Die festivals die uitverkopen hebben als overeenkomst dat daar wel ‘poespas’ is. Dat geeft toch aan dat het door veel bezoekers wel gewaardeerd wordt als er wat meer te doen en te zien is. En dat is stof tot nadenken voor Pinkpop, waar wel erg makkelijk gezegd wordt dat bezoekers alleen de headliners belangrijk vinden. De headliners (en subs) zijn mijn inziens namelijk niet echt zwak dit jaar.
.
Nee, aan de headliners en de subs in samenhang met podium main en Noord daarbij de opvulling.
Dat Pinkpop slecht verkoopt, is naar mijn idee vreemd, want er staat overall een lineup die niet zwak is.
Dat andere festivals uitverkopen, omdat er wel veel poespas is, dat vind ik zelfs zorgwekkend.
Dan verlies je als muziekfestival je identiteit als muziekfestival, dat is mijn mening.
Ik ben van mening, wat ik probeerde te zeggen, dat je dan aan je doel voorbij schiet als muziekfestival.
Wat heeft bijvoorbeeld een muziekfestival voor een zin als een kwart van je publiek op een stukje kermisterrein rondhangt terwijl je je best hebt gedaan bands te boeken.
Wie hou je dan als muziekfestival voor de gek, ik denk jezelf.
Dan verkoop je je deel kaarten uit op poespas en niet op muziek, toch.
Ik denk ook niet dat dat het doel is van de Silent Disco, dat is er om een alternatief te bieden. Het doel van het muziekfestival op dat exacte moment is eigenlijk headliner The Cure.
Echter, omdat er veel vraag is naar alternatief, is er uiteindelijk een alternatief, "wensen van mensen".
De ontwikkeling is goed, maar je hoopt denk ik als organisator dat de bezoekers een kaart gekocht hebben voor The Cure?
Of heb ik daar een rare kronkel in mijn hoofd.
“onnodig, want dat deden we vroeger ook niet”.
laat me duidelijk zijn dat dat ook niet de juiste instelling is.
Wat ik bedoelde met meegaan in de tijdgeest en gewoon mee gaan op wensen van mensen.
Zoals ik hierboven ook prober te zeggen eigenlijk, Ik snap dat zo iets geregeld zal worden, maar ergens in mijn achterhoofd heb ik moeite met acceptatie van poespas op een muziekfestival.
Het moet niet aan het doel voorbij gaan. Van allemaal leuke vlaggetjes of Silent Disco's is niet je muziekprogramma beter of slechter, het is alleen een totaalbelevingswens die voorbijschiet aan het doel van een muziekfestival.