Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

chuckofalltrades

Playlistbediener
16 sep 2018
39
0
So I fly out to the Netherlands from India day after tomorrow :-D Very excited.
Especially as I'm also doing Graspop, Metallica, Dream Theater & Mark Knopfler in this trip.

I have a couple of last minute questions, was hoping the forum would be able to help me out:

1. How strict is the bag size policy? On the site, I see the max allowed size is 30 x 21 x 10 cm, which seems ridiculously small to me, especially since I plan to carry a poncho. Was hoping to get a bag that is marginally bigger than this (40 x 30 x 15) - but don't want it to end up in a locker. What's your advice?

2. On the Pinkpop Travel page, I see an advisory for Heerlen station: "Please note: due to renovations at Heerlen station, there is limited platform capacity there. Switching to this station is not desired. If you are traveling to Heerlen or further afield, you should preferably board a (direct) intercity (NS) in Landgraaf. If Heerlen is your final station or if you are traveling in the direction of Maastricht, you should preferably use the local train (Arriva). Please note, always follow the instructions of the staff".
At the risk of asking something obvious, does this mean Landgraaf -> Heerlen by NS; and Heerlen -> Maastricht by Arriva? (My Airbnb is at Maastricht).

3. Related to above: A return ticket on the ns.nl mobile app will do for the whole journey, including checking in and out of Arriva/NS at the stations?

4. Strangely, I have heard nothing about Pinkpop coins / tokens. Where does one purchase them from? Strange that they're not being sold online, most other festivals I've seen do that (even the ones here in India) and even encourage people to buy online with cheaper rates.

5. Recommended footwear for Pinkpop? (Esp given that the weather says we might see showers)

Thanks again, and sorry for what might be some basic questions.
Chuck
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
kobloodflames wrote:

tom93 wrote:
Pinkpop festival
‏Wie jarig is trakteert! Elke dag zal er in de Garden of Love een klein intiem optreden onder de noemer ‘Surprise acts’ plaatsvinden van één van de optredende artiesten. Wie dat zijn gaan wij nu natuurlijk nog niet verklappen. #Pinkpop #PP19

Is zaterdag tussen 18.00 en 18.30, zondag tussen 17.00 en 17.30 en maandag tussen 17.30 en 18.00.


Ik ben benieuwd wie het gaan zijn op de maandag, ik wil Slash er liever niet voor opofferen, maar als het Tenacious D is dan zou ik heel erg spijt hebben dat ik het niet heb gedaan. Moeilijke keuzes…

Gok is nergens op gebaseerd maar ik vermoed Jett Rebel, DeWolff of Duncan Laurence in de Garden. Tenacious D zou dan in tien minuten zich naar de Garden moeten haasten na een optreden van een dik uur dus ik verwacht die daar niet. (al zou het wel vet zijn natuurlijk)
ik denk een akoestische korte set gaat worden van enkele zangers, als alternatief op de NPO3 container of de 3voor12 tent.
mijn vermoeden, zaterdag George Ezra, zondag Harry McVeigh zanger White Lies, maandag Matthew Healy zanger 1975.

edit, dan vergeet ik nog de plausibele optie, Andy Summers die Police nummers speelt?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
So I fly out to the Netherlands from India day after tomorrow
1f600.svg
Very excited.
Especially as I’m also doing Graspop, Metallica, Dream Theater & Mark Knopfler in this trip.

I have a couple of last minute questions, was hoping the forum would be able to help me out:

1. How strict is the bag size policy? On the site, I see the max allowed size is 30 x 21 x 10 cm, which seems ridiculously small to me, especially since I plan to carry a poncho. Was hoping to get a bag that is marginally bigger than this (40 x 30 x 15) – but don’t want it to end up in a locker. What’s your advice?

2. On the Pinkpop Travel page, I see an advisory for Heerlen station: “Please note: due to renovations at Heerlen station, there is limited platform capacity there. Switching to this station is not desired. If you are traveling to Heerlen or further afield, you should preferably board a (direct) intercity (NS) in Landgraaf. If Heerlen is your final station or if you are traveling in the direction of Maastricht, you should preferably use the local train (Arriva). Please note, always follow the instructions of the staff”.
At the risk of asking something obvious, does this mean Landgraaf -> Heerlen by NS; and Heerlen -> Maastricht by Arriva? (My Airbnb is at Maastricht).

3. Related to above: A return ticket on the ns.nl mobile app will do for the whole journey, including checking in and out of Arriva/NS at the stations?

4. Strangely, I have heard nothing about Pinkpop coins / tokens. Where does one purchase them from? Strange that they’re not being sold online, most other festivals I’ve seen do that (even the ones here in India) and even encourage people to buy online with cheaper rates.

5. Recommended footwear for Pinkpop? (Esp given that the weather says we might see showers)

Thanks again, and sorry for what might be some basic questions.
Chuck

1. Depends on who helps you. Some are strict, some aren't. My best tip would be to put something like a foldable mini-bag in your oversized bag, so that in the case of that you need to put it away in a locker, you can replace your needed stuff into a bag that IS allowed to bring.

2. I have no idea, but A LOT of people travel to Limburg by train this friday, so I would think you could ask around any time when you feel unsecure about the right train.

3. No idea

4. Pinkpop doesn't do this. There is no way to buy coins in a pres-sale. There is plenty opportunity to buy them at the festival terrain. Cash or by bank card. My tip: don't get in line at the first one you see. Walk around the festival terrain, and soon you will find one without a large line of people waiting. You can see on the map were coins can be purchased (yellow square blocks with a "K" in the middle)

5. All up to you. I would always choose comfortable shoes, not slippers or such. And since you have a bag: some spare socks could be nice.

 

Speedy Wunderground

Playlistbediener
21 mei 2019
11
0
Ben erg benieuwd naar de suprise acts inderdaad. Maar op zaterdag Anouk opofferen voor een suprise act? Lastig!

Het weer gaat ook de wat betere kant op, in ieder geval droog (volgens weeronline)!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Timmetje wrote:

kobloodflames wrote:

tom93 wrote:
Pinkpop festival
‏Wie jarig is trakteert! Elke dag zal er in de Garden of Love een klein intiem optreden onder de noemer ‘Surprise acts’ plaatsvinden van één van de optredende artiesten. Wie dat zijn gaan wij nu natuurlijk nog niet verklappen. #Pinkpop #PP19

Is zaterdag tussen 18.00 en 18.30, zondag tussen 17.00 en 17.30 en maandag tussen 17.30 en 18.00.


Ik ben benieuwd wie het gaan zijn op de maandag, ik wil Slash er liever niet voor opofferen, maar als het Tenacious D is dan zou ik heel erg spijt hebben dat ik het niet heb gedaan. Moeilijke keuzes…


Gok is nergens op gebaseerd maar ik vermoed Jett Rebel, DeWolff of Duncan Laurence in de Garden. Tenacious D zou dan in tien minuten zich naar de Garden moeten haasten na een optreden van een dik uur dus ik verwacht die daar niet. (al zou het wel vet zijn natuurlijk)

ik denk een akoestische korte set gaat worden van enkele zangers, als alternatief op de NPO3 container of de 3voor12 tent.
mijn vermoeden, zaterdag George Ezra, zondag Harry McVeigh zanger White Lies, maandag Matthew Healy zanger 1975.

edit, dan vergeet ik nog de plausibele optie, Andy Summers die Police nummers speelt?

Lijkt me allemaal vrij onwaarschijnlijk.
Maar zou wel tof zijn.
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
pj wrote:
Hoe gaat het met de kaartverkoop eigenlijk? ik heb het een tijdje niet helemaal gevolgd dus misschien heb ik het gemist…
Ik ga dit jaar alleen de zondag, hopelijk is het niet zo druk als vorig jaar..

Laatste stand, was na bekendmaking tijdschema maar voor de inbreng van Duncan.
aantal verkochte kaarten 72.000
dat zijn circa 30.000 weekend kaarten (van 40.000)
voor zaterdag en maandag circa 15.000 dagkaarten
voor zondag ruim 20.000 dagkaarten ( van beschikbare 30.000 dagkaarten per dag)
zal neerkomen op ongeveer 45 duizend op zaterdag en maandag.
zondag ruim 50 duizend bezoekers.

maar, ben wel benieuwd naar nieuwe update, zo vlak voor het festival…
in ieder geval, dagkassa open en nog kaarten beschikbaar.
ik gok namelijk dat het aantal inmiddels iets hoger is.

