Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ciska01 wrote:

Ciska01 wrote:
Even wat anders, doen we nog een meet up dit jaar? Ik ga dit jaar alleen dus het lijkt me wel gezellig om een biertje te doen.


^^

Lijkt me wel gezellig
1f37b.svg
1f603.svg

Wanneer, waar?
het lastig plannen wat mij betreft...
tijdens Elbow / San Holo heb ik echt tijd voor iets anders.
Sowieso kan ik voordat het programma begint, ben altijd vroeg rondjes aan het lopen op het terrein.
Andere opties zijn wat mij betreft :
zaterdag tijdens Bazart of tijdens Elbow
zondag tijdens Kraantje Pappie (ff tijdens Kooks maar ben snel naar Rowwen Hèze)
maandag voor mij geen optie.

maar als jullie iets prikken, dan wip ik wel ff voorbij ;)

edit:
wat ik wel wil toevoegen als locatie tip. Pak geen 'makkelijke' spot waar veel mensen lopen, bij de trappen bijvoorbeeld, herkenbaar maar probeer iemand die je niet kent te herkennen in een mierenhoop in beweging... Bij de Pinkpop letters is eigenlijk not done, heel Pinkpop lijkt daar af te spreken.
ik vond vlak voor het terras voor de Brand toren een goede spot.
Wat ook een perfecte plek is, op randje gras/asfalt helemaal links voor, links van mainstage voor het koffietentje / ingang toiletten. Dat is een relatief rustig en overzichtelijk plekje normaal gesproken.
 

Ciska01

Campingartiest
7 nov 2016
58
0
Cootje wrote:

Ciska01 wrote:

Ciska01 wrote:
Even wat anders, doen we nog een meet up dit jaar? Ik ga dit jaar alleen dus het lijkt me wel gezellig om een biertje te doen.


^^


Lijkt me wel gezellig
1f37b.svg
1f603.svg

Wanneer, waar?

het lastig plannen wat mij betreft…
tijdens Elbow / San Holo heb ik echt tijd voor iets anders.
Sowieso kan ik voordat het programma begint, ben altijd vroeg rondjes aan het lopen op het terrein.
Andere opties zijn wat mij betreft :
zaterdag tijdens Bazart of tijdens Elbow
zondag tijdens Kraantje Pappie (ff tijdens Kooks maar ben snel naar Rowwen Hèze)
maandag voor mij geen optie.

maar als jullie iets prikken, dan wip ik wel ff voorbij
1f609.svg


edit:
wat ik wel wil toevoegen als locatie tip. Pak geen ‘makkelijke’ spot waar veel mensen lopen, bij de trappen bijvoorbeeld, herkenbaar maar probeer iemand die je niet kent te herkennen in een mierenhoop in beweging… Bij de Pinkpop letters is eigenlijk not done, heel Pinkpop lijkt daar af te spreken.
ik vond vlak voor het terras voor de Brand toren een goede spot.
Wat ook een perfecte plek is, op randje gras/asfalt helemaal links voor, links van mainstage voor het koffietentje / ingang toiletten. Dat is een relatief rustig en overzichtelijk plekje normaal gesproken.

Ik vind tijdens elbow ook wel een goed plan!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
Set Abominae wrote:

barney wrote:
Nog anderhalve week
1f600.svg
Begin toch langzamerhand al met de voorbereidingen, aangezien ik volgende week weinig tijd heb om nog last-minute dingen te regelen. Ik zie dat glas verboden is. Geldt dat ook voor crème wat in een klein glazen potje zit?


Je hebt je vraag al zelf beantwoord..
1f609.svg


Nee joh, daar doen ze vast niet moeilijk over.

Ticketswap nu nog steeds 190 euro met 173 te koop. Nog een paar tientjes eraf en ik ben volgende week van de partij.
1f600.svg
Ik heb het natuurlijk over het festivalterrein (camping zal zeker geen probleem zijn).
Je kunt erop gokken dat ze een klein potje in je rugzak niet vinden, maar als dat wel gebeurt, verdwijnt het 100% zeker in de vuilniscontainer.
Het mag dan een klein potje zijn, maar het is ook een uitstekend projectiel.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
En sterke drank? Als je dat in een plastic flesje doet, dan krijg je dat toch ook de camping wel op?
 

TafkaP

Playlistbediener
8 apr 2016
49
4
Ik denk dat het er maar precies aanligt wie je treft.

Zelf nog nooit problemen gehad met glas.

Twee jaar geleden alleen toen zo’n over ijverige het nodig vond om m’n luchtje in beslag te nemen want zat in een glazen flesje van 50 ml.

Nog nooit zo raar staan kijken naar iemand maar hij hield voet bij stuk het is glas meneer en dat mag niet.

Word er weer chagrijnig van als ik eraan terug denk. Maar goed sterke drank zijn ze denk minder happig op. Maar daar heb ik geen ervaring mee
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Gemixt is sowieso geen probleem. Wij gooien de blikken Jack&Cola en Malibu&Cola etc. gewoon met het bier samen in de koelbox. Wordt altijd bekeken, en ook altijd goed bevonden. Maar dat is dan ook officieel geen sterke drank lijkt me. Luchtje heb ik ook een keer moeten inleveren helaas. Tip: haal even een TESTER van je eigen geurtje bij de Douglas..

Qua smokkelen: we nemen altijd een omgebouwde heftruck accu mee, dat is onze stroomvoorziening voor 3 dagen. Die vermommen we als een doos van 6x 2 Liter Barleduc, en die gaat helemaal onderop de steekwagen. Jaar na jaar een succes...
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.407
600
Ik ben Dennis volgens mij vorig jaar elke dag tegen gekomen toen het terrein net open was.
Met Pinkpop vind ik het zelf altijd fijn om al vroeg het terrein op te gaan, even rustig mijn ding te doen, eten/drinken proberen die je normaal tijdens een festival niet pakt als je meerdere acts wilt zien etc.

Dus vind het wel een leuk idee om minimaal 1 van de dagen zo vroeg al iets te plannen. En natuurlijk overdag ook nog!
 

Ciska01

Campingartiest
7 nov 2016
58
0
Ik ben Dennis volgens mij vorig jaar elke dag tegen gekomen toen het terrein net open was.
Met Pinkpop vind ik het zelf altijd fijn om al vroeg het terrein op te gaan, even rustig mijn ding te doen, eten/drinken proberen die je normaal tijdens een festival niet pakt als je meerdere acts wilt zien etc.

Dus vind het wel een leuk idee om minimaal 1 van de dagen zo vroeg al iets te plannen. En natuurlijk overdag ook nog!

I'm in!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.208
Ik ben Dennis volgens mij vorig jaar elke dag tegen gekomen toen het terrein net open was.
Met Pinkpop vind ik het zelf altijd fijn om al vroeg het terrein op te gaan, even rustig mijn ding te doen, eten/drinken proberen die je normaal tijdens een festival niet pakt als je meerdere acts wilt zien etc.

Dus vind het wel een leuk idee om minimaal 1 van de dagen zo vroeg al iets te plannen. En natuurlijk overdag ook nog!

Ideetje om zoiets te doen met een 'zwak' beginprogramma? Zeg, bijvoorbeeld tijdens Bazart op de zaterdag. Kan me voorstellen dat er op de zondag en de maandag acts zijn waarvan sommigen van ons echt bij willen zijn. Zie die, persoonlijk, op de zaterdag niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Opbouw Pinkpop Festival 2019 update...
Nog 10 dagen. Even een kijkje gaan nemen. Eerste kraampjes krijgen vorm, Steigers Brand toren staan, Pinkpop-letters staan klaar, podia worden gebouwd, gras is netjes in Garden Of Love en Stage 4 tent is klaar. Tent Camping B staat.
(als ik de eerste kraampjes zie, krijg ik al zin in een vers getapt Brandje...)







 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Hoeveel mensen werken er eigenlijk aan mee aan de opbouw?
Vind het knap in 2 weken tijd zoveel te bouwen + nog alle stroom/kabels,/verlichting etc.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Voor het eerst sinds 2013 niet op Pinkpop dit jaar. Ontzettend jammer, maar ons persverzoek is verassend genoeg totaal afgekeurd! Ik zou op de maandag langs hadden kunnen komen na Rock am Ring (samen met een artiest), maar ik krijg net de kans om Ghost te spreken in Amsterdam en die ga ik nemen. Tot 2020 en veel plezier iedereen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
weersverwachting Pinkpop neemt de verkeerde afslag!?!?

steeds meer neerslag ineens verwacht?
laten we toch hopen dat dat gaat meevallen...
50% zon bij 21gr, verwachte neerslag 4 a 6 mm
in de dagen voor Pinkpop lijkt de neerslag vooral in de middag en avond te vallen.

dat moet hopelijk nog bijdraaien...
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.959
3.626
Een weersverwachting van een week vooruit is uiterst onbetrouwbaar, voor BKS voorspelden ze vorige week 15 graden en 3 dagen regen, nu krijgen we 23, 26 en 29 graden.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Nu staat op buienradar vrijdag en zaterdag 27 graden en zondag en maandag 24 graden en... Droog! Gaat weer de goede kant op dus
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
even voor de mensen die gebruik willen maken van de pendelbussen.
bij de plattegronden staan de 2 routes.
https://www.pinkpop.nl/2019/plattegronden/

let wel, tijdens hele grote drukte (mensenmassa’s) rijden de bussen, vanwege veiligheidsredenen niet. Dit is dus ook als het terrein aan einde dag leeg loopt, geen bus.
de tijden die bij vervoer staan aangegeven zijn in principe:
Vrijdag 7 juni: 17.00 – 23.00
Zaterdag 8 juni: 08.00 – 23.00
Zondag 9 juni: 08.00 – 00.00
Maandag 10 juni: 08.00 – 23.00
Dinsdag 11 juni: 07.00 – 12.00

in de app nu alleen nog menu "Eten en drinken"en menu "Podia"die nog aangeven "Binnenkort..."

in ander nieuws...
Op L1 TV met Pinksteren: Pinkpop, een muzikaal liefdesverhaal
Pinksterzondag 9 juni 20:30 uur, L1 TV

L1 heeft toestemming om eenmalig de theatervoorstelling Pinkpop, een muzikaal liefdesverhaal op tv uit te zenden.

Het programma duurt twee uur en is te zien op Pinksterzondag om 20:30 uur, als het popfestival in Landgraaf zijn 50e editie beleeft.

Pinkpop, een muzikaal liefdesverhaal is een tragikomische voorstelling met onder andere Huub Stapel, Suzan Seegers en Rowwen Hèze. Het is een van de toppers van Toneelgroep Maastricht van afgelopen jaren. Er kwamen in 2017 zo'n 30.000 bezoekers op af.

Het stuk gaat over een man die zijn geheugen verliest. In zijn hoofd lopen heden en verleden steeds meer door elkaar en zijn herinneringen vervagen. Hij probeert de dierbare momenten uit zijn jongere jaren vast te houden. De tijd waarin zijn beste vriend en hij streden om de liefde van dezelfde vrouw. Samen vierden ze het leven, de liefde en natuurlijk Pinkpop.

De band Rowwen Hèze schreef speciaal voor deze voorstelling nieuwe muziek en speelt deze live op het podium. Omringd door foto’s en video’s uit het rijke Pinkpop-archief, brengt Toneelgroep Maastricht een ode aan de liefde én aan het wereldberoemde popfestival. De regie van de voorstelling was in handen van Servé Hermans.
https://l1.nl/op-l1-tv-met-pinksteren-pinkpop-een-muzikaal-liefdesverhaal-149999/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken