Je kan ook alles wat krom is recht praten natuurlijk. Opmerkelijk hoe snel elke feedback op Pinkpop wordt weggewuifd. Net of er geen kritiekpuntje mag worden geleverd. Dat is echt bij geen enkel ander festivaltopic zo.
.
Wegwuiven of weerleggen, uitleggen of verklaren.
Op een kritiekpunt aanhaken met mijn mening er over.
Lijkt mij niet, krom recht praten.
Ik zie vooral veel krom praten, weerleg dat maar eens?
Wat betreft de plastic discussie?
Vind het een behoorlijke dooddoener zo'n discussie.
Waarom.... Omdat ik het idee krijg dat er door de critisie vooral gedaan wordt alsof er op Pinkpop helemaal niets gebeurt zonder te kijken naar wat er wel gebeurt.
Kom dan met goede alternatieven en geeft duidelijk aan waarom dat een goed alternatief is.
Veelal wordt qua plastic zoveel mogelijk teruggedrongen laatste jaren op PInkpop, bakjes, schaaltjes, bestek. Er wordt wel gekozen voor de beste oplosingen.
Ik heb veelal het idee dat het plastic verhaal een overdone discussie is?
Men had al jaren kunnen overschalen op papieren bekers bijvoorbeeld.
Ik vind het vooral kortzichtigheid om zomaar kritiek te hebben, als er een weerwoord is op een kritiekpunt, wil niet zeggen dat het kritiekpunt een feitelijk nadelig punt van Pinkpop is. Dat betekend dus dat er 2 kanten zijn om te bekijken en niet 1 kant. Het een woord tegen het ander.
Qua mileu doet Pinkpop het gewoon goed. Op Pinkpop kan het beter, dat zullen ze vast bekijken hoe het beter kan. Daar is meer voor nodig dan zomaar alle (normal) plastic te vervangen door PLA. Dat is niet recht praten wat krom is, dat is een reeele blik proberen te hebben. Zonder 100% anti te reageren in een discussie.
Dat ze nu aangeven a.u.b. alle bekers in de afvalbakken te doen, is alvast een stap om het terrein schoon te houden.
Los daarvan, een schoon terrein betekent niet automatisch dat een festival mileu technisch helemaal goed bezig is.
Het oogt beter, maar alle haken en ogen backstage zijn die kosten dekkend en mileu verantwoord?
Het argument "schoon terrein" komt veel voorbij? Maar daarmee ben ik niet overtuigd in een discussie waar veel meer tegenoverstaat dan enkel een schoon terrein.