Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Is meegaan met de tijdsgeest en met de wensen van mensen niet een pre voor een festival? Stilstand is achteruitgang. Helemaal met de enorme groei van andere festivals (concurrentie om de kaartverkoop) om ze heen.

Al zijn ze dit jaar goed bezig met oa de Silent Disco e.d.
Silent Disco is imo echt overdone op een live-evenement als een muziekfestival.
Dat is idd wat ik bedoel:
Waarom aanpassen wat al goed is… Dat is meegaan in de tijdgeest, meer niet. Dat is zo, gewoon mee gaan op wensen van mensen.
Blijft wel, een muziekfestival is nog altijd niets meer dan een podium met muziek en daarbij een hapje en een veel drankjes.
Pinkpop (in dit geval) ontwikkeld wel mee, maar WIJ vergeten wel wat de oorsprong en roots is van een muziekfestival. Allemaal ten koste van de hoogte van het ticket en opgedrongen door sociale druk. De oorsprong blijft een podium me live muziek.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
wat betreft het bekertjes verhaal…

Bij WML is een speciale WML/Pinkpop-waterzak te koop voor 1 munt, welke je met vers Limburgs kraanwater kan vullen bij WML.
ipv het gebruik van de bekertjes, die dit jaar ook PLA zijn bij WML stands.
https://bit.ly/2wBamxc


daarnaast sporen ze nu ook aan de bekertjes in de correcte afvalbak te deponeren.

Wij vinden het belangrijk om tijdens ons feestje ook aan het milieu te denken. Dit jaar zijn alle drinkbekers van biologisch afbreekbaar materiaal (PLA). Gooi je bekertje in de juiste afvalbak en help ons zo veel mogelijk bekertjes te recyclen en het terrein schoon te houden!

https://www.pinkpop.nl/2019/doe-groen/
Prima maatregel dit, niets mis mee.
Dat het een mooi Pinkpop-design heeft, maakt juist dat veel mensen het graag zullen bewaren als aandenken/collector's item.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.519
6.190
Timmetje wrote:
Is meegaan met de tijdsgeest en met de wensen van mensen niet een pre voor een festival? Stilstand is achteruitgang. Helemaal met de enorme groei van andere festivals (concurrentie om de kaartverkoop) om ze heen.

Al zijn ze dit jaar goed bezig met oa de Silent Disco e.d.

Silent Disco is imo echt overdone op een live-evenement als een muziekfestival.
Dat is idd wat ik bedoel:

Waarom aanpassen wat al goed is… Dat is meegaan in de tijdgeest, meer niet. Dat is zo, gewoon mee gaan op wensen van mensen.
Blijft wel, een muziekfestival is nog altijd niets meer dan een podium met muziek en daarbij een hapje en een veel drankjes.

Pinkpop (in dit geval) ontwikkeld wel mee, maar WIJ vergeten wel wat de oorsprong en roots is van een muziekfestival. Allemaal ten koste van de hoogte van het ticket en opgedrongen door sociale druk. De oorsprong blijft een podium me live muziek.

Die Silent Disco is toch een perfect iets dit jaar? Het geeft mensen die The Cure niets vinden wat te doen totdat Armin speelt. Anders had je een hoop bezoekers gehad die zich ruim 3,5u konden vervelen en/of vervelend gaan doen. Vind hey juist een topidee. Slim gevonden.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Met een wildgroei aan festivals en losse concerten is het niet gek om niet uit te verkopen.
Dat heeft weinig te maken met de gehele lineup of met aankleding of eet/drink aanbod.
Ben het wel eens dat de headliners niet de bezoekers trekken waarop de verwachting lag, denk ik.
Qua festival zit Pinkpop ook nog in zelfde weekend in regio met Rock am Ring. Die pikken wat bezoekers weg, maar zal geen zwaar invloed hebben.
Daarbij is de ticketprijs echt een drempel voor veel mensen, die lat is te hoog.
Probleem ligt ook voornamelijk in Nederland hoor, misschien is het LiveNation/Mojo die zijn grip verliest op festivals.

Nou, er verkopen anders genoeg festivals gewoon uit. Zelfs festivals waar pas een deel van de line-up bekend is. Ondanks de steeds groter wordende concurrentie.

Het zal toch wel voor een groot deel met de line-up te maken hebben denk ik. En dan met name aan de bovenkant van het affiche, waarmee de afgelopen jaren meer kaarten werden verkocht (de hele grote headliners). Al vind ik de line-up dit jaar juist weer beter in de breedte, maar dat is persoonlijk.

Jij denkt dat zelf ook denk ik, getuige de zin dat de headliners niet de bezoekers trekken waarop gehoopt werd.

De ticketprijzen liggen daarnaast weliswaar hoog, maar ook weer niet absurd veel hoger dan bijvoorbeeld Lowlands. Als de grote namen bovenaan het affiche meer tot de verbeelding spreken, hadden ze wel meer kaarten verkocht, gok ik. Zie de afgelopen jaren.

En of Mojo de grip begint te verliezen? Dat waag ik te betwijfelen, want juist de festivals die volledig door Mojo georganiseerd worden (Lowlands, DTRH, Woohah in mindere mate) verkopen allemaal moeiteloos uit.


 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Tsja, wat zij goede ideeën voor vernieuwing, en wat niet? Lowlands haalt cabaret, kunst en literatuur naar hun festival. Voor de een 'n reden om een kaart te kopen, voor de ander gewoon dikke onzin en zonde van het budget...

Je zou je kunnen afvragen wat het Lowlands heeft gebracht. Het festival is er unieker door geworden. Maar heeft het ook invloed gehad op de muzikale line-up? Is de kern van het festival verschoven? En moet Pinkpop dat (ook) willen?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Met een wildgroei aan festivals en losse concerten is het niet gek om niet uit te verkopen.
Dat heeft weinig te maken met de gehele lineup of met aankleding of eet/drink aanbod.

Die wildgroei vindt wel onder leiding van Mojo zelf plaats. En gezien DTRH, NSJ, Lowlands en Eilan maanden van tevoren uitverkopen is die vraag naar festivals er ook. Ik vind het mede daarom wel gek dat Pinkpop op een jubileumeditie niet uitverkoopt: het is namelijk niet zo dat mensen festivalmoe zijn.

Die festivals die uitverkopen hebben als overeenkomst dat daar wel 'poespas' is. Dat geeft toch aan dat het door veel bezoekers wel gewaardeerd wordt als er wat meer te doen en te zien is. En dat is stof tot nadenken voor Pinkpop, waar wel erg makkelijk gezegd wordt dat bezoekers alleen de headliners belangrijk vinden. De headliners (en subs) zijn mijn inziens namelijk niet echt zwak dit jaar.

Een silent disco, de camping en terrein eerder open en langer doorgaan op de zondag zijn in ieder geval serieuze aanpassingen die hier wel gewaardeerd worden.

Edit: precies wat Raskolnikov tegelijk typte.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Tsja, wat zij goede ideeën voor vernieuwing, en wat niet? Lowlands haalt cabaret, kunst en literatuur naar hun festival. Voor de een ’n reden om een kaart te kopen, voor de ander gewoon dikke onzin en zonde van het budget…

Je zou je kunnen afvragen wat het Lowlands heeft gebracht. Het festival is er unieker door geworden. Maar heeft het ook invloed gehad op de muzikale line-up? Is de kern van het festival verschoven? En moet Pinkpop dat (ook) willen?

Pinkpop hoeft Lowlands ook niet te kopiëren. Als je een programma als dat Lowlands wilt, kun je naar Lowlands gaan. En er is ook niets mis met een festival waar topdown geprogrammeerd wordt, zoals bij Pinkpop het geval is. Zolang dat voldoende belangstelling trekt (met goede grote namen), is het toch prima?

Pas als de belangstelling terugloopt, moet je je afvragen of de huidige koers de juiste is. Al denk ik dat het ook weer niet nodig is om alle veranderingen meteen af te doen als "onnodig, want dat deden we vroeger ook niet".
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Pinkpop hoeft Lowlands ook niet te kopiëren. Als je een programma als dat Lowlands wilt, kun je naar Lowlands gaan. En er is ook niets mis met een festival waar topdown geprogrammeerd wordt, zoals bij Pinkpop het geval is. Zolang dat voldoende belangstelling trekt (met goede grote namen), is het toch prima?

Pas als de belangstelling terugloopt, moet je je afvragen of de huidige koers de juiste is. Al denk ik dat het ook weer niet nodig is om alle veranderingen meteen af te doen als “onnodig, want dat deden we vroeger ook niet”.

