Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
inmiddels vinden we het Pinkpop weekend volledig in de 14 daagse weersverwachting.

voorspelling :
vrijdag 7 juni : 60% zon , UV4 , 20gr dag / 11 gr nacht , 10% regenkans , 0 mm regen
zaterdag 8 juni : 70% zon , UV4 , 21gr dag / 11 gr nacht , 10% regenkans , 0 mm regen
zondag 9 juni : 60% zon , UV4 , 21gr dag / 11 gr nacht , 30% regenkans , 3,1 mm regen
maandag 10 juni : 70% zon , UV4 , 23gr dag / 12 gr nacht , 30% regenkans , 2,1 mm regen

lijkt nog steeds prima festivalweer.
(nog even afwachten of er maandagochtend natte tenten moeten worden ingepakt, maar zal wel goed komen denk ik…)

Ik hoop met je mee, maar het is nog lastig te voorspellen. Een week geleden waren de voorspellingen voor BKS nog erg slecht; nu lijken we bijna perfect festivalweer te gaan krijgen.... Het kan snel veranderen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Nieuwe namen voor Pinkpop??
Jawel, echt nieuwe namen voor Pinkpop!!

https://www.iba-parkstad.nl/parkstad-poptalenten-voor-pinkpop-bekend/
"Dit jaar vervult de IBA stand op het Pinkpopterrein een bijzondere rol, door muzikale talenten uit Parkstad een podium te bieden. De huiskamerconcerten op de IBA stand zijn beperkt toegankelijk. Er is plaats voor ca. 15 toeschouwers. Bezoekers van de IBA stand maken kans om bij een optreden aanwezig te zijn."

 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
First Aid Kit is best tof, jammer dat ze niet komen. Wat ik me afvraag: Heeft Duncan al genoeg materiaal voor het vullen van een volledige set ? Of wordt Arcade gewoon in 3 versies gespeeld ? en daarna nog n keer ? Ik ga trouwens “gewoon” naar Dropkick Murphy’s.

Kennelijk voldoende om hem ook in Ziggo te boeken....
En ook boeiend: Duncan wordt niet door Mojo geboekt, maar door concurrent Friendly Fire (net als de hier ook zo gewaardeerde Kensington). Meteen een deal gemaakt voor een headliner op PP20?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Dirk wrote:
First Aid Kit is best tof, jammer dat ze niet komen. Wat ik me afvraag: Heeft Duncan al genoeg materiaal voor het vullen van een volledige set ? Of wordt Arcade gewoon in 3 versies gespeeld ? en daarna nog n keer ? Ik ga trouwens “gewoon” naar Dropkick Murphy’s.

Kennelijk voldoende om hem ook in Ziggo te boeken….
En ook boeiend: Duncan wordt niet door Mojo geboekt, maar door concurrent Friendly Fire (net als de hier ook zo gewaardeerde Kensington). Meteen een deal gemaakt voor een headliner op PP20?

Ook genoeg material al voor de zaalshows eind dit jaar en een showcase / tryout eerder deze maand in Paradiso.
Dus als hij nu al op Pinkpop staat zal het album niet lang op zich laten wachten, denk ik dan toch. Anders zou Pinkpop toch echt te vroeg instappen zijn??

En nee... Kensington als headliner, ook in 2020 niet imo... Alhoewel ik ze best op Pinkpop terug verwacht, mogen ze van mij persoonlijk best een jaar extra overslaan.
Ik denk dat er een paar mooie international acts in aanmerking komen voor de headliner plekken.
( maar daarvoor hebben we inmiddels het Pinkpop 2020 topic ;) )
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
btw, duurt lang dat de app aangevuld is.
plattegrond zel deze week toch wel bekend zijn?
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
*ZONDAG 9 JUNI SILENT DISCO @ STAGE 4*

Na Duncan Laurence kunnen we vandaag nog een extra nieuwtje aankondigen! Op zondagavond 9 juni van 20:30 tot 00:00 uur wordt Stage 4 omgetoverd tot Silent Disco met maar liefst twee kanalen. Dj’s Brutus & Arnold zullen je Rock & Alternative hart sneller laten kloppen en DJ’s Faketits.nl en Jaksnhyde laten je dansen op de echte R&B hits en guilty pleasures. Als je na 00:00 uur nog niet bent uit gedanst kun je bij de Mainstage nog even door. Als cadeautje voor de 50ste editie van Pinkpop zal Armin van Buuren daar nog tot 01:30 uur optreden.

Vanaf 20:00 kun je tegen een borg van 5 munten een koptelefoon bemachtigen bij het Silent Disco uitgiftepunt gelegen achter het mengpaneel (Front Of House) in de tent van Stage 4. Als je daar de koptelefoon voor 01:30 uur weer inlevert, ontvang je je borg terug.


EDIT: ze hebben hier gespiekt denk ik ;) Zo zijn er geen anti-the-cure-mensen die zouden gaan vervelen (niet dat ik dat zou doen, maar goed) en dus ook "iets te doen" hebben tijdens The Cure en totdat Armin komt. Ik vind helemaal mooi.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Hoi allemaal. Ik heb een beetje een off-topic vraag, maar de kans dat iemand het Pinkpop forum leest vergeleken met die van Dauwpop is groot

Ik werk donderdag op ontzettend kort termijn als de fotograaf van Nothing But Thieves op Dauwpop, maar ik heb geen enkel idee hoe ik thuis kom (Den Haag) na afloop. Is er iemand hier die zelf terug rijdt naar de omgeving van Den Haag/Delft/randstad (of iemand kent!) waar ik mee in de auto kan? Ik kan mee betalen aan de benzinekosten!

(Om het een beetje on-topic te maken: nieuwe tent ziet er goed uit!)
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.224
739
dikke pluim naar de organisatie voor het organiseren van de silent disco, gaat gretig gebruik van gemaakt worden verwacht ik!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
(Om het een beetje on-topic te maken: nieuwe tent ziet er goed uit!)
Zeer mooie tent idd...
Gisteren nog even gaan kijken, foto's staan in FL Pinkpop Community.
Stage 4 was nog niet helemaal klaar. Podia moeten nog opgebouwd worden. De steigers met nooduitgangen-aanduidingen zijn wel al gezet trouwens.
Eerste constructies van dranktenten zijn al gezet.

Nieuwe roze tent is dus 50x70mtr, een totaal oppervlakte van 3500m2.
Ter vergelijking, vloervlak Afas en vlakke vloer ZIggo zijn 3000m2 en bieden plaats aan 6.000 a 7.000 staanplaatsen.
Stel dat er > 6.000 man in Brightlands kunnen, wow... Voor de acts die er staan, netjes!!

ff een aandachtspuntje…

Wil je echt keihard op de hoogte gehouden worden door Festileaks, join dan ook de Facebook-groep FL Pinkpop Community

https://www.facebook.com/groups/679616965707929/

Wellicht handig en leuk die laatste dagen voor het festival, maar zeker tijdens het 50ste jubileum!

Ben jij al Pinkpopper en al lid?
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
738
443
*50 JAAR PINKPOP CELEBRATION SHOW*
Op maandag 10 juni, na het optreden van Fleetwood Mac, zal er een Pinkpop celebration show plaatsvinden op de Mainstage. In ongeveer 10 minuten blikken we terug op 50 jaar Pinkpop. Herinneringen worden opgehaald tijdens een muzikale reis geregisseerd door TWOFIFTYK door de jaren heen. Deze show met muziek, licht en lasers belooft een waar spektakel te worden!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
*50 JAAR PINKPOP CELEBRATION SHOW*
Op maandag 10 juni, na het optreden van Fleetwood Mac, zal er een Pinkpop celebration show plaatsvinden op de Mainstage. In ongeveer 10 minuten blikken we terug op 50 jaar Pinkpop. Herinneringen worden opgehaald tijdens een muzikale reis geregisseerd door TWOFIFTYK door de jaren heen. Deze show met muziek, licht en lasers belooft een waar spektakel te worden!
dat is gewoon een mooi iets, jammer dat het van de tijd van Fleetwood af gaat.
Echter, met 2 uur en één kwartier Fleetwood mogen we ook niet klagen hé.
Als ze maar eindigen met All You Need is Love, anders klopt het ook weer niet helemaal LOL :)

Zijn wat leuke dingen dit jaar. Nieuwe tent, Silent disco (tijdens The Cure dan), of talentpodium in de IBA stand.
Voor de IBA stand zal ik waarschijnlijk geen tijd hebben en de Silent disco is niet voor mij ( al zeker niet als dat ten koste gaat van The Cure )

Qua weersvoorspelling gaat het de verkeerde kant op... elke dat 3 a 4 mm regen nu aangegeven, BIJ 22 graden en 60% zon. de UV inmiddels naar 6.
Worden waarschijnlijk benauwde dagen dan??
 

Ciska01

Campingartiest
7 nov 2016
58
0
T. Roses wrote:
Qua weersvoorspelling gaat het de verkeerde kant op… elke dat 3 a 4 mm regen nu aangegeven, BIJ 22 graden en 60% zon. de UV inmiddels naar 6.
Worden waarschijnlijk benauwde dagen dan??

Vind ik niet zo erg, liever iets te warm dan grauwe regenachtige dagen.
 

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
149
114
Nog anderhalve week :D Begin toch langzamerhand al met de voorbereidingen, aangezien ik volgende week weinig tijd heb om nog last-minute dingen te regelen. Ik zie dat glas verboden is. Geldt dat ook voor crème wat in een klein glazen potje zit?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.596
4.957
Nog anderhalve week
1f600.svg
Begin toch langzamerhand al met de voorbereidingen, aangezien ik volgende week weinig tijd heb om nog last-minute dingen te regelen. Ik zie dat glas verboden is. Geldt dat ook voor crème wat in een klein glazen potje zit?
Je hebt je vraag al zelf beantwoord.. :wink:
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.298
5.709
barney wrote:
Nog anderhalve week
1f600.svg
Begin toch langzamerhand al met de voorbereidingen, aangezien ik volgende week weinig tijd heb om nog last-minute dingen te regelen. Ik zie dat glas verboden is. Geldt dat ook voor crème wat in een klein glazen potje zit?

Je hebt je vraag al zelf beantwoord..
1f609.svg

Uiteraard geldt dat technisch gezien voor al het glas ja, maar ik ben nog nooit een festival camping tegengekomen waar ze je hele tas binnenstebuiten keren. Dus zeg dat je m in je toilettas in je rugzak/koffer doet, krijg je zoiets makkelijk mee de camping op. Festival terrein is een ander verhaal.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
590
545
Set Abominae wrote:

barney wrote:
Nog anderhalve week
1f600.svg
Begin toch langzamerhand al met de voorbereidingen, aangezien ik volgende week weinig tijd heb om nog last-minute dingen te regelen. Ik zie dat glas verboden is. Geldt dat ook voor crème wat in een klein glazen potje zit?


Je hebt je vraag al zelf beantwoord..
1f609.svg


Uiteraard geldt dat technisch gezien voor al het glas ja, maar ik ben nog nooit een festival camping tegengekomen waar ze je hele tas binnenstebuiten keren. Dus zeg dat je m in je toilettas in je rugzak/koffer doet, krijg je zoiets makkelijk mee de camping op. Festival terrein is een ander verhaal.

Inderdaad, ik heb er nog nooit "problemen" mee gehad, volgens mij hebben ze al die jaren dat ik op de camping ben geweest zelfs nog nooit m'n tassen gecontroleerd... :wink:
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
590
545
Qua weersvoorspelling gaat het de verkeerde kant op… elke dat 3 a 4 mm regen nu aangegeven, BIJ 22 graden en 60% zon. de UV inmiddels naar 6.
Worden waarschijnlijk benauwde dagen dan??

Er is nog geen pijl op te trekken hoor, weer.nl geeft aan 24gr voor alle drie de dagen met in de nacht van zo-ma en ma kans op een beetje regen :wink:
Ik blijf altijd optimistisch en het is nog (bijna) elk jaar goed gekomen :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
qua weer, komt vast goed...

maar, man man man, begint nu echt te kriebelen!!!!
langs het terrein lopen, langzaam verschijnen de borden langs de weg,
playlist Pinkpop-style, op tv en via YouTube opname Pinkpop,
het komt steeds dichterbij, nog 11 dagen, wachten wachten wachten...
mocht het nog niet opvallen :
IK HEB ER ZIN IN ; PINKPOP 2019

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
barney wrote:
Nog anderhalve week
1f600.svg
Begin toch langzamerhand al met de voorbereidingen, aangezien ik volgende week weinig tijd heb om nog last-minute dingen te regelen. Ik zie dat glas verboden is. Geldt dat ook voor crème wat in een klein glazen potje zit?

Je hebt je vraag al zelf beantwoord..
1f609.svg

Nee joh, daar doen ze vast niet moeilijk over.

Ticketswap nu nog steeds 190 euro met 173 te koop. Nog een paar tientjes eraf en ik ben volgende week van de partij. :-D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken