Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
The Sore Losers zeiden gisteren in DWDD dat ze er niet zullen staan, jammer. Anderzijds wil ik eigenlijk geen Belgische acts meer in die laatste 15.

Juist wel toch, maar dat ging volgens mij niet over RW, maar over Boutique of Classic. Hij zei met een hele grote lach dat hij niets mocht zeggen en ook niet over The Stones. Er werd Werchter gezegd, maar ze bedoelden denk ik Boutique of Classic, want op Rock Werchter geloof ik niets van.

Geen idee of dit idee bij dit topic past.

Leuk idee om te noteren welke 3 bands je per dag per se wilt gaan zien en welke 3 absoluut niet?

Zal ik zelf beginnen

Donderdag:

Must see - London Grammar
- Damon Albarn
- Warpaint

Going to skip - Arsenal
- Metallica
- The Wombats

Friday:

Must see - Crystal Fighters
- Eels
- The Naked And Famous

Going to skip - Trixie Whitley
- The Subs
- Parov Stelar Band

Saturday:

Must see - The Black Keys
- Haim
- Pearl Jam

Going to skip - Imagine Dragons
- Melanie De Biasco
- Midlake

Sunday:

Must see - Angus And Julia Stone
- Reignwolf
- Babyshambles

Going to skip - Metronomy
- Passenger
- Stromae

Poeh hee. Zet die Franz Ferdinand maar gewoon als sub op zondag hoor. Wat een klasse en energie komt daar vanaf, kom net terug van Vorst Nationaal :). Wordt ook wel een schrijnend performanceverschil tussen Franz Ferdinand en Kings of Leon dan hehe.

Wat ik eigenlijk al de hele tijd roep, optreden op Lowlands was ook fantastisch!

Ik volg het topic al een hele tijd, en voel me nu dan eindelijk ook geroepen om te reageren. Ik snap namelijk niet zo waar de hoop van velen vandaan komt op nog (meer) grote namen. Als je kijkt hoe het programma er in mijn ogen uit komt ziet, dan zou er hooguit op de vrijdag nog wat mogelijk zijn. Voor de rest hebben we alle grote namen al. De kans op een act als The Prodigy na Kings of Leon en dan Chase and Status in de tent lijkt me zo goed als nihil. Aangezien Chase and Status mijns inziens te groot is voor de tent. Neemt niet weg, dat ik hoop dat ik ongelijk heb ;-).

Donderdag:
Mainstage: Skrillex, Metallica, Placebo, White Lies, Miles Kane, Dropkick Murphys, The Wombats
Klub C: Damon Albarn, Arsenal, Robert Plant, -, Warpaint, -, The Opposites
The Barn: Gesaffelstein, -, Milow, London Grammar, Daptone Super Soul Revue, Valerie June

Vrijdag:
Major Lazer, Arctic Monkeys, Foster the People, -, Crystal Fighters, -, -
Klub C: Ellie Goulding, Katy B, The Subs, Parov Stelar Band, Trixie Whitley, Sam Smith, George Ezra,
The Barn: Jack Johnson, Eels, Rodrigo y Gabriela, The 1975, The Naked and Famous, The Strypes

Zaterdag:
Mainstage: Pearl Jam, The Black Keys, Triggerfinger, Pixies, Imagine Dragons, Biffy Clyro, Kodaline
Klub C: Trentemøller, SBTRKT, Moderat, -, -, -, -
The Barn: -, Haim, Agnes Obel, Melanie de Biasio, Midlake, The Temperance Movement

Zondag:
Mainstage: Chase and Status, Kings of Leon, Interpol, Franz Ferdinand, Bastille, Babyshambles, Reignwolf
Klub C: Rudimental, MGMT, -, Foals, -, Metronomy, Parquet Courts
The Barn: Stromae, -, -, Passenger, Birdy, Angus and Julia Stone

Grootste twijfelaars vond ik persoonlijk Jack Johnson en Triggerfinger. Ik zou zeggen laat jullie licht erop schijnen, en vertel me of het een realistische weergave is van het programma of waarom je denkt van niet!

Poeh hee. Zet die Franz Ferdinand maar gewoon als sub op zondag hoor. Wat een klasse en energie komt daar vanaf, kom net terug van Vorst Nationaal :). Wordt ook wel een schrijnend performanceverschil tussen Franz Ferdinand en Kings of Leon dan hehe.

