selurxela wrote:
rickhuissen wrote:
Timmetje wrote:
Roken is een doelbewuste eigen keuze. Je kiest er inderdaad voor om continu weggestuurd te worden.
Goed dat de tijden en regels daarin veranderen. Daar is een goede reden voor.
En roken essentieel voor je beleving. Laat me niet lachen zeg. Pfff.
Wat ben jij ontzettend bekrompen in het openstaan voor andermans gedachten, beleving of visie.
Laten we voorlopig de stadionheadliners vervangen voor Kendrick, Eminem en Taylor Swift, roken in heel Landgraaf verbieden en Jan Smeets eruit sodemieteren zodat Tim met zijn tweedehands Swap kaart van 160 euro ongestoord naar Pinkpop kan. Dat daarmee alle rockliefhebbers, trouwe pinkpopgangers, festivalliefhebbers die roken en vriendengroepen worden genaaid is slechts een bijkomende onhandigheid…
Wat is dit nou voor bizarre onzin?! We hebben het hier niet over een gedachtenuitwisseling waarbij je moeten open staan voor de argumenten van iemand anders maar over het vergiftigen van jezelf waarbij je mensen die dat bewust kiezen dat niet te doen de kanker er toch gratis bij geeft. En die er nog van gaan stinken ook. Het is niet raar en al helemaal niet bekrompen als mensen daar niet voor open staan. “Roken, daar komen we samen wel uit” was geen SIRE campagne over redelijkheid, maar een hele dure, zeer discutabele campagne van de grootste kankerverwekkers die de wereld ooit heeft gekend, Van jouw reactie wordt ik heel open minded om rokers spontaan bovengenoemde festivalsscheten verplicht een uur lang te laten inhaleren. En daar ga je ook niet aan dood, dus het lijkt me een milde benadering om het begrip redelijkheid beter uit te leggen.
Wow, dan gaat het punt echt geheel aan je voorbij. Volgens mij quote je hier trouwens sowieso het verkeerde stuk tekst t.o.v. van wat je wilt bespreken. Maar goed: het verwijt dat ik hier iemand bekrompen noem, sloeg puur en alleen erop dat diegene zich niet kon inleven in het idee dat er ook mensen zijn waarbij roken het plezier tijdens zo;n weekend verhoogt, en dat het roken bij hun dus aan bijdraagt aan de festivalbeleving…
Voor de duidelijkheid: Niemand zou in de situatie mogen verkeren dat hij tegen zijn wens in verplicht wordt de gore rook van een roker in te ademen of het zelfs maar te hoeven ruiken. Maar dat betekent niet automatisch dat zodra de situatie zich voordoet of dreigt voor te doen, dat de roker zich altijd maar moet aanpassen door de peuk uit te maken of weg te gaan. De roker kan al veel langer op die (vaste) plek staan. De roker kan daar met een (grote) groep staan of zitten. Twee voorbeelden waarin je gewoon iets verderop kan gaan staan als je last hebt van de roker. En DIT is wat ik bedoel met leven en laten leven. Rekening houden met elkaar dient van twee kanten te komen, waarbij de roker uiteraard de verantwoordelijkheid draagt anderen niet tot last te zijn, maar ook niet overal en altijd maar verbannen hoeft te worden…