Le Guess Who? 2015

Wanneer komt dat tijdschema? Misschien dat ik het nog de moeite vind om iemand voor een dagje over te halen

De dagschema's zijn al bekend. Dus je kan al wel je dag uitkiezen. Het zal -aan de hoeveelheid bands te zien- nog wat gepuzzel worden. Maar meestal presenteren ze het schema ruim een maand van te voren.

Enne... Wat een waanzinnig programma. Dit worden vier hele mooie bijzondere dagen. Ik acht de kans op overtreffing van de prachtige editie van vorig jaar mogelijk.

Erg blij met The Notwist, was erg mooi op Motel Mozaïque afgelopen jaar. Alleen was ik toen ook tegelijkertijd aan het werk als vrijwilliger dus kon ik er niet optimaal in op gaan. Verder een heleboel wat ik niet ken eigenlijk.

Het is goed ontdekken op Le Guess Who? En dat geldt voor praktisch iedere bezoeker.
En ook nog voldoende 'bekends' om af en toe wat vertrouwds te horen. En Besnard Lakes. Toch een band die al jaren fiks onderschat wordt. Fijn dat ze er weer zijn op LGW.

De dagschema’s zijn al bekend. Dus je kan al wel je dag uitkiezen. Het zal -aan de hoeveelheid bands te zien- nog wat gepuzzel worden. Maar meestal presenteren ze het schema ruim een maand van te voren.

Enne… Wat een waanzinnig programma. Dit worden vier hele mooie bijzondere dagen. Ik acht de kans op overtreffing van de prachtige editie van vorig jaar mogelijk.

Ja klopt zondag wil ik voor Follakzoid en Ariel Pink wel gaan, maar als die tegelijk en erg laat spelen gaat t niet lukken helaas.

Inderdaad een hele toffe line up, alle vier de dagen zit er voor mij helaas sowieso niet in...

Ja klopt zondag wil ik voor Follakzoid en Ariel Pink wel gaan, maar als die tegelijk en erg laat spelen gaat t niet lukken helaas.
Volgens het tijdschema van vorig jaar begonnen ze zondag wat eerder en stopten ze dus ook wat eerder. Geen idee hoe dat ik die jaren ervoor was, maar zou het best logisch vinden als ze dat dit jaar weer doen.

neontiger8 wrote:

Volgens het tijdschema van vorig jaar begonnen ze zondag wat eerder en stopten ze dus ook wat eerder. Geen idee hoe dat ik die jaren ervoor was, maar zou het best logisch vinden als ze dat dit jaar weer doen.

Jij held! thx! Als dat dit jaar weer zo is ben ik een blij man. Ik ga alvast eens naar de treintijden voor de terugreis kijken

oke, waarschijnlijk ben ik er bij. Ariel Pink en Follakzoid wil ik sowieso zien. Verder ken ik eigenlijk niets, dus kom maar door met die tips :)

oke, waarschijnlijk ben ik er bij. Ariel Pink en Follakzoid wil ik sowieso zien. Verder ken ik eigenlijk niets, dus kom maar door met die tips
simple-smile.png

Nice, nice.

Ik zit er best serieus aan te denken 4 dagen te gaan. Vrijdag en zaterdag wil ik sowieso gaan, maar donderdag en zondag zijn ook echt goede dagen.

Qua tips voor zondag. Deerhunter natuurlijk, Pop Group schijnt ook een behoorlijk invloedrijke punkband geweest te zijn dus is het ook wel waard om even te bekijken. Ariel Pink geeft enorm toffe liveshows en is sowieso geweldige muziek. The Necks en Follakzoid zijn ook wel leuk.

Verder ken ik de zondagnamen niet echt goed eigenlijk, is ook de dag dat ik het minste ken.

Ariel Pink geeft enorm toffe liveshows
Nou vond het op BKS best tegenvallen. Maar mocht het uitkomen met het tijdschema geef ik ze zeker een tweede kans.
Verder voor de zondag zou ik Deerhunter even checken, en Atlas Sound als je Deerhunter leuk vind (zijproject van de zanger). Mikal Cronin natuurlijk. En mocht je een beetje into psych/baroque pop zijn zou ik wat namen van 'Jacco Gardner presents: Cabinet of Curiosities' luisteren.

En als je je nu al wilt vermaken moet je even de bio van The Space Lady op de website lezen.

Car Seat Headrest is een band die wel bij veel forumleden in de smaak zal vallen.
Verder moet je echt Keiji Haino luisteren, Japanse experimentator die eigenlijk als enige binnen die scène ooit buiten Japan komt en dan ook nog eens bijna nooit.
Julia Holter en Marissa Nadler zullen hier ook in de smaak vallen. Sunn O))) mag je ook zeker niet missen.
Verder ga ik nu maar eens beginnen met influisteren in de Turkse namen, ik ben er in ieder geval 4 dagen bij.

Op zondag kijk ik erg uit naar Dungen.
Wie van hier heeft nu eigenlijk al een kaartje of is vrij zeker om te gaan?

Er is vrij gevraagd voor de zondag, dus wij zijn er dan. Kaartje nog niet gekocht maar dat komt wel

edit: okay, tickets in the pocket

Zaterdag gaat voor mij de meeste clashes opleveren denk ik. Maar de namen die ik wil zien zijn redelijk verdeeld, ik zou geen enkele dag willen missen.

Zaterdag gaat voor mij de meeste clashes opleveren denk ik. Maar de namen die ik wil zien zijn redelijk verdeeld, ik zou geen enkele dag willen missen.

Ik heb ook weel meer namen die ik wil zien dan alleen op de zondag, maar helaas komen de andere dagen gewoon slecht uit...

MRMantel wrote:

Ik heb ook weel meer namen die ik wil zien dan alleen op de zondag, maar helaas komen de andere dagen gewoon slecht uit…

Tja, ik heb het voordeel dat ik in Utrecht woon.

neontiger8 wrote:
MRMantel wrote:

Ik heb ook weel meer namen die ik wil zien dan alleen op de zondag, maar helaas komen de andere dagen gewoon slecht uit…

Tja, ik heb het voordeel dat ik in Utrecht woon.

Dan was ik er ook wel 4 dagen bij geweest, lijkt me echt een heerlijk festival

Achja, weet je, voor mij eigenlijk ook. Maar in Nederland is er gewoon maar één festival dat zo enorm veel van zulk soort namen trekt. Sommige LGW-namen zou je nog in een zaaltje kunnen zien en andere staan misschien nog op Best Kept Secret, maar dan heb je het ook wel gehad. Dus dan kan het wel slecht uitkomen, maar wil er wel echt vier dagen bij zijn dit jaar. Combinatie van al die namen die sowieso must-see zijn en nog heel veel dingen die daarbuiten te ontdekken vallen is voor mij perfect.

#‎LGW15‬ line-up changes:
- Instead of the collaboration with Caspar Brötzmann, FM EINHEIT will do a special solo show at the festival as part of the program presented by Sunn O))).
- Unfortunately, Mark McGuire had to cancel his performance. We're very happy to welcome Majical Cloudz to the festival, who will release their sophomore LP, Are You Alone?, this week via Matador Records.

Users who are viewing this thread