Komaan, dit kan je niet menen. Ik was gisteren ook in Vorst Nationaal. Als subheadliner moet je wel Vorst kunnen uitverkopen, wat helemaal niet het geval was gisteren. Live was het wel goed en die gasten geven zich 100%, maar muzikaal... mja, toch wat te veel hoempapa à la Kaiser Chiefs voor mij (al schat ik FF hoger in, dat zeker). Het kwaliteitsverschil met Kings of Leon is wel immens groot hoor. FF hoort te staan waar ze vorige keer op Rock Werchter stonden: rond 17 à 18u op mainstage.

Die zaterdag op de main gaat lijkt mij niet zo staan. Biffy Clyro, Imagine Dragons en Pixies gaa allemaal niet zo laag staan. Ik denk dat dit meer in de buurt komt:
Main: Pearl Jam, Black Keys, Biffy Clyro, Triggerfinger, - , Kodaline, Midlake
Klub C: Trentemoller, SBTRKT, Moderat, -, -, Agnes Obel, Melanie de Biasio
Barn: Pixies, Imagine Dragons, Haim, -, -, The Temperance Movement

Biffy Clyro en Triggerfinger kunnen ook ingewisseld worden, maar zo zou ik t het liefst zien ;)

Die zaterdag op de main gaat lijkt mij niet zo staan. Biffy Clyro, Imagine Dragons en Pixies gaa allemaal niet zo laag staan. Ik denk dat dit meer in de buurt komt:<br>
Main: Pearl Jam, Black Keys, Biffy Clyro, Triggerfinger, – , Kodaline, Midlake<br>
Klub C: Trentemoller, SBTRKT, Moderat, -, -, Agnes Obel, Melanie de Biasio<br>
Barn: Pixies, Imagine Dragons, Haim, -, -, The Temperance Movement

Biffy Clyro en Triggerfinger kunnen ook ingewisseld worden, maar zo zou ik t het liefst zien
icon_wink.gif

Temperance Movement is al bevestigd als opener op hoofdpodium ;) En Triggerfinger staat ongetwijfeld boven Biffy Clyro, misschien zelfs meerdere spots. In 2011 waren ze al de derde act van de dag en ondertussen is daar nog een nr 1-single bijgekomen. Ofwel Triggerfinger, ofwel Pixies vlak voor Black Keys, en de andere dan als headliner in de Barn.

Dan wisselen we die toch mooi om met Midlake ;)

Ik denk het ook, maar niet meerdere spots lijkt mij dan komt Biffy Clyro wel heel laag uit.

Ik heb eens een aanpassing gemaakt van die dagplanning van Iceman, waarbij ik trouw probeer te blijven aan de volgorde op de site:

Donderdag:
Mainstage: Skrillex, Metallica, Placebo, Robert Plant, x, Miles Kane, Dropkick Murphys
Klub C: Damon Albarn, x, Gesaffelstein, x, London Grammar, The Opposites, Valerie June
The Barn: Arsenal, White Lies, Milow, Warpaint, The Wombats, Daptone Super Soul Revue

Vrijdag:
Major Lazer, Arctic Monkeys, x, Ellie Goulding, Jack Johnson, Rodrigo Y Gabriela, The Strypes
Klub C: Katy B, The Subs, x, Parov Stelar Band, The 1975, Sam Smith, George Ezra
The Barn: Eels, Foster The People, Crystal Fighters, Trixie Whitley, The Naked and Famous, x

Zaterdag:
Mainstage: Pearl Jam, The Black Keys, Triggerfinger, Imagine Dragons, Biffy Clyro, Haim, The Temperance Movement
Klub C: x, Trentemøller, SBTRKT, Moderat, x, x, Melanie De Biasio
The Barn: Pixies, x, Agnes Obel, x, Kodaline, Midlake

Zondag:
Mainstage: Chase and Status, Kings of Leon, x, Franz Ferdinand, Bastille, Babyshambles, Reignwolf
Klub C: Rudimental, MGMT, Birdy, x, Angus and Julia Stone, Parquet Courts
The Barn: Stromae, Interpol, Foals, Passenger, x, Metronomy

Ik weet toch niet hoor, Pixies in een tent als headliner.

Op zaterdag zullen er veel mensen komen van rond de 40 jaar en meer. Uiteraard komen die voor Pearl Jam en Pixies. Hen dan laten kiezen tussen 1 van de 2 zou ik heel jammer vinden, ook voor mezelf by the way.

John Newman mag van de geruchtenlijst, die zit overmorgen in de eerste aankondiging van Pukkelpop.

De wereld draait door zegt net over the Rolling Stones: Ze komen naar pinkpop... en misschien naar werchter!
Ik ga duimen haha

Ik denk dat t zo iets zal worden. Ik weet niet meer wie deze eerder al gepost had, maar met een paar kleine aanpassingen zoals Opposites naar Main Stage denk ik dat hier wel een redelijk kloppend schema kan staan.

Ik weet niet echt wat ik met Milow aan moet dus die heb ik maar laten staan.
Pixies en Pearl Jam tegenover elkaar weet ik ook niet echt, maar omwisselen met Triggerfinger of Imagine Dragons heeft ook weinig zin dus ik hou t hierop.

Ik denk dat t zo iets zal worden. Ik weet niet meer wie deze eerder al gepost had, maar met een paar kleine aanpassingen zoals Opposites naar Main Stage denk ik dat hier wel een redelijk kloppend schema kan staan.

Ik weet niet echt wat ik met Milow aan moet dus die heb ik maar laten staan.<br>
Pixies en Pearl Jam tegenover elkaar weet ik ook niet echt, maar omwisselen met Triggerfinger of Imagine Dragons heeft ook weinig zin dus ik hou t hierop.

Ik hoop dat je ongelijk hebt ! Dan zou ik White Lies, Ellie Goulding, Katy B, Sam Smith, Rodrigo y Gabriela, Trentemøller, Black Keys / Imagine Dragons, Stromae, Foals,Triggerfinger, Kings of Leon & Birdy moeten missen, terwijl ik deze toch liefst zou willen zien...

Ik zie Bombay Bicycle Club bij leaks/zelfbevestigingen staan, heb ik iets gemist?

Zouden naar Werchter gehint hebben na hun concert in Brussel vorige week, dacht ik hier enkele dagen geleden gelezen te hebben.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>

Komaan, dit kan je niet menen. Ik was gisteren ook in Vorst Nationaal. Als subheadliner moet je wel Vorst kunnen uitverkopen, wat helemaal niet het geval was gisteren. Live was het wel goed en die gasten geven zich 100%, maar muzikaal… mja, toch wat te veel hoempapa à la Kaiser Chiefs voor mij (al schat ik FF hoger in, dat zeker). Het kwaliteitsverschil met Kings of Leon is wel immens groot hoor. FF hoort te staan waar ze vorige keer op Rock Werchter stonden: rond 17 à 18u op mainstage.

Neenee ik bedoel geen kwaliteitsverschil, maar een performanceverschil. Die heren van Franz Ferdinand komen veel beter voor de dag. En om na zo'n energieke show naar die poppen van KoL te gaan kijken lijkt me ook niet ideaal, dus misschien is dat dan weer niet zo slim. Qua populariteit zou Franz een plek onder sub moeten staan, maar ik denk dat ze het kwalitatief zeker aankunnen op te subben.

Is er een kans dat Bush en No Doubt komen? Ik weet dat ze nooit samen touren hoor, maar een van die bands zou al freaking awesome zijn. Bush is de beste grungeband die ik ooit live gezien heb en No Doubt lijkt mij heerlijk op Werchter

In verband met die gokken naar podiumindelingen. White Lies zal wel op de Main staan hoor. En ik geraak per dag meer overtuigd dat The opposites de Main Stage zullen openen. Dit lukt zonder problemen. Het zullen allesinds of zij, of the wombats zijn.

Ik had nog niet nagedacht over dat inderdaad veel volk zal komen voor Pixies EN Pearl Jam. Die kunnen ze dan inderdaad niet echt laten overlappen. Pixies voor Black Keys dan maar? :) Ik zou dit super vidnen!
Triggerfinger kan inderdaad gewoon de Barn headlinen, of voor de pixies, dat zou niet meer dan normaal zijn.

Users who are viewing this thread