Contrareactie hier tov de meeste, ik begrijp de onrust hier. Aangezien iedereen vanuit zijn of haar passie door een festival/muziekbril heenkijkt. In het grote plaatje vind ik het nog wel meevallen.
Tickets worden nog duurder, maar dat heb ik liever dan dat allerdaagse levensbehoeftes (zoals boodschappen, benzine) zwaarder belast worden. Festivals en concerten zijn geen basisbehoefte (ookal voelde k m in de corona tijd wel even), maar een luxe. Stel ik ga 15 dagen per jaar naar een concert/festival: dan wil ik daar best bij wijze van spreken een dagje voor inleverenen, mits het geld naar andere basisbehoeftes gaat. Een behoorlijke groep die net onder modaal verdient kan zich al weinig veroorloven om naar een festival/concert te gaan, laat staan vaker in het jaar. Wij zijn gewend hier (mensen op dit forum) om meerdere concerten of festivals per jaar te pakken.
Misschien beetje de knuppel in het hoenderhok hier maar ik vind dat we wel iets van onze luxe kunnen inleveren voor de basisbehoefte van een ander.