Pinkpop 2023

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Ik zie een 4e dag echt niet als iets positiefs.
Laat het gewoon 3 dagen zijn, maar met een stevig, solide, fatsoenlijk, sterk (nog meer termen nodig) programma, aankleding en ruimte op het terrein.
Ik hoef niet nog 2 bijna headliners en 14 baggernamen a la Nielson en dat soort zooi wat je op elk festivalletje ziet.
3 dagen met een sterke line-up in alle genres (ja ook dance/drum&bass/whatever), een verrassende undercard en een dubbele headliner achtige constructie tot 1:00 uur (headliner Zuid wat eerder laten beginnen en daarna op Noord een chemical Brothers/underworld achtig iets laten afsluiten).

Het feit dat Niall Horan en Tom Odell al vrij hoog geprogrammeerd staan dit jaar zegt genoeg over hoe Mojo momenteel Pinkpop ziet.. als afvalbak wat met stickers beplakt wordt in de vorm van nog enigszins wat grotere namen bovenin.. onderin is het inspiratieloos...
 
12 nov 2016
704
453
merch opbrengsten heb je ook wel op een festival natuurlijk, dat is niet exclusief voor een stadium tour. Zal misschien minder zijn doordat een festival ook een klein % neemt, maar toch.

Ze zullen ook wel veel besparen met wat ze bij een festivaltour mee moeten nemen. Dacht dat er een keer in het Graspop-topic voorbij kwam dat bijvoorbeeld vuurwerk als groot pakket door het festival wordt ingekocht, wat waarschijnlijk ook in kosten zal besparen, omdat zo'n festival dat waarschijnlijk wel in bulk met korting kan krijgen.
Concertorganisatoren als Live Nation vragen in sommige markten ook een deel van de horeca- en parkeeropbrengst, of vangen dat 100% als de concertlocatie tot hun eigendom behoort. Zo wordt het voor hen lucratief, terwijl de mega-ster het overgrote merendeel van de ticketopbrengst krijgt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

colette283

Dagopener
13 sep 2022
564
294
Vraag over de camping,hoe groot en wat voor een tentje hebben jullie?
We zoeken namelijk een nieuwe voor het geval we toch overwegen op de camping te verblijven maar wel een dat we er ook nog iets aan hebben op bijvoorbeeld een camping als extra slaapplek voor de kinderen. Maar heb geen idee hoe groot z'n tent mag zijn op de festival camping🤷

Ik ga zelf al jaren naar Pinkpop maar eigenlijk nooit op de camping. Maar overwegen nu toch om op de camping te verblijven.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
3.006
4.073
Vraag over de camping,hoe groot en wat voor een tentje hebben jullie?
We zoeken namelijk een nieuwe voor het geval we toch overwegen op de camping te verblijven maar wel een dat we er ook nog iets aan hebben op bijvoorbeeld een camping als extra slaapplek voor de kinderen. Maar heb geen idee hoe groot z'n tent mag zijn op de festival camping🤷

Ik ga zelf al jaren naar Pinkpop maar eigenlijk nooit op de camping. Maar overwegen nu toch om op de camping te verblijven.
Dat controleert niemand.
Mijn vriendin en ik hadden een best grote tent mee, met 2 slaapgedeeltes aan de achterkant, middenstuk en zitdeel voor.
Met een vriendengroep was dat ook wel handig want als je zo'n 1persoonstentje hebt kan je bijna geen spullen kwijt, die konden mooi in onze.
Bij slecht weer konden we even klaverjassen en eten etc. in het midden en/of zitdeel. Was prima
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
692
811
Vraag over de camping,hoe groot en wat voor een tentje hebben jullie?
We zoeken namelijk een nieuwe voor het geval we toch overwegen op de camping te verblijven maar wel een dat we er ook nog iets aan hebben op bijvoorbeeld een camping als extra slaapplek voor de kinderen. Maar heb geen idee hoe groot z'n tent mag zijn op de festival camping🤷

Ik ga zelf al jaren naar Pinkpop maar eigenlijk nooit op de camping. Maar overwegen nu toch om op de camping te verblijven.
Wij gaan met z'n 2-en altijd met 'n 4 persoonstent zodat je ook genoeg plek hebt voor je spullen.
Zo'n verduisterende tent is ook ideaal.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.212
510
Met vrienden vaker een grote tent met middencompartiment waarin je kunt staan en drie aparte slaapcabines op gezet. Grootte van de tent wordt niet op gelet, het is alleen zaak om een ruime plek te vinden waar je deze op kunt zetten. Beetje op tijd op de camping arriveren is dan het devies.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.149
512
Iemand een idee wat het break even point is voor editie 2023?
Volgens het stuk gisteren in de Limburger dus 60000 kaarten per dag ( dat wordt dan deze editie rode cijfers ?? ).Dan zal dus de catering dit moeten aanvullen cq moeten zorgen voor dat stukje winst volgens Niek Murray / vorig jaar. Verder het hele artikel nog eens gelezen blijf toch glimlachen hoe meneer Trommelen denkt hoe de toekomst van PP er uit gaat / moeten zien. Er zal zeker iets moeten gaan veranderen maar of een 4e dag de oplossing is en 80000 bezoekers ( als haringen in een ton ) daar heb ik zo mijn bedenkingen over. Maar eerst eens editie 2023 beleven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Volgens het stuk gisteren in de Limburger dus 60000 kaarten per dag ( dat wordt dan deze editie rode cijfers ?? ).Dan zal dus de catering dit moeten aanvullen cq moeten zorgen voor dat stukje winst volgens Niek Murray / vorig jaar. Verder het hele artikel nog eens gelezen blijf toch glimlachen hoe meneer Trommelen denkt hoe de toekomst van PP er uit gaat / moeten zien. Er zal zeker iets moeten gaan veranderen maar of een 4e dag de oplossing is en 80000 bezoekers ( als haringen in een ton ) daar heb ik zo mijn bedenkingen over. Maar eerst eens editie 2023 beleven.
en toch, die 60.000 betwijfel ik.
over het concert van GnR zei Trommelen nog dat er 55.000 nodig was.

en ook dat vind ik al een vrij fors aantal voor een terrein dat met 70.000 al overvol is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
vind dat Trommelen de tijd wil rekken naar 1:00 best een goed idee.
en om dan de afsluiting Noord ook een volledige settijd van het eigen concert te geven. Heb je in feite 2 volwaardige concerten op 1 avond van 2 'headliners'. ipv de Noord afsluiters 1:15 en dan 2 uur de headliner.

vind wel sterk dat Rob Trommelen ook vast houdt aan het alleenrecht van de headliner, ondanks alle kritiek. Lijkt mij dat achter de schermen dit echt als voordeel blijkt.
"Andere muziek tegenover de headliner zetten? Dat zien we nog steeds niet zitten. Misschien een silent disco, maar wij hebben headliners die normaal gesproken negentig procent van de bezoekers wil zien. En artiesten vinden het ook niet leuk als er ergens anders nog een optreden bezig is waarvan het geluid misschien zelfs nog te horen is.”

Voor 2024 heeft Mojo al mooie wensen, benieuwd wat er van terecht kan komen, maar deze kunnen alvast voor Pinkpop 2024 de geruchten molen in (uitgaande van het interview)
- Foo Fighters (geprobeerd 2023, mikken ze op voor 2024)
- Billie Eilish (geprobeerd voor 2023)
- Muse (wil Trommelen graag nog hebben)
- Coldplay (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of ze nog wel op festivals willen spelen)
- Harry Styles (volgens Trommelen headliner voor de toekomst)
- The Weeknd (volgens Trommelen headliner voor de toekomst)
- Adele (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of het reëel is)
- U2 (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of het reëel is)
- Stromae (geprobeerd in 2023, maar tijdens Pinkpop in Parijs)

blijft mijn gok, ook na dit interview met Rob Trommelen, voor Pinkpop 2024 toch hangen op : Foo Fighters, Muse en Billie Eilish
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
vind wel sterk dat Rob Trommelen ook vast houdt aan het alleenrecht van de headliner, ondanks alle kritiek. Lijkt mij dat achter de schermen dit echt als voordeel blijkt.
"Andere muziek tegenover de headliner zetten? Dat zien we nog steeds niet zitten. Misschien een silent disco, maar wij hebben headliners die normaal gesproken negentig procent van de bezoekers wil zien. En artiesten vinden het ook niet leuk als er ergens anders nog een optreden bezig is waarvan het geluid misschien zelfs nog te horen is.”
Waarom hebben ze er op andere festivals dan geen moeite mee? Of overdag?

Negentig procent van alle bezoekers wil alle headliners zien lijkt me ook echt sterk.

Ik vraag me af op welke manier het achter de schermen een voordeel kan zijn. Het is niet perse zo dat ze vaak headliners binnenhalen die andere festivals niet hebben toch?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
3.006
4.073
Waarom hebben ze er op andere festivals dan geen moeite mee? Of overdag?

Negentig procent van alle bezoekers wil alle headliners zien lijkt me ook echt sterk.

Ik vraag me af op welke manier het achter de schermen een voordeel kan zijn. Het is niet perse zo dat ze vaak headliners binnenhalen die andere festivals niet hebben toch?
We zijn toch lekker aan het vergelijken met Werchter de laatste tijd, je ziet daar behoorlijk veel problemen met headliners strikken omdat er tegelijkertijd wat speelt... not. Wat een bullshit
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
85
41
vind dat Trommelen de tijd wil rekken naar 1:00 best een goed idee.
en om dan de afsluiting Noord ook een volledige settijd van het eigen concert te geven. Heb je in feite 2 volwaardige concerten op 1 avond van 2 'headliners'. ipv de Noord afsluiters 1:15 en dan 2 uur de headliner.

vind wel sterk dat Rob Trommelen ook vast houdt aan het alleenrecht van de headliner, ondanks alle kritiek. Lijkt mij dat achter de schermen dit echt als voordeel blijkt.
"Andere muziek tegenover de headliner zetten? Dat zien we nog steeds niet zitten. Misschien een silent disco, maar wij hebben headliners die normaal gesproken negentig procent van de bezoekers wil zien. En artiesten vinden het ook niet leuk als er ergens anders nog een optreden bezig is waarvan het geluid misschien zelfs nog te horen is.”

Voor 2024 heeft Mojo al mooie wensen, benieuwd wat er van terecht kan komen, maar deze kunnen alvast voor Pinkpop 2024 de geruchten molen in (uitgaande van het interview)
- Foo Fighters (geprobeerd 2023, mikken ze op voor 2024)
- Billie Eilish (geprobeerd voor 2023)
- Muse (wil Trommelen graag nog hebben)
- Coldplay (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of ze nog wel op festivals willen spelen)
- Harry Styles (volgens Trommelen headliner voor de toekomst)
- The Weeknd (volgens Trommelen headliner voor de toekomst)
- Adele (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of het reëel is)
- U2 (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of het reëel is)
- Stromae (geprobeerd in 2023, maar tijdens Pinkpop in Parijs)

blijft mijn gok, ook na dit interview met Rob Trommelen, voor Pinkpop 2024 toch hangen op : Foo Fighters, Muse en Billie Eilish
Ik denk dat je Coldplay al af kan schrijven. Die touren tegenwoordig alleen 'klimaatneutraal', dus denk niet dat ze ooit nog festivals gaan doen.
Adele doet sowieso geen festivals, ze treedt liever binnen op in zalen, dus denk niet dat ze overgehaald kan worden om Pinkpop aan te doen en ze tourt volgens mij niet eens meer.
Stromae zijn ze blij dat ze deze niet hebben kunnen krijgen, gezien zijn tour geannuleerd is vanwege zijn gezondheid. Lijkt me niet dat ze gaan proberen hem alsnog volgend jaar te krijgen gezien hem boeken vanwege zijn gezondheid een hele grote risico is.

Foo Fighters en Billie Eilish zouden zelfs al een zekerheidje kunnen zijn. Ik bedoel dit jaar is het niet gelukt, dan hebben ze vast en zeker al afspraken gemaakt voor volgend jaar, zeker nu Foo Fighters weer gaat touren of niet soms? Al kunnen we denk ik ook Green Day toevoegen, die touren altijd wel, toch? En ze zijn voor het laatst in 2017 langs geweest.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.981
5.544
vind dat Trommelen de tijd wil rekken naar 1:00 best een goed idee.
en om dan de afsluiting Noord ook een volledige settijd van het eigen concert te geven. Heb je in feite 2 volwaardige concerten op 1 avond van 2 'headliners'. ipv de Noord afsluiters 1:15 en dan 2 uur de headliner.

vind wel sterk dat Rob Trommelen ook vast houdt aan het alleenrecht van de headliner, ondanks alle kritiek. Lijkt mij dat achter de schermen dit echt als voordeel blijkt.
"Andere muziek tegenover de headliner zetten? Dat zien we nog steeds niet zitten. Misschien een silent disco, maar wij hebben headliners die normaal gesproken negentig procent van de bezoekers wil zien. En artiesten vinden het ook niet leuk als er ergens anders nog een optreden bezig is waarvan het geluid misschien zelfs nog te horen is.”

Voor 2024 heeft Mojo al mooie wensen, benieuwd wat er van terecht kan komen, maar deze kunnen alvast voor Pinkpop 2024 de geruchten molen in (uitgaande van het interview)
- Foo Fighters (geprobeerd 2023, mikken ze op voor 2024)
- Billie Eilish (geprobeerd voor 2023)
- Muse (wil Trommelen graag nog hebben)
- Coldplay (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of ze nog wel op festivals willen spelen)
- Harry Styles (volgens Trommelen headliner voor de toekomst)
- The Weeknd (volgens Trommelen headliner voor de toekomst)
- Adele (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of het reëel is)
- U2 (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of het reëel is)
- Stromae (geprobeerd in 2023, maar tijdens Pinkpop in Parijs)

blijft mijn gok, ook na dit interview met Rob Trommelen, voor Pinkpop 2024 toch hangen op : Foo Fighters, Muse en Billie Eilish

Zelfs al zou de uitspraak dat 90% de headliner wil zien, waar zijn (wat volgens mij never nooit het geval is). Dan kun je toch voor die andere vijf,- zes- of zevenduizend bezoekers wel iets doen, niet?

Dat Pinkpop dit halsstarrig blijft volhouden heeft niks te maken met een signature move, maar is gewoon extreem achterhaald.
 
Laatst bewerkt:

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
vind dat Trommelen de tijd wil rekken naar 1:00 best een goed idee.
en om dan de afsluiting Noord ook een volledige settijd van het eigen concert te geven. Heb je in feite 2 volwaardige concerten op 1 avond van 2 'headliners'. ipv de Noord afsluiters 1:15 en dan 2 uur de headliner.

vind wel sterk dat Rob Trommelen ook vast houdt aan het alleenrecht van de headliner, ondanks alle kritiek. Lijkt mij dat achter de schermen dit echt als voordeel blijkt.
"Andere muziek tegenover de headliner zetten? Dat zien we nog steeds niet zitten. Misschien een silent disco, maar wij hebben headliners die normaal gesproken negentig procent van de bezoekers wil zien. En artiesten vinden het ook niet leuk als er ergens anders nog een optreden bezig is waarvan het geluid misschien zelfs nog te horen is.”

Voor 2024 heeft Mojo al mooie wensen, benieuwd wat er van terecht kan komen, maar deze kunnen alvast voor Pinkpop 2024 de geruchten molen in (uitgaande van het interview)
- Foo Fighters (geprobeerd 2023, mikken ze op voor 2024)
- Billie Eilish (geprobeerd voor 2023)
- Muse (wil Trommelen graag nog hebben)
- Coldplay (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of ze nog wel op festivals willen spelen)
- Harry Styles (volgens Trommelen headliner voor de toekomst)
- The Weeknd (volgens Trommelen headliner voor de toekomst)
- Adele (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of het reëel is)
- U2 (zou Trommelen willen, maar vraagt zich af of het reëel is)
- Stromae (geprobeerd in 2023, maar tijdens Pinkpop in Parijs)

blijft mijn gok, ook na dit interview met Rob Trommelen, voor Pinkpop 2024 toch hangen op : Foo Fighters, Muse en Billie Eilish
Ik heb thuis een berg stront liggen, kun je daar toevallig ook goud van maken?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
060520190101_127487POT-1_360x360_2.png
 
  • Haha
Waarderingen: Bassie78

neus

Dagopener
16 mrt 2019
657
376
80.000 man... als die man dan ook eens zou uitleggen hoe dan?...
Ik ga al meer dan 10 jaar maar dat zou voor mij een van de enige redenen kunnen zijn om niet meer te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Gebruikers die dit onderwerp bekijken