Dat is ook niet zozeer de suggestie. Het is slechts een voorbeeld. Lowlands is enorm innovatief geweest met deze stap, en het is nu niet meer weg te denken. Het hoort er gewoon bij, en maakt LL unieker. Maar het is destijds ook een gok/experiment geweest...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.519
6.190
Raskolnikov wrote:
Pinkpop hoeft Lowlands ook niet te kopiëren. Als je een programma als dat Lowlands wilt, kun je naar Lowlands gaan. En er is ook niets mis met een festival waar topdown geprogrammeerd wordt, zoals bij Pinkpop het geval is. Zolang dat voldoende belangstelling trekt (met goede grote namen), is het toch prima?

Pas als de belangstelling terugloopt, moet je je afvragen of de huidige koers de juiste is. Al denk ik dat het ook weer niet nodig is om alle veranderingen meteen af te doen als “onnodig, want dat deden we vroeger ook niet”.

Dat is ook niet zozeer de suggestie. Het is slechts een voorbeeld. Lowlands is enorm innovatief geweest met deze stap, en het is nu niet meer weg te denken. Het hoort er gewoon bij, en maakt LL unieker. Maar het is destijds ook een gok/experiment geweest…

Een gok die vrij goed heeft uitgepakt!
Waar zou Lowlands nu staan als ze dat niet hadden geprobeerd?

Als festivalorganisator moet je risico's durven nemen. Stilstand is achteruitgang.

Pinkpop is daarin goed bezig dit jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Die festivals die uitverkopen hebben als overeenkomst dat daar wel ‘poespas’ is. Dat geeft toch aan dat het door veel bezoekers wel gewaardeerd wordt als er wat meer te doen en te zien is. En dat is stof tot nadenken voor Pinkpop, waar wel erg makkelijk gezegd wordt dat bezoekers alleen de headliners belangrijk vinden. De headliners (en subs) zijn mijn inziens namelijk niet echt zwak dit jaar.
.
Nee, aan de headliners en de subs in samenhang met podium main en Noord daarbij de opvulling.
Dat Pinkpop slecht verkoopt, is naar mijn idee vreemd, want er staat overall een lineup die niet zwak is.
Dat andere festivals uitverkopen, omdat er wel veel poespas is, dat vind ik zelfs zorgwekkend.
Dan verlies je als muziekfestival je identiteit als muziekfestival, dat is mijn mening.
Ik ben van mening, wat ik probeerde te zeggen, dat je dan aan je doel voorbij schiet als muziekfestival.
Wat heeft bijvoorbeeld een muziekfestival voor een zin als een kwart van je publiek op een stukje kermisterrein rondhangt terwijl je je best hebt gedaan bands te boeken.
Wie hou je dan als muziekfestival voor de gek, ik denk jezelf.
Dan verkoop je je deel kaarten uit op poespas en niet op muziek, toch.
Ik denk ook niet dat dat het doel is van de Silent Disco, dat is er om een alternatief te bieden. Het doel van het muziekfestival op dat exacte moment is eigenlijk headliner The Cure.
Echter, omdat er veel vraag is naar alternatief, is er uiteindelijk een alternatief, "wensen van mensen".
De ontwikkeling is goed, maar je hoopt denk ik als organisator dat de bezoekers een kaart gekocht hebben voor The Cure?
Of heb ik daar een rare kronkel in mijn hoofd.

“onnodig, want dat deden we vroeger ook niet”.
laat me duidelijk zijn dat dat ook niet de juiste instelling is.
Wat ik bedoelde met meegaan in de tijdgeest en gewoon mee gaan op wensen van mensen.
Zoals ik hierboven ook prober te zeggen eigenlijk, Ik snap dat zo iets geregeld zal worden, maar ergens in mijn achterhoofd heb ik moeite met acceptatie van poespas op een muziekfestival.
Het moet niet aan het doel voorbij gaan. Van allemaal leuke vlaggetjes of Silent Disco's is niet je muziekprogramma beter of slechter, het is alleen een totaalbelevingswens die voorbijschiet aan het doel van een muziekfestival.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.519
6.190
gesp wrote:
Die festivals die uitverkopen hebben als overeenkomst dat daar wel ‘poespas’ is. Dat geeft toch aan dat het door veel bezoekers wel gewaardeerd wordt als er wat meer te doen en te zien is. En dat is stof tot nadenken voor Pinkpop, waar wel erg makkelijk gezegd wordt dat bezoekers alleen de headliners belangrijk vinden. De headliners (en subs) zijn mijn inziens namelijk niet echt zwak dit jaar.
.

Ik denk ook niet dat dat het doel is van de Silent Disco, dat is er om een alternatief te bieden. Het doel van het muziekfestival op dat exacte moment is eigenlijk headliner The Cure.

De ontwikkeling is goed, maar je hoopt denk ik als organisator dat de bezoekers een kaart gekocht hebben voor The Cure?
Of heb ik daar een rare kronkel in mijn hoofd.

Volgens mij hoop je als organisator dat je bezoekers een kaart hebben gekocht voor je festival. Niet perse voor de headliner.Dat was toen de Foo Fighters wegvielen ook het argument dat Jan aanhaalde wanneer mensen hun geld terugwilden: Je koopt je kaart voor het geheelplaatje, niet enkel voor één band, dus je geld krijg je niet terug. (wat natuurlijk logisch was)

Je kan niet van alle bezoekers op je festival verwachten dat ze de headliner leuk vinden. Vandaar dat er een alternatief tegenover komt te staan. Die Silent Disco is dan een goeie.

Had je het dan een beter alternatief gevonden als ze, ipv de Silent Disco, twee andere, kleinere bands tegenover The Cure hadden geprogrammeerd?

Voor mij is een festival iig een totaalbeleving. En daar voegen poespas en vlaggetjes zeker wat aan toe. De tijd dat een muziekfestival enkel twee podia en wat bands was zijn we jaren geleden iig al gepasseerd.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.378
5.974
Ah, het Pinkpop topic, blijft een plezier om te lezen. Een perfecte plek om te oefenen in het herkennen van drogredenen en andere dubieuze argumentatietechnieken. Maar vooral een heleboel hele eigenwijze mensen die het nooit eens gaan worden. Des te leuker dus om de eindeloze strijd te blijven volgen. Het leukste vind ik als toeschouwer toch wel dat de mensen die hier vaak worden weggezet als azijnpissers en wat al niet, wel gewoon naar Pinkpop willen gaan voor zover ik weet? Dus het zal wel mee vallen met hoezeer deze jongens Pinkpop haters zijn, nietwaar? Grow a pair en leer met kritiek om te gaan. Een deel van de reden dat die eindeloze bakken kritiek hier soms lijken te worden uitgestort, is volgens mij dat zelfs vrij redelijke feedback constant weggewuifd wordt. Dan is het roepen tegen dovemansoren en blijf je bezig ja. Maar goed dat werkt twee kanten op, dat zie ik ook wel. Hoe meer kritiek je als fan leest, hoe "dover" je er waarschijnlijk ook voor wordt.

Nouja, dit topic blijft voor mij in ieder geval mooi studiemateriaal in de menselijke psyche. En veel diverser en interessanter dan het festival zelf :lol:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Bijvoorbeeld inderdaad. klein bandje of singersongwriter.
Geluid iets zachter om The Cure niet te storen en een intiemere sfeer te creeeren, lijkt mij optie.

Dat is ook het nadeel dat is ontstaan bij meerdaagse festivals, dat er een headliner tussen zit die je niet bevalt. Dat is inderdaad zo.

Aan de andere kant, als je een dag komt en The Cure bevalt je niet, dan betekend dat eigenlijk dat de acts waar je voor kwam en een kaart voor had gekocht al gespeeld hebben. Dus je keuze kan ook zijn, blijven bij de headliner of vertekken, toch?

Is het dan niet dat er een probleem gecreeerd wordt om vervolgens opgelost te worden.
Dat probleem had Pinkpop bijvoorbeeld niet toen het nog 1 dag en 1 podium was.
Daarnaast verandert de Silent Disco helemaal niets aan de lineup van die dag.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.378
5.974
Dat andere festivals uitverkopen, omdat er wel veel poespas is, dat vind ik zelfs zorgwekkend.
Dan verlies je als muziekfestival je identiteit als muziekfestival, dat is mijn mening.
Ik ben van mening, wat ik probeerde te zeggen, dat je dan aan je doel voorbij schiet als muziekfestival.
Wat heeft bijvoorbeeld een muziekfestival voor een zin als een kwart van je publiek op een stukje kermisterrein rondhangt terwijl je je best hebt gedaan bands te boeken.
Wie hou je dan als muziekfestival voor de gek, ik denk jezelf.
Dan verkoop je je deel kaarten uit op poespas en niet op muziek, toch.

Het doel van een auto is transport van A naar B. Verliest die dan zijn identiteit als je er een radio, airco en luxe stoelen inbouwt? Wat heeft een auto nog voor zin als mensen in een comfortabele bijrijdersstoel met een koel briesje in hun gezicht muziek zitten te luisteren? Dan zijn ze toch zeker niet meer met het hoofddoel, namelijk transport, bezig? Dan schiet die auto toch zijn doel voorbij en houdt de fabrikant daarvan zichzelf voor de gek? Denken dat mensen een auto kopen om de poespas, in plaats van om het transport. In wat voor wereld leven we dan...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Een gok die vrij goed heeft uitgepakt!
Waar zou Lowlands nu staan als ze dat niet hadden geprobeerd?

Als festivalorganisator moet je risico’s durven nemen. Stilstand is achteruitgang.

Pinkpop is daarin goed bezig dit jaar.

Daarom geef ik het voorbeeld ook. Die gok heeft geweldig uitgepakt! Alleen zit er een vervelend nadeel aan een gok: het kan net zo goed finaal mis gaan...

Maar fijn dat je vind dat Pinkpop goed bezig is dit jaar. Wisten we natuurlijk al, want je gaat er zelfs kaarten voor scoren!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.519
6.190
Als je de gok niet neemt kan het ook finaal misgaan hé.
Is er trouwens een reden voor die continue sarcastische ondertoon in elke reactie die je naar me plaatst? Als het te kritisch is dan noem je me een azijnzeiker, als er iets positiefs in mijn posts staat dan moet er even sarcastisch op gereageerd worden. Bevordert de discussie niet echt imo.

Bijvoorbeeld inderdaad. klein bandje of singersongwriter.
Aan de andere kant, als je een dag komt en The Cure bevalt je niet, dan betekend dat eigenlijk dat de acts waar je voor kwam en een kaart voor had gekocht al gespeeld hebben. Dus je keuze kan ook zijn, blijven bij de headliner of vertekken, toch?

Niet als je ook voor Armin van Buuren komt....
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
Laat mij even één ding verhelderen: ik lees hier nu meermaals dat ‘innoveren’ gepaard gaat met reducering van de focus op de muzikaliteit. Dit is imo echter niet juist, de mate waarin een festival zich focust op de muziek hangt maar met 1 ding samen: de muziek zelf. Nu boekt Pinkpop muziek die geliefd is bij een heel ander publiek dan het type muziekliefhebber zoals we op fora zoals Festileaks en Graz (nee ik vergelijk de fora verder niet) zien. Door een publiek aan te spreken waarbij de ‘gezelligheid’ en de ‘sfeer’ hoger staan dan de artiesten die spelen, creeer je een bepaalde standaard. Nu is het zo dat Pinkpop met die sfeer en gezelligheid volgensmij zo’n 30.000 vast bezoekers trekt (en terecht want het is retegezellig), maar er blijven dus nog ca. 25.000 kaarten liggen voor de mensen die graag naar Pinkpop komen, maar wel (grote) namen verwachten. Om tot mijn punt te komen: blijf je als festival dusdanig stilstaan, verklein je in mijn ogen je markt. Mocht Pinkpop meer visie hebben op innovatief gebied, zie ik ze gewoon opnieuw uitverkopen, ook met een line up als deze. Met innovatie bedoel ik dan niet eens cabaret of theater, maar bijvoorbeeld meer diversiteit aan artiesten, meer alternatieven, uitbreiding catering en optimalisering van het terrein. Veel mensen zoeken steeds meer ‘luxe’ op een festival, en los van het feit of dat nou hoort bij Pinkpop, is het bovenal gewoon vanuit marketingsoogpunt heel slim met oog op de toekomst.
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Na nu bijna 1 jaar alles mee te lezen toch maar geregistreerd. Dit jaar ga ik weer het hele weekend naar pinkpop. wel weer alleen(vrienden hebben andere muziek smaak)
Iemand nog tips voor mijn planning?
ZA:
Golden Earring – George Ezra – Cage the Elephant – Anouk – Jacob Banks – ……. – Elbow – Mumford & Sons
ZO:
White Lies – The kooks – Rowwen Heze – Krezip – ………. – Lenny – Die antwoord – The cure – Armin
MA:
Bring me the Horizon – …….. – Tenacious D – Slash – ………… – Bastille – Major lazer – Fleetwoord mac

Wat stoer dat je dan toch gewoon alleen gaat en gelijk heb je!! Je leert er vast wel weer leuke nieuwe mensen kennen.
Mocht je er ongemakkelijk over zijn als je jouw tent ergens hebt geparkeerd, ons groepje (leeftijd 37-47) 'adopteren' ook wel eens mensen in het groepje. Als je maar een beetje relaxed bent in de omgang. Stuur gerust nog een prive bericht als je op Pinkpop aankomt en je graag een groepje hebt om bij te kunnen aansluiten of een soort van basis wil om op te kunnen terugvallen. Wij zijn positief direct in de omgang, goede opleiding...zie maar even. :)

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Dr Hannibal, mijn eerste auto was een Suzuki Swift uit 1991, geen poespas.
Was niets mis mee, bracht me ook van A naar B en kon er zelf aan sleutelen met mijn pa.
De welvaart levert een grote electronische wirwar op in de auto's van dat je met elke scheet naar een specialist moet om iets te doen.
Al die poespas levert alleen maar extra kosten met zich mee die zonder die poespas niet bekostigd hoefde te worden.
De welvaart verhoogt het doel, terwijl het nog altijd van A naar B gaat.

Timmetje, idd ik was Armin helemaal vergeten, neem me niet kwalijk... Is niet iets waar mijn intesse blijft hangen ook.
Maar, als mensen happy worden van een Silent Disco, be my guest. Ziet er alleen zo weird uit al die dansende koppen met zo'n ding op de kop.

eloelo, precies... Pinkpop boekt niet dat wat op fora heel populair is.
En idd de focus moet op de muziek zelf hangen. en net zoals bij een auto ( wink wink ) is het inderdaad uit marketingsoogpunt meer luxe op een festival, meer poespas / meer luxe = meer betalen voor je ticket.

Begrijp me niet verkeerd, allemaal prima. Als iedereen het maar naar de zin heeft.
Maar vergeet niet de roots van een muziekfestival.
Poespas is het luxeprobleem van een muziekfestival, wie betaald dat, juist de bezoekers.
Investeerd liever in een nieuwe tent en een goede infra op het terrain, steek liever centen in de lineup en niet in aankleding en bijzaken.
Dit is wat ik daarvan vind.
Daar hoort ook bij dat een plasic bekertje misschien momenteel de beste oplossing is, ik noem maar wat.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Is er trouwens een reden voor die continue sarcastische ondertoon in elke reactie die je naar me plaatst? Als het te kritisch is dan noem je me een azijnzeiker, als er iets positiefs in mijn posts staat dan moet er even sarcastisch op gereageerd worden. Bevordert de discussie niet echt imo...

Is dit aan mij gericht? Want af en toe heb ik het idee dat de ene persoon wordt gequote, en dat er vervolgens een reactie komt op een ander. Zo heb ik je bijvoorbeeld geen azijnzeiker genoemd, terwijl die term wel door anderen is gebruikt. En dus zou je het tegen iemand anders kunnen hebben, maar ik heb het idee dat het een reactie is op mijn "Wisten we natuurlijk al, want je gaat er zelfs kaarten voor scoren!" en je het dus wel degelijk tegen mij hebt...

In dat geval; over het algemeen bedoel ik mijn reacties niet sarcastisch. Maar ik ben zelf ook geen ster in het begrijpend lezen van teksten met inhoud die op meerdere manieren opgevat kan worden, dus als ik niet duidelijk ben: vooral vragen.

Ik zal nog een voorbeeld geven:

Een gok die vrij goed heeft uitgepakt!
Waar zou Lowlands nu staan als ze dat niet hadden geprobeerd?

Als festivalorganisator moet je risico’s durven nemen. Stilstand is achteruitgang.

Pinkpop is daarin goed bezig dit jaar.

Wat bedoel je hier? Het kan goed zijn dat je bedoeld dat je vind Pinkpop daadwerkelijk goed bezig is. Je vind de line-up namelijk goed, je vind dat ze erg goed inspelen op vervangers, en je vind de silent-disco een erg goede vondst tijdens the Cure.

Maar het kan evengoed zijn dat je hier zelf sarcastisch bent en bedoeld dat Pinkpop erg goed bezig is in stilstand en dus achteruitgang, omdat je ook genoeg punten van kritiek hebt.

Ik weet het dus oprecht niet...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken