Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Dat mensen het fijn zouden vinden (waaronder ik zelf) dat het terrein rookvrij is, is leuk, maar het is natuurlijk niet reëel om te verwachten dat roken ook verboden gaat worden in het open veld. In de tenten ben ik ook voor zwaardere sancties/harder optreden. Maar in de buitenlucht kunnen ze het niet maken om het te verbieden. Is altijd het woord van de een tegen de ander.
"Hij verpest ook mijn beleving omdat ik ook in die rook sta."
"Ja maar als ik niet mag roken omdat jij dat niet wil, is mijn weekend ook minder leuk"
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
“Hij verpest ook mijn beleving omdat ik ook in die rook sta.”
“Ja maar als ik niet mag roken omdat jij dat niet wil, is mijn weekend ook minder leuk”

Die laatste vind ik altijd zo'n gigantisch non argument. Als je een rokersvak hebt heb je de keuze: Of je gaat lekker vooraan staan en van de muziek genieten, of je gaat verder weg staan in het rokersvak, beluistert van daar de muziek en geniet daar van je sigaretje.

Da's hetzelfde als mensen die tijdens een act met iemand elders bellen, die van de muziek laten meeluisteren, en tussendoor bellen om met elkaar te praten om het over de muziek te hebben pissig worden als je vraagt of ze hun klep ff kunnen houden.

''Hij verpest mijn beleving omdat hij in zijn telefoon door de muziek heen staat te blaten.''
''Ja maar als ik de muziek niet mag delen met mijn maatje die helaas niet kon komen is mijn weekend ook minder leuk.''

Als mensen ervoor kiezen om die smerige troep te blijven roken dan is dat prima. Maar ga er lekker niet anderen mee lastig vallen. Buiten het feit dat het asociaal en smerig is je rookwalmen met anderen te delen is het ook nog eens schadelijk voor de gezondheid van de mensen om je heen. Om maar niet te beginnen over mensen met astma die een ander plekje moeten zoeken omdat jij zo nodig je peukie moet opsteken.

Niks niet betutteling. Goeie ontwikkeling! Weg met die rotzooi.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
RubenFrusciante wrote:
“Hij verpest ook mijn beleving omdat ik ook in die rook sta.”
“Ja maar als ik niet mag roken omdat jij dat niet wil, is mijn weekend ook minder leuk”

Die laatste vind ik altijd zo’n gigantisch non argument. Als je een rokersvak hebt heb je de keuze: Of je gaat lekker vooraan staan en van de muziek genieten, of je gaat verder weg staan in het rokersvak, beluistert van daar de muziek en geniet daar van je sigaretje.

Da’s hetzelfde als mensen die tijdens een act met iemand elders bellen, die van de muziek laten meeluisteren, en tussendoor bellen om met elkaar te praten om het over de muziek te hebben pissig worden als je vraagt of ze hun klep ff kunnen houden.

”Hij verpest mijn beleving omdat hij in zijn telefoon door de muziek heen staat te blaten.”
”Ja maar als ik de muziek niet mag delen met mijn maatje die helaas niet kon komen is mijn weekend ook minder leuk.”

Als mensen ervoor kiezen om die smerige troep te blijven roken dan is dat prima. Maar ga er lekker niet anderen mee lastig vallen. Buiten het feit dat het asociaal en smerig is je rookwalmen met anderen te delen is het ook nog eens schadelijk voor de gezondheid van de mensen om je heen. Om maar niet te beginnen over mensen met astma die een ander plekje moeten zoeken omdat jij zo nodig je peukie moet opsteken.

Niks niet betutteling. Goeie ontwikkeling! Weg met die rotzooi.
Kijk Tim, ik ben het in principe helemaal met je eens en zou het ook zo graag zien. Maar zoals ik zei dat is het woord van de een tegen de ander. "Als zij ervoor kiezen om die smerige troep te blijven roken, prima, maar dan niet zeuren als ik er iets van zeg" ja dan kan hij ook zeggen "Als Tim ervoor kiest om naar een evenement te gaan waar hij weet dat er mensen roken, prima, maar dan moet hij er ook niet over zeuren." Dus ja, dat zal je altijd houden. Het feit dat het een muziek festival is geeft jou als "muziekliefhebber" niet meer rechten dan de "roker" heeft. Helaasch...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
jij bent duidelijk tegenstander van roken? punt gemaakt...

ik zie jou enkele voorbeelden aanhalen maar ik zie geen reëel oogpunt.

imo blijft het niet reëel om het in open veld in de buitenlucht te verbieden.
los van of het niet gezond is of je vindt het stinken.
voor mij is daar de scheidingslijn, buiten kan je het gewoonweg niet verbieden, onbegonnen werk en niet reëel. ook zeker niet te handhaven op een evenement met > 60.000 mensen
Ook heb ik kromme tenen bij de gedachte aan afgebakende gebieden voor groepen mensen om 1 gemeenschappelijke kenmerk...

ik verwacht ook niet dat roken ooit onder een algeheel verbod kan komen op evenementen outdoor.

Misschien ben ik dan wel zo'n lamzak, laat mij maar tussen de rokers staan, vet eten, bier drinken en mijn (afbreekbaar) plastic bekers op de grond gooien...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Misschien ben ik dan wel zo’n lamzak, laat mij maar tussen de rokers staan, vet eten, bier drinken en mijn (afbreekbaar) plastic bekers op de grond gooien…

Die eerste drie dingen maken je geen lamzak hoor. Je bent misschien toleranter dan dat ik ben. Dat laatste is echter wel behoorlijk asociaal. ;-)
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
605
259
De weersverwachtingen van Weeronline zijn wel echt heel belabberd. 18, 20 en 19 graden gaat nog, maar 6mm, 3mm en 2,6mm regen word je niet heel vrolijk van.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Aparte rokervakken hoeven van mij niet. In het 'open veld' mag er van mij best gerookt worden.
Het wordt echter een ander verhaal als je in een menigte dicht op elkaar staat, vlak voor een podium.
Dan is er in mijn ogen geen sprake meer van een 'open veld'. Ik zie dan geen verschil met een tent (waarvan het plafond zich ook meters boven het publiek bevindt).
Dus:
Wil je roken? Geen probleem, maar dan wel enkele meters naar achteren of opzij, waar meer ruimte is tussen de mensen. Wie daar dan nog zeurt, kan makkelijk een metertje opschuiven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
nog 1 week te gaan en uiteraard gaan kijken...
Volgende week staat het helemaal vol. Weer of geen weer, de innerlijke mens nathouden...











 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Leuk die foto’s Dennis, dank je wel voor het maken en plaatsen. Dat verhoogt de voorpret ?????

Ik ga het nog 1x zeggen, wat een matige headliners en wat heb ik een mega zin in Pinkpooooooooop!! ?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.422
628
Zelf heb ik ook een mening over het hele rook argument, wat een beetje een mix is van verschillende reacties hierboven.
Ik rook zelf niet, heb er geen hekel aan ofzo, maar de geur stoort me wel, vooral op een festival.
In de tenten ben ik het zeker eens met een rookverbod, en vind het dan ook goed dat Zwarte Cross daar al iets aan gaat doen. Toen ik naar Slash in de AFAS ging stond er ineens een groep naast me te roken. Binnen... In de zaal... Ze keken me raar aan toen ik zei dat ze de sigaretten uit moesten doen ivm regels, veiligheid en gewoon de geur etc. In een festivaltent heb je vrijwel even weinig frisse lucht als in zo'n zaal. Enorm storend dus.

In de voorvakken heb ik zelf ook liever geen rokers, en vraag dan als iemand bijvoorbeeld naast me in een vol voorvak begint te roken of hij eventueel alles omhoog wilt blazen en de peuk naar boven wilt houden. Meestal geen probleem en scheelt alweer wat van de geur etc voor de mensen eromheen.
Buiten de voorvakken, dus gewoon op het terrein heb ik er zeker geen probleem mee, ga gerust je gang. Maar denk aan de mensen om je heen, heb namelijk wel eens van die verschrikkelijke mensen gehad die zodra je merkte dat je je stoorde aan de geur de rook met opzet jouw kant op blazen, ja, overdrijven kun je ook doen...
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Het weer trekt alweer bij, qua regen (op buienradar). Maar voorspellingen veranderen toch elke dag. Ik heb er vertrouwen in
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Wait whut, Festileaks meet tijdens de beste band op de zaterdag? 8-O 8-O :roll: :p
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.937
Zullen we zaterdag tijdens elbow links naast het hoofdpodium afspreken?

Zijn we helemaal gek geworden? Beste act die er op de zaterdag staat, zoals Tim ook zegt, en dan willen we tijdens precies dat concert afspreken.
Ik zou zeggen: doe het lekker onder Bazart, ook al is dat wellicht aan de vroege kant.
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Meeting tijdens Elbow / San Holo is een no go voor mij.
1 van deze 2 ga ik zien.
Waarvan ik gok op Elbow voorste vak....
 

Ciska01

Campingartiest
7 nov 2016
58
0
Oke, aangezien hier blijkbaar best veel elbow fans zijn, dan maar tijdens bazart? Ga dan wel een beetje op tijd richting Golden Earring.
 

Ciska01

Campingartiest
7 nov 2016
58
0
Trouwens ik zit nog te twijfelen tussen camping A en B. Vorige keer stond ik op A, maar hoor over B ook veel enthousiaste mensen. Kan iemand mij uitleggen wat de voor-/nadelen zijn van beide?
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
595
568
Trouwens ik zit nog te twijfelen tussen camping A en B. Vorige keer stond ik op A, maar hoor over B ook veel enthousiaste mensen. Kan iemand mij uitleggen wat de voor-/nadelen zijn van beide?

Ik heb altijd nog op camping B gestaan, altijd supergezellig en altijd nog n plekje kunnen vinden. Ook het feestje 's nachts is altijd gezellig, in de tent of buiten op het plein tot asn crowdsurfen in de supermarkt toe.
Het enige nadeel zou kunnen zijn dat het zeker 20 min. lopen is van het festivalterrein en ik dus nooit op en neer ga om lange broek/trui aan te trekken. En dat je 's nachts 'last' zou kunnen hebben van het geluid uit de feesttent, maar oordoppen kunnen helpen ?
Wij staan va vrijdag iig weer op B
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
595
568
Oke, aangezien hier blijkbaar best veel elbow fans zijn, dan maar tijdens bazart? Ga dan wel een beetje op tijd richting Golden Earring.

Ik zal er proberen te zijn! Wil zaterdag vroeg op het festivalterrein zijn, geeft altijd weer een speciaal gevoel om de trappen af te lopen en over een (bijna) leeg veld te kijken. ?
Bij M&S sta ik ws ook links voor Main, daar staan we toch redelijk vaak...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken