Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Bekijk bijlage 4908Hetbtijdschema in de app is ook een draak zeg, veranderd elke dag van volgorde, stage 4 heeft een dubbele hoogte .. Schrecklich, zouden de oosterburen zeggen..
Wow ze beginnen wel heel vroeg dit jaar zeg…. Betekent toch dat ze willen gaan inzetten op een breder programma in de breedte. Ook omdat het campingtainment bij de stages van het terrein staan
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Ik beweer ook niet dat ze het beter zouden doen dat is net zo als coachen je kunt misschien wel heel veel kennis hebben maar er zijn heel veel andere dingen die je ook moet hebben om een goeie coach te zijn en dat is het zelfde met een boeker voor festival je moet dingen van de muziekindustrie weten maar dat is niet het enige. het was inderdaad mis een beetje overdreven dat over die kennis maar hij maakt dan wel domme opmerkingen over acts
Dat maakt hij zeker!

Ik denk echter wel dat er nogal wat facetten zijn die wij hier gemakshalve of uit onwetendheid vergeten.

De vergelijking met de draft door @Timmetje is dus ook terecht van een smiley voorzien. Zonder budget en een prijslijst van acts, en met een fictieve lege agenda, kun je al snel een geweldig affiche in elkaar zetten. De praktijk zal anders zijn. Al zouden velen hier waarschijnlijk graag een poging wagen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mart1234

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
Wow ze beginnen wel heel vroeg dit jaar zeg…. Betekent toch dat ze willen gaan inzetten op een breder programma in de breedte. Ook omdat het campingtainment bij de stages van het terrein staan
Breder programma? Is gewoon pauze muziek joh
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
3.006
4.073
Alles hangt ook samen met de inflatie, hoeveel andere concerten er worden aangeboden , hoeveel andere festivals er zijn rondom Pinkpop. In 2016 was de concurrentie nog niet zo groot als nu.

Beyoncé gedurende het Pinkpop weekend, Bruce Springsteen waarvan de tickets ook niet cheap waren , inflatie dus sommige mensen slaan dit jaar over en gaan liever op vakantie , etc . Denk dat je nooit een op een kan gaan vergelijken waarom de ene editie beter gaat dan de ander.

Laten we ook niet vergeten dat er vorig jaar heel veel bezoekers waren die tickets hebben gehouden en wss ook knal drang hadden om weer naar Pinkpop te kunnen gaan.

Ik zelf vind het opmerkelijk dat de vrijdag niet uitverkoopt omdat Boutique wel uitverkoopt en de stadions shows van P!nk ook heel goed verkopen. Terwijl het dagprogramma van die vrijdag gewoon sterk is.

Als Foo Fighters - Pearl Jam en X er stonden was het gewoon weer (nagenoeg) uitverkocht hoor
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Als Foo Fighters - Pearl Jam en X er stonden was het gewoon weer (nagenoeg) uitverkocht hoor
Denk ik ook. Ze zullen denk ik niet snel 2 namen bij elkaar zetten die al eerder samen 2/3 van de headliners vormden (FF en PJ was 2018, dus die zullen er niet snel beiden tegelijk staan de komende edities) maar als 2 van de 3 namen van dat kaliber zijn, dan loopt de kaartverkoop automatisch prima.

Pinkpop mag dan wel conservatief zijn, maar wellicht is dat deels ook omdat hun vaste fanschare dat ook is…
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Alles hangt ook samen met de inflatie, hoeveel andere concerten er worden aangeboden , hoeveel andere festivals er zijn rondom Pinkpop. In 2016 was de concurrentie nog niet zo groot als nu.

Beyoncé gedurende het Pinkpop weekend, Bruce Springsteen waarvan de tickets ook niet cheap waren , inflatie dus sommige mensen slaan dit jaar over en gaan liever op vakantie , etc . Denk dat je nooit een op een kan gaan vergelijken waarom de ene editie beter gaat dan de ander.

Laten we ook niet vergeten dat er vorig jaar heel veel bezoekers waren die tickets hebben gehouden en wss ook knal drang hadden om weer naar Pinkpop te kunnen gaan.

Ik zelf vind het opmerkelijk dat de vrijdag niet uitverkoopt omdat Boutique wel uitverkoopt en de stadions shows van P!nk ook heel goed verkopen. Terwijl het dagprogramma van die vrijdag gewoon sterk is.
Ik blijf erbij dat het niet uitverkoopt omdat het programma imo gewoon niet goed genoeg is. Het gebrekkige blokkenschema maakt het er helemaal niet beter op.

Inflatie geldt voor alles en iedereen en de meeste festivals en concerten verkopen strak uit.

Waarom naar Pinkpop als je voor minder geld P!nk op Boutique met een aantal van de PP namen kan zien?
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Ik blijf erbij dat het niet uitverkoopt omdat het programma imo gewoon niet goed genoeg is. Het gebrekkige blokkenschema maakt het er helemaal niet beter op.

Inflatie geldt voor alles en iedereen en de meeste festivals en concerten verkopen strak uit.

Waarom naar Pinkpop als je voor minder geld P!nk op Boutique met een aantal van de PP namen kan zien?
Omdat Boutique als totaalpakket je verder totaal niet trekt/interesseert?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Maar waarom zou je dan wel een dagkaart voor de Pinkpop vrijdag kopen? Met alleen het dagprogramma zonder de headliner boeiend te vinden lijkt het me een aardig duur ticket.

Dat maakt hij zeker!

Ik denk echter wel dat er nogal wat facetten zijn die wij hier gemakshalve of uit onwetendheid vergeten.

De vergelijking met de draft door @Timmetje is dus ook terecht van een smiley voorzien. Zonder budget en een prijslijst van acts, en met een fictieve lege agenda, kun je al snel een geweldig affiche in elkaar zetten. De praktijk zal anders zijn. Al zouden velen hier waarschijnlijk graag een poging wagen!
Dat was ook een grapje inderdaad.

Wel is het zo dat je het als bezoeker vanaf de zijlijn wel kan zien als iemand enigszins rare uitspraken doet, zoals Trommelen deed. Kan me oprecht niet voorstellen dat er ook maar iemand dit de beste PP lineup ooit vindt. Of op nog meer bezoekers zit te wachten. Of dat 90 procent het niet erg vindt dat er niks tegenover de headliner staat.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.419
2.773
Ik blijf erbij dat het niet uitverkoopt omdat het programma imo gewoon niet goed genoeg is. Het gebrekkige blokkenschema maakt het er helemaal niet beter op.

Inflatie geldt voor alles en iedereen en de meeste festivals en concerten verkopen strak uit.

Waarom naar Pinkpop als je voor minder geld P!nk op Boutique met een aantal van de PP namen kan zien?
Omdat je op Pinkpop The War On Drugs, Electric Callboy en Editors bij krijgt en Boutique op Pink na een grote meuk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en brutus257

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Ik blijf erbij dat het niet uitverkoopt omdat het programma imo gewoon niet goed genoeg is. Het gebrekkige blokkenschema maakt het er helemaal niet beter op.

Inflatie geldt voor alles en iedereen en de meeste festivals en concerten verkopen strak uit.

Waarom naar Pinkpop als je voor minder geld P!nk op Boutique met een aantal van de PP namen kan zien?
MINDER GELD? Het scheelt misschien een tientje. Golden circle ben je duurder uit en heb je bij Linkpop niet.

En de stadion shows zijn duurder qua ticketprijzen voor P!nk . Dus dat valt nog steeds niet samen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.538
2.044
eerst maar eens zien hoe 2023 gaat worden

hoe het 2024 gaat (of verdere jaren), hangt toch ook meer samen met de acts die ze kunnen binnenhalen en met name de headliners en de acts net onder de headliners.
dat gaat sowieso de eerste slag worden in de verkoop.
hoe 'goed' Mojo het doet zal je toch moeten weerspiegelen aan de verkoopcijfers.
voor dit jaar staat de teller op ca 56.100 a ca 57.000 per dag, zijn ca 88.600 unieke bezoekers over het weekend (dat aantal kan nog iets oplopen).

leuk feitje moment:
mocht je je overigens afvragen of dat een 'slecht' aantal is? nee, eigenlijk niet, althans kijkend naar een laatste 10 edities.
2023 - verwacht aantal unieke bezoekers ca 88.600
2022 - aantal unieke bezoekers 108.250
2019 - aantal unieke bezoekers 80.500
2018 - aantal unieke bezoekers 113.500
2017 - aantal unieke bezoekers 89.500
2016 - aantal unieke bezoekers 116.750
2015 - aantal unieke bezoekers 112.500
2014 - aantal unieke bezoekers 134.000
2013 - aantal unieke bezoekers 60.000
2012 - aantal unieke bezoekers 79.000
2011 - aantal unieke bezoekers 91.900
hiervan was overigens 2018, 2019 en 2022 op capaciteit 70.000 p dag, de andere op capaciteit 60.000 p dag.
je ziet wel dat qua aantal unieke bezoekers over het weekend 2023 het al beter doet dan 2019, 2013 en 2012.
ook te zien dat mogelijk het aantal unieke bezoekers met een paar duizend tickets verwijderd is van editie 2017 of misschien zelfs 2011.
misschien wel interressant om te kijken wat de edities van 2018, 2016, 2015 en 2014 hadden waardoor ze qua verkoop zo goed verliepen (en ik durf te zeggen dat de headliners hier wel een groot aandeel in hadden)
Daarnaast, met het aantal bezoekers in 2023 elke dag onder de 60.000 ook wel een noemenswaardig feitje, dat hadden enkel editie 2013 en 2019 ook geen enkele dag boven de 60.000 bezoekers, de overige edities vanaf 2006 hadden minstens 1 dag boven de 60.000 bezoekers. (edit: je kan dus zeggen dat Pinkpop 2023 het beter doet dan Pinkpop 2013 of 2019)

en wat betreft 80.000 per dag, dan zou Pinkpop echt wat qua indeling moeten doen voor wat betreft de drank-barren en de toiletten. want dat ging duidelijk met > 70.000 bezoekers al totaal niet goed.

Als ik het interview met Rob Trommelen goed lees, dan hebben ze 60.000 mensen per dag nodig. Daar zitten ze nu 3000 onder. Dat scheelt toch gauw een miljoen aan ticket inkomsten. Los nog van catering omzet. Dat lijkt me toch niet zo heel gunstig voor Pinkpop…. Allemaal leuk en aardig die unieke bezoekers; de organisatie zal toch vooral geïnteresseerd zijn in de getallen onder de streep.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
564
294
vind dat Trommelen de tijd wil rekken naar 1:00 best een goed idee.
en om dan de afsluiting Noord ook een volledige settijd van het eigen concert te geven. Heb je in feite 2 volwaardige concerten op 1 avond van 2 'headliners'. ipv de Noord afsluiters 1:15 en dan 2 uur de headliner.

vind wel sterk dat Rob Trommelen ook vast houdt aan het alleenrecht van de headliner, ondanks alle kritiek. Lijkt mij dat achter de schermen dit echt als voordeel blijkt.
"Andere muziek tegenover de headliner zetten? Dat zien we nog steeds niet zitten. Misschien een silent disco, maar wij hebben headliners die normaal gesproken negentig procent van de bezoekers wil zien. En artiesten vinden het ook niet leuk als er ergens anders nog een optreden bezig is waarvan het geluid misschien zelfs nog te horen is.”

Voor 2024 heeft Mojo al mooie wensen, benieuwd wat er van terecht kan komen, maar deze kunnen alvast voor Pinkpop 2024 de geruchten molen in (uitgaande van het interview)
- Foo Fighters (geprobeerd 2023, mikken ze op voor 2024)
- Billie Eilish (geprobeerd voor 2023)
- Muse (wil Trommelen graag nog hebben)
- Coldplay (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of ze nog wel op festivals willen spelen)
- Harry Styles (volgens Trommelen headliner voor de toekomst)
- The Weeknd (volgens Trommelen headliner voor de toekomst)
- Adele (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of het reëel is)
- U2 (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of het reëel is)
- Stromae (geprobeerd in 2023, maar tijdens Pinkpop in Parijs)

blijft mijn gok, ook na dit interview met Rob Trommelen, voor Pinkpop 2024 toch hangen op : Foo Fighters, Muse en Billie Eilish
Foo fighters, Billie Eilish, Muse, U2 Stromae. Kan toch sws als headliner.
The weekend trouwens ook
Harry Styles is indd denk ik toekomst nog te vroeg denk ik.


Adele zie ik niet voor me op Pinkpop in elk geval. Coldplay kan er zeker staan, maar hoorde laatst dat ze zouden stoppen want Chris wilde iets anders gaan doen🤷.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken