Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Dit ook heel interessant stukje...

"Artiesten die allemaal op Pinkpop zouden kunnen spelen. Het probleem is: veel van hen doen geen festivals. Ze toeren liever met een eigen productie de hele wereld over. Gek is dat, want een festival levert veel meer op als artiest. Alles staat al klaar. Je hebt minder spullen nodig, minder crew, minder transport, het scheelt ze echt tonnen. Een artiest kan een heel mooi rondje EU-festivals doen en centjes overhouden. Waar het dan wél aan ligt? Ik kan er de vinger niet op leggen. Ja, ze moeten het natuurlijk ook leuk vinden om festivals te doen."
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Zonder mainstream hits elke festivaldag waar je staat uitverkopen geeft toch net de grootsheid van PJ en Foo Fighters aan? Wat is je punt precies?
Mijn punt is dat die uitspraak van Rob echt belachelijk is, hoezo ‘geen Pinkpop headliner want geen hits’, alsof dat een criterium is. En net dat is nu wel iets wat ze wél hebben. En hele grote ook. Als ze een Muse boeken (met, volgens onze Rob dus 'hits' als criterium), dan zou een AM al helemaal een geschikte band moeten zijn.

Kalm jongens, ik bedoel dus niet dat een Muse geen ‘alternatieve hits’ heeft. En nog minder dat het geen grote band is.

Ik snap dat je halve aversie tegen ze hebt, maar dit is zelfs voor jou een heel bijzondere opmerking.
En het is niet dat ik een grote AM fanboy ben. Heb al vaker Pearl Jam opgezet dan de aapjes.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
Hahahaha... hoe oud is iedereen hier? 🤣 Black, Alive, Jeremy, Even Flow, Everlong, Pretender, Learn To Fly en zo kan ik nog wel even doorgaan is vele malen groter dan "do i wanna know"
I bet you look good on the dance floor is ook groter om op Am te blijven hangen
Historisch gezien wel, maar check de streamzzz
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
521
71
Vind het kopje boven de rivieren wel interessant.
In mijn vrienden, familie, werk kring te Drenthe hoor ik zelden iemand over pinkpop.. Men gaat wel naar concerten. Maar Pinkpop is totaal niet relevant. En ik als Pinkpop fan vind dat jammer. Valt nog veel marketing/bezoekers winst te behalen.
Ik hoop dat trommelen zn verhaal waar kan maken. Op de bezoekersaantallen na. 4 dagen 65.000 man. Met een schitterend affiche. Maar ben er bang voor eerder de andere kant opgaat.
Is dit jaar al een teken aan de wand.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
zit wat in hoor, niet zo'n bullshit als je zou denken
Dan moeten ze sterker gaan programmeren om te concurreren.

Dat met die headliners die last hebben van ander geluid is op een enkeling na kul. Helemaal eens met Loek. Op andere festivals hebben ze er ook geen moeite mee en tijdens al die andere acts is er toch ook nauwelijks soundbleed?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
521
71
Retropop uitverkocht. Terug naar de basis. Daar heeft men wel geluisterd naar de kritiek. Met niet eens een wow line up.
Kortom. Heb het idee pinkpop in een eigen wereld leeft.. Met de prioriteiten bij cashloos betalen. Laat dat lekker 80/20 verhouding. En richt je eerst een op andere dingen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Dit ook heel interessant stukje...

"Artiesten die allemaal op Pinkpop zouden kunnen spelen. Het probleem is: veel van hen doen geen festivals. Ze toeren liever met een eigen productie de hele wereld over. Gek is dat, want een festival levert veel meer op als artiest. Alles staat al klaar. Je hebt minder spullen nodig, minder crew, minder transport, het scheelt ze echt tonnen. Een artiest kan een heel mooi rondje EU-festivals doen en centjes overhouden. Waar het dan wél aan ligt? Ik kan er de vinger niet op leggen. Ja, ze moeten het natuurlijk ook leuk vinden om festivals te doen."
Met alle andere onzin die hij verkondigt vraag ik me af of hier überhaupt ook een kern van waarheid in zit. Kan ernaast zitten maar lijkt me dat acts die zelf touren meer verdienen dan wanneer ze een rondje festivals doen.

