Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Tim heeft vooral mazzel dat hij hij niet 20 jaar geleden is begonnen met uitgaan. Dan had hij alleen maar thuis gezeten.

Tijdens een concert kan je ook een spontaan feestje vieren. Maar Dennis jij zou als geen ander moeten weten dat we allemaal op ons eigen manier festival vieren toch?!
zo veel verschillende mensen...
er zijn mensen die lopen de podia af, mensen die hele dag in het gras hangen.
mensen die in kalmaanlaan chillen en zelfs mensen die de hele dag op de camping blijven en pas met de headliner komen kijken.
Allemaal prima, zolang we maar 60.000 lachende gezichten hebben.

Timmetje wrote:
Zolang die rokers dan maar solidair hun rook niet richting andere mensen blazen (en hoe ze dat op een druk open veld doen daar moeten ze maar creatief in zijn) is het prima. Lukt dat niet val dan niet andere mensen lastig met je gore walmen.

Zeg je dat dan ook tegen alle dicht op elkaar dansende mensen? Want zoals op BKS gisteren, bij 32 graden, meuren al die oksels als de ziekte. Dan neem ik 10x liever een snuif van andermans nicotinewolk…

Leven en laten leven, de enige juiste houding…

Maar van roken blijf je niet (langer) leven hoor...

Timmetje wrote:
Zweten gebeurt vanzelf. Roken is een keuze. Doe je dat om en nabij mensen die er last van kunnen hebben dan ben je gewoon asociaal bezig. Dat heeft niets met leef en laat leven te maken. Niets mis met een beetje rekening houden met elkaar.

Nee hoor, als je niet danst ga je ook niet naar zweet ruften. Tevens is het ook een keuze om met astma toch tussen de immens dichte mensenmassa vooraan te gaan staan. Als roker dien je zeker rekening te houden met anderen. Dat betekent niet dat je je continu weg hoeft te laten sturen…
je zou mijn "festivalscheet" eens moeten ruiken, die komen zo tweede dag langzaam op gang als de darmen hun best doen dag 1 te verwerken
LOL

Maar van roken blijf je niet (langer) leven hoor…

Dat is hun weloverwogen keuze :lol:

Er zijn tig redenen te bedenken waarom je beter niet kunt roken. Maar als het essentieel is voor je beleving en je valt anderen er niet mee lastig, ga lekker je gang. Good for you!

Maar goed om te lezen dat we na 5 maanden nog steeds dezelfde discussie voeren. Ik ga meteen terug naar het BKS forum om nog een keertje De CRJ/Christine discussie over te doen.

je zou mijn “festivalscheet” eens moeten ruiken, die komen zo tweede dag langzaam op gang als de darmen hun best doen dag 1 te verwerken
LOL

Die bewaar maar lekker voor de festileaks meeting...

selurxela wrote:
Maar van roken blijf je niet (langer) leven hoor…

Dat is hun weloverwogen keuze
1f606.svg

Er zijn tig redenen te bedenken waarom je beter niet kunt roken. Maar als het essentieel is voor je beleving en je valt anderen er niet mee lastig, ga lekker je gang. Good for you!

Maar laten we eerlijk zijn, niet rokers hebben er meestal wel gewoon last van. Zelfs in de open lucht. Kwam pas terug van een Dortmund wedstrijd waar in mijn vak niet eens extreem veel gerookt werd maar mijn vrouw kon nauwelijks geloven dat ik de hele middag in de buitenlucht had gezeten zo erg stonk mijn kleding.

Ik ga altijd stuk om de reacties van de mensen om mij heen als ik een festivalscheet laat!!

Timmetje wrote:
Zweten gebeurt vanzelf. Roken is een keuze. Doe je dat om en nabij mensen die er last van kunnen hebben dan ben je gewoon asociaal bezig. Dat heeft niets met leef en laat leven te maken. Niets mis met een beetje rekening houden met elkaar.

Tevens is het ook een keuze om met astma toch tussen de immens dichte mensenmassa vooraan te gaan staan. Als roker dien je zeker rekening te houden met anderen. Dat betekent niet dat je je continu weg hoeft te laten sturen…

Knap staaltje omdenken Rick.

Roken is een doelbewuste eigen keuze. Je kiest er inderdaad voor om continu weggestuurd te worden.
Goed dat de tijden en regels daarin veranderen. Daar is een goede reden voor. ;-)

En roken essentieel voor je beleving. Laat me niet lachen zeg. Pfff.

Maar laten we eerlijk zijn, niet rokers hebben er meestal wel gewoon last van. Zelfs in de open lucht. Kwam pas terug van een Dortmund wedstrijd waar in mijn vak niet eens extreem veel gerookt werd maar mijn vrouw kon nauwelijks geloven dat ik de hele middag in de buitenlucht had gezeten zo erg stonk mijn kleding.

Dat klopt. Maar moet de rokende persoon, en diens niet-rokende vrienden die nergens last van hebben verder, dan altijd maar doorlopen/opschuiven/vertrekken omdat een niet-rokende persoon zich eraan stoort? En op de volgende plek weer, en weer, tot je halverwege de camping staat? Het kan toch van beide kanten komen?

selurxela wrote:

Maar moet de rokende persoon, en diens niet-rokende vrienden die nergens last van hebben verder, dan altijd maar doorlopen/opschuiven/vertrekken omdat een niet-rokende persoon zich eraan stoort? En op de volgende plek weer, en weer, tot je halverwege de camping staat?

Ja. Dit hoeft namelijk niet van beide kanten te komen. Je kiest er zelf voor om te roken. Je kiest er zelf voor om gore walmen om je heen te spugen. Dan kies je er imo ook zelf voor om dan maar verderop te gaan staan. Daarom zou een rokersvak perfect zijn.

Diens niet rokende vrienden kunnen trouwens gewoon blijven staan hoor. Die hoeven niet mee te verhuizen!

Hoeveel glazen Azijn drink jij op een dag Tim? En dan gaat het niet alleen om deze discussie...

Hoeveel glazen Azijn drink jij op een dag Tim? En dan gaat het niet alleen om dese discussie…

Sorry Rolf, maar een discussie voeren tegen roken heeft niets met het drinken van azijn te maken.

Roken is een doelbewuste eigen keuze. Je kiest er inderdaad voor om continu weggestuurd te worden.
Goed dat de tijden en regels daarin veranderen. Daar is een goede reden voor.

Wat ben jij ontzettend bekrompen in het openstaan voor andermans gedachten, beleving of visie.

Laten we voorlopig de stadionheadliners vervangen voor Kendrick, Eminem en Taylor Swift, roken in heel Landgraaf verbieden en Jan Smeets eruit sodemieteren zodat Tim met zijn tweedehands Swap kaart van 160 euro ongestoord naar Pinkpop kan. Dat daarmee alle rockliefhebbers, trouwe pinkpopgangers, festivalliefhebbers die roken en vriendengroepen worden genaaid is slechts een bijkomende onhandigheid...

Wat doe je op een forum als je alleen je eigen mening maar blijft droppen, die van anderen niet kan accepteren en constant je eigen mening als waarheid bestempelt. Begin je eigen blog ofzo.

Timmetje wrote:
Goed dat de tijden en regels daarin veranderen. Daar is een goede reden voor.

Wat ben jij ontzettend bekrompen in het openstaan voor andermans gedachten, beleving of visie.

Laten we voorlopig de stadionheadliners vervangen voor Kendrick, Eminem en Taylor Swift, roken in heel Landgraaf verbieden en Jan Smeets eruit sodemieteren zodat Tim met zijn tweedehands Swap kaart van 160 euro ongestoord naar Pinkpop kan. Dat daarmee alle rockliefhebbers, trouwe pinkpopgangers, festivalliefhebbers die roken en vriendengroepen worden genaaid is slechts een bijkomende onhandigheid…

Ik heb nergens gezegd dat rock van Pinkpop moet. Tuurlijk niet. Ik heb alleen gezegd dat ik persoonlijk meer hiphop en pop leuk zou vinden en dat ik denk dat headliners in die genres meer mensen naar Landgraaf trekken. Daarbij ook gezegd dat er lekker veel rock in het dagprogramma moet blijven. Juist een divers mogelijk programma is leuk.

Ik had kritiek op de rare uitspraken van Jan Smeets, met name omdat ik een hoop respect voor de beste man (en zijn werk) heb en het jammer vind dat ze hem zichzelf steeds meer en meer voor schut laten zetten. Hij verdient beter dan een karikatuur worden van zichzelf.

Anti roken heb je me, van mij mogen ze idd overal sigaretten weren.

Maar als het zo moet dan vind ik het wel best. Jullie hoeven je vanaf nu aan mijn posts in dit topic niet meer te storen. :-)

Users who are viewing this thread