Pinkpop 2023

brutus257

Dagopener
20 nov 2013
501
211
Historisch gezien wel, maar check de streamzzz
Dit is toch een generatie dingetje? Rolling Stones of Drake.. laatst genoemde zal veel meer streams hebben daar kan je toch niet op selecteren? Ik zelf ben een groot vinyl verzamelaar ik stream weinig en zal niet een uitzondering zijn!
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Godsamme zeg, wie kan een arts optrommelen voor die Trommelen?
Wat staat die man ver verwijderd van het festival, maar ook van de wereld an sich.

Ok, tot 1 uur door om zo een dubbele headline spot te creëren, prima, maar de rest van zijn uitspraken maken van Jan Smeets een guru.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en Oasiss

brutus257

Dagopener
20 nov 2013
501
211
Tja… om maar wat festival namen te noemen…
Dua Lipa, Miley Cyrus…

Of die touren…
Lana del Rey, Bon Iver, Sigur Ros , The 1975 , Fred Again, Fever Ray , Slowthai , Yungblud, Stormzy, Sam Fender , King Princess

Ik mis dit soort namen bij Pinkpop. Oké een deel gaat naar DTRH of BKS maar blijft nog genoeg over voor Pinkpop.

In plaats daarvan kom je met een Gayle waarvan de TikTok trend nu voorbij is , een Nielson en Direct die je ook op het bevrijdingsfestival ziet en zo kan ik nog wel even doorgaan. Just don’t get it!!

Natuurlijk moet het ook qua tour passen maar dan nog. Mis sinds 2017 kwaliteitinjecties in de line-up. Maar das mijn persoonlijke mening.

Stonden wel allemaal eerder op andere festivals.
Makelijk om dan Nielson en Direct te noemen (al vind ik de laatse meer dan terecht en zeker verdiend)
Van de 62 namen..
Aantal namen die je noemt zijn kortgeleden ook nog geweest en ook niet groots ontvangen!

Eindeloze discussie.. voor mij zou ik graag een Blackberry Smoke, blink182, Five finger death punch,
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
632
304
Tja… om maar wat festival namen te noemen…
Dua Lipa, Miley Cyrus…

Of die touren…
Lana del Rey, Bon Iver, Sigur Ros , The 1975 , Fred Again, Fever Ray , Slowthai , Yungblud, Stormzy, Sam Fender , King Princess

Ik mis dit soort namen bij Pinkpop. Oké een deel gaat naar DTRH of BKS maar blijft nog genoeg over voor Pinkpop.

In plaats daarvan kom je met een Gayle waarvan de TikTok trend nu voorbij is , een Nielson en Direct die je ook op het bevrijdingsfestival ziet en zo kan ik nog wel even doorgaan. Just don’t get it!!

Natuurlijk moet het ook qua tour passen maar dan nog. Mis sinds 2017 kwaliteitinjecties in de line-up. Maar das mijn persoonlijke mening.

Stonden wel allemaal eerder op andere festivals.

Veel van die namen zijn wat alternatiever van aard en passen daarom veel beter op andere festivals dan Pinkpop. Daar is toch niets mis mee? Je kunt zeggen wat je wilt over de line-up van dit jaar, maar ze proberen wel echt wat nieuwe en relevante acts te boeken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Veel van die namen zijn wat alternatiever van aard en passen daarom veel beter op andere festivals dan Pinkpop. Daar is toch niets mis mee? Je kunt zeggen wat je wilt over de line-up van dit jaar, maar ze proberen wel echt wat nieuwe en relevante acts te boeken.
Bon Iver misschien maar de rest van dat rijtje zou prima moeten passen imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover en Oasiss

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Veel van die namen zijn wat alternatiever van aard en passen daarom veel beter op andere festivals dan Pinkpop. Daar is toch niets mis mee? Je kunt zeggen wat je wilt over de line-up van dit jaar, maar ze proberen wel echt wat nieuwe en relevante acts te boeken.
Als al deze namen als alternatief wordt bestempeld kunnen we dus zeggen dat vrijwel bijna alle nieuwere bandjes met wat kwaliteits injectie te alternatief zijn? Oei…
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.149
512
Het klopt inderdaad dat festivals financieel lucratiever zijn. Toch kiezen met name de stadionacts bewust niet voor festivals. Dat betekent dat er ongetwijfeld nadelen zitten aan een festivaloptreden. Wellicht meer risico's/onzekerheden en/of minder luxe backstage?
Denk toch dat de stadions/arena tours van de dames Beyonce / Swift en the Boss lucratiever zullen zijn dan festivals ondanks hun mega producties.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Denk toch dat de stadions/arena tours van de dames Beyonce / Swift en the Boss lucratiever zullen zijn dan festivals ondanks hun mega producties.
Tuurlijk…..veel lucratiever!! Daar hoef je geen insider voor te zijn. Kijk naar de prijs van tickets, capaciteit, etc
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
nog een positieve kanttekening uit het artikel, wat betreft een vierde dag:
"Het liefst hadden we toen Neil Young de donderdag laten afsluiten, speciaal voor Jan. Maar ja, die toerde niet. Alles stortte in elkaar. Maar het idee voor die donderdag leeft nog steeds. We hoeven ook niet meteen uit te verkopen, we kunnen de boel wel alvast wat opleuken. Met een camping op de donderdag bijvoorbeeld. Bij Lowlands werkt dat ook goed. Feesttent erbij, wat dj’s. En iedereen snapt dat als je zo begint je vijf of zes jaar later toch met een volwaardige extra dag zit. We gaan eens goed nadenken hoe we dit in Landgraaf kunnen doen.”
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.149
512
nog een positieve kanttekening uit het artikel, wat betreft een vierde dag:
"Het liefst hadden we toen Neil Young de donderdag laten afsluiten, speciaal voor Jan. Maar ja, die toerde niet. Alles stortte in elkaar. Maar het idee voor die donderdag leeft nog steeds. We hoeven ook niet meteen uit te verkopen, we kunnen de boel wel alvast wat opleuken. Met een camping op de donderdag bijvoorbeeld. Bij Lowlands werkt dat ook goed. Feesttent erbij, wat dj’s. En iedereen snapt dat als je zo begint je vijf of zes jaar later toch met een volwaardige extra dag zit. We gaan eens goed nadenken hoe we dit in Landgraaf kunnen doen.”
Neil Young was wel eind juni/juli in Europa dus met misschien wat meer $/€ had het wel gekund maar ik denk niet dat het PP publiek hier echt naar uitkeek.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.981
5.544
nog een positieve kanttekening uit het artikel, wat betreft een vierde dag:
"Het liefst hadden we toen Neil Young de donderdag laten afsluiten, speciaal voor Jan. Maar ja, die toerde niet. Alles stortte in elkaar. Maar het idee voor die donderdag leeft nog steeds. We hoeven ook niet meteen uit te verkopen, we kunnen de boel wel alvast wat opleuken. Met een camping op de donderdag bijvoorbeeld. Bij Lowlands werkt dat ook goed. Feesttent erbij, wat dj’s. En iedereen snapt dat als je zo begint je vijf of zes jaar later toch met een volwaardige extra dag zit. We gaan eens goed nadenken hoe we dit in Landgraaf kunnen doen.”

"We gaan eens goed nadenken hoe we dit in Landgraaf kunnen doen."

Oprecht benieuwd hoe deze denktank eruitziet. Kan niet anders dan vermakelijk zijn.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
Vraag me vooral af wat zo moeilijk is, je hebt op een uur rijden een festival liggen waarbij je volgensmij vrij simpel kan zien hoe het ook kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.981
5.544
Vraag me vooral af wat zo moeilijk is, je hebt op een uur rijden een festival liggen waarbij je volgensmij vrij simpel kan zien hoe het ook kan.

Ja, dat was ook mijn punt eigenlijk. Je hoeft hier geen meesterbrein op los te laten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.418
14.169
Vraag me vooral af wat zo moeilijk is, je hebt op een uur rijden een festival liggen waarbij je volgensmij vrij simpel kan zien hoe het ook kan.
Voor mijn gevoel is Megaland alleen wel kleiner dan de Werchterse weide, wat het op zich nog wel een uitdaging maakt qua het fameuze 'soundbleed' waar het al eerder over ging. Tuurlijk, qua programma moet je kijken naar Werchter, maar dat vraagt ook een cultuuromslag van het publiek, wat jaren (en dan denk ik nog wel meer dan vijf) gaat duren. Vraag is ook of je dat wel moet willen. Desondanks denk ik dat die omslag vanzelf wel komt als de artiesten wegvallen en dat punt zit er met die kleine headlinerspoule blijkbaar wel aan te komen. Uiteindelijk zal 't waarschijnlijk dus wel vanzelf gaan, maar daar moet je wel op ingesteld zijn als organisatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken