Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Nee. De kosten zijn vele malen hoger. Scheelt toch wel als je een insider bent.
Geldt dat voor zowel kleine acts als de kanonnen? Want je zou denken dat een Springsteen bv er achter de streep meer aan overhoudt om stadionshows te doen dan festivaloptredens. Dat valt dus te overzien?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
Geldt dat voor zowel kleine acts als de kanonnen? Want je zou denken dat een Springsteen bv er achter de streep meer aan overhoudt om stadionshows te doen dan festivaloptredens. Dat valt dus te overzien?
Het is natuurlijk ook de hoeveelheid he. Doe eens zo'n stadiontour als Swift nu doet (dat is enorm duur), hoe meer je speelt, hoe meer het oplevert uiteraard. Maar vergis je niet in de kosten die ze maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Timmetje

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.023
4.994
Geldt dat voor zowel kleine acts als de kanonnen? Want je zou denken dat een Springsteen bv er achter de streep meer aan overhoudt om stadionshows te doen dan festivaloptredens. Dat valt dus te overzien?
Vooral voor de potentiële headliners. Rammstein en Swift moeten bijvoorbeeld 2 jaar touren om de kosten voor de productie (inclusief personeel) eruit te halen. Kleinere acts krijgen vaak een beter gage op festivals, vooral als ze onderdeel zijn van een package deal.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Timmetje

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
Nieuw dit jaar: pauze muziek? Op Stage 4. Draait een DJ ofzo, gezien het tijdschema. Nou nou
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.149
512
Het is natuurlijk ook de hoeveelheid he. Doe eens zo'n stadiontour als Swift nu doet (dat is enorm duur), hoe meer je speelt, hoe meer het oplevert uiteraard. Maar vergis je niet in de kosten die ze maken.
Uit Amerikaanse media :Beyoncé could rake in more than $2 billion from her "Renaissance" world tour, which kicked off this week and includes 57 shows, projections show. Taylor Swift, who is also touring this year, could similarly surpass the billion-dollar mark. The country-pop singer's 20-city nationwide "Eras" tour, with 52 shows, is expected to gross a whopping $1.6 billion, Forbes reported.
Daar blijft dus een aardige grijpstuiver over voor de dames met maar 52 / 57 shows, die komen zeker in de top 10 van meest lucratieve tours.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Onbegrijpelijk dat Trommelen Arctic Monkeys geen headliner voor pinkpop noemt. Zo ga je echt geen volwaardige 4de dag kunnen creëren.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.744
9.121
Uit Amerikaanse media :Beyoncé could rake in more than $2 billion from her "Renaissance" world tour, which kicked off this week and includes 57 shows, projections show. Taylor Swift, who is also touring this year, could similarly surpass the billion-dollar mark. The country-pop singer's 20-city nationwide "Eras" tour, with 52 shows, is expected to gross a whopping $1.6 billion, Forbes reported.
Daar blijft dus een aardige grijpstuiver over voor de dames met maar 52 / 57 shows, die komen zeker in de top 10 van meest lucratieve tours.

maar gaat dit om winst, of omzet. Want dat is wel een verschilletje. Kan me niet voorstellen dat iemand met een tour 2 miljard euro verdient. Dat is 4x zoveel als haar huidige net worth. Lijkt me niet realistisch.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Vooral voor de potentiële headliners. Rammstein en Swift moeten bijvoorbeeld 2 jaar touren om de kosten voor de productie (inclusief personeel) eruit te halen. Kleinere acts krijgen vaak een beter gage op festivals, vooral als ze onderdeel zijn van een package deal.
Van de info die ik heb klopt dit zeker niet voor artiesten zoals Taylor Swift en Beyoncé.

Daarnaast laten dit soort artikels ook anders zien:https://www.nme.com/news/music/beyo...ion-more-than-taylor-swifts-eras-tour-3441163
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
maar gaat dit om winst, of omzet. Want dat is wel een verschilletje. Kan me niet voorstellen dat iemand met een tour 2 miljard euro verdient. Dat is 4x zoveel als haar huidige net worth. Lijkt me niet realistisch.
Omzet natuurlijk. Maar dan nog blijft er genoeg over voor de artiest zelf. Ondanks de belachelijke kosten voor logistiek vandaag de dag , personeelskosten,etc

Iemand die me wijs wilt maken dat Beyoncé meer had verdient met een festivalshow tour geloof ik niet.

Kijk alleen al eens naar de prijzen van tickets voor de shows van Beyoncé en Taylor Swift. Ja Ticketmaster verdient ook belachelijk veel hieraan maar ook de dames houden genoeg over.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Het gaat hier om recordomzet voor deze tours. Nooit dat festivalshows in dat soort gevallen lucratiever zijn.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.023
4.994
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Maar jongen toch, dat zijn alleen de inkomsten. De productiekosten zijn net zo hoog en soms zelfs hoger. Zo'n Beyoncé neemt 30 tot 40 dansers mee, die alleen al 5000 tot 10.000 dollar pp per show krijgen (minimaal).
Dat schrijf ik net hierboven.
Plus die dansers moet je toch betalen of het nu een festivalshow is of een concert show.

Maar goed dat de productiekosten, kosten huur arena , dansers, overige crew, opbouw podium, design podium, beveiliging , vergunningen van elke show, etc die ze geeft meer kosten dan 2 miljard kan ik amper geloven.

Je wilt niet eens weten hoeveel inkomsten ze krijgen van de VIP bezoekers.

Dat Beyoncé amper iets zou overhouden na zo’n tour gelooft toch bijna niemand. Waarom zou ze het anders gaan doen?
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.023
4.994
Dat schrijf ik net hierboven.
Plus die dansers moet je toch betalen of het nu een festivalshow is of een concert show.

Maar goed dat de productiekosten, kosten huur arena , dansers, overige crew, opbouw podium, design podium, beveiliging , vergunningen van elke show, etc die ze geeft meer kosten dan 2 miljard kan ik amper geloven.

Je wilt niet eens weten hoeveel inkomsten ze krijgen van de VIP bezoekers.

Dat Beyoncé amper iets zou overhouden na zo’n tour gelooft toch bijna niemand. Waarom zou ze het anders gaan doen?
Daarom duurt zo'n tour ook altijd langer dan een jaar. Het is pas winstgevend na vaak minimaal een half jaar tot soms een jaar. Daarna is de omzet overigens wel astronomisch hoog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Maar dat is voor aftrek van de kosten.
Dan nog houd je genoeg over. Naast de luxe en vrijheid kiezen artiesten ook voor het geld dat het ze oplevert wanneer ze een stadion tour gaan doen.

Als je 45 euro voor een tote bag betaalt bij de Beyoncé shows waarvan ze een Primark kwaliteit hebben dan weet ik wel zeker dat je goed geld verdient.

Leuk boekje van de tour van een paar pagina’s kost je ook mooi 99 euro.

VIP ticket voor 1300 euro . Plekje vooraan het podium, een ventilator, tasje en een petje. Mooi verdient.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.744
9.121
Dan nog houd je genoeg over. Naast de luxe en vrijheid kiezen artiesten ook voor het geld dat het ze oplevert wanneer ze een stadion tour gaan doen.

Als je 45 euro voor een tote bag betaalt bij de Beyoncé shows waarvan ze een Primark kwaliteit hebben dan weet ik wel zeker dat je goed geld verdient.

Leuk boekje van de tour van een paar pagina’s kost je ook mooi 99 euro.

VIP ticket voor 1300 euro . Plekje vooraan het podium, een ventilator, tasje en een petje. Mooi verdient.

merch opbrengsten heb je ook wel op een festival natuurlijk, dat is niet exclusief voor een stadium tour. Zal misschien minder zijn doordat een festival ook een klein % neemt, maar toch.

Ze zullen ook wel veel besparen met wat ze bij een festivaltour mee moeten nemen. Dacht dat er een keer in het Graspop-topic voorbij kwam dat bijvoorbeeld vuurwerk als groot pakket door het festival wordt ingekocht, wat waarschijnlijk ook in kosten zal besparen, omdat zo'n festival dat waarschijnlijk wel in bulk met korting kan krijgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken