RubenFrusciante wrote:
“Hij verpest ook mijn beleving omdat ik ook in die rook sta.”
“Ja maar als ik niet mag roken omdat jij dat niet wil, is mijn weekend ook minder leuk”
Die laatste vind ik altijd zo’n gigantisch non argument. Als je een rokersvak hebt heb je de keuze: Of je gaat lekker vooraan staan en van de muziek genieten, of je gaat verder weg staan in het rokersvak, beluistert van daar de muziek en geniet daar van je sigaretje.
Da’s hetzelfde als mensen die tijdens een act met iemand elders bellen, die van de muziek laten meeluisteren, en tussendoor bellen om met elkaar te praten om het over de muziek te hebben pissig worden als je vraagt of ze hun klep ff kunnen houden.
”Hij verpest mijn beleving omdat hij in zijn telefoon door de muziek heen staat te blaten.”
”Ja maar als ik de muziek niet mag delen met mijn maatje die helaas niet kon komen is mijn weekend ook minder leuk.”
Als mensen ervoor kiezen om die smerige troep te blijven roken dan is dat prima. Maar ga er lekker niet anderen mee lastig vallen. Buiten het feit dat het asociaal en smerig is je rookwalmen met anderen te delen is het ook nog eens schadelijk voor de gezondheid van de mensen om je heen. Om maar niet te beginnen over mensen met astma die een ander plekje moeten zoeken omdat jij zo nodig je peukie moet opsteken.
Niks niet betutteling. Goeie ontwikkeling! Weg met die rotzooi.