@jimmywe, weet jij dat?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Met alle andere onzin die hij verkondigt vraag ik me af of hier überhaupt ook een kern van waarheid in zit. Lijkt me dat acts die zelf touren meer verdienen dan wanneer ze een rondje festivals doen.
Uiteraard ben je het er niet mee eens, had ik niet aan getwijfeld.

Maar vanuit Mojo en Pinkpop is dit toch regelmatig aangehaald als hun waarheid.
Ik bedoel maar, wij kunnen er veel van vinden. Maar de organisatie hecht hier veel waarde aan, zo blijkt. Vanuit point of view Mojo / Pinkpop is het dus totaal geen "bullshit" die uitspraak
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
747
925
Ik lees dit draadje soms graag mee zeker met grote ontwikkelingen rondom Pinkpop maar Brabanders die nog naar Rock Werchter gaan? Ik kom toevallig uit Brabant, ben 2x op Pinkpop geweest en 3x op Rock Werchter en vind de sfeer op het Werchter terrein veel prettiger (lineup daargelaten, dat zijn persoonlijke voorkeuren).

Als Pinkpop echt wil verbeteren moeten ze het vooral gezelliger maken qua entourage / aankleding. Momenteel vind ik het vooral een braderie met grote namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79 en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Uiteraard ben je het er niet mee eens, had ik niet aan getwijfeld.

Maar vanuit Mojo en Pinkpop is dit toch regelmatig aangehaald als hun waarheid.
Ik bedoel maar, wij kunnen er veel van vinden. Maar de organisatie hecht hier veel waarde aan, zo blijkt. Vanuit point of view Mojo / Pinkpop is het dus totaal geen "bullshit" die uitspraak
Ben het er niet mee oneens, betwijfel het gewoon wat. Met name bij grote acts als Harry Styles of Springsteen. Misschien zijn er hier insiders die er meer over kunnen vertellen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
eigenlijk grappig dat sommige mensen toch nog denken dat Beyoncé een Pinkpop headliner had kunnen zijn.

Bij haar huidige tour heeft ze meer dan 10 costume changes, een grote catwalk , een belachelijke auto die over de catwalk rijdt, ze vliegt over het publiek, robots, dansers . Ik heb wat beelden gezien en dit is een productie die geen enkel festival überhaupt wilt gaan faciliteren.
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
521
71
Pinkpop moet gewoon gaan vernieuwen en dan zet je 1 avond een classic pinkpop headliner neer. En 2 gedurfde "nieuwe" headliners met een sterk dagprogramma.
In de jaren 90 braken de bandjes ook door op die manier.
Als ze door blijven modderen uit dat poultje van 15 headliners gaan ze vroeg of laat kopje onder.
En het festival ansich moet veel meer met de tijd mee gaan. Zoals idd alternatief bieden tijdens de headliner. Maar dat zien ze niet zitten. Nou dan haal je die 20.000 brabanders niet terug hoor. Valt nog zoveel te verbeteren in landgraaf. Onbegrijpelijk intervieuw van trommelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu en Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.845
12.592
Ik lees dit draadje soms graag mee zeker met grote ontwikkelingen rondom Pinkpop maar Brabanders die nog naar Rock Werchter gaan? Ik kom toevallig uit Brabant, ben 2x op Pinkpop geweest en 3x op Rock Werchter en vind de sfeer op het Werchter terrein veel prettiger (lineup daargelaten, dat zijn persoonlijke voorkeuren).

Als Pinkpop echt wil verbeteren moeten ze het vooral gezelliger maken qua entourage / aankleding. Momenteel vind ik het vooral een braderie met grote namen.
Herkenbaar hoor. Eerste keer RW voelde toen echt als een openbaring. Opeens ruimte om je te bewegen. Een Apero. Ik zie nu eigenlijk geen reden om ooit nog terug te gaan naar Pinkpop. Dat daargelaten vind ik het wel heel tof om bij Bruce weer ff op dat veld te zijn!
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.023
4.994
Uiteraard ben je het er niet mee eens, had ik niet aan getwijfeld.

Maar vanuit Mojo en Pinkpop is dit toch regelmatig aangehaald als hun waarheid.
Ik bedoel maar, wij kunnen er veel van vinden. Maar de organisatie hecht hier veel waarde aan, zo blijkt. Vanuit point of view Mojo / Pinkpop is het dus totaal geen "bullshit" die uitspraak
Het klopt inderdaad dat festivals financieel lucratiever zijn. Toch kiezen met name de stadionacts bewust niet voor festivals. Dat betekent dat er ongetwijfeld nadelen zitten aan een festivaloptreden. Wellicht meer risico's/onzekerheden en/of minder luxe backstage?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Los daarvan vind ik wel dat hij toch wat min of meer zinnige dingen zegt hoor. Zoals inzien dat 2 co-headliners per dag, en dus een curfew tot 1u, toekomst heeft. Zoals al zoveel aangehaald: het zal zichzelf ooit toch wel eens verbieden om alles zo te blijven ophangen aan die ene headiner. Pinkpop is zowat het laatste grote festival die dat lijkt door te hebben, maar ook die zullen stilaan meegaan met hun tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Tja… om maar wat festival namen te noemen…
Dua Lipa, Miley Cyrus…

Of die touren…
Lana del Rey, Bon Iver, Sigur Ros , The 1975 , Fred Again, Fever Ray , Slowthai , Yungblud, Stormzy, Sam Fender , King Princess

Ik mis dit soort namen bij Pinkpop. Oké een deel gaat naar DTRH of BKS maar blijft nog genoeg over voor Pinkpop.

In plaats daarvan kom je met een Gayle waarvan de TikTok trend nu voorbij is , een Nielson en Direct die je ook op het bevrijdingsfestival ziet en zo kan ik nog wel even doorgaan. Just don’t get it!!

Natuurlijk moet het ook qua tour passen maar dan nog. Mis sinds 2017 kwaliteitinjecties in de line-up. Maar das mijn persoonlijke mening.

Stonden wel allemaal eerder op andere festivals.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: elo en brutus257

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.023
4.994
Los daarvan vind ik wel dat hij toch wat min of meer zinnige dingen zegt hoor. Zoals inzien dat 2 co-headliners per dag, en dus een curfew tot 1u, toekomst heeft. Zoals al zoveel aangehaald: het zal zichzelf ooit toch wel eens verbieden om alles zo te blijven ophangen aan die ene headiner. Pinkpop is zowat het laatste grote festival die dat lijkt door te hebben, maar ook die zullen stilaan meegaan met hun tijd.
Ja, dat is ook het vreemde aan zijn uitspraken (bijna bordelinesk). Een aantal zinnige (en logische) uitspraken, zoals hetgeen jij benoemt en ook het willen boeken van artiesten als Billie Eilish, Harry Styles, Stromae e.a., maar ook een aantal onnozele uitspraken (capaciteit 80.000, voor hardrock ga je naar GMM, headliner zonder alternatief).
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
572
262
Ik schrok met name van de zin dat ze 60.000 bezoekers moeten halen om uit de kosten te komen? Dat gaan ze dit jaar misschien net halen. Denk dat dit een beetje overdreven is alsof ze ieder jaar net uit de kosten komen, dan was het al lang gedaan met pinkpop.
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Ik schrok met name van de zin dat ze 60.000 bezoekers moeten halen om uit de kosten te komen? Dat gaan ze dit jaar misschien net halen. Denk dat dit een beetje overdreven is alsof ze ieder jaar net uit de kosten komen, dan was het al lang gedaan met pinkpop.
Denk dat ze met dit artikel hopen nog wat tickets te verkopen 😂
 
  • Haha
Waarderingen: D02

Gebruikers die dit onderwerp bekijken