ook meer interactie met het publiek te maken. Ik denk dat ze gaan knallen dit jaar en ik heb er toch wel veel zin in. :D

Pearl Jam wil ik absoluut wel zien, Pixies niet. Dus zeker niet iedereen wil ze beide zien ;)

Geen idee of dit idee bij dit topic past.

Leuk idee om te noteren welke 3 bands je per dag per se wilt gaan zien en welke 3 absoluut niet?

Zal ik zelf beginnen

Donderdag:

Must see – London Grammar<br>
– Damon Albarn<br>
– Warpaint

Going to skip – Arsenal<br>
– Metallica<br>
– The Wombats

Friday:

Must see – Crystal Fighters<br>
– Eels<br>
– The Naked And Famous

Going to skip – Trixie Whitley<br>
– The Subs<br>
– Parov Stelar Band

Saturday:

Must see – The Black Keys<br>
– Haim<br>
– Pearl Jam

Going to skip – Imagine Dragons<br>
– Melanie De Biasco<br>
– Midlake

Sunday:

Must see – Angus And Julia Stone<br>
– Reignwolf<br>
– Babyshambles

Going to skip – Metronomy<br>
– Passenger<br>
– Stromae

Eens kijken:
Donderdag. Must see: White Lies, London Grammer en Dropkick Murphy's (knalfeest). Placebo zag ik al, neyt als Metallica, dus staan er daarom niet bij)
Skip: Skirllex, Gesaffelstein en Milow

Vrijdag: Must see: Arctic Monkeys, Eels en Rodrigo y Gabriela
Skip: Major Lazer, Katy B en Parov Stelar Band

Zaterdag. Must See: Pearl Jam, Pixies en Imagine Dragons (en Biffy Clyro :p)
Skip: SBTRKT, Moderat en Melanie de Blasio

Zondag. Must See: Franz Ferdinand, Interpol en Angus en Julia Stone
Skip: Passenger, Metronomy en MGMT

Ze schijnen ook meer interactie met het publiek te maken. Ik denk dat ze gaan knallen dit jaar en ik heb er toch wel veel zin in.

Als ik dit zo kijk krijg ik er ook wel weer zin in. Al had ik toch liever een vernieuwende band gezien. Hopelijk spelen ze veel oude nummers en kunnen ze Sex on Fire en Use Somebody een keer uit de setlist laten, maar dat zal wel niet als ik hun setlist zo bekijk..

Tja, 3 is wel weinig maar ik ga me er aan houden

Donderdag
Must see: Dropkick Murphys, Miles Kane, Metallica
skip: Daptone Super Soul Revue, Milow, Valerie June

Vrijdag
Must see: Arctic Monkeys, Foster The People, the 1975
Skip: Parov Stellar Band, Trixie Whitley, Sam Smith

Zaterdag
Must See: Biffy Clyro, Pearl Jam, Black Keys
Skip: Agnes Obel, Trentemoller, Melanie De Biasio

Zondag
Must See: Interpol, Foals, Franz Ferdinand
Skip: Birdy, Passenger, Metronomy

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Ze schijnen ook meer interactie met het publiek te maken. Ik denk dat ze gaan knallen dit jaar en ik heb er toch wel veel zin in.

Als ik dit zo kijk krijg ik er ook wel weer zin in. Al had ik toch liever een vernieuwende band gezien. Hopelijk spelen ze veel oude nummers en kunnen ze Sex on Fire en Use Somebody een keer uit de setlist laten, maar dat zal wel niet als ik hun setlist zo bekijk..

Ik hoop niet dat ze die er uit halen. Blijven echt hele toffe nummers(misschien scheelt het dat ik ze pas 1 keer heb gezien). Hoewel ik ook liever een andere band had gezien, heb ik wel weer zin om met t hele veld Sex On Fire en (in mindere mate) Use Somebody mee te zingen.

Donderdag:
Must see: Placebo, Warpaint, London Grammar.
Skip: Milow, The Opposites, The Wombats.

Vrijdag:
Must see: Arctic Monkeys, Jack Johnson, Eels.
Skip: Crystal Fighters, Major Lazer, Katy B.

Zaterdag:
Must see: Pearl Jam, Moderat, Trentemoller.
Skip: Triggerfinger, Haim, Biffy Clyro.

Zondag:
Must see: Interpol, Angus & Julia Stone, Foals.
Skip: Kings of Leon, Chase & Status, Passenger.

Wat mij trouwens plots te binnen schiet...
Dat Soul Revue duurt 2uur en een half. Ik kan mij niet inbeelden dat ze dan in de Barn (ervanuitgaande dat ze in Klub C spelen) 2 uur en half niet laten optreden. Dat beteknt overlap, en dat is toch wel een mindere) Je moet maar is inbeelden dat je daar staat en in de tent naast je the opposites een luid feestje geven).

Oplossing: vroeger beginnen met dat optreden en/of extra naam op de Main om de dag gewoon vroeger te laten beginnen? om 13u ipv 14u ofzo).
Want anders = kakafonie!

Donderdag
Must see: Damon Albarn, Warpaint, London Grammar
Skip: The Opposites, Milow, Skrillex

Vrijdag
Must see: Arctic Monkeys, Eels, The Strypes
Skip: The 1975, Ellie Goulding, Major Lazer

Zaterdag
Must see: The Black Keys, Pearl Jam, Midlake
Skip: Biffy Clyro, Kodaline, Imagine Dragons

Zondag
Must see: Interpol, Franz Ferdinand, Foals
Skip: Birdy, Passenger, Bastille

Wat mij trouwens plots te binnen schiet…<br>
Dat Soul Revue duurt 2uur en een half. Ik kan mij niet inbeelden dat ze dan in de Barn (ervanuitgaande dat ze in Klub C spelen) 2 uur en half niet laten optreden. Dat beteknt overlap, en dat is toch wel een mindere) Je moet maar is inbeelden dat je daar staat en in de tent naast je the opposites een luid feestje geven).

Oplossing: vroeger beginnen met dat optreden en/of extra naam op de Main om de dag gewoon vroeger te laten beginnen? om 13u ipv 14u ofzo).<br>
Want anders = kakafonie!

ik denk dat je Warpaint of London Grammer er nog wel tegenover kan zetten als je het geluid goed af stelt. Maar je hebt gelijk dat ze daar goed over na moeten gaan denk

Waarom zet iedereen Miles Kane op mainstage? Als ik het mij goed herinner stond hij vorig jaar op Pinkpop einde van de middag in de tent, en heeft hij sindsdien geen nieuw werk uitgebracht. Aangezien Pinkpopacts vaak wat lager staan op RW, vanwaar opeens deze enorme verhoging van zijn spot?

Waarom zet iedereen Miles Kane op mainstage? Als ik het mij goed herinner stond hij vorig jaar op Pinkpop einde van de middag in de tent, en heeft hij sindsdien geen nieuw werk uitgebracht. Aangezien Pinkpopacts vaak wat lager staan op RW, vanwaar opeens deze enorme verhoging van zijn spot?

Pinkpop zette ook QOTSA als afsluiter 3fm-stage, die zet Werchter ook als subheadliner. Zelfde met Arcade Fire dit jaar. Pinkpop programmeert wel vaker een beetje raar naar mijn idee.

Donderdag:
Must see: White Lies, Miles Kane, Dropkick Murphys
Skip: Milow, Valerie June, Placebo

Vrijdag:
Must see: Parov Stelar band, the Strypes, AM/the Subs
Skip: Ellie Goulding, Katy B, Crystal Fighters

Zaterdag:
Must see: Pearl Jam, Moderat, Black Keys
Skip: Haim, Imagine Dragons, Agnes Obel

Zondag:
Must see: Foals, Interpol, Reignwolf
Skip: Stromae, Angus & Julia Stone, Passenger

Ik zie enkele mensen Reignwolf trouwens op de Main zetten. Dat snap ik persoonlijk helemaal niet. Zeer kleine artiest t.o.v. andere artiesten die dag, en met die energie/muzieksoort veel geschikter in een tent...

Serieus? dat wordt een trieste vertoning dan... Die kerel krijgt net het voorvak vol waarschijnlijk, en dat met zo'n goeie muziek.

Serieus? dat wordt een trieste vertoning dan… Die kerel krijgt net het voorvak vol waarschijnlijk, en dat met zo’n goeie muziek.

klopt maar dat zag je met The Bots vorig jaar ook. Jammer maar anders zouden ze denk ik tent opener zijn dan is het ook nog heel rustig

Dat klopt, maar als je bijvoorbeeld vorig jaar Fidlar zag, opener van de Klub C: die stonden op het begin van de dag in een tent. DOor de sfeer die een tent meegeeft, kreeg ik meer het gevoel dat de tent halfvol stond, dan bijvoorbeeld vorig jaar bij Graveyard(vroege Main), dat de wei 90% leeg is. Voelt toch anders aan...

Donderdag:
Must see: Damon Albarn, Daptone Super Soul Revue, Robert Plant
Skip: Milow, Skrillex, The Opposites

Vrijdag:
Must see: Arctic Monkeys, The Subs, Eels
Skip: The 1975, Katy B, Sam Smith

Zaterdag:
Must see: Midlake, Moderat, The Black Keys
Skip: Kodaline, Imagine Dragons, Pixies

Zondag:
Must see: Foals, Interpol, Babyshambles
Skip: Kings of Leon, Chase and Status, Passenger

Dat klopt, maar als je bijvoorbeeld vorig jaar Fidlar zag, opener van de Klub C: die stonden op het begin van de dag in een tent. DOor de sfeer die een tent meegeeft, kreeg ik meer het gevoel dat de tent halfvol stond, dan bijvoorbeeld vorig jaar bij Graveyard(vroege Main), dat de wei 90% leeg is. Voelt toch anders aan…

Klopt zeker, het lijkt me als band ook niet heel fijn spelen. Meer mensen dan anders en het lijkt veel leger dan anders. Hopen dat die bron het fout had.

Donderdag:
Must see: Metallica, white lies, placbo
Skip: Milow, Miles Kane, Valerie June

Vrijdag:
Must see: Arctic Monkeys, Foster the people, Jack Johnson
Skip: The 1975, Eels, Sam Smith

Zaterdag:
Must see: Pearl Jam, Kodaline , The Black Keys
Skip: Agnes Obel, Imagine Dragons, Pixies

Zondag:
Must see: MGMT, Foals, Chase and Status
Skip: Interpol, Bastille , Passenger