(qua drukte vergelijkbare editie met 2013, 2010, 2007 of 2006)

Haleluja! Goed om te weten. Per dag zo'n 10.000 mensen minder per dag dan de afgelopen paar jaar en dat is op het terrein best wel prettig om eerlijk te zijn.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.029
3.707
Ben erg benieuwd naar de suprise acts inderdaad. Maar op zaterdag Anouk opofferen voor een suprise act? Lastig!

Het weer gaat ook de wat betere kant op, in ieder geval droog (volgens weeronline)!

Maandag toch niet hoor.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Haleluja! Goed om te weten. Per dag zo’n 10.000 mensen minder per dag dan de afgelopen paar jaar en dat is op het terrein best wel prettig om eerlijk te zijn.
zal nog sterker zeggen, dat is meer dan 25000 minder op de openingsdag in 2019 tov openingsdag 2018.
voor mensen die vorig jaar geweest zijn op de Pearl Jam dag, wereld van verschil op het terrein
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
hersenscheetje wrote:
Haleluja! Goed om te weten. Per dag zo’n 10.000 mensen minder per dag dan de afgelopen paar jaar en dat is op het terrein best wel prettig om eerlijk te zijn.

zal nog sterker zeggen, dat is meer dan 25000 minder op de openingsdag in 2019 tov openingsdag 2018.
voor mensen die vorig jaar geweest zijn op de Pearl Jam dag, wereld van verschil op het terrein

Mooi. Want die kleine 70.000 was echt killing.

En verder: lage broek en shirt, met voor de zekerheid een vest. Het is niet anders. Maar vaker gedaan, dus wat geeft het...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Damn. Hoop voor ze dat die kaartverkoop wat aanloopt. Dat is echt een heel verschil.

Hoe kan het nou dat vrijwel al die andere festivals gewoon uitverkopen dit jaar en dat jubilerend Pinkpop met een sterk dagprogramma er flink op achteruit gaat? Te duur? Headliners tegenvallend? Overdaad andere festivals? Te weinig mainstream meuk in het dagprogramma?

Verbazingwekkend. Met dit programma hadden ze mogen uitverkopen. Moeten zelfs.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
ellybanaan wrote:
Ben erg benieuwd naar de suprise acts inderdaad. Maar op zaterdag Anouk opofferen voor een suprise act? Lastig!

Het weer gaat ook de wat betere kant op, in ieder geval droog (volgens weeronline)!

Maandag toch niet hoor.
als ik uit ga van buienradar voor Pinkpop, https://www.buienradar.nl/weer/pinkpop/nl/100000024/14daagse

Vrijdag
een benauwde dag met 25 graden, waar het na opening Campings na 18 behoorlijk afkoeld tot 18 graden met een stevige bui rond 20 uur. Verder rustige nacht met 15 graden.

Zaterdag
met wat bewolking en geregeld zon een geheel droge dag en circa 19 graden maximal, Windkracht 3 a 4 uit zuidwesten.

Zondag
met wat bewolking geregeld zon met temperatuur maximaal 21 graden, echter rond begin van de avond rond 19 uur een buitje.

Maandag
Bewolkte dag en de zon laat zich weinig zien. Maximaal 20 graden. Twee stevige buien. Eerste rond start programma rond 14 uur en een aan begin van de avond rond 20 uur.

Dinsdag
Ochend is een bewolkte ochtend en met een temperatuur die van 15 graden opklimd naar 20 graden rond het middag uur, blijft het wel droog.
Een extra vestje tijdens het inpakken van de tent kan handig zijn.

Ik denk dat het mee gaat vallen, wat die weeronline betreft
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Damn. Hoop voor ze dat die kaartverkoop wat aanloopt. Dat is echt een heel verschil.

Hoe kan het nou dat vrijwel al die andere festivals gewoon uitverkopen dit jaar en dat jubilerend Pinkpop met een sterk dagprogramma er flink op achteruit gaat? Te duur? Headliners tegenvallend? Overdaad andere festivals? Te weinig mainstream meuk in het dagprogramma?

Verbazingwekkend. Met dit programma hadden ze mogen uitverkopen. Moeten zelfs.

Heb je eigenlijk al wat kaarten kunnen scoren voor een mooie prijs? Dacht dat je het toen een keer had over 1 a 2 weken van tevoren, dat zou het beste moment zijn op de Swap? Wel een mooi toetje als je ze al had, en daarna ook nog DeWolff erbij krijgt!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
ik denk een akoestische korte set gaat worden van enkele zangers, als alternatief op de NPO3 container of de 3voor12 tent.
mijn vermoeden, zaterdag George Ezra, zondag Harry McVeigh zanger White Lies, maandag Matthew Healy zanger 1975.

edit, dan vergeet ik nog de plausibele optie, Andy Summers die Police nummers speelt?

Lijkt me allemaal vrij onwaarschijnlijk.
Maar zou wel tof zijn.
Andy Summers lijkt me niet heel onwaarschijnlijk, ik had opgavangen dat hij sowieso "iets" ging doen?
Vraag me af of Borsato een surprise act is, misschien op de zondag (waarna ook met Armin??)

Voorheen waren de kleine sessies in de NPO container en de 3voor12 tent nog best verrassend.
Ben paar jaar teug nog bij een sessie van White Lies geweest. Waar ik niet bij ben geweest maar wat wel een ZEER groot success was was de sessie van Dave Grohl in de container, kippenvel. Daarom denk ik qua surprise act meer in die richting in Garden of Love, qua setting is Garden of Love zelfs groter.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ben erg benieuwd naar de suprise acts inderdaad. Maar op zaterdag Anouk opofferen voor een suprise act? Lastig!

Ik zou Anouk opofferen voor elke surprise act :p (Ok, tenzij ze Fake it till we die integraal speelt)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Timmetje wrote:
Damn. Hoop voor ze dat die kaartverkoop wat aanloopt. Dat is echt een heel verschil.

Hoe kan het nou dat vrijwel al die andere festivals gewoon uitverkopen dit jaar en dat jubilerend Pinkpop met een sterk dagprogramma er flink op achteruit gaat? Te duur? Headliners tegenvallend? Overdaad andere festivals? Te weinig mainstream meuk in het dagprogramma?

Verbazingwekkend. Met dit programma hadden ze mogen uitverkopen. Moeten zelfs.

Heb je eigenlijk al wat kaarten kunnen scoren voor een mooie prijs? Dacht dat je het toen een keer had over 1 a 2 weken van tevoren, dat zou het beste moment zijn op de Swap? Wel een mooi toetje als je ze al had, en daarna ook nog DeWolff erbij krijgt!

Nee hou de Swap nog in de gaten. Daalt wel al. Gaat richting 170 nu.

Het stomme is: Ik had in eerste instantie dag 1 al tickets maar toen had OOR meer dan ze hadden verkocht. Was wel balen. Drie jaar OOR met PP weekendtickets was een steal.
 

jennifer

Nieuw lid
5 jun 2019
2
0
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar heb nu eens een account aangemaakt om hopelijk een antwoord op mijn brandende vraag te krijgen: hoe snel denken jullie dat camping B vol komt? Wij kunnen door tentamens pas rond 9 uur (als het meezit) in Landgraaf aankomen. Ik vrees dat het hem niet word, maar wie weet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar heb nu eens een account aangemaakt om hopelijk een antwoord op mijn brandende vraag te krijgen: hoe snel denken jullie dat camping B vol komt? Wij kunnen door tentamens pas rond 9 uur (als het meezit) in Landgraaf aankomen. Ik vrees dat het hem niet word, maar wie weet.
9uur als in 21:00 op vrijdag of 9:00 zaterdag?
Al denk ik niet dat dat heel veel uitmaakt.
Met maar 30.000 campeerders? Dat zal wel gaan op B.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken