Ze proberen hedendaagse pop muziek te combineren met oude helden .
gek eigenlijk, maar dit vind ik dus wel een hele duidelijke lijn.
Zie je terug in llineups van de laatste jaren.
Maar, het blijft wel een punt dat de headliners de grootste impact hebben op de bezoekersgroepen en bezoekersaantallen en in mindere mate uit de factor dagopvulling.
Qua dagindeling ben je als festival erg afhankelijk van wat er tourt en wat er afvloeit naar andere evenementen. Persoonlijk wel blij met de overeenkomsten met RaR/RiP dit jaar dat vrijwel dezelfde festivaldagen heeft.
Daarnaast is het ook wel een gok voor de boekers waar je de "stadion acts" neer kan en wil zetten, los concert of op Pinkpop of op een ander festival.
Die stadionacts bepalen zeer sterk je bezoekers als headliner, een dag met Rammstein ziet er anders uit dan een dag met Justin Bieber.
Terwijl de daginvulling niet heel anders zal zijn voor Pinkpop, het blijft een mix van dj's, gitaren, NL-meuk en wat singer-songwriters en dat idd hedendaagse pop muziek te combineren met oude helden...
Echter, vind ik, dat dat juist het voordeel is voor Pinkpop. Niet afhankelijk van het boeken van een bepaald genre. De vijver is natuurlijk een stuk groter om uit te vissen.
De truc is alleen het binnenhengelen van die 3 grote vissen bovenaan de festivaldagen.
Het is alleen de vraag, komen de bezoekers naar die 3 vissen?
Zo zie je maar, pak dit affiche of het affiche van vorig jaar?
Of, pak dit affiche met Mumford, Cure en Fleetwood of dit affiche met Coldplay, Eminem, Young en Fleetwood?
Dan kom je bij punt twee, je gewilde grote vis moet ook nog eens touren he en niet de keutel terugtrekken in December.
Of wel touren maar per se een los Eigen concertreeks willen doen.
Dan moet je als boeker met je hengeltje aan de waterkant blijven zitten tot je de eerst volgende grote vis hebt.
Zoals gezegd, die bepalen het gezicht van het affiche en uiteindelijk het succes van het affiche.
Desondanks, denk ik dat we dit jaar een succesvol jaar tegemoet gaan, aangezien in de dagvulling ook weer niet de allerkleinste visjes gevangen zijn.