Behalve dat Dennis nou niet bepaald zuur is hier betreffende Pinkpop. Eerder regenboog-ijs met knettersuiker...Heerlijk. Pickle Rick for life.
Bij Pickle Dennis pleuren we zo'n roze Pinkpop hoedje op een augurk en zijn we klaar .
Behalve dat Dennis nou niet bepaald zuur is hier betreffende Pinkpop. Eerder regenboog-ijs met knettersuiker...Heerlijk. Pickle Rick for life.
Bij Pickle Dennis pleuren we zo'n roze Pinkpop hoedje op een augurk en zijn we klaar .
Voor mij hoeft een vierde dag ook niet. Drie dagen met een goede invulling van het programma is voldoende. De camping programma’s starten nu ook al op donderdag toch?Ik zie een 4e dag echt niet als iets positiefs.
Laat het gewoon 3 dagen zijn, maar met een stevig, solide, fatsoenlijk, sterk (nog meer termen nodig) programma, aankleding en ruimte op het terrein.
Ik hoef niet nog 2 bijna headliners en 14 baggernamen a la Nielson en dat soort zooi wat je op elk festivalletje ziet.
3 dagen met een sterke line-up in alle genres (ja ook dance/drum&bass/whatever), een verrassende undercard en een dubbele headliner achtige constructie tot 1:00 uur (headliner Zuid wat eerder laten beginnen en daarna op Noord een chemical Brothers/underworld achtig iets laten afsluiten).
Het feit dat Niall Horan en Tom Odell al vrij hoog geprogrammeerd staan dit jaar zegt genoeg over hoe Mojo momenteel Pinkpop ziet.. als afvalbak wat met stickers beplakt wordt in de vorm van nog enigszins wat grotere namen bovenin.. onderin is het inspiratieloos...
Eindtijd 01:00 zou wel een mooie aanvulling zijn.vind dat Trommelen de tijd wil rekken naar 1:00 best een goed idee.
en om dan de afsluiting Noord ook een volledige settijd van het eigen concert te geven. Heb je in feite 2 volwaardige concerten op 1 avond van 2 'headliners'. ipv de Noord afsluiters 1:15 en dan 2 uur de headliner.
vind wel sterk dat Rob Trommelen ook vast houdt aan het alleenrecht van de headliner, ondanks alle kritiek. Lijkt mij dat achter de schermen dit echt als voordeel blijkt.
"Andere muziek tegenover de headliner zetten? Dat zien we nog steeds niet zitten. Misschien een silent disco, maar wij hebben headliners die normaal gesproken negentig procent van de bezoekers wil zien. En artiesten vinden het ook niet leuk als er ergens anders nog een optreden bezig is waarvan het geluid misschien zelfs nog te horen is.”
Voor 2024 heeft Mojo al mooie wensen, benieuwd wat er van terecht kan komen, maar deze kunnen alvast voor Pinkpop 2024 de geruchten molen in (uitgaande van het interview)
- Foo Fighters (geprobeerd 2023, mikken ze op voor 2024)
- Billie Eilish (geprobeerd voor 2023)
- Muse (wil Trommelen graag nog hebben)
- Coldplay (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of ze nog wel op festivals willen spelen)
- Harry Styles (volgens Trommelen headliner voor de toekomst)
- The Weeknd (volgens Trommelen headliner voor de toekomst)
- Adele (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of het reëel is)
- U2 (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of het reëel is)
- Stromae (geprobeerd in 2023, maar tijdens Pinkpop in Parijs)
blijft mijn gok, ook na dit interview met Rob Trommelen, voor Pinkpop 2024 toch hangen op : Foo Fighters, Muse en Billie Eilish
De bands en artiesten waar wij naar luisteren zijn net zo schuldig.Het streven naar een 4e dag, wat een nieuws met Mojo als main-eventer!! En helemaal de timing van het brengen van dit nieuws als boeker. Niet gek, na het overwaaien van de nieuwste trend uit de VS (Dynamic Pricing)voor de event-industrie. De monopolypositie van deze malafide club (Ticketmaster/Live Nation) is nu wel geoptimaliseerd. Iedere muziekliefhebber en concert-/festivalorganisator zit nu definitief in de wurggreep van deze organisatie en zijn/haar ongelimiteerde hebzucht en expansiedrift. De zakken lopen zo wel helemaal vanzelf vol en over door de druk die er bij de gewone man op wordt gelegd
Zelf vind ik de gay avond op de camping van donderdagavond best gewaagd en opvallend?
Met de soort acts die Pinkpop voor dit jaar heeft geboekt, de drag Queen avond op donderdagavond lijkt het erop dat ze ook dit publiek nu wat meer naar Pinkpop lijken te trekken.
De artiesten Tove Lo, Dylan, Maisie Peters, P!nk , Ellie Goulding , Niall Horan en dan twee songfestival bandjes… Natuurlijk niet iedereen die op hetzelfde geslacht valt houdt perse van deze muziek. Maar bovenstaande artiesten hebben toch een grotere LGBT fan base.
Opvallende ontwikkeling vooral door de drag Queen avond nu op donderdag. Denk dat Pinkpop hiermee toch weer een nieuw soort publiek wilt aantrekken.
Haha ik zelf vind het totaal niet gewaagd vandaag de dag. Maar wel bij de Pinkpop camping? Als je een beetje snapt wat ik hierin bedoel….Een gayavond is anno 2023 gewaagd?
Al blijft het wel Pinkpop inderdaad en dan zijn archaïsche denkbeelden nooit ver weg.
Ja, ik snap het wel haha, Pinkpop kan nauwelijks progressieve dingen op haar contro schrijven. Overigens is het gayfeestje wel in het kleinste tentje qua campingentertainment.Haha ik zelf vind het totaal niet gewaagd vandaag de dag. Maar wel bij de Pinkpop camping? Als je een beetje snapt wat ik hierin bedoel….
Zal deze zelf ook zeker bezoeken
Min punt is wel dat trommelen je hoofd boeker is en hij lijkt wel minder van de muziekwereld te weten dan menig hier.
Ik hoop niet dat je echt denk dat die handvol forummers hier het veel beter zou doen. Dat is net zoiets als die 17 miljoen bondscoaches tijdens het WK...
Ik beweer ook niet dat ze het beter zouden doen dat is net zo als coachen je kunt misschien wel heel veel kennis hebben maar er zijn heel veel andere dingen die je ook moet hebben om een goeie coach te zijn en dat is het zelfde met een boeker voor festival je moet dingen van de muziekindustrie weten maar dat is niet het enige. het was inderdaad mis een beetje overdreven dat over die kennis maar hij maakt dan wel domme opmerkingen over actsIk hoop niet dat je echt denk dat die handvol forummers hier het veel beter zou doen. Dat is net zoiets als die 17 miljoen bondscoaches tijdens het WK...
Waarom 2018,2016 en 2015, 2014 beter verkochten is heel logisch. Veel betere headliners en beter programma in de breedte.eerst maar eens zien hoe 2023 gaat worden
hoe het 2024 gaat (of verdere jaren), hangt toch ook meer samen met de acts die ze kunnen binnenhalen en met name de headliners en de acts net onder de headliners.
dat gaat sowieso de eerste slag worden in de verkoop.
hoe 'goed' Mojo het doet zal je toch moeten weerspiegelen aan de verkoopcijfers.
voor dit jaar staat de teller op ca 56.100 a ca 57.000 per dag, zijn ca 88.600 unieke bezoekers over het weekend (dat aantal kan nog iets oplopen).
leuk feitje moment:
mocht je je overigens afvragen of dat een 'slecht' aantal is? nee, eigenlijk niet, althans kijkend naar een laatste 10 edities.
2023 - verwacht aantal unieke bezoekers ca 88.600
2022 - aantal unieke bezoekers 108.250
2019 - aantal unieke bezoekers 80.500
2018 - aantal unieke bezoekers 113.500
2017 - aantal unieke bezoekers 89.500
2016 - aantal unieke bezoekers 116.750
2015 - aantal unieke bezoekers 112.500
2014 - aantal unieke bezoekers 134.000
2013 - aantal unieke bezoekers 60.000
2012 - aantal unieke bezoekers 79.000
2011 - aantal unieke bezoekers 91.900
hiervan was overigens 2018, 2019 en 2022 op capaciteit 70.000 p dag, de andere op capaciteit 60.000 p dag.
je ziet wel dat qua aantal unieke bezoekers over het weekend 2023 het al beter doet dan 2019, 2013 en 2012.
ook te zien dat mogelijk het aantal unieke bezoekers met een paar duizend tickets verwijderd is van editie 2017 of misschien zelfs 2011.
misschien wel interressant om te kijken wat de edities van 2018, 2016, 2015 en 2014 hadden waardoor ze qua verkoop zo goed verliepen (en ik durf te zeggen dat de headliners hier wel een groot aandeel in hadden)
Daarnaast, met het aantal bezoekers in 2023 elke dag onder de 60.000 ook wel een noemenswaardig feitje, dat hadden enkel editie 2013 en 2019 ook geen enkele dag boven de 60.000 bezoekers, de overige edities vanaf 2006 hadden minstens 1 dag boven de 60.000 bezoekers. (edit: je kan dus zeggen dat Pinkpop 2023 het beter doet dan Pinkpop 2013 of 2019)
en wat betreft 80.000 per dag, dan zou Pinkpop echt wat qua indeling moeten doen voor wat betreft de drank-barren en de toiletten. want dat ging duidelijk met > 70.000 bezoekers al totaal niet goed.
(pakt de popcorn er bij)Waarom 2018,2016 en 2015, 2014 beter verkochten ... en beter programma in de breedte.
Tja is een kwestie van smaak en welke artiesten je wilt zien. Maar het randprogramma in combinatie met de headliners is de reden waarom mensen een kaartje kopen voor Pinkpop.(pakt de popcorn